Geld & Recht alle pijlers

Afgelast concert

29-05-2020 20:26 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerder dit jaar heb ik kaartjes gekocht voor een concert van The Weeknd in oktober. Nu gaat dit concert logischerwijs niet door en is het verplaatst naar september 2021. Nu het denk ik ook maar de vraag is of er dan weer massale concerten kunnen plaatsvinden en het toch behoorlijk wat geld is om nu minstens een jaar lang kwijt te zijn (2 kaartjes a 100 euro) wil ik graag mijn geld terug. In de mail van de organisator staat echter dat bewezen moet worden dat je op die datum, dus in september 2021, niet kan en pas dan krijg je je geld terug. Ik kan dat natuurlijk niet aantonen - wie wel?

Hebben meer mensen hiermee te maken gehad? Weet iemand toevallig een oplossing voor het geval je je geld terug wilt?
Alle reacties Link kopieren
Maar als dat concert wel door zou zijn gegaan dit kast was je datzelfde geld toch ook kwijt? Dus wat is het verschil?
Dat mag helemaal niet:

https://www.nu.nl/economie/6054203/vrij ... chers.html
Alle reacties Link kopieren
Miauw20 schreef:
29-05-2020 20:26
In de mail van de organisator staat echter dat bewezen moet worden dat je op die datum, dus in september 2021, niet kan en pas dan krijg je je geld terug. Ik kan dat natuurlijk niet aantonen - wie wel?
Wat een idiote regel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, maar dan met een ander concert. Daar stond in de voorwaarden dat je dan wel mag cancelen en je geld terug krijgt, maar dat ze dit pas na een jaar hoeven te doen. Het geld krijg je dus pas na het concert terug. Ben dus bang dat je het geld sowieso een jaar kwijt bent..
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
29-05-2020 20:35
Dat mag helemaal niet:

https://www.nu.nl/economie/6054203/vrij ... chers.html
Dit gaat over annuleringen en dat is nou net de crux.
De meeste evenementen worden niet geannuleerd maar verplaatst en dat is (juridisch gezien) iets heel anders.

Ik zou nu in de Ziggo dome zijn voor Queen and Adam Lambert ; dochter zou naar paaspop, verschillende voorstellingen in het theater : allemaal verplaatst en het kaartje blijft geldig (je krijgt dus geen voucher)
Ik heb een evenement wat nu een jaar opgeschoven is en het lastige vind ik eigenlijk dat ik nu niet weet of ik volgend jaar wel kan op die datum. En dan moet ik nog een jaar het kaartje bewaren.

Ik twijfel dus over kaartje houden nu of geld terug en dan volgend jaar opnieuw een kaartje kopen. Maar als iedereen zijn kaartje van dit jaar houd, hoeveel kaartjes worden er dan verkocht volgend jaar. En als iedereen geld terug vraagt bestaan ze dan nog wel volgend jaar?!

Gelukkig heb ik nog even bedenktijd.

Het evenement waar ik naartoe zou gaan bied 4 opties:
- Kaartje wat je al hebt bewaren voor volgend jaar
- Geld terug
- Coupon die je volgend jaar in kan leveren voor een nieuw kaartje.
- Het kaartje om laten zetten in een donatie voor de organisatie.
en het toch behoorlijk wat geld is om nu minstens een jaar lang kwijt te zijn (2 kaartjes a 100 euro)
Als het concert wel door was gegaan was je dat geld voor altijd kwijt.

En wat je niet kunt missen moet je ook niet uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Raar verongelijkt gedrag. Je was het geld al kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
29-05-2020 21:14
Als het concert wel door was gegaan was je dat geld voor altijd kwijt.

En wat je niet kunt missen moet je ook niet uitgeven.
Maar, weinig mensen hadden een economische crisis of verlies van baan - en lastig vinden van ander werk-kunnen voorzien bijvoorbeeld. Of, niet dit concert dit jaar betekent misschien iets anders leuks verzinnen. Dan is 200 euro toch mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Het geld was al uitgegeven
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ergens wel dat mensen nu het geld willen het vertrouwen is gewoon ook even weg en als bedrijf snap ik dat je het heel fijn vindt als mensen het tegoed houden voor het jaar erop.

Lastige situatie als het zeker in 2021 doorgaat zou ik het zo laten want om het te bevechten kost je misschien ook veel tijd en energie.

Maar omdat momenteel alles best onzeker is snap ik wel dat je je geld terug wilt.
Alle reacties Link kopieren
Reactie verwijderd
elledriver wijzigde dit bericht op 29-05-2020 21:37
Reden: Was al beantwoord
92.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afgelopen maand naar Queen en Adam Lambert gaan in het Sportpaleis in Antwerpen. Dat is precies een jaar verplaatst. Bij verplaatsing krijg je je geld niet terug.
Maakt mij niet uit. Ik ga volgend jaar wel en als het dan niet mag, dan neem ik aan dat je dan wel je geld terug krijgt ofzo.
Het geld heb je nu toch al uitgegeven en als je tegen die tijd toch niet kan, dan verkoop je de kaartjes via Ticketswap.
Alle reacties Link kopieren
Zet ze op ticketswap
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
29-05-2020 20:52
Ik heb een evenement wat nu een jaar opgeschoven is en het lastige vind ik eigenlijk dat ik nu niet weet of ik volgend jaar wel kan op die datum. En dan moet ik nog een jaar het kaartje bewaren.
Maar als je het nu in je agenda zet, dan kun je er toch omheen plannen?
Alle reacties Link kopieren
De dag dat de lockdown afgekondigd werd zou ik 's avonds naar de schouwburg gaan. In april ook concert gemist. Volgende week zou ik in Tivoli zitten en de week daarop in Ziggo. Dan nog concerten in oktober, november en december. En geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om geld terug te vragen. Terwijl ik door de crisis mijn baan kwijtgeraakt ben en dat geld écht wel zou kunnen gebruiken.
Nou, ik voel toch echt geen medelijden met Mojo. Als t creperende, kleinere gezelschappen of bands betreft is het een ander verhaal.
De economie is er op dit moment ook bij gebaat dat jij dat geld kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
29-05-2020 21:36
Ik zou afgelopen maand naar Queen en Adam Lambert gaan in het Sportpaleis in Antwerpen. Dat is precies een jaar verplaatst. Bij verplaatsing krijg je je geld niet terug.
Maakt mij niet uit. Ik ga volgend jaar wel en als het dan niet mag, dan neem ik aan dat je dan wel je geld terug krijgt ofzo.
Het concert in Amsterdam ook; nu gepland op 29 mei 2021
Alle reacties Link kopieren
Ergens begrijp ik je terughoudendheid wel, maar ik vind je argumenten wat raar:

- het is veel geld. Ja, maar wel veel geld waarvan jij zelf besloten hebt dat je dat ervoor over hebt. Je krijgt uiteindelijk toch hetzelfde voor dat geld? Alleen later. Dat maakt financieel toch geen verschil?

- je weet nog niet of je dan wel kunt. Serieus? Dat is echt heel erg vreemd hoor. Als je heel graag naar een concert wil, je hebt een datum, je hebt een kaartje, dan zórg je toch dat je kunt? For Gods sake, het duurt nog zestien maanden!!!

Edit. Verkeerd gelezen. Het was niet to die dat tweede argument gebruikte, maar tsumtsum. Sorry, dan geldt die laatste opmerking alleen voor tsumtsum.
jufjoke wijzigde dit bericht op 29-05-2020 22:49
Reden: Te snel gelezen
12.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
29-05-2020 22:47
Ergens begrijp ik je terughoudendheid wel, maar ik vind je argumenten wat raar:

- het is veel geld. Ja, maar wel veel geld waarvan jij zelf besloten hebt dat je dat ervoor over hebt. Je krijgt uiteindelijk toch hetzelfde voor dat geld? Alleen later. Dat maakt financieel toch geen verschil?

- je weet nog niet of je dan wel kunt. Serieus? Dat is echt heel erg vreemd hoor. Als je heel graag naar een concert wil, je hebt een datum, je hebt een kaartje, dan zórg je toch dat je kunt? For Gods sake, het duurt nog zestien maanden!!!
Dit inderdaad.
Bij het kopen, eerder dit jaar dus dat zal januari of februari zijn geweest, kon je nog wel 9 maanden vooruit plannen. Nu heb je nog langer om die dag beschikbaar te houden en dan is dat een probleem?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
29-05-2020 22:43
Het concert in Amsterdam ook; nu gepland op 29 mei 2021
Klopt.
Zijn allemaal een jaar verplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig dat ze het verplaatst hebben ipv geannuleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven