Lange transfer naar hotel

18-08-2025 04:18 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Plots heeft de reisorganisator (pakketreis) de luchthaven van bestemming veranderd. Ipv een bustransfer van 30-45 minuten veranderde de transfer naar een rit mogelijk tot 3 uur of meer afhankelijk van het aantal stops onderweg. Ik had bij het boeken van de reis bewust gekeken naar een hotel dat een bustransfer van niet meer dan max 45 minuten zou hebben. Anders had ik de reis niet geboekt als we een langere transfertijd zouden hebben. We komen laat in de avond aan.
Nu heb ik na een stevig gesprek met de klantendienst voor een bijdrage een privé transfer bijgeboekt. Blijft het nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel

Iemand tips voor tijdens de rit?
Tukje?
We're just two lost souls
We komen laat in de avond aan. [...] nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel

Lijkt me vrij simpel: wegdutten. En als je dat niet zonder film/serie kan dan download je thuis wat en zet je dat tijdens de transfer aan, om dus lekker bij weg te dutten of als je niet kunt slapen of juist wakker wil blijven dan kijk je ernaar. Die 2 uur zijn dan zo voorbij.
Kattentuintje schreef:
18-08-2025 04:22
Tukje?
Daar dacht ik ook aan 😅 gewoon gaan slapen tot ik voor het hotel afgezet wordt.
Het probleem is dat ik het niet zo heel erg heb met chauffeurs die ik niet ken en hard met zo een (privé-) busje over de weg scheuren
Kan me dan totaal niet ontspannen. Zeker niet twee uur lang mijn ogen sluiten en ondertussen een blind vertrouwen hebben in de chauffeur tijdens de late avond/nacht door bergachtige wegen 😬
S-Groot schreef:
18-08-2025 04:26
Lijkt me vrij simpel: wegdutten. En als je dat niet zonder film/serie kan dan download je thuis wat en zet je dat tijdens de transfer aan, om dus lekker bij weg te dutten of als je niet kunt slapen of juist wakker wil blijven dan kijk je ernaar. Die 2 uur zijn dan zo voorbij.
Bedankt voor de tip van het downloaden. Liever daarmee afleiding hebben dan twee uur lang gespannen meekijken op de weg met de chauffeur.
elinas schreef:
18-08-2025 04:31
Bedankt voor de tip van het downloaden. Liever daarmee afleiding hebben dan twee uur lang gespannen meekijken op de weg met de chauffeur.

Dat heeft sowieso geen enkel nut. Wat denk je daarmee voor controle te hebben dan? Ga je de chauffeur manen om langzamer te rijden als je het te eng vindt? Ga je steeds 'oh kijk uit' 'let op, van rechts!' roepen? Ga je anders in the middle of nowhere laat op de avond in het donker uitstappen om vanaf daar een taxi (met wederom een chauffeur) te bellen? Ik denk van niet tenzij het echt levensgevaarlijk is maar daar hoef je echt niet de hele rit gespannen voor mee te rijden, dat merk je echt vanzelf wel.

Dus ofwel je laat het los want je hebt er toch geen controle over ofwel je huurt zelf een auto vanaf het vliegveld zodat je niet afhankelijk bent van een chauffeur. Zonde van je energie om 2 uur gespannen te gaan zitten zijn!

Misschien niet alleen film/serie downloaden maar ook wat meditaties/mindfulness :proud: .
Komt echt wel goed! Wel balen hoor die langere transfer, maar maak het jezelf zo comfortabel mogelijk door gewoon lekker wat leuks aan te zetten, koptelefoon/oortjes erbij en lekker daarin wegzakken.
S-Groot schreef:
18-08-2025 04:41
Zonde van je energie om 2 uur gespannen te gaan zitten zijn!
Ook zonde van je energie om je nu al druk te maken over een mogelijk hard rijdende chauffeur.
Ik zou gewoon naar buiten kijken. Het is heus niet zo donker en verlaten dat je totaal niks ziet. Ik vind het juist altijd wel lekker om gewoon een beetje voor me uit te staren.
Weet je zeker dat je geen wifi in de privé transfer hebt ? Tegenwoordig is dat vaak wel aanwezig. Verder om je heen kijken , lezen op een ereader of lekker even slapen.
Moet je dat gewoon maar accepteren dan, dat ze de luchthaven veranderen? Raar. Reis je alleen?

Snap dat je ervan baalt. Maar in een auto zijn je mogelijkheden nu eenmaal beperkt. Playlist, podcast of luisterboek vooraf downloaden, slapen of naar buiten kijken en dan houdt het wel op. En als je een gezellige chauffeur hebt, lekker kletsen tussendoor. Vaak vinden ze het leuk om iets over de omgeving te vertellen is mijn ervaring.

En op bochtige weggetjes, in een warme taxi word ik geheid misselijk. Als dat van toepassing is kun je eventueel reispillen meenemen
Hoe kan het met een prive transfer dan nog 2 uur duren ipv drie kwartier?
Je kunt ook nog het hotel omboeken als je dit echt niet wilt.
Welk land is het?
Ik zou gewoon ter plaatse een Uber boeken en de transfer laten voor wat het is.
Sowieso doe ik dat tegenwoordig altijd want die transfer-busjes duren inderdaad altijd eeuwig en zijn veel minder comfortabel.

Edit: oh ik las niet goed dat de luchthaven was gewijzigd, dan heb je met een Uber geen kortere reistijd dan met een prive-transfer natuurlijk.
ambra schreef:
18-08-2025 08:18
Hoe kan het met een prive transfer dan nog 2 uur duren ipv drie kwartier?
Je kunt ook nog het hotel omboeken als je dit echt niet wilt.
Omdat de luchthaven veranderd is.
Zo’n bus leent zich in het donker vaak niet voor kijken op een tablet oid.
Jeetje wat balen zeg! Ik kies ook altijd op basis van afstand van het vliegveld.
Uit nieuwsgierigheid, is de reisorganisatie je wel tegemoet gekomen?
S-Groot schreef:
18-08-2025 04:41
Dat heeft sowieso geen enkel nut. Wat denk je daarmee voor controle te hebben dan? Ga je de chauffeur manen om langzamer te rijden als je het te eng vindt? Ga je steeds 'oh kijk uit' 'let op, van rechts!' roepen? Ga je anders in the middle of nowhere laat op de avond in het donker uitstappen om vanaf daar een taxi (met wederom een chauffeur) te bellen? Ik denk van niet tenzij het echt levensgevaarlijk is maar daar hoef je echt niet de hele rit gespannen voor mee te rijden, dat merk je echt vanzelf wel.

Dus ofwel je laat het los want je hebt er toch geen controle over ofwel je huurt zelf een auto vanaf het vliegveld zodat je niet afhankelijk bent van een chauffeur. Zonde van je energie om 2 uur gespannen te gaan zitten zijn!

Misschien niet alleen film/serie downloaden maar ook wat meditaties/mindfulness :proud: .

Hier zou ik even heel goed over nadenken voordat je dit doet. Afhankelijk van het land van bestemming, uiteraard...

Maar 2 uur zelf gaan rijden terwijl je doodmoe van de reis bent, in een auto die je niet kent, op wegen die je niet kent en er wellicht een totaal andere mentaliteit is van de weggebruikers dan in Nederland.... Ik heb zelf al meer dan mijn halve leven mijn rijbewijs maar dit zou ik toch echt niet zomaar in elk land aandurven.
.
Ik kan me voorstellen dat je niet op een onnodig lange transfer zit te wachten. Ik zou een Ubertie pakken als het kan. Dan kom je niet zo verreisd aan. Wij doen bijna alles met Uber op vakantie.
Maaike76 schreef:
18-08-2025 09:05
Ik kan me voorstellen dat je niet op een onnodig lange transfer zit te wachten. Ik zou een Ubertie pakken als het kan. Dan kom je niet zo verreisd aan. Wij doen bijna alles met Uber op vakantie.
Misschien de OP (nog eens) lezen.

TO, vervelend, maar weinig aan te doen vrees ik.
Ik hoop dat je gecompenseerd bent?
Loren schreef:
18-08-2025 07:41
Moet je dat gewoon maar accepteren dan, dat ze de luchthaven veranderen? Raar. Reis je alleen?

Snap dat je ervan baalt. Maar in een auto zijn je mogelijkheden nu eenmaal beperkt. Playlist, podcast of luisterboek vooraf downloaden, slapen of naar buiten kijken en dan houdt het wel op. En als je een gezellige chauffeur hebt, lekker kletsen tussendoor. Vaak vinden ze het leuk om iets over de omgeving te vertellen is mijn ervaring.

En op bochtige weggetjes, in een warme taxi word ik geheid misselijk. Als dat van toepassing is kun je eventueel reispillen meenemen
Tja ik had niet veel meer in te brengen. Twee weken voor vertrek opeens een mailtje met: vanwege operationele redenen verandert de luchthaven van aankomst en vertrek. Ik mocht kosteloos annuleren. Nou vindt maar weer een nieuwe reis voor hetzelfde bedrag als wat ik januari had betaald voor deze reis.

Na wat gesurf op internet en Facebook, blijkt dat de betreffende reisorganisatie wel vaker dit geintje flikt. Eerst lokken ze op hun website mensen met het aanbod van een vlucht die landt op de luchthaven die redelijk dichtbij ligt, zodat vakantiegangers over de streep worden getrokken (niemand heeft zin in een transfer van meer dan 3 uur vanuit die andere luchthaven) en dan twee weken op voorhand alsnog naar de luchthaven te veranderen die verderop ligt.
Transfertijd is nu verdubbeld. Moest ik nu niet voor een privetransfer hebben gekozen dan is de kans groot dat we meer dan 3 uur in de transferbus zouden zitten.
Ik las een bericht van een vrouw die vorig jaar bijna 5,5 uur in de transferbus had gezeten (zelfde route)

Ik voel me wel genaaid want anders had ik het niet gedaan. Dan had ik voor een heel ander hotel gekozen in een andere stad.
Ik kon voor 109 euro extra mijn bustransfer laten wijzigen naar een privétransfer. Uiteindelijk tot een compromis gekomen door voor 50 euro extra een privé transfer te krijgen ( bovenop het bedrag van de bustransfer dat ik al had betaald bij het boeken van de reis).
elinas wijzigde dit bericht op 18-08-2025 09:49
Reden: Spelfoutje
6.95% gewijzigd
Flashy schreef:
18-08-2025 08:28
Zo’n bus leent zich in het donker vaak niet voor kijken op een tablet oid.
Ik kan het proberen, hopelijk rijdt hij niet te agressief over veel kronkelwegen in het donker. Dat redt ik niet twee uur lang
Ik zou eerder kiezen voor een podcast of luisterboek.
Op een tablet kijken kan heel misselijk-makend zijn en ook heel vermoeiend voor de ogen in het donker.
Met een podcast kun je kiezen om je ogen dicht te doen of om gewoon een beetje naar buiten te staren, is denk ik comfortabeler.
elinas schreef:
18-08-2025 09:36

Na wat gesurf op internet en Facebook, blijkt dat de betreffende reisorganisatie wel vaker dit geintje flikt. Eerst lokken ze op hun website mensen met het aanbod van een vlucht die landt op de luchthaven die redelijk dichtbij ligt, zodat vakantiegangers over de streep worden getrokken (niemand heeft zin in een transfer van meer dan 3 uur vanuit die andere luchthaven) en dan twee weken op voorhand alsnog naar de luchthaven te veranderen die verderop ligt.
Welke organisatie is dat dan? Dan weet ik dat ik daar in elk geval niet ga boeken.
Ik zou daar nl ook ontzettend van balen.
AnAppleADay schreef:
18-08-2025 09:46
Ik zou eerder kiezen voor een podcast of luisterboek.
Op een tablet kijken kan heel misselijk-makend zijn en ook heel vermoeiend voor de ogen in het donker.
Met een podcast kun je kiezen om je ogen dicht te doen of om gewoon een beetje naar buiten te staren, is denk ik comfortabeler.
Eens.
Hopen op een gezellige chauffeur en samen de uren wegkletsen en gelijk een paar goede tips krijgen van een local. Ik heb de laatste keer in Italië een half uur gekletst over voetbal met de chauffeur. Ik stond voor mijn gevoel binnen 5 min voor mijn airbnd. Maar twee uur is wel erg lang dus ik zou ook een podcast/luisterboek uitgezocht hebben en gedownload zodat ik die ook zonder wifi kan luisteren.
2 uur op een schermpje staren zou mij niet lukken. Misselijk en ik kan mijn aandacht daar dan niet goed bij houden.
Nova schreef:
18-08-2025 09:24
Misschien de OP (nog eens) lezen.

TO, vervelend, maar weinig aan te doen vrees ik.
Ik hoop dat je gecompenseerd bent?
Ok dan is het ondergaan of annuleren en alles losboeken. Kun je zelf de vlucht niet wijzigen? Dat hebben wij gedaan. Kost wel wat extra’s maar gaf ons extra dagen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven