Relatie uit, ga kapot

25-02-2020 15:34 18 berichten
Hoi allemaal

Ik was 2 jaar aan het daten met iemand. Die me als shit behandelde. Ik heb geen eigenwaarde dus accepteerde dat zoals altijd. Verlaagde mezelf. Nu heeft hij het gisteravond beëindigd. Ik wil niet eens relatie zeggen want dat was het niet.

Ik voel nu een leegte, doodeng gevoel. Ik Ik val terug in zelfdestructie. Ik snap mezelf niet. Wat is er met me aan de hand? Hoezo voelt het alsof de wereld gestopt is terwijl hij me zo slecht behandelde. Waarom is dit een patroon. Het is bijna zo dat als een man lief is ik afknap.

Iemand tips? Hoe word ik normaal zodat ik ooit een gezonde relatie met mezelf en iemand anders kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
coco95 schreef:
25-02-2020 15:34
Iemand tips? Hoe word ik normaal zodat ik ooit een gezonde relatie met mezelf en iemand anders kan hebben.
Ga naar een psycholoog. Date niet totdat je je op de rit hebt.
2 jaar daten, wauw.
Wat naar dat je je zo voelt. Misschien heb je wat aan het boek "Liefdesbang" van Hannah Cuppen. Daar staat dit patroon helemaal in beschreven en geeft je wellicht een gevoel dat je er niet alleen voor staat en dat dit ergens uit voort komt.

Sterkte met de verwerking! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lees 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Of, 'als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood.

Genoeg leesvoer dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Je gaat niet kapot, dat was je al. Anders had je dit niet zo lang gepikt. Ga eerst eens aan jezelf werken, blijf een tijd vrijgezel en ga weer eens genieten van je leven. En dat doodenge gevoel? Dat is het besef dat je nu geen excuus meer hebt om jezelf op de wachtbank te (laten) zetten. Dat je stappen moet gaan nemen om gelukkig(er) te worden.
Alle reacties Link kopieren
Die tip voor de psycholoog is een hele goede
Jouw leven is al jaren een zooi

Loep :lightbulb:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips? Hoe word ik normaal zodat ik ooit een gezonde relatie met mezelf en iemand anders kan hebben.

Ja hoor, deze tip: zoek nou eindelijk eens hulp want dit speelt al heul lang.
Leer eerst eens van jezelf te houden voor je weer gaat daten.

Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me oprecht af wat je op het forum (door de jaren heen) denkt te halen? Je moet echt zelf aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf nu ook door een break up heen en alle gevoelens en pijn die daarbij horen. Echter zoals jij het beschrijft zit het veel dieper, dit ligt niet aan het uitgaan van je "relatie?" Maar aan iets dat dieper in jezelf ligt.

Door de situatie komt het alleen boven drijven. Goed idee om naar de huisarts te gaan, zo leven zoals jij je voelt is niet vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je kapot? De relatie was toch shit? Je hebt zelf gekozen om er in te blijven hangen. Je kunt nu ook voor jezelf de keuze maken om deze man uit je leven te bannen. De keuze moet je zelf maken, een therapeut kan je helpen je gedragspatroon onder ogen te zien. Gun jezelf een leuk leven en tezijnertijd een gezonde relatie.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Werk eerst aan jezelf voordat je weer aan een relatie begint. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
To, je opent hier topics over winkeldiefstal die je hebt gepleegd, je gokverslaving, je vermijdende persoonlijkheidsstoornis en nu de laatste topics over deze kerel die je maar om het weekend zag en je steeds negeerde als je het deed wat hij zei. Je hebt een heleboel problemen. En dat is echt heel rot. Maar een topic op een forum gaat je niet helpen.

Je hebt therapie nodig en waarschijnlijk heel intensieve. Dat raad iedereen je al jaren aan. Meld je aan bij een instelling want zo kan het toch niet door gaan. Dit is toch geen leven? Wil je niet gelukkig zijn?
Niet geloept, klinkt heftig allemaal wat ik lees. Dan kunnen boeken je echt niet helpen. Inderdaad een psycholoog.
Bedabkt voor de reacties en leestips.

Ik loop al jaren bij de pshycholoog. Tijdje ooi bij verslavingszorg. Dat is niet meer nodig nu. Volg nu een groepstherapie, dgt, en heb maandelijks individuele gesprekken. Ondanks dit alles blijf ik tegen dingen aanlopen. Bespreek het ook maar echt concrete tips die werken krijg ik niet. Ga het de volgende keer weer bespreken. Was iig fijn om het van me af te schrijven. Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Lieve coco is het bespreekbaar bij joiw therapie om een tijdje ambulante dagtherapie re gaan volgen? Of een andere intensieve therapie, desnoods intern? Je hebt zo veel problemen en dat is gewoon echt heel erg. En je loopt er al jaren mee. Het lijkt me verschrikkelijk zo te moeten leven, slecht zelfbeeld, relaties die heel slecht zijn, weinig tot geen vrienden, verslavingen. Het lijkt me een hel. Daar moet toch echt een keer goede hulp voor zijn?

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Tip naar de psycholoog! Eerst een gezonde relatie met je zelf dan met de ander.
Alle reacties Link kopieren
coco95 schreef:
25-02-2020 17:58
Bedabkt voor de reacties en leestips.

Ik loop al jaren bij de pshycholoog. Tijdje ooi bij verslavingszorg. Dat is niet meer nodig nu. Volg nu een groepstherapie, dgt, en heb maandelijks individuele gesprekken. Ondanks dit alles blijf ik tegen dingen aanlopen. Bespreek het ook maar echt concrete tips die werken krijg ik niet. Ga het de volgende keer weer bespreken. Was iig fijn om het van me af te schrijven. Bedankt

Ik kan je verder niet helpen maar vind het oprecht heel naar voor je dat je nog steeds zo diep zit ondanks dat je hulp gezocht hebt en in therapie zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven