Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik heb nog niks ontvangen van Dianaf....

Er schoot me trouwens net een gedachte binnen waar ik even benieuwd naar ben of jullie het herkennen. Bij het lezen van boeken zoals hypotheekvrij en eigenwijs je hypoteek aflossen valt me op dat het allemaal zo simpel is eigenlijk.... Ik heb toch altijd wel het gevoel dat er nog dingen zouden moeten zijn waar ik op kan besparen waar ik niks van weet. Net of ik iets "mis", maar ik zou niet weten wat.... Alsof er nog een honger is naar extra informatie over dit soort zaken, maar dat dit gewoon alles is. Eigenlijk gewoon zo'n teleurgesteld gevoel van: nou, is dit nou alles?

Of denk ik nou te moelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 15 augustus 2015 @ 21:45:

[...]

Jouw opmerking over de gratis samples doet me eraan denken dat ik vandaag ook nog een paar cashback acties heb meegenomen uit de winkel. Altijd leuk!

Er stonden twee dozen met een bordje: gratis

Heb me heel bescheiden opgesteld maar man ik moest me echt inhouden om niet dat hele ding in mijn tas te kieperen haha.

Ik ga morgen wat gta acties halen in de winkel.

Evenals een fles soda. Bedankt voor de tips dames
Ik koop meestal geen fles soda, maar zo'n zakje met witte korrels.
quote:Bumba1985 schreef op 15 augustus 2015 @ 21:51:

Ik heb nog niks ontvangen van Dianaf....

Er schoot me trouwens net een gedachte binnen waar ik even benieuwd naar ben of jullie het herkennen. Bij het lezen van boeken zoals hypotheekvrij en eigenwijs je hypoteek aflossen valt me op dat het allemaal zo simpel is eigenlijk.... Ik heb toch altijd wel het gevoel dat er nog dingen zouden moeten zijn waar ik op kan besparen waar ik niks van weet. Net of ik iets "mis", maar ik zou niet weten wat.... Alsof er nog een honger is naar extra informatie over dit soort zaken, maar dat dit gewoon alles is. Eigenlijk gewoon zo'n teleurgesteld gevoel van: nou, is dit nou alles?

Of denk ik nou te moelijk?

Nee hoor dat denk ik ook vaak. Dan lees ik zo'n boek en kom ik tot de conclusie dat ik veelal alles wel weet. Het valt me echter wel altijd op dat er vaak over tweeverdieners of een eenverdiener met modaal of bovengemiddeld salaris wordt gesproken.

Zoals in hypotheekvrij! Bijvoorbeeld. Even 30% van je bruto salaris elke maand opzij zetten op je spaar. Ik ben vrij goed in bezuinigen maar dat red ik echt niet met een salaris van 1600 netto in mijn eentje. Ja als ik in een huurhuisje woonde waarvan de huurprijs al 15 jaar niet is gestegen of mijn kleine studio all in uit hilversum toen ik nog studeerde. Dan wel.. Heb niets te klagen maar voel me ook niet altijd vertegenwoordigt in die boeken of programmas op tv.
@Pampas, ik weet niet wat jouw budget is, maar ik heb net een nieuwe ikea keuken laten installeren in mijn huis voor 8k. Hier zit dan alles in: kasten, apparatuur, het meerwerk en de montage. Ik vind het een redelijk bedrag, en de keuken bevalt me uitstekend tot nu toe. Ik heb deze toen ook zelf in de keukenplanner ontworpen, wat heb ik genoten zeg, ik had wel 5 verschillende modellen en maar steeds aanpassen en kastjes toevoegen etc.
quote:broodtrommel schreef op 15 augustus 2015 @ 22:03:

[...]

Nee hoor dat denk ik ook vaak. Dan lees ik zo'n boek en kom ik tot de conclusie dat ik veelal alles wel weet. Het valt me echter wel altijd op dat er vaak over tweeverdieners of een eenverdiener met modaal of bovengemiddeld salaris wordt gesproken.

Zoals in hypotheekvrij! Bijvoorbeeld. Even 30% van je bruto salaris elke maand opzij zetten op je spaar. Ik ben vrij goed in bezuinigen maar dat red ik echt niet met een salaris van 1600 netto in mijn eentje. Ja als ik in een huurhuisje woonde waarvan de huurprijs al 15 jaar niet is gestegen of mijn kleine studio all in uit hilversum toen ik nog studeerde. Dan wel.. Heb niets te klagen maar voel me ook niet altijd vertegenwoordigt in die boeken of programmas op tv.Nou komt hier wat meer binnen maar dat red ik ook never nooit niet hoor! Hier blijft per maand 400 euro over. Zou ik echt heel knieperig leven kan ik daar 600 van maken, maar dan houdt het echt op.
quote:milouda schreef op 15 augustus 2015 @ 22:41:

@Pampas, ik weet niet wat jouw budget is, maar ik heb net een nieuwe ikea keuken laten installeren in mijn huis voor 8k. Hier zit dan alles in: kasten, apparatuur, het meerwerk en de montage. Ik vind het een redelijk bedrag, en de keuken bevalt me uitstekend tot nu toe. Ik heb deze toen ook zelf in de keukenplanner ontworpen, wat heb ik genoten zeg, ik had wel 5 verschillende modellen en maar steeds aanpassen en kastjes toevoegen etc.Het valt hier ook mee hoor: we willen een hoekkeuken (5 bij 2 kastjes ongeveer) en nu kom ik uit op ruim 3000 euro voor de keuken. We zijn zelf nogal handig, dus het installeren doen we zelf, maar het omleggen van de gasleiding laat ik doen. Ik hoop onder de 5000 euro klaar te zijn voor 't hele gebeuren. De reden dat we nu relatief goedkoop een goede keuken willen is dat we (praktisch) zeker weten dat we hier 3-5 jaar gaan wonen en daarna wat anders zoeken, en dus niet te veel willen investeren in dingen die we niet terugkrijgen. Een nieuwe keuken krijgen we wel terug, maar leuke extra's (werkbladen, apothekerskasten, extra oven) niet.
Ik bedacht nog een goede tip! Op allerlei plekken wordt er geschreven dat het handiger is oudere vriezers en koelkasten weg te doen en een A ++++++ versie te kopen, ivm stroomverbruik. Ik ben eerst eens begonnen met het aanschaffen van een energiemetertje; dat kun je instellen met de prijs per kW stroom en dan zet je het tussen stekker en stopcontact. Mijn vrieskist verbruikt 1 euro stroom per maand, is mijn conclusie na een jaar. Hah!
quote:broodtrommel schreef op 15 augustus 2015 @ 21:52:

[...]

Er stonden twee dozen met een bordje: gratis

Heb me heel bescheiden opgesteld maar man ik moest me echt inhouden om niet dat hele ding in mijn tas te kieperen haha.

Ik ga morgen wat gta acties halen in de winkel.

Evenals een fles soda. Bedankt voor de tips damesSoda met azijn, kokend water erop. Bruist lekker en werkt goed!
quote:bubbelwijn schreef op 15 augustus 2015 @ 21:47:

Soda met heet water werkt vaak ook wel als gootsteenontstopper.

(...)Inderdaad!

Nog beter is om preventief 3 a 4 keer per jaar door al je afvoeren (gootsteen/wastafels/doucheputje) wat soda met heet water te gooien.
Power to the people
quote:broodtrommel schreef op 15 augustus 2015 @ 22:03:

[...]

Zoals in hypotheekvrij! Bijvoorbeeld. Even 30% van je bruto salaris elke maand opzij zetten op je spaar. Ik ben vrij goed in bezuinigen maar dat red ik echt niet met een salaris van 1600 netto in mijn eentje. Ja als ik in een huurhuisje woonde waarvan de huurprijs al 15 jaar niet is gestegen of mijn kleine studio all in uit hilversum toen ik nog studeerde. Dan wel.. Heb niets te klagen maar voel me ook niet altijd vertegenwoordigt in die boeken of programmas op tv.

Ja, dat heb ik dus ook! En inderdaad gaan de boeken ook vaak over tweeverdieners. Wel jammer hoor!!

De boeken van Marieke Henselmans vind ik dan vaak nog het beste bij onze huidige situatie passen, maar als je er daar 1 van hebt gelezen dan heb je ze ook allemaal gelezen, vind ik...
Ja, ach het leest wel leuk weg hoor. Maar het is veel van hetzelfde inderdaad. Zit er aan te denken om lid te worden van de bibliotheek maar de beperkte openingstijden en het feit dat wat ik wil lenen er bijna nooit is houdt me tegen. Wat dat betreft ben ik te gemakzuchtig. Ik wil gewoon lezen waar ik op dat moment zin in heb. In Amsterdam is het allemaal opgedeeld en de oba bij centraal te ver weg.

Zo jammer dat je bijna niks voor je tweedehandsboeken terug krijgt tegenwoordig

Heb ook een gaassponsje gekocht, of hoe zo n ding ook maar heet. Ik heb nogal de neiging om veel douchegel in 1x te gebruiken. Dit werkt stukken beter. Kleine druppel (halve theelepel ) is al genoeg.
Heb het boek 'dubbeltje op zijn kant' hier nog liggen.

Staat voor mij niets nieuws in (helaas).

Wilde iets weten over verzekeringen (besparen op vaste lasten) maar stond er dus niet in.

Willen overstappen wat verzekeringen betreft maar weer niet waar naartoe.

Hebben nu een alles in 1 polis van I.nter.polis. Betalen daar ¤23,- per maand aan servicekosten aan de R.abo.bank. (Ze bellen met gemak 1x per jaar op of alles naar wens is)

Huisverzekeringen, rechtsbijstand,1 begrafenisverzekering (manlief), doorlopende reis en annuleringsverzekering en 2 auto's.

Waar letten jullie op bij het oversluiten van een verzekering?
Bij verzekeringen : wat wordt er gedekt? Tegen welke prijs? Heb ik die dekking nodig?

Auto is niet meer allrisk verzekerd, want is al 8 jaar oud. Doorlopende reisverzekering eruit, want we reizen niet meer zoveel sinds we een kind hebben.

Avondje achter Internet gaan zitten en vergelijken. Kan ook met bijv independer.

Zelfde doe ik eind van het jaar met de zorgverzekering. We hebben alleen vast, dus dat vergelijkt makkelijk.
Thnx.

Zorgverzekering gaat bij mij niet lukken om over te stappen. Aanvullend wordt ik niet geaccepteerd. Heb voor ¤2800,- per maand aan medicatie en zou bij een ander 10% moeten betalen. Blijf dus waar ik ben.

Maar gaan volgend weekend even zitten voor de verzekeringen.
Maiskip, basis- en aanvullende verzekering hoeven niet per se bij dezelfde verzekeraar.
Power to the people
Owke. Goed dat ik dat weet.
quote:Galileo schreef op 16 augustus 2015 @ 18:51:

Maiskip, basis- en aanvullende verzekering hoeven niet per se bij dezelfde verzekeraar.

wist ik niet!
Oja , ziektenkostenverzekeringen. Dochter van 8 bijna 9 zal met de tijd denk ik een beugel nodig hebben.

Wie daar nog tips of trucs voor heeft...ik hoor het graag.
quote:bubbelwijn schreef op 16 augustus 2015 @ 20:05:

Oja , ziektenkostenverzekeringen. Dochter van 8 bijna 9 zal met de tijd denk ik een beugel nodig hebben.

Wie daar nog tips of trucs voor heeft...ik hoor het graag.Hou daar vooral rekening met een wachttijd voor je een behandeling mag starten. Sommige verzekeraars stellen als voorwaarde voor een ortodontiebehandeling dat je al minimaal 1 jaar verzekerd moet zijn, en een jaar aan behandelingen zelf betalen kan flink in de papieren lopen. Vraag je tandarts eens naar een indicatie van wanneer hij/zij verwacht de doorverwijzing te doen, dan kun je iig op tijd verzekeren.
quote:bubbelwijn schreef op 16 augustus 2015 @ 20:05:

Wie daar nog tips of trucs voor heeft...ik hoor het graag.

Bij de tandarts navragen wat hij denkt qua tijd voordat ze gaat beginnen bij de ortho.

Dochter ging pas op haar 15e aan de beugel, eerst moest alles gewisseld zijn. Uiteindelijk zijn er nog twee melkkiezen getrokken want die hadden totaal geen haast. Als je je daar dan al voor verzekerd als kind 8 jaar is, betaal je wel heel lang heel veel..
Broodtrommel: je kunt toch ook online boeken aanvragen bij de bieb? Ik scheur altijd leuke boekentips uit de krant en hang die in de buurt van mijn computer. Af en toe doe ik dan een rondje om te kijken of de door mij gewenste boeken al in het assortiment zitten. Zo heb ik altijd wel wat leuks te lezen. En ze komen van andere bibliotheken vandaan dan; echt van heinde en verre.
Hier kun je online reserveren bij de bieb en dan kun je kiezen in welk filliaal je het haalt. Wel hele summiere openingstijden maar het is toch maar een kwestie van afhalen.
Ik ga hier even meelezen, goede tips komen er langs!

Ivm verwachte restschuld uit (hopelijk) verkoop appartement ga ik eens kijken wat er allemaal bezuinigd kan gaan worden.
quote:Flashy schreef op 17 augustus 2015 @ 07:33:

Hier kun je online reserveren bij de bieb en dan kun je kiezen in welk filliaal je het haalt. Wel hele summiere openingstijden maar het is toch maar een kwestie van afhalen.Bij onze bieb sturen ze het zelfs op naar "jouw" filiaal en je krijgt een mailtje wanneer het binnen is. Ik bestel overal vandaan en het komt allemaal naar mijn bieb. Nu ik hier wat andere ervaringen lees, besef ik wel hoe luxe het is! Ik betaal trouwens 55 euro per jaar en daar zit al deze service bij inbegrepen. I love de bieb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven