Geld & Recht alle pijlers

Afgelast concert

29-05-2020 20:26 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerder dit jaar heb ik kaartjes gekocht voor een concert van The Weeknd in oktober. Nu gaat dit concert logischerwijs niet door en is het verplaatst naar september 2021. Nu het denk ik ook maar de vraag is of er dan weer massale concerten kunnen plaatsvinden en het toch behoorlijk wat geld is om nu minstens een jaar lang kwijt te zijn (2 kaartjes a 100 euro) wil ik graag mijn geld terug. In de mail van de organisator staat echter dat bewezen moet worden dat je op die datum, dus in september 2021, niet kan en pas dan krijg je je geld terug. Ik kan dat natuurlijk niet aantonen - wie wel?

Hebben meer mensen hiermee te maken gehad? Weet iemand toevallig een oplossing voor het geval je je geld terug wilt?
Pas kreeg ik als oplossing dat ik naar een ander concert van dezelfde organisator mag tzt, want het concert dat ik zou bezoeken is definitief afgelast.

Ik ga amper naar concerten, zo’n groot muziekliefhebber ben ik niet, dus daar zit ik niet op te wachten. Het was echt een combi van artiest plus locatie (op de fiets bereikbaar) dat ik dacht: doe eens gek, laat ik eens gaan. Ik word echt niet blij als ik straks naar Pink of zo moet, en aan de andere kant van het land.

Ben ook zo bang dat die organisatoren failliet gaan, dan is het écht weggegooid geld.
Alle reacties Link kopieren
Als het definitief afgelast is, kun je wel je geld terugvragen.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
29-05-2020 23:16
Pas kreeg ik als oplossing dat ik naar een ander concert van dezelfde organisator mag tzt, want het concert dat ik zou bezoeken is definitief afgelast.

Ik ga amper naar concerten, zo’n groot muziekliefhebber ben ik niet, dus daar zit ik niet op te wachten. Het was echt een combi van artiest plus locatie (op de fiets bereikbaar) dat ik dacht: doe eens gek, laat ik eens gaan. Ik word echt niet blij als ik straks naar Pink of zo moet, en aan de andere kant van het land.

Ben ook zo bang dat die organisatoren failliet gaan, dan is het écht weggegooid geld.
Ja dat zou dan heel jammer zijn, maar als dat het ergste is? Dat geld was je toch al kwijt, dus blijkbaar kon je het missen. En dan zou je, in het ergste geval, er niks voor terugkrijgen in de vorm van een concert.
girasole3 schreef:
29-05-2020 23:24
Als het definitief afgelast is, kun je wel je geld terugvragen.
De organisatie geeft vooralsnog niets terug. We wachten het nog even af.
minnimouse schreef:
29-05-2020 23:25
Ja dat zou dan heel jammer zijn, maar als dat het ergste is? Dat geld was je toch al kwijt, dus blijkbaar kon je het missen. En dan zou je, in het ergste geval, er niks voor terugkrijgen in de vorm van een concert.
Al met al is het toch bijna 250 euro. Vind ik veel. Ik heb er ook lang over nagedacht voordat ik het uitgaf. Doet toch een beetje pijn.
Ik vind dat als je je loon krijgt uit de now-regeling dat je dan al je boekingen moet laten staan. Is dat niet zo dan mag je annuleren als het je niet past.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
29-05-2020 23:31
Al met al is het toch bijna 250 euro. Vind ik veel. Ik heb er ook lang over nagedacht voordat ik het uitgaf. Doet toch een beetje pijn.
Ja, natuurlijk. Maar het geld was je toch al kwijt. Eerst maar even afwachten voordat je je druk maakt.
Life is a bitch, and than you die.

Zo heb ik al een kaartje voor Sensation White, en Dance Valley. Uiteraard uitgesteld naar 2021. En had ik een moord gedaan voor originele ticket voor The Weeknd.... (maar was te laat).

Je kan altijd proberen via Ticketswap je kaartje te verkopen. Wellicht zijn er mensen die daar voor openstaan (ik wel, voor 1 ticket staanplaats. Maar uiteraard alleen zodra bekend is dat het ook kan doorgang vind op normale voorwaarden. Dus nu even niet.).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je je geld terug wil en zou een mailtje sturen dat je broer zijn bruiloft toevallig heeft verplaatst naar die datum. Ze zijn nog bezig met het omzetten en de kaarten zijn natuurlijk nog niet gedrukt, maar je hebt wel een berichtje waarin staat dat het die datum wordt. Ze gaan dat echt niet checken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
30-05-2020 08:11
Ik snap wel dat je je geld terug wil en zou een mailtje sturen dat je broer zijn bruiloft toevallig heeft verplaatst naar die datum. Ze zijn nog bezig met het omzetten en de kaarten zijn natuurlijk nog niet gedrukt, maar je hebt wel een berichtje waarin staat dat het die datum wordt. Ze gaan dat echt niet checken hoor.
Echt .. :facepalm:
Bladiebladiebla2016 schreef:
30-05-2020 08:11
Ik snap wel dat je je geld terug wil en zou een mailtje sturen dat je broer zijn bruiloft toevallig heeft verplaatst naar die datum. Ze zijn nog bezig met het omzetten en de kaarten zijn natuurlijk nog niet gedrukt, maar je hebt wel een berichtje waarin staat dat het die datum wordt. Ze gaan dat echt niet checken hoor.
Natuurlijk checken ze dat wel. Anders hoeven ze dat ook niet als voorwaarde neer te zetten toch?
Maar kun je niet gewoon kijken of je kunt op die dag, het is nog zo ver weg! Als het kan heb je alsnog je concert (of vind je er nu niks meer aan?) en als je niet kunt is is het jammer. Geld was je inderdaad ook kwijt geweest als je gegaan was.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden naar een concert gaan hier redelijk in de buurt. Dat is nu verplaatst naar volgend jaar, op een andere locatie, een stuk verder weg. We hadden ook binnenkort een festival staan, ook verplaatst.
Nu wil het toeval dat volgend jaar beiden op dezelfde datum zijn.
Gelukkig konden we kiezen om ons geld voor het concert terug te krijgen, wel pas volgend jaar, na de nieuwe datum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven