Geld & Recht alle pijlers

Dropshipping

03-04-2024 18:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er misgekleund met een bestelling online? Dat het er zo mooi en leuk uitziet en niet duur is? Dat je je niet realiseerde dat er een dropshipper achter zit?

Ik heb 19 maart een bestelling geplaatst. Kwam voorbij op Facebook en zag er retestrak uit. Ik bestel nooit online dus aan dropshippen dacht ik helemaal niet.

Vandaag, 3 april, nog niets binnen. Op mail en facebook werd niet gereageerd, dus ik had me er al bij neergelegd, bestelling komt niet en geld kwijt.

Vanmiddag kreeg ik toch nog antwoord op mijn ingevulde contactformulier, dat het 7 tot 12 dagen duurt en dat juist mijn bestelling vertraging heeft opgelopen en dat ze het gaan oplossen. 🚣 😆

Elders op het forum leerde ik dat de bestelling waarschijnlijk uit China komt.
Dus dobbert het het wellicht op zee. 🚢

Ik houd hoop! En bestel nooit meer online.

Wat zijn jullie ervaringen?
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 19:49
Waar kan ik me aanmelden :wink:

Gewoon de afbeelding door Google lens halen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-04-2024 19:51
Gewoon de afbeelding door Google lens halen.
Oo dank je.

Maar ben alweer genezen van online iets bestellen.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 19:19
Ik weet het. Heb me vanmiddag, toen ik hier op het forum leerde over dropshippen, ingelezen.

Had je voor die tijd nog nooit gehoord van dropshippen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
03-04-2024 19:59
Had je voor die tijd nog nooit gehoord van dropshippen?
Het woord wel, maar had me er nooit in verdiept omdat ik nooit online bestel. Alleen eens per jaar bij bol, cadeaubon voor kerst van het werk.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 19:57
Oo dank je.

Maar ben alweer genezen van online iets bestellen.
Dat kan prima hoor ;) gewoon bij een degelijke betrouwbare website en NIET via Facebook en andere sociale media ellende…
groentuintje wijzigde dit bericht op 03-04-2024 20:03
12.17% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bestel bijna alleen maar online bij de bekende, vertrouwde winkels die iedereen wel kent (Zalando, About You, etc.). Als ik een keer moet afwijken vanwege iets specifieks check ik altijd eerst Trustpilot voor reviews en of het Thuiswinkel Waarborg logo op de site staat. Dat je nu meteen 'nooit meer' online gaat bestellen snap ik trouwens niet. Als je je gezond verstand gebruikt kan het niet misgaan, zeker nu je gewaarschuwd bent.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Idd. Je kan overal opgelicht worden als je wilt, dus even je verstand erbij, je goed inlezen in reviews en als iets te mooi is om waar te zijn, is het te mooi en dus niet doen..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga toch liever gewoon de stad in, zodat ik zie en voel wat ik koop.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie ook steeds Temu voorbij komen. Zo goedkoop. Ook China natuurlijk.

Ervaringen?
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 20:09
Ik zie ook steeds Temu voorbij komen. Zo goedkoop. Ook China natuurlijk.

Ervaringen?
Wat denk je, na het lezen van de reacties in dit topic, zelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 20:09
Ik zie ook steeds Temu voorbij komen. Zo goedkoop. Ook China natuurlijk.

Ervaringen?

Betrouwbaar qua snel verzenden. Gisteren toevallig nog een pakketje binnengekregen.

Verder: https://radar.avrotros.nl/artikel/hoe-b ... temu-54840
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
aliva schreef:
03-04-2024 20:12
Wat denk je, na het lezen van de reacties in dit topic, zelf?

Temu is geen dropshipper. Gewoon Chinese meuk.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-04-2024 20:13
Temu is geen dropshipper. Gewoon Chinese meuk.
Oké. Kwaliteit nul dus. Kan ook niet anders voor die prijzen.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee niet kwaliteit nul. Gewoon goed kijken wat je koopt.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-04-2024 20:19
Nee niet kwaliteit nul. Gewoon goed kijken wat je koopt.
Van een afbeelding.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ooit ook ingetrapt. Een trui die mijn dochter leuk vond besteld en dat bleek ook dropshipping. Hij kwam wel gewoon en was wel oké, niet de beste kwaliteit maar voor een kind kon hij ermee door. Ik had hem alleen waarschijnlijk voor een fractie van de prijs kunnen kopen op een site als AliExpress. Wel van geleerd, sindsdien lees ik ALTIJD eerst recensies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Temu zou ik me vooral afvragen wat er met mijn persoonsgegevens gebeurt.

geld-recht/ooit-iets-gekocht-bij-temu/l ... hilit=Temu

Ik ben zelf ook 1x bijna in dropshipping getrapt. Ook enthousiast geraakt door een Facebook advertentie met lovende reacties eronder. :facepalm: Ik had zelfs al besteld toen het kwartje viel. Ik was gelukkig nog wel op tijd met mijn mail om de bestelling te annuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 20:02
Het woord wel, maar had me er nooit in verdiept omdat ik nooit online bestel. Alleen eens per jaar bij bol, cadeaubon voor kerst van het werk.

Dan moet je daar ook goed op gaan letten, daar zitten ook belachelijk veel dropshippers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Temu ook niet doen hoor, allemaal Chineze zooi. Slecht voor het milieu en grote kans op matige kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
03-04-2024 20:45
Dan moet je daar ook goed op gaan letten, daar zitten ook belachelijk veel dropshippers.
Dat weet ik inmiddels. Hoe maak je het onderscheid?
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 20:49
Dat weet ik inmiddels. Hoe maak je het onderscheid?
Ik bestel het liefste bij bol zelf en niet bij een externe verkoper. En anders let ik in 1e instantie vooral op de levertijd. Als er staat levering binnen 2 weken, dan is de kans op een dropshipper groter dan bij vandaag besteld, morgen in huis. Verder check ik de originele site van de verkoper ook vaak wel. Soms is het artikel daar goedkoper of juist duurder, dit hangt vaak af van de verzendkosten. Verder check ik ook de reviews.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook nog nooit ingetrapt. Bestel veel online, vind het wel jammer dat tegenwoordig bij Bol zo goed moet opletten.
Mijn man en zoon hebben ooit allebei iets besteld via een vage Facebook advertentie, die zitten inderdaad al jaren op die spullen te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Temu wel meevallen, je kan daar ook alleen maar voor een (totaal) bedrag van € 30,- bestellen ivm milieu (nou ja, zo presenteren ze het, uiteindelijk willen ze natuurlijk dat je gewoon meer bestelt ;-)

Kwaliteit is over het algemeen goed maar dan heb ik het ook over hobby/elektra dingen enzo, kleding zou ik er denk ik niet zo snel bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 20:49
Dat weet ik inmiddels. Hoe maak je het onderscheid?
Plaatje even door Google Lens halen. En vaak is de titel van het product “raar”.

Zoiets als: “Nieuw - Glitter - Opvouwbaar - Student - 220volt - Woonaccessoires Groen - Meenemen Camping - Draagkabel”

Lang, veel hoofdletters, tussenstreepjes, onsamenhangende kreten die deels wel over het product gaan en deels niet echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-04-2024 20:49
Dat weet ik inmiddels. Hoe maak je het onderscheid?
Ik zoek altijd het retouradres op op de site van de verkoper. Als dat een chinees adres is of als ze schrijven dat de retourkosten minimaal EUR 20,00 bedragen en je zelf moet voldoen, dan weet je haast zeker dat het dropshipping is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven