Geld & Recht alle pijlers

Bekeuring ontvangen, maar ik was daar helemaal niet

19-01-2024 11:51 266 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag kreeg ik een flinke bekeuring in de brievenbus van het CJIB. Ik zou vorige week donderdag een overtreding hebben gemaakt op een snelweg waarvoor ik honderden euro’s moet betalen. Maar het blijkt dat ik op die dag en dus dat tijdstip helemaal niet op die plek was. Natuurlijk heb ik beroep aangetekend, maar weet iemand of ik daarmee kans maak? Ik kan aantonen dat ikzelf en mijn gezinsleden ergens anders waren, maar niet dat de auto daar niet was. Moet ik daar bewijs voor hebben of moeten zij bewijs leveren?
Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt en hoe liep het af?
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
19-01-2024 12:28
Deze week las ik ergens in het nieuws dat iemand met een watervaste stift een letter op z’n kenteken had veranderd (van een P naar een R of zo) en dat de houder van het echte kenteken duizenden euro’s aan boetes had binnen gekregen… goed dat je de foto hebt opgevraagd, dan kan je checken of het jouw auto was.

Overigens heeft mijn man ook een keer een boete gehad voor bellen in de auto terwijl hij toch echt altijd hands free belt - gaat automatisch in zijn auto. Hij had ook de foto opgevraagd en wat bleek? Hij zat niet te bellen maar was zich aan het scheren. Hij is in beroep gegaan en hoefde niet te betalen. Geen bureau ingeschakeld trouwens, dat is echt niet nodig zolang je duidelijk puntsgewijs je standpunt kunt uitleggen.
Nou denk ik zomaar dat scheren in de auto misschien nog onveiliger is dan bellen :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook eens mee gemaakt...boete voor verkeerd parkeren in Amsterdam, ik woon in Midden Limburg. Foto stond erbij en heel akelig eigenlijk...het was het zelfde type auto, zelfde merk zelfde kenteken....maar onze eigen auto had belettering en de auto op foto niet. Tevens had mijn werkgever een verklaring ondertekend dat ik die dag op mn werk was. Boete werd moeiteloos kwijt gescholden
Alle reacties Link kopieren Quote
kataravrouw schreef:
19-01-2024 12:31
Ook eens mee gemaakt...boete voor verkeerd parkeren in Amsterdam, ik woon in Midden Limburg. Foto stond erbij en heel akelig eigenlijk...het was het zelfde type auto, zelfde merk zelfde kenteken....maar onze eigen auto had belettering en de auto op foto niet. Tevens had mijn werkgever een verklaring ondertekend dat ik die dag op mn werk was. Boete werd moeiteloos kwijt gescholden
zelfde kenteken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanillana schreef:
19-01-2024 12:28
Heb je een camera of Ring hangen? Of heeft een van de buren beelden van jouw auto in de tuin?
Helaas staat de auto achterin de tuin zonder zicht erop. Maar wie weet heeft iemand beelden van dat ik rond 10:45 thuiskwam en pas om 14:30 weer wegging… Bedankt, ik zal het eens in de buurtapp vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 12:34
Helaas staat de auto achterin de tuin zonder zicht erop. Maar wie weet heeft iemand beelden van dat ik rond 10:45 thuiskwam en pas om 14:30 weer wegging… Bedankt, ik zal het eens in de buurtapp vragen.
wacht nou maar even die foto af
echt, je zult zien, dat er een logische verklaring is
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
19-01-2024 12:30
Nou denk ik zomaar dat scheren in de auto misschien nog onveiliger is dan bellen :roll:
Ja, maar dan hadden ze het boete besluit anders moeten inkleden. Volgens mij was het wel mogelijk geweest om een boete uit te schrijven voor een meer algemeen niet opletten of zo, maar dan is de motivering anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
19-01-2024 12:40
wacht nou maar even die foto af
echt, je zult zien, dat er een logische verklaring is
Dat doe ik ook hoor, ik opende dit topic ook alleen voor wat vragen en ervaringen, niet omdat ik me nou zo vreselijk druk maak. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je kon inloggen en zo die foto op kon vragen. Met dat soort dingen kan ik iets. Dus iedereen bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 12:49
Dat doe ik ook hoor, ik opende dit topic ook alleen voor wat vragen en ervaringen, niet omdat ik me nou zo vreselijk druk maak. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je kon inloggen en zo die foto op kon vragen. Met dat soort dingen kan ik iets. Dus iedereen bedankt voor de reacties!
Veel succes Blackstar. Ik ben nu wel benieuwd hoe het gaat aflopen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
19-01-2024 12:34
zelfde kenteken?
Jazeker
Alle reacties Link kopieren Quote
lang geleden (voor internet) een bekeuring binnen gekregen met de naam van mijn schoonvader, zijn kenteken maar ons adres.
Ik zat in de ziektewet dus ik had alle tijd van de wereld om het aan te vechten.
Heeft me heel wat telefoontjes en tijd gekost maar het is wel gelukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens zou ik de vraag in de buurtapp juist wel op korte termijn stellen. Vaak worden cameragegevens na een bepaalde tijd weer overschreven.
kataravrouw schreef:
19-01-2024 13:02
Jazeker
Sorry voor de offtopic maar weet je of daar iets aan gedaan is (ik ga er vanuit dat jouw kenteken legitiem is ;-))? Of rijdt er mogelijk nog steeds iemand rond met hetzelfde kenteken? Gewoon nieuwsgierig ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 11:56
Ik denk het wel, aangezien ik voor het bezwaarschrift op de site het nummer in heb moeten vullen en die boete werd inderdaad gevonden.
En je hebt die site aangeklikt via een link in die mail of link ingevoerd zoals in de brief staat ?

Ben je al ingelogd geweest via je digiD en daar de boete kunnen vinden ?
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
19-01-2024 13:20
En je hebt die site aangeklikt via een link in die mail of link ingevoerd zoals in de brief staat ?

Ben je al ingelogd geweest via je digiD en daar de boete kunnen vinden ?
Ja, hij staat er gewoon als ik naar de site van het CJIB ga en inlog. Is dus wel echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
19-01-2024 12:53
Veel succes Blackstar. Ik ben nu wel benieuwd hoe het gaat aflopen :)
Thanks, ik zal het laten weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meteenboekjeopdebank schreef:
19-01-2024 13:09
Overigens zou ik de vraag in de buurtapp juist wel op korte termijn stellen. Vaak worden cameragegevens na een bepaalde tijd weer overschreven.
Dat is waar. Wij hebben zelf ook een camera, die kan een bepaalde hoeveelheid beelden opnemen. Maar omdat er zóveel auto’s langskomen, neemt hij bijna continu op en is het van vorige week nu al gewist…
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
19-01-2024 13:14
Sorry voor de offtopic maar weet je of daar iets aan gedaan is (ik ga er vanuit dat jouw kenteken legitiem is ;-))? Of rijdt er mogelijk nog steeds iemand rond met hetzelfde kenteken? Gewoon nieuwsgierig ;-)
Ja mijn kenteken is zeker legitiem...heb een bedrijfsbus. Maar hoe het mogelijk was dat mijn kenteken op notabene precies dezelfde bus zat....geen idee hoe zo iets kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
kataravrouw schreef:
19-01-2024 13:39
Ja mijn kenteken is zeker legitiem...heb een bedrijfsbus. Maar hoe het mogelijk was dat mijn kenteken op notabene precies dezelfde bus zat....geen idee hoe zo iets kan.
Stond hij te koop? Het schijnt dat criminelen daarnaar op zoek gaan, geen idee hoe dat precies werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, meegemaakt. Jaren geleden kwamen er vier bekeuringen binnen, van een auto met een mij onbekend kenteken. Uit een grote stad, bijna honderd kilometer verderop.
Dat is niet mijn auto, dacht ik zo. Dus ik heb een brief gestuurd en dacht dat daar de kous mee af was. Maar nee. Ik moest eerst betalen, en dan kon ik bezwaar aantekenen. Maar niet betaald nemen ze sowieso geen bezwaar in behandeling. Ik heb nog van alles geprobeerd, maar tevergeefs, dus uiteindelijk toch eerst betaald.
Het heeft me uren, dagen en veel moeite, frustratie en telefoongesprekken gekost, maar uiteindelijk bleek de auto van een verhuurbedrijf uit die ver-weg-van-mijn-huis stad. Degene die de auto huurde heeft klaarblijkelijk mijn n.a.w. gegevens gebruikt, althans dat zei de eigenaar van het bedrijf. Vaag verhaal. Maar uiteindelijk is het opgelost en zijn de bekeuringen terugbetaald. De eigenaar van het bewuste verhuurbedrijf bood me een huurauto met korting, waarop ik hem verteld heb waar hij dat aanbod mocht stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 12:34
Helaas staat de auto achterin de tuin zonder zicht erop. Maar wie weet heeft iemand beelden van dat ik rond 10:45 thuiskwam en pas om 14:30 weer wegging… Bedankt, ik zal het eens in de buurtapp vragen.
Weet je gelijk dat ze de camera verkeerd hebben afgesteld. Immers mag je de camera niet richten op andermans perceel. Ik begrijp dat de auto in eigen tuin staat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook gehad. Heb de foto opgevraagd en bezwaar aangetekend. Op de foto stond een bestelbus. Ik had een Suzuki swift. Met het sturen van de foto was het hun ook opgevallen. Bezwaar was dus gelijk afgehandeld. Ik heb verder niks moeilijks gedaan met werkgeversverklaringen oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
19-01-2024 14:21
Weet je gelijk dat ze de camera verkeerd hebben afgesteld. Immers mag je de camera niet richten op andermans perceel. Ik begrijp dat de auto in eigen tuin staat?
maar het langsrijden kan op beeld staan
alleen zijn dat soort camera's geen bewijs
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
19-01-2024 13:34
Ja, hij staat er gewoon als ik naar de site van het CJIB ga en inlog. Is dus wel echt.
Ok dan ben ik ook benieuwd hoe dit dan afloopt/ mogelijk is.

Bij een mail/ brief moet je sowieso nooit de gegevens volgen die erin staan, zelfs het telefoonnummer niet bellen.
Altijd checken met eigen middelen.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hen het laatst ook gehad. Een parkeerboete in Rotterdam waar ik zeker niet was geweest. Ze vragen dan de foto op en toen bleek het om een verkeerd gelezen kenteken te gaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
19-01-2024 14:15
Ja, meegemaakt. Jaren geleden kwamen er vier bekeuringen binnen, van een auto met een mij onbekend kenteken. Uit een grote stad, bijna honderd kilometer verderop.
Dat is niet mijn auto, dacht ik zo. Dus ik heb een brief gestuurd en dacht dat daar de kous mee af was. Maar nee. Ik moest eerst betalen, en dan kon ik bezwaar aantekenen. Maar niet betaald nemen ze sowieso geen bezwaar in behandeling. Ik heb nog van alles geprobeerd, maar tevergeefs, dus uiteindelijk toch eerst betaald.
Het heeft me uren, dagen en veel moeite, frustratie en telefoongesprekken gekost, maar uiteindelijk bleek de auto van een verhuurbedrijf uit die ver-weg-van-mijn-huis stad. Degene die de auto huurde heeft klaarblijkelijk mijn n.a.w. gegevens gebruikt, althans dat zei de eigenaar van het bedrijf. Vaag verhaal. Maar uiteindelijk is het opgelost en zijn de bekeuringen terugbetaald. De eigenaar van het bewuste verhuurbedrijf bood me een huurauto met korting, waarop ik hem verteld heb waar hij dat aanbod mocht stoppen.

Of je gegevens worden gebruikt om tig kentekens op je naam te zetten. Waarna je stapels boetes krijgt en in gijzeling wordt gezet omdat je niet kunt/wilt betalen. Van dichtbij meegemaakt jaren geleden.
Maar ik neem aan dat het in TO's geval om hetzelfde kenteken als haar eigen auto gaat. Niet dat dat legaal is, maar dan gaat het in ieder geval niet om persoonsverwisseling.
Je wordt pas nat als het regent

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven