Bellenblaasvlekken

09-05-2024 21:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoon heeft vandaag bij vrienden van ons met bellenblaas gespeeld. Helaas had hij nieuwe kleren aan en wil ik voorkomen dat er van die lelijke vlekken ontstaan. Heb zijn kleding al laten weken in koud water, de wasmachine staat nu aan op alleen spoelen. Is dit voldoende of iemand nog meer tips om de bellenblaasvlekken te voorkomen?
Hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bellenblaasvlekken voorkom je alleen door bellenblaas direct, vóór gebruik, door de gootsteen te spoelen.

Ik blijf uit de buurt van gezellige kinderen met bellenblaas. En kinderen komen zeker niet in de buurt van mijn tent met bellenblaas daar word ik heel ongezellig van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die krijg je er niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja eerst de kleding goed met koud water uitspoelen voordat er zeep aan te pas komt. Anders gaat het mis en krijg je het er echt niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel goed spoelen met koud water voordat je 't wast.
Rot spul.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is mij nog nooit gelukt om de vlekken er uit te krijgen. Heb dat spelen ook geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed spoelen met koud water idd maar op witte kleding is het redelijk hopeloos. Op lichtgekleurde kleding kan het er nog wel eens tot op acceptabel niveau uit gaan.

Dus alleen bellenblazen met fel- of donker gekleurde kleding aan 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
09-05-2024 21:54
Goed spoelen met koud water idd maar op witte kleding is het redelijk hopeloos. Op lichtgekleurde kleding kan het er nog wel eens tot op acceptabel niveau uit gaan.

Dus alleen bellenblazen met fel- of donker gekleurde kleding aan 😉

Of met oude kleding, of zonder kleding :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet. Rotzooi.
Het is de glycerine die de vlekken veroorzaakt.

Ik heb vorig jaar hier op het forum gevraagd om het ultieme recept voor homemade bellenblaas. Ik maak het nu zelf voor mijn zoon van water, suiker, groene Dreft en behangplaksel. Dus zonder de glycerine erin.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Woez schreef:
09-05-2024 22:17
Niet. Rotzooi.
Het is de glycerine die de vlekken veroorzaakt.

Ik heb vorig jaar hier op het forum gevraagd om het ultieme recept voor homemade bellenblaas. Ik maak het nu zelf voor mijn zoon van water, suiker, groene Dreft en behangplaksel. Dus zonder de glycerine erin.
Welke verhoudingen gebruik je? Dan ga ij dit eens proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Woez schreef:
09-05-2024 22:17
Niet. Rotzooi.
Het is de glycerine die de vlekken veroorzaakt.

Ik heb vorig jaar hier op het forum gevraagd om het ultieme recept voor homemade bellenblaas. Ik maak het nu zelf voor mijn zoon van water, suiker, groene Dreft en behangplaksel. Dus zonder de glycerine erin.
Ja. Ik haat bellenblaas spul! Woez, kom maar door met dat recept, want het is mijn dochter ook wel eens overkomen - uiteraard tijdens een feestje in een mooi jurkje :cry: . Kansloos verhaal om dat er nog uit te krijgen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spoelen in de wasmachine zonder zeep.
Daarna gewoon met zeep wassen. Doe dit altijd, en nooit meer vlekken gehad.

Als je de kleding hebt gewassen met zeep zonder te spoelen en er zit een vlek in de kleding, krijg je deze er nooit meer uit.
Dit heb ik dus gehad met nieuwe kleding na een dagje KDV. Ik wist niet dat ze bellenblaas hadden gebruikt :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog nooit ergens bellenblaasvlekken in gehad en toch heel vaak bellen geblazen. Wist niet eens dat dat bestond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed spoelen in koud water en dan koud wassen zonder wasmiddel, dat is het enige wat kan werken maar ook dat is geen garantie voor succes..
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
09-05-2024 23:42
Ik heb nog nooit ergens bellenblaasvlekken in gehad en toch heel vaak bellen geblazen. Wist niet eens dat dat bestond.
Hier idem.

Maar daarbij: je kind heeft vlekken in zijn kleding, gefeliciteerd, het is een kind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
09-05-2024 23:42
Ik heb nog nooit ergens bellenblaasvlekken in gehad en toch heel vaak bellen geblazen. Wist niet eens dat dat bestond.

De bellen maken ook niet de eerste vlekken, het morsen, wat kinderen ongetwijfeld, doen wel.
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 10-05-2024 07:28
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
10-05-2024 07:08
Hier idem.

Maar daarbij: je kind heeft vlekken in zijn kleding, gefeliciteerd, het is een kind.

Vlekken zijn er om eruit te wassen, ik trok de kinderen graag vlekvrije schone kleren aan. Zodat ze weer opnieuw vlekken konden maken. Vetvlekken etc vind ik gewoon zo smoezelig staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Dit ziet er toch vies uit, als dit de schone (gewassen) versie is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
10-05-2024 07:08
Hier idem.

Maar daarbij: je kind heeft vlekken in zijn kleding, gefeliciteerd, het is een kind.
Precies.

Het heeft tenminste lekker gebellenblaast. Over een paar jaar zit hij dag in dag uit te gamen.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
09-05-2024 23:42
Ik heb nog nooit ergens bellenblaasvlekken in gehad en toch heel vaak bellen geblazen. Wist niet eens dat dat bestond.
Ik ook niet. Heb vast heel wat kinderen met onherstelbare vlekken afgeleverd. Hoewel, zo'n potje is zo leeg en dan werd het blazen met water + afwasmiddel (erg basic blijkbaar).
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
09-05-2024 23:42
Ik heb nog nooit ergens bellenblaasvlekken in gehad en toch heel vaak bellen geblazen. Wist niet eens dat dat bestond.
Dat wist ik ook niet. Tot mijn kind op een bruiloft met haar bruidsmeisjesjurk ging bellenblazen. Toen wist ik het wel :).

Maar ach, geen ramp. Vlekken horen bij het leven. Al dacht ik er op dat moment wel een paar minuten anders over.
Alle reacties Link kopieren Quote
De bellenblaas maakt geen vlekken, maar de chemische reactie van de bellenblaas met wasmiddel (in de machine) wel en die kun je niet meer uitwassen.

Kleding goed uitspoelen met koud water voor het de machine in gaat heb je grootste kans met proberen de vlekken te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
10-05-2024 07:31
Afbeelding

Dit ziet er toch vies uit, als dit de schone (gewassen) versie is?
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit zo heb gezien. Natuurlijk hadden mijn kinderen ook wel vlekken op hun kleren, maar ik heb dat nooit specifiek aan bellenblaas gelinkt. Ik heb ook heel vaak bellenblaas als traktatie gegeven. Mijn zus had het op haar bruiloft (heel grote bellen), maar ook daarna heb ik geen vlekken opgemerkt. Misschien verschilt het per merk.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
10-05-2024 10:37
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit zo heb gezien. Natuurlijk hadden mijn kinderen ook wel vlekken op hun kleren, maar ik heb dat nooit specifiek aan bellenblaas gelinkt. Ik heb ook heel vaak bellenblaas als traktatie gegeven. Mijn zus had het op haar bruiloft (heel grote bellen), maar ook daarna heb ik geen vlekken opgemerkt. Misschien verschilt het per merk.
Het lullige van bellenblaasvlekken vind ik dat je de kleren ogenschijnlijk zonder vlekken in de was gooit en ze er met vlekken uitkomen. Waardoor je de eerste keren echt geen idee hebt waar die vlekken van zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
10-05-2024 10:37
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit zo heb gezien. Natuurlijk hadden mijn kinderen ook wel vlekken op hun kleren, maar ik heb dat nooit specifiek aan bellenblaas gelinkt. Ik heb ook heel vaak bellenblaas als traktatie gegeven. Mijn zus had het op haar bruiloft (heel grote bellen), maar ook daarna heb ik geen vlekken opgemerkt. Misschien verschilt het per merk.
Het lullige van bellenblaasvlekken vind ik dat je de kleren ogenschijnlijk zonder vlekken in de was gooit en ze er met vlekken uitkomen. Waardoor je de eerste keren echt geen idee hebt waar die vlekken van zijn!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven