Kleuradvies woonkamer en keuken

25-09-2019 17:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar na een intensieve verbouwing, verhuisd. We hebben nu een hele grote woonkamer en open keuken van samen 77m2. 2 muren zijn van licht baksteen (geen wit maar ook geen grijs).

We hebben een witte keuken met zwart stenen blad, landelijk. Op de andere 2 muren heb ik de histor forel- kleur. Gordijnen zijn zandkleur, linnen.

Ik vind de histor forel- kleur heel mooi maar al met al vind ik de woonkamer ietwat saai aandoen. Het plafond is wit en als je op de bank zit (buffelleer- bruin) oogt het allemaal erg 'wit'.

De vloer is eiken, en heb steigerhouten meubels. Ik houd van landelijk. Dan kom je snel op donkerder- bruine muurkleur, maar dit vind ik niet mooi. Ik wil iets 'wauw!!'

Ik heb 1 oude grenen kast, matzwart. Oververven kan, om 1 geheel te maken.

Jullie gave ideeen???

De ruimte scheidt zich, zegmaar, door een hoek erin; het is een grote 'L- vorm' dus het is ook mogelijk bijv alleen het woonkamerdeel te sauzen in bepaalde kleur, of keuken, etc...
een mooie groene kleur past er denk ik goed bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook direct aan zachtgroen/blauw. Heb zelf de kleur Sage van Painting the past, is prachtig.

Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 25-09-2019 18:42
41.18% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
25-09-2019 17:28
een mooie groene kleur past er denk ik goed bij.
Kijk eens naar de kleur reptiel. Heftig in de pot maar waanzinnig mooi op de muur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind groen heel mooi (oa olive van painting the past bijv) maar half nederland heeft tegenwoordig een groene muur... ik wil iets... onderscheideners?
Alle reacties Link kopieren
Die sage kleur vind ik ook heel erg mooi, maar is nog steeds vrij locht. Ik zoek iets wat knusser is, donkerder misschien...?
Gebrand oranje! Is een erg mooie warme kleur en anders dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Okergoud van flexa spreekt me ook erg aan, maar vind het wel vrij spannend!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-09-2019 17:58
Gebrand oranje! Is een erg mooie warme kleur en anders dan anders.
Vind ik ook mooi. En anders misschien een metallic kleur? Kan richting het bruine gaan waarvan je zelf al aangeeft dat het mooi bij jouw stijl past, maar dan net wat interessanter.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wil je echt apart zijn, ga dan voor een behangetje. Grote kans dat bijna niemand dat specifieke behang heeft.

Bovendien kun je dan verschillende kleuren laten uitkomen.
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 27-09-2019 11:03
Reden: zinloos want kinderachtige tegenpartij.
0.00% gewijzigd
aubergine of lila (lavendel) is ook mooi voor op de muur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven