Geld & Recht alle pijlers

Aliexpress telefoon niet geleverd, track en trace zegt wel

14-08-2018 09:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Heb 2 weken geleden een nieuwe Xiaomi telefoon besteld, zo ver zo goed. Op Aliexpress bij een betrouwbare verkoper en standaard verzending gekozen van Aliexpress met track en trace.
Nu geeft sinds eergisteren de track en trace aan dat het is afgeleverd.
Het gekke hiervan is, ik heb niks gekregen. Contact opgenomen met verkoper en die geven aan dat de track en trace status leidend is en ze niks voor me kunnen betekenen.

Iemand andera dit al eens meegemaakt op Aliexpress, en nu wat te doen? Ik kan een dispute openen of zoiets, maar hoe win ik die dan als pakketje status afgeleverd heeft? Heb al bij buren gevraagd en pakketjespunt in de buurt, die hebben niks ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik via Aliexpress bestel dan komt het wel eens voor dat het niet bij mij thuis wordt afgeleverd. In plaats daarvan moet ik het ergens gaan ophalen. Een beetje vervelend, want daar krijg ik nooit bericht van. En het is altijd eventjes goed kijken op welk adres ik dan moet zijn. Soms is het PostNL, soms DHL, soms TNT.
Alle reacties Link kopieren
Maar als t Postnl nummer ook zegt dat t afgeleverd is dan lijkt t me een dispuut met Postnl en niet met de verkoper. De telefoon zal boven de 22 euro kosten dus grote kans dat t opgehaald moet worden bij een Pakketpunt. Ik zou nog een paar dagen wachten of bij Postnl informeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je idd nog een brief gaat krijgen dat je het bij PostNL op kunt halen en er belasting (30%) en 17 euro (of iets in die richting) kosten voor PostNL mag bijbetalen.
Dus gewoon nog een par dagen afwachten.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
PostNL is echt waardeloos als het gaat om pakketjes waarvoor je invoerheffingen moet betalen....Meestal krijg je pas een week later bericht (nadat er staat dat het afgeleverd is) dat je online moet aangeven wat er in zit en de factuur moet bijvoegen, daarna kan je het pakketje op een PostNL punt afhalen en de invoerheffingen meteen betalen. Laatst had ik zelfs dat ik pas na 3 maanden bericht kreeg!! nadat er was aangegeven dat het bezorgd was. Eerder zowel naar PostNL als de verzender gebeld en gemaild en ze konden mij niet verder helpen. Omdat ik pas zo laat bericht kreeg was het pakketje inmiddels in het depot van PostNL om teruggestuurd te worden en dat kon niet meer gewijzigd worden :swear: Ik heb het maar opgegeven om pakketjes vanuit het buitenland te bestellen....
Alle reacties Link kopieren
Kun je de verkoper niet vragen om een kopie of printscreen oid waaruit blijkt dat het is afgeleverd (en waar en wanneer)?
Alle reacties Link kopieren
mooiedromen schreef:
14-08-2018 12:24
Maar als t Postnl nummer ook zegt dat t afgeleverd is dan lijkt t me een dispuut met Postnl en niet met de verkoper. De telefoon zal boven de 22 euro kosten dus grote kans dat t opgehaald moet worden bij een Pakketpunt. Ik zou nog een paar dagen wachten of bij Postnl informeren.
Ja en nee. Het geschil is tussen PostNL en de verkoper. Die maakt immers gebruik van hun diensten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zou nog even wachten want 2 weken is wel erg snel voor aliexpress. Meestal duurt het 3 weken of langer.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-08-2018 16:52
Ik zou nog even wachten want 2 weken is wel erg snel voor aliexpress. Meestal duurt het 3 weken of langer.
Ligt eraan. Laatst had ik iets binnen een week, het kán wel...
¡Apagando las luces!
Kan hij niet gewoon bij de buren liggen?
Ook heb ik wel eens gehad dat hij een dag of twee al van te voren al aan gaf dat het bezorgd was.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens bewijs voor getekend ontvangst opvragen.

Indien die vervalst is, naar het politie bureau gaan en aangifte doen van postfraude en diefstal.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Heb je elke dag dezelfde pakketbezorger? Wij wel namelijk. Kun je niet iets anders bestellen/laten bezorgen en op het moment dat hij het komt afleveren vragen waar hij het andere pakketje gelaten heeft. Aangezien hij hem wel als "afgeleverd" heeft genoteerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak dat AliExpress pakketjes gelijk naar een afhaalpunt bij mij in de buurt gaan. Ik vul altijd de buitenlandse code in mijn PostNL app in en dan krijg ik vanzelf een melding als desbetreffend pakket bij PostNL is aangekomen. Briefjes komen vaak heel laat of helemaal niet aan.

Als je de buitenlandse code op deze site invult (of in de PostNL app als je die hebt) kun je dan zien op welk adres het is afgeleverd?
http://www.internationalparceltracking.com

Of staat daar je huisadres als afleveradres?
Alle reacties Link kopieren
Oh laat maar zie dat je de Nederlandse track&trace code al hebt, die geeft aan dat het bij jouw huisadres is afgeleverd?
Alle reacties Link kopieren
radeloosje88 schreef:
14-08-2018 10:29
Klopt. Lees op internet de meeste horror verhalen van bezorgers die handtekeningen faken.
Tja. Als het eruit ziet als een telefoon, dan is een fake-handtekening snel gezet en de telefoon in de pocket van de bezorger. De bezorg-maatschappijen (PostNL, DHL) lijken er niks aan te (kunnen/willen) doen.
Alle reacties Link kopieren
Miffy53 schreef:
15-08-2018 18:04
Ik heb vaak dat AliExpress pakketjes gelijk naar een afhaalpunt bij mij in de buurt gaan. Ik vul altijd de buitenlandse code in mijn PostNL app in en dan krijg ik vanzelf een melding als desbetreffend pakket bij PostNL is aangekomen. Briefjes komen vaak heel laat of helemaal niet aan.

Als je de buitenlandse code op deze site invult (of in de PostNL app als je die hebt) kun je dan zien op welk adres het is afgeleverd?
http://www.internationalparceltracking.com

Of staat daar je huisadres als afleveradres?
Huisadres.
Alle reacties Link kopieren
Miffy53 schreef:
15-08-2018 18:36
Oh laat maar zie dat je de Nederlandse track&trace code al hebt, die geeft aan dat het bij jouw huisadres is afgeleverd?
Ja. Nog steeds niks van pakketje trouwens. Even update dus van mijn kant!
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
15-08-2018 17:31
Kan hij niet gewoon bij de buren liggen?
Ook heb ik wel eens gehad dat hij een dag of twee al van te voren al aan gaf dat het bezorgd was.
Nee, al aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Laatst ook gehad, al duurde het al een week of zes voor er ineens stond dat het afgeleverd was, ook in de postnl app. Maar mooi niet, niet thuis en niet op het postkantoor.
Dispute geopend.
Verkoper wees het af, want de track and trace zei afgeleverd.
Ik heb aangegeven dat ik niks heb ontvangen en postkantoor ook niet.
Verkoper hield vol. Ik moest maar bewijzen dat ik niks had ontvangen. Beetje lastig hè.
Track and trace bewijs van verkoper bleek maar te lopen tot aankomst in NL... terwijl de app wat anders aangaf.
Ali zelf is daar tussen gekomen en heeft alsnog verkoper in ongelijk gesteld.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
15-08-2018 20:40
Laatst ook gehad, al duurde het al een week of zes voor er ineens stond dat het afgeleverd was, ook in de postnl app. Maar mooi niet, niet thuis en niet op het postkantoor.
Dispute geopend.
Verkoper wees het af, want de track and trace zei afgeleverd.
Ik heb aangegeven dat ik niks heb ontvangen en postkantoor ook niet.
Verkoper hield vol. Ik moest maar bewijzen dat ik niks had ontvangen. Beetje lastig hè.
Track and trace bewijs van verkoper bleek maar te lopen tot aankomst in NL... terwijl de app wat anders aangaf.
Ali zelf is daar tussen gekomen en heeft alsnog verkoper in ongelijk gesteld.
Ja, heeft Ali je had bedrag terug geboekt? Super. Ja ik ben dus bang voor een neppe handtekening omdat je dat dus veel leest overal. Denk je dat Ali me dan ook in het gelijk gaat stellen?
Alle reacties Link kopieren
radeloosje88 schreef:
15-08-2018 20:46
Ja, heeft Ali je had bedrag terug geboekt? Super. Ja ik ben dus bang voor een neppe handtekening omdat je dat dus veel leest overal. Denk je dat Ali me dan ook in het gelijk gaat stellen?
Open nu maar eerst een dispute.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
15-08-2018 20:40
Laatst ook gehad, al duurde het al een week of zes voor er ineens stond dat het afgeleverd was, ook in de postnl app. Maar mooi niet, niet thuis en niet op het postkantoor.
Dispute geopend.
Verkoper wees het af, want de track and trace zei afgeleverd.
Ik heb aangegeven dat ik niks heb ontvangen en postkantoor ook niet.
Verkoper hield vol. Ik moest maar bewijzen dat ik niks had ontvangen. Beetje lastig hè.
Track and trace bewijs van verkoper bleek maar te lopen tot aankomst in NL... terwijl de app wat anders aangaf.
Ali zelf is daar tussen gekomen en heeft alsnog verkoper in ongelijk gesteld.
Dit vind ik wel interessant.

Ik ben al maanden bezig met een verkoper dat ik mijn pakketje nooit ontvangen heb.
Dispute geopend en ik moest 2 weken wachten volgens de verkoper.
Het pakket stond als afgeleverd.
Later stond er bij de track and trace dat het pakket teruggestuurd is naar de afzender aangezien het adres niet klopte.
Dat bericht heb ik vervolgens naar de verkoper doorgestuurd maar deze blijft volhouden dat het afgeleverd is en ik 2 weken moet wachten.

Ik wacht nu al 6 maanden en ik krijg dus gewoon niks aangezien het pakket is teruggestuurd.
Ik heb dit al meerdere malen aangegeven aan de verkoper maar deze houdt stug vol.

Hoe kan ik Ali Express zover krijgen dat ze zich ermee gaan bemoeien?
Ik word er zelf een beetje gek van.
Hoeveel bewijs wil de verkoper hebben?!
Elke 2 weken stuur ik een bericht dat ik mijn geld terug wil, maar de verkoper blijft erbij dat ik moet wachten!
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een mail van Ali toen de verkoper mijn voorstel (geld terug) afwees, en ik dat niet accepteerde, ik heb daar niks voor gedaan of aangeklikt bij mijn weten.

Misschien eens goed zoeken op de site of googelen of je ze ook zelf kan benaderen? Lijkt me dat die verkoper bij jou geen kans van slagen heeft...
radeloosje88 schreef:
15-08-2018 20:46
Ja, heeft Ali je had bedrag terug geboekt? Super. Ja ik ben dus bang voor een neppe handtekening omdat je dat dus veel leest overal. Denk je dat Ali me dan ook in het gelijk gaat stellen?
Ali kiest vaak de kant van de koper.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
15-08-2018 21:43
Ik kreeg een mail van Ali toen de verkoper mijn voorstel (geld terug) afwees, en ik dat niet accepteerde, ik heb daar niks voor gedaan of aangeklikt bij mijn weten.

Misschien eens goed zoeken op de site of googelen of je ze ook zelf kan benaderen? Lijkt me dat die verkoper bij jou geen kans van slagen heeft...
Oh oké.
Ik ga vandaag eens even googlen dan.
Hopelijk levert het wat op.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
leentje71 schreef:
16-08-2018 06:30
Oh oké.
Ik ga vandaag eens even googlen dan.
Hopelijk levert het wat op.
Je hoeft niets aan te klikken. Ali volgt volgens mij de disputes. Ik kreeg ook een melding "aliexpress steps in".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven