Zwanger proberen te worden van de eerste

05-10-2016 13:26 2748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,



Ik ben nieuw bij dit forum, laat ik me even voorstellen. Ik ben Elle, 23 jaar, net 2,5 week getrouwd met mijn kersverse man. Samen zijn wij bezig om zwanger te worden. Ontzettend spannend!

7 september laatste pil, 11 september nog mijn onttrekkingsbloeding gehad. En gisteren en vandaag een positieve ovulatie test gehad!

Het lijkt me leuk om met vrouwen te kletsen in hetzelfde schuitje...





NaamLeeftijdLeeftijd partnerRondeNODBijzonderhedenelleanna723306Missed abortion 8+5 Korte LFVervivaen29311 UD: 17-07-17 het is een meisje!Happy-life24271UD 7-7-17Aussie86??3lange cyclus!CaptainKitten29346 UD 23-09-17 het is een meisje!groenogig_monster3240+2 Bliss_428316UD: 29-09-17Sinnieee25281 -Saar_8731292 -AG-S30348 UD: 17-09-17Knotje27268 UD 10-09-17Bibi30306 12 april-Dookster2730 Love22293258 april-
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en veel succes!!

Ik zit niet (meer) in hetzelfde schuitje, ben twee weken geleden bevallen.

Het is inderdaad fijn om te kunnen kletsen met mama's in dezelfde fase van hun zwangerschap.

Ik zou even kijken bij de zwangerschapspijler: misschien is er al een praatgroepje?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ella,



Wat leuk! wij zijn ook bezig om zwanger te worden, ik ben net 30 geworden en mijn vriend is 36.

Wij zitten inmiddels in de 2de ronde, eerste ronde niet gelukt omdat de eisprong en menstruatie te dicht op elkaar zaten.

Ergens deze week zou mijn eisprong weer moeten zijn maar heb tot nu toe nog niks gevoeld ( en ik voel hem elke maand )

Ik schrijf al mee in een groepje genaamd najaar zwanger worden, tabel is dicht maar mee schrijven kan altijd als je het leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:just_sabina schreef op 05 oktober 2016 @ 13:53:

Hoi Ella,



Wat leuk! wij zijn ook bezig om zwanger te worden, ik ben net 30 geworden en mijn vriend is 36.

Wij zitten inmiddels in de 2de ronde, eerste ronde niet gelukt omdat de eisprong en menstruatie te dicht op elkaar zaten.

Ergens deze week zou mijn eisprong weer moeten zijn maar heb tot nu toe nog niks gevoeld ( en ik voel hem elke maand )

Ik schrijf al mee in een groepje genaamd najaar zwanger worden, tabel is dicht maar mee schrijven kan altijd als je het leuk vind.



HI, spannend hè!

Heel veel succes met zwanger worden!

Ik zal dat groepje eens zoeken. ;) Dankje
Alle reacties Link kopieren
Ja vind het idd allemaal erg spannend. je hoort al die succes verhalen van de eerste ronde maar realiseer mij wel dat dit niet vanzelfsprekend is.

Al begonnen met foliumzuur?
Alle reacties Link kopieren
quote:just_sabina schreef op 05 oktober 2016 @ 14:15:

Ja vind het idd allemaal erg spannend. je hoort al die succes verhalen van de eerste ronde maar realiseer mij wel dat dit niet vanzelfsprekend is.

Al begonnen met foliumzuur?





Ja inderdaad! Je gaat er nietvan uit. Maar stiekem hoop ik ook dat het snel raak is.

Ik ben al ruim een maand vtv begonnen met slikken, jij ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulpenbol_boterbloempje schreef op 05 oktober 2016 @ 13:42:

Gefeliciteerd en veel succes!!

Ik zit niet (meer) in hetzelfde schuitje, ben twee weken geleden bevallen.

Het is inderdaad fijn om te kunnen kletsen met mama's in dezelfde fase van hun zwangerschap.

Ik zou even kijken bij de zwangerschapspijler: misschien is er al een praatgroepje?wauw gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik slik ook foliumzuur en op advies van huisarts vit d. In ieder geval goed voorbereid!
Alle reacties Link kopieren
quote:elleanna7 schreef op 05 oktober 2016 @ 19:02:

[...]





wauw gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Geniet ervan!Ja hoor, ik zou het zo opnieuw doen
Alle reacties Link kopieren
Oeps te snel gepost...

Bedankt Elleanna!



To ik wou nog even zeggen:

Laat je niet gek maken door alle horrorverhalen van pogingen tot zwanger worden - zwangerschap - de bevalling en de kraamtijd.

Want zodra mensen weten dat je een kinderwens hebt, hoor je de gekste dingen van mensen in je omgeving.

Gewoon lekker genieten
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulpenbol_boterbloempje schreef op 07 oktober 2016 @ 11:29:

Oeps te snel gepost...

Bedankt Elleanna!



To ik wou nog even zeggen:

Laat je niet gek maken door alle horrorverhalen van pogingen tot zwanger worden - zwangerschap - de bevalling en de kraamtijd.

Want zodra mensen weten dat je een kinderwens hebt, hoor je de gekste dingen van mensen in je omgeving.

Gewoon lekker genieten haha herkenbaar, ik voel de druk nu al na 2 pogingen. idd loslaten en alles zelf tegemoet gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulpenbol_boterbloempje schreef op 07 oktober 2016 @ 11:29:

Oeps te snel gepost...

Bedankt Elleanna!



To ik wou nog even zeggen:

Laat je niet gek maken door alle horrorverhalen van pogingen tot zwanger worden - zwangerschap - de bevalling en de kraamtijd.

Want zodra mensen weten dat je een kinderwens hebt, hoor je de gekste dingen van mensen in je omgeving.

Gewoon lekker genieten





Dankjewel! ik vertrouw op mijn lichaam, dus gaat helemaal goed komen!

Geniet van je kleine wonder
Alle reacties Link kopieren
Hoi Elle,



Ik ben ook nieuw op het forum, ook net getrouwd en wij gaan ook deze maand beginnen met proberen zwanger te worden van onze eerste! Dus we hebben nogal wat gemeen



Ik ben vandaag ongesteld geworden dus mijn ovulatie zal pas over twee à drie weken zijn. Ik heb vorige maand wel al ovulatietesten gedaan (maar nog niet geprobeerd zwanger te worden) en toen bleek dat m'n ovulatie heel laat pas kwam, op dag 24 van een cyclus van 34 dagen. Dus daar maak ik me wel een beetje zorgen over, maar hopelijk was het eenmalig! Allemaal heel spannend...



Misschien kunnen we hier een nieuw groepje met tabel beginnen voor mensen die zwanger willen worden van hun eerste, want op die andere topics staan al zoveel reacties dat het niet meer bij te houden is...



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vervivaen schreef op 07 oktober 2016 @ 17:58:

Hoi Elle,



Ik ben ook nieuw op het forum, ook net getrouwd en wij gaan ook deze maand beginnen met proberen zwanger te worden van onze eerste! Dus we hebben nogal wat gemeen



Ik ben vandaag ongesteld geworden dus mijn ovulatie zal pas over twee à drie weken zijn. Ik heb vorige maand wel al ovulatietesten gedaan (maar nog niet geprobeerd zwanger te worden) en toen bleek dat m'n ovulatie heel laat pas kwam, op dag 24 van een cyclus van 34 dagen. Dus daar maak ik me wel een beetje zorgen over, maar hopelijk was het eenmalig! Allemaal heel spannend...



Misschien kunnen we hier een nieuw groepje met tabel beginnen voor mensen die zwanger willen worden van hun eerste, want op die andere topics staan al zoveel reacties dat het niet meer bij te houden is...



Groetjes!



HI Verviaven, wat leuk! Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Lijkt me leuk zo'n tabel, heb er alleen totaal geen verstand van. Dit is de eerste keer dat ik op een forum zit haha, ben besloten groepen van Facebook gewend.



Mijn eisprong was nu ook wat later, maar dat komt ook omdat de hormonen nog uit mijn lijf moesten door de pil. Hebben wel op de juiste momenten sex gehad (ben niet zo van het woord "klussen" haha) dus ik zit al met spanning klaar voor de dag dat ik mag testen. Al begrijp ik heel goed dat het ook lang kan duren Dus we gaan maar nergens van uit, proberen dan......



Liefs, Elle
Alle reacties Link kopieren
Hoi elle



Van harte nog met de trouwdag! En leuk dat jullie aan de eerste gaan beginnen!



Hier beetje t zelfde, nu bijna 4 maanden getrouwd (net) 24jr en we zitten in onze eerste ronde!



He just_sabina! Kom ik je hier tegen!

Wij schrijven indd in t zwanger worden najaar 2016



Veel geluk in je huwelijk en dat je gauw een positieve test in handen mag houden!
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook allebei gefeliciteerd met je huwelijk! Zitten jullie nog in je wittebroodsweken of heeft de realiteit al toegeslagen? ;) Wij hebben het nog steeds heel gezellig met z'n tweetjes, hoop dat dat nog even duurt!



Haha ik vind het woord "klussen" ook niks, klinkt zo bakvis-achtig ;) Maar ik zie het hier heel vaak voorbij komen... Ook allerlei gekke termen voor ongesteld (regels, ongi, enz), even wennen! Ik ben dus ook nieuw op het forum maar kan eens proberen een tabel te maken als jullie dat leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Oké het is gelukt! Elle, als jij deze kunt kopiëren en in je eerste bericht kunt plakken, dan staat hij bovenaan het topic! En dan kun je nog aanvullen als er nieuwe mensen komen.



NaamLeeftijdRondeNODBijzonderhedenelleanna7231??just_sabina30218 oktkorte LFVervivaen2916-10 novkorte LF?Happy-life24129/10?Ms-X260??
Hoi dames,



Mag ik ook mee schrijven? Ik ben nu ook gestopt met de pil en we gaan na mijn volgende menstruatie beginnen! Ook dit jaar getrouwd en ik ben 26 jaar! We wilden al eerder dit jaar beginnen maar het zat helaas tegen waardoor we het even hebben uitgesteld, tot nu!
Alle reacties Link kopieren
Happy-Life: Wat leuk ook net getrouwd, bijzondere dag is dat he?! (Nog) gefeliciteerd, hopelijk is het bij jullie ook snel raak. Leuk dat je mee schrijft.



Vervivaen: Haha, ik zat na een paar dagen alweer helemaal in het normale ritme. Het scheelt dat wij onze huwelijksreis nog tegoed hebben, over 2 weken mogen we. Finally! Haha ongi, ja die behoort ook tot die categorie. Leuk die tabel, ik ga mijn best doen hem te kopiëren.



Ms-X-: Tuurlijk, leuk zelfs! Hopelijk komt je menstruatie snel op gang. Spannende tijd, en leuk dat je mee schrijft!
Alle reacties Link kopieren
@Vervivaen: Die tabel lukt me echt niet, Ik snap de codes niet. heb van alles geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Happy-Life schreef op 08 oktober 2016 @ 11:14:

Hoi elle



Van harte nog met de trouwdag! En leuk dat jullie aan de eerste gaan beginnen!



Hier beetje t zelfde, nu bijna 4 maanden getrouwd (net) 24jr en we zitten in onze eerste ronde!



He just_sabina! Kom ik je hier tegen!

Wij schrijven indd in t zwanger worden najaar 2016



Veel geluk in je huwelijk en dat je gauw een positieve test in handen mag houden!





He leuk!



Mijn nod is 18 okt, maar weet al dat ik op mag naar ronde 3. Mijn vriend is doordeweeks op de kazerne en had mijn ovulatie donderdag... helaas!

Bij bijzonderheden, korte LF
Alle reacties Link kopieren
@elle het was een super dag waar we nog steeds met veel geluk op terug kijken



@vervivaen voor ons gevoel zitten we nog in de wittenbroodsweken. Het is echt super met elkaar!



Mijn nod is 29/10
Alle reacties Link kopieren
Ms-X, leuk dat jullie ook gaan beginnen! Ik heb je aan de tabel toegevoegd. Wanneer is je NOD? Of weet je dat nog niet omdat je pas net met de pil bent gestopt?



Elle, leuk dat jullie nog op reis gaan! Waar gaan jullie heen?



Sabina, jammer dat je deze maand je kans gemist hebt! Maar volgende maand weer een kans. Is je vriend dan wel thuis?



Happy-Life, leuk om te horen! Wij zijn ook heel happy met elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Elle, die tabel code ziet er zo uit. Ik heb even de [] haakjes vervangen door {}, zodat je kunt zien hoe ik het heb gedaan. Als je dat hieronder kopieert naar Word en daar even zoek-en-vervang doet met alle haakjes, kun je het zo kopiëren en in je eerste bericht zetten. Maar als het niet lukt maakt het ook niet uit hoor, dan hou ik hem wel bij en staat hij alleen niet helemaal bovenaan.





{table}

{tr}

{b}{td}Naam{/td}

{td}Leeftijd{/td}

{td}Ronde{/td}

{td}NOD{/td}

{td}Bijzonderheden{/td}{/b}

{/tr}

{tr}

{td}elleanna7{/td}

{td}23{/td}

{td}1{/td}

{td}?{/td}

{td}?{/td}

{/tr}

{tr}

{td}just_sabina{/td}

{td}30{/td}

{td}2{/td}

{td}18 okt{/td}

{td}korte LF{/td}

{/tr}

{tr}

{td}Vervivaen{/td}

{td}29{/td}

{td}1{/td}

{td}6-10 nov{/td}

{td}korte LF?{/td}

{/tr}

{tr}

{td}Happy-life{/td}

{td}24{/td}

{td}1{/td}

{td}29/10{/td}

{td}?{/td}

{/tr}

{tr}

{td}Ms-X{/td}

{td}26{/td}

{td}0{/td}

{td}?{/td}

{td}?{/td}

{/tr}

{/table}
Alle reacties Link kopieren
@vervivaen. Hopelijk is hij dan thuis. Hij is tijd alleen de weekenden thuis dus ovulatie moet beetje gunstig vallen. Deze maand op donderdag was dus enorme pech. Vorige maand was het op maandag dus dat was binnen de 3 dagen. Hopelijk volgende maand een nieuwe kans! Daarbij heb ik ook nog eens een korte LF. Deze maand 10 dagen als de menstruatie gewoon valt in mijn 28 dagen cyclus dus dat ik helemaal zuur! Vorige maand had ik maar 7 dagen dus dat was te kort voor een innesteling. Afijn. Nieuwe ronde nieuwe kansen! Mezelf maar nieuwe schoenen cadeau gedaan gister om even gedachten te verzetten. Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven