Geld & Recht alle pijlers

Dropshipping

03-04-2024 18:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er misgekleund met een bestelling online? Dat het er zo mooi en leuk uitziet en niet duur is? Dat je je niet realiseerde dat er een dropshipper achter zit?

Ik heb 19 maart een bestelling geplaatst. Kwam voorbij op Facebook en zag er retestrak uit. Ik bestel nooit online dus aan dropshippen dacht ik helemaal niet.

Vandaag, 3 april, nog niets binnen. Op mail en facebook werd niet gereageerd, dus ik had me er al bij neergelegd, bestelling komt niet en geld kwijt.

Vanmiddag kreeg ik toch nog antwoord op mijn ingevulde contactformulier, dat het 7 tot 12 dagen duurt en dat juist mijn bestelling vertraging heeft opgelopen en dat ze het gaan oplossen. 🚣 😆

Elders op het forum leerde ik dat de bestelling waarschijnlijk uit China komt.
Dus dobbert het het wellicht op zee. 🚢

Ik houd hoop! En bestel nooit meer online.

Wat zijn jullie ervaringen?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, hier ook wel eens ingetrapt helaas. Mooie, warme winterlaarzen die uit China bleken te komen en duidelijk de Ali express versie waren van de plaatjes. Ook lang op moeten wachten. Voortaan check ik dus weer driedubbel en koop zeker niet meer via Facebook advertenties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bestel belachelijk veel online, maar wel altijd bij vertrouwde winkels. Die les heb ik 20 jaar geleden geleerd toen ik een schattig lampje kocht voor een eurootje of twintig, hooguit. Ik wacht er nog steeds op. Ook zo'n Chinees avontuur, kwam ik later achter.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen Facebook meer dus dat scheelt veel miskopen zo te lezen :-D

Wel een keer via een site besteld waarvan ik achteraf las dat dat ook uit China kwam.

Pakket kwam maar wel pas na 2 weken.

Nooit meer!
Alle reacties Link kopieren Quote
China rules the world.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 18:56
China rules the world.
Fuckers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ingetrapt. Een schoenmerk wat ik fijn vind, met kortingen op sneakers. Enthousiast en snel een paar besteld. En na het betalen werd ik pas achterdochtig, want de naam had een toevoeging en de bankrekening was in Duitsland.

Ik heb ze wel ontvangen, de schoenen. Een paar kunstoffen gevallen.
Ik heb ze opgezocht en ik ben voor 35 euro opgelicht. Dat was het prijsverschil.

Ik bestel nooit meer via een Facebookadvertentie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, nog nooit gehad en verwacht er ook niet in te trappen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel naam en adres en kvk nummer van de dropshipper in kwestie kunnen achterhalen. ;-D
Een adres van een rijtjeshuis in Nederland.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, hier ook. Een erg leuke, grotere kattenkrabpaal/hangmat etc. voor € 50,00. Organisatie op KvK gecontroleerd (ingeschreven), bankrekeningnummer (klopte ook), mailadres gepinged (leek ook in orde) en 0 levering. Meerdere mailtjes eraan gewaagd maar helaas.

Mijn schoonzus had me erop gewezen en die voelde zich zo bezwaard dat ze de helft van het bedrag wilde vergoeden. Natuurlijk niet, ik was uiteindelijk degene die de keuze heeft gemaakt om te bestellen.

Gelukkig was het geen groot bedrag (nog steeds zuur) want ik wil ze de kost niet geven die voor veel meer het schip in zijn gegaan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit ingetrapt.

Het is ook niet dat dropshipping nieuw is ofzo.
Menig student die zo zijn/haar studie financiert. Er zijn ook cursussen en workshops hoe dropshipper te worden.
Zelfs Bol.com staat er tegenwoordig vol mee.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
03-04-2024 19:02
Nee, nog nooit gehad en verwacht er ook niet in te trappen eigenlijk.

Ik ook niet. Koop nooit iets online wat te mooi lijkt om waar te zijn/heel goedkoop is/nog maar x aantal te koop zijn.

Voor mijn hobby wel eens wat bij Ali besteld, en dan weet je dat het uit China komt en het soms lang duurt. Daar is de prijs ook naar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bestel al heel lang vrijwel alles online, maar altijd bij voor mij bekende winkels. Heel af en toe kom ik een nieuwe winkel tegen maar die check ik dan eerst zeer uitgebreid door de naam door Google te halen, recensies te lezen etc. Het is echt nog nooit misgegaan.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 19:05
Ik heb wel naam en adres en kvk nummer van de dropshipper in kwestie kunnen achterhalen. ;-D
Een adres van een rijtjeshuis in Nederland.

Ja dat is heel normaal. Je hoeft er namelijk alleen maar een computer en internet voor te hebben om dropshipper te zijn, dus dat doen die mensen gewoon vanuit huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
03-04-2024 19:08
Ja dat is heel normaal. Je hoeft er namelijk alleen maar een computer en internet voor te hebben om dropshipper te zijn, dus dat doen die mensen gewoon vanuit huis.
Ik weet het. Heb me vanmiddag, toen ik hier op het forum leerde over dropshippen, ingelezen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-04-2024 19:07
Nooit ingetrapt.

Het is ook niet dat dropshipping nieuw is ofzo.
Menig student die zo zijn/haar studie financiert. Er zijn ook cursussen en workshops hoe dropshipper te worden.
Zelfs Bol.com staat er tegenwoordig vol mee.
Dat laatste, van Bol, las ik vanmiddag.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
03-04-2024 18:55
Ik bestel belachelijk veel online, maar wel altijd bij vertrouwde winkels.Die les heb ik 20 jaar geleden geleerd toen ik een schattig lampje kocht voor een eurootje of twintig, hooguit. Ik wacht er nog steeds op. Ook zo'n Chinees avontuur, kwam ik later achter.
Dit bij mij is het nooit misgegaan.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarom bestel ik ook niet meer bij Bol.com.
Ik bestel niet bij Ali om allerlei ethische bezwaren, dus wel bij Bol bestellen die dropshippers toestaat (ook al is het officieel verboden) voelt net zo fout.
Alleen jammer dat de grootste baas van Bol ook baas is van AH en Etos... en ook de AH boycotten wordt lastig voor mij.

^#&#*@ kapitalisme.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook een hele tijd geleden inmiddels, een advertentie via fb.Ik zag allemaal reacties van mensen met bestaande normale profielen.
Dat zit goed, dacht ik.
Toen het binnenkwam was het AliExpress kwaliteit. (Sommige dingen daar zijn prima hoor, zoals elektra etc. ) ik keek daar en zag hetzelfde product voor 25 euro minder.
Gemaild, kreeg een slecht Engelstalige mail terug. Retour zou 3x zo duur zijn, dan het product kostte. Het telefoonnummer bestond niet. Uiteindelijk het adres gezocht, dat bleek een woning van onschuldige oudere man. Politie was daar mee bezig. Ze hebben gewoon lukraak een adres gebruikt.
Toen werd de term dropshipper genoemd, ik had er nog nooit van gehoord.
Gegoogeld en gezocht, en al gauw vond ik op fb een pagina waar de dropshipper vermeld stond.
Die reacties van echte accounts, zijn blijkbaar fb accounts die gehackt zijn, zonder dat mensen het doorhebben. Ze worden gebruikt als recensie.
Sindsdien nooit meer gekocht via zo'n advertentie. Ik snap ook niet dat dit mag.
Als je via Alie besteld kun je ook nog je adres wijzigen op het laatste moment, na je betaling, dit doen zij blijkbaar ook.
Als je iets ziet waarvan je denkt dit zou toch wel leuk zijn, kijk even op de bekende Chinese sites, meestal staat het daar dan ook goedkoper op.

Via Bol werken ze ook al, stond laatst in de krant.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren Quote
Aviendha schreef:
03-04-2024 19:34
Daarom bestel ik ook niet meer bij Bol.com.
Ik bestel niet bij Ali om allerlei ethische bezwaren, dus wel bij Bol bestellen die dropshippers toestaat (ook al is het officieel verboden) voelt net zo fout.
Alleen jammer dat de grootste baas van Bol ook baas is van AH en Etos... en ook de AH boycotten wordt lastig voor mij.

^#&#*@ kapitalisme.
Bol is van Ahold inderdaad.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bestel ook echt veel online en check ook wel goed, maar toch is het dus 1x misgegaan. Ik was inderdaad een beetje gehaast toen en daardoor niet heel zorgvuldig gecheckt (en sowieso via Facebook, doe ik normaal ook niet). Goede les dus.
scottiewinkie schreef:
03-04-2024 19:36
Ik ook een hele tijd geleden inmiddels, een advertentie via fb.Ik zag allemaal reacties van mensen met bestaande normale profielen.
Dat zit goed, dacht ik.
Hier exact zo'n soort ervaring! Alleen dan met kleding.
Dit bleek rechtstreeks uit China te komen, met totaal niet de kwaliteit en maatvoering die geadverteerd was.
Alleen was ik zo stom om het dus na contact met de klantenservice wel terug te sturen, nooit meer wat van gehoord en de les koste mij 150 euro.

Achteraf ben ik pas uit gaan zoeken hoe het zat (toen mijn geld maar niet terug kwam)
De site waarop ik bestelde was immers gewoon een Nederlandse site, met Nederlandse naam, Nederlandse reviews etc.
Bleek ook bekend te staan als dropshipping, ik had er zelf toen nooit eerder van gehoord.
Inmiddels let ik dus heel goed op keurmerk, en zoek ik alles uit voor ik bij een nieuwe site bestel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik niet, maar mijn moeder wel meerdere keren. Ik heb haar laatst een cursus Aliexpress gegeven ;-D Dan kan ze zelf checken of iets daar vandaan komt en het eventueel rechtstreeks bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oe dat is zuur, Renate.

Als mijn bestelling nog komt en het is niet goed, niet retour.

Als het niet komt, ben ik 90€ armer. Het zag er zo leuk uit, dat ik 2 kleuren heb besteld :facepalm:
yasmijn wijzigde dit bericht op 03-04-2024 19:50
0.52% gewijzigd
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
03-04-2024 19:47
Ik niet, maar mijn moeder wel meerdere keren. Ik heb haar laatst een cursus Aliexpress gegeven ;-D Dan kan ze zelf checken of iets daar vandaan komt en het eventueel rechtstreeks bestellen.
Waar kan ik me aanmelden :wink:
Al een account? Log dan hier in.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven