Geld & Recht alle pijlers

Glazenwasser heeft de ramen gewassen terwijl ik heb opgezegd

19-05-2018 11:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vond ik een kaartje in de bus dat mijn oude glazenwasser is geweest. Ik heb 2 maanden geleden gebeld om op te zeggen. Ze zouden me van de lijst halen.

Nu zijn ze dus onverwacht toch weer geweest. De nieuwe glazenwasser begint volgende week. Lekker dan!

Ik ben ooit aan deze glazenwasser gekomen doordat ze aan de deur belden. Er is geen contract, er staat niks op papier. Ze zijn na mondelinge afspraak destijds begonnen.

De reden dat ik heb opgezegd is dat ze hun werk steeds slechter zijn gaan doen en ik een aanbod kreeg aan de deur van een nieuwe glazenwasser. Ik ben toen 2 maanden geleden maar overgestapt. Ten minste, dat was mijn bedoeling!

Nu zullen ze vanavond wel aan de deur komen om geld. Ben ik verplicht te betalen terwijl ik heb opgezegd? Ik heb hiervan geen bewijs omdat ik heb afgebeld. Maar ja, het is hun fout.

Wat is hierin mijn recht?
Alle reacties Link kopieren
Laat even weten hoe dit afloopt vanavond.
Als jij zelfverzekerd zegt dat je hebt opgezegd dan komt het echt wel goed. Geen zorgen.

@ Lucky, ik heb die opmerking geplaatst zodat TO zich wat sterker in haar schoenen voelt staan. Zij heeft nu het gevoel wel te moeten betalen omdat ze niet kan bewijzen dat ze opgezegd heeft. Van mij hoeft ze niet met een opname te gaan wappperen tijdens een gesprek.
Je kan in je telefoongeschiedenis vast nog wel terughalen wanneer je gebeld hebt en dat laten zien.

Als jij je gewoon ferm en onwrikbaar opstelt, verwacht ik dat ze hun verlies nemen. Ze weten natuurlijk dondersgoed dat je al had afgezegd...
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 12:19


Ik vrees echter trammelant............
Zijn het zulke tokkies dan?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-05-2018 12:32
Je kan in je telefoongeschiedenis vast nog wel terughalen wanneer je gebeld hebt en dat laten zien.
Nee want helaas gebeld via een ouderwets toestel van de vaste lijn. Dit toestel onthoudt niet meer dan de 5 laatstgebelde nummers. Het was 2 maanden geleden. Dus dat nummer staat er niet meer in. Is dat een probleem dan?
Alle reacties Link kopieren
blue123 schreef:
19-05-2018 12:48
Zijn het zulke tokkies dan?
Zolang je betaalt niet. Maar ik heb nog nooit ergens niet betaald.
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 13:33
Nee want helaas gebeld via een ouderwets toestel van de vaste lijn. Dit toestel onthoudt niet meer dan de 5 laatstgebelde nummers. Het was 2 maanden geleden. Dus dat nummer staat er niet meer in. Is dat een probleem dan?
Kweek wat ruggengraat en zeg straks gewoon dat je had opgezegd.
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 13:34
Zolang je betaalt niet. Maar ik heb nog nooit ergens niet betaald.

Dus je bent bij voorbaat moeilijke aan het doen op basis van allerlei aannames. En dat ook nog terwijl het gemakkelijk is op te lossen.

Wat wil je nou eigenlijk .. een advocaat erbij halen zodat je niet zelf hoeft te zeggen dat je ramen onrechtmatig gewassen zijn en er geen contractuele verplichtingen zijn aangegaan?

1. Je hebt het over een flutbedrag dus doe niet zo moeilijk.
2. Je weet helemaal niet of ze er moeilijk over doen; je weet tot nu toe alleen dat jij zelf er moeilijk over doet.
3. Je kan ze gewoon even bellen als je niet wil betalen toch?
4. Je kan je nieuwe glazenwasser ook even bellen met de vraag of ze later beginnen toch?
Glazenwassers zijn vaak oplichters en randcriminelen. Ik had er een die steeds zei dat ik niet had betaald, of dat ik achterliep, maar ik mocht het geld niet overmaken. Daarbij kwam hij ook steeds veel te snel weer, soms al na vier weken, en zei dan dat er zes weken tussen zat. Ik ben het dus gaan opschrijven in mijn agenda en toen beschuldigde hij me ervan dat dat fake was.
Kortom, ik heb hem betaald wat hij zei dat ik hem schuldig was (13 euro teveel) en gezegd dat hij niet meer terug hoefde te komen. Maand later zag ik hem weer in de voortuin, dus ik heb hem weg gestuurd. Was een hele discussie en toen heb ik gedreigd met de politie en de belastingdienst. Geen last meer van gehad verder. Soms krijg ik nog wel eens een flyer of ik interesse heb in een glazenwasser maar ik begin er niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
19-05-2018 13:55


3. Je kan ze gewoon even bellen als je niet wil betalen toch?
Ik verwacht wel wat gedoe. Beetje een rare situatie.
Ik heb ze al heel vaak gebeld maar er neemt niemand op!
MinkeDeWit schreef:
19-05-2018 14:01
Glazenwassers zijn vaak oplichters en randcriminelen. Ik had er een die steeds zei dat ik niet had betaald, of dat ik achterliep, maar ik mocht het geld niet overmaken. Daarbij kwam hij ook steeds veel te snel weer, soms al na vier weken, en zei dan dat er zes weken tussen zat. Ik ben het dus gaan opschrijven in mijn agenda en toen beschuldigde hij me ervan dat dat fake was.
Kortom, ik heb hem betaald wat hij zei dat ik hem schuldig was (13 euro teveel) en gezegd dat hij niet meer terug hoefde te komen. Maand later zag ik hem weer in de voortuin, dus ik heb hem weg gestuurd. Was een hele discussie en toen heb ik gedreigd met de politie en de belastingdienst. Geen last meer van gehad verder. Soms krijg ik nog wel eens een flyer of ik interesse heb in een glazenwasser maar ik begin er niet meer aan.
Idioot zeg, hoe opdringerig ze kunnen zijn. Ik vond het ook zo prettig (not) dat ze altijd onverwacht kwamen. Trok ik 's ochtends het gordijn van de slaapkamer open, en dan stond er iemand met zn snufferd voor het raam :-(
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-05-2018 14:01
Glazenwassers zijn vaak oplichters en randcriminelen. Ik had er een die steeds zei dat ik niet had betaald, of dat ik achterliep, maar ik mocht het geld niet overmaken. Daarbij kwam hij ook steeds veel te snel weer, soms al na vier weken, en zei dan dat er zes weken tussen zat. Ik ben het dus gaan opschrijven in mijn agenda en toen beschuldigde hij me ervan dat dat fake was.
Kortom, ik heb hem betaald wat hij zei dat ik hem schuldig was (13 euro teveel) en gezegd dat hij niet meer terug hoefde te komen. Maand later zag ik hem weer in de voortuin, dus ik heb hem weg gestuurd. Was een hele discussie en toen heb ik gedreigd met de politie en de belastingdienst. Geen last meer van gehad verder. Soms krijg ik nog wel eens een flyer of ik interesse heb in een glazenwasser maar ik begin er niet meer aan.
Jeetje zeg! Ik wist helemaal niet dat dat zo ging. Ik woon in een durpie, daar moet je zelf je ramen wassen, maar dat is zo te lezen maar goed ook.
Alle reacties Link kopieren
Glazenwassers zijn vaak geen normale ondernemers, maar criminelen. Afpersers. Beste is om goed duidelijk te maken dat je al hebt opgezegd en daarom niet wilt betalen. Gaat hij met dat laatste niet akkoord omdat hij al heeft gewerkt dan zou je om de vrede te bewaren - en je ruiten heel te houden - dit ene bedragje nog kunnen betalen en dan daarna niet meer.
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 13:34
Zolang je betaalt niet. Maar ik heb nog nooit ergens niet betaald.
Maar waarom ga je gelijk van het slechtste uit?
Misschien is hij wel heel redelijk en zegt hij " joh laat dat geld maar zitten, het is onze fout "

Ik heb nog nooit problemen gehad met een glazenwasser.
Oh een keer hadden we al betaald en had hij weer een briefje in de bus gedaan.Toen heb ik hem gebeld en gezegd dat er al betaald was.
Daar deed hij niet moeilijk over en zei dat het dan waarschijnlijk een fout was op zijn lijst.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook schimmige lui die onderling de wijken verdelen waardoor je niet kunt kiezen voor een ander bedrijf. Alles moet altijd contant, overmaken kan niet. Maar goed, vooralsnog doen ze het goed, en ik kan het niet zelf, dus het is zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
19-05-2018 13:55
Dus je bent bij voorbaat moeilijke aan het doen op basis van allerlei aannames. En dat ook nog terwijl het gemakkelijk is op te lossen.

Wat wil je nou eigenlijk .. een advocaat erbij halen zodat je niet zelf hoeft te zeggen dat je ramen onrechtmatig gewassen zijn en er geen contractuele verplichtingen zijn aangegaan?

1. Je hebt het over een flutbedrag dus doe niet zo moeilijk.
2. Je weet helemaal niet of ze er moeilijk over doen; je weet tot nu toe alleen dat jij zelf er moeilijk over doet.
3. Je kan ze gewoon even bellen als je niet wil betalen toch?
4. Je kan je nieuwe glazenwasser ook even bellen met de vraag of ze later beginnen toch?
+ 1 Je bent gewoon moeilijk aan het doen om echt niks.
Ik heb het ook gehad, maar wel schriftelijk opgezegd.
Kreeg excuus en ze gaven 50% korting.
Ik heb toen gezegd dat ik daar niet mee akkoord ging. Ik had opgezegd en wilde geen gewas meer.
En de ramen hadden nog vieze strepen ook.

Later kwam er iemand aan de deur, geld halen. Ik heb geweigerd. Uitleg gedaan en toen bleek het een nieuw aangenomen dame te zijn.
Ik was voor al nummer zoveel die dag waarvan ze dikke klachten te horen kreeg.
Had met het arme mens te doen.
Nooit meer iets gehoord.

Bij ons in de straat komen trouwens verschillende bedrijven.
Ik doe het nu gewoon zelf.
Alle reacties Link kopieren
Liever vieze ramen dan alle ellende met die glazenwasser maffia.....
Rambam heeft daar ooit een programma over gemaakt. Best heftig, die glazenwassers-oorlog.

https://www.npo.nl/rambam/14-01-2015/VARA_101373258
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel in een suffe uithoek wonen; maar bij mij in de straat komen wel 3 of 4 verschillende bedrijven. Helemaal geen intimidatie.
Ik krijg altijd een mail (eerst altijd een kaartje) wanneer ik de glazenwasser weer kan verwachten zodat je kunt zorgen dat eventuele rolluiken, horren e.d. omhoog zijn in dat tijdvak.
Mijn ramen worden keurig gewassen en op de man die de betalingen regelt kan ik ook niks aanmerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het westen en ben gewoon overgestapt. Oude opgezegd en nieuwe aangenomen. Geen probleem.
Oude heeft wel eens mn ramen extra gelapt terwijl ik een lagere frequentie had afgesproken. Toen aangegeven en hoefde ik uiteraard niet te betalen. Dus ook toen geen probleem.
Ohh hebben wij ook gehad
Mn moeder en ik wonen in hetzelfde rijtje en hadden dezelfde glazenwasser
Na 1 keer zei hij dat hij nu 50 procent duurder was en dat hij dat wel had gezegd de eerste keer. Niet dus
Daarnaast kwam hij wanneer hijvgeld nodig had
Na 4 weken na 3 weken etc ipv de 6 weken die afgesproken waren.
In november nadat hij weer na 3 weken kwam gezegd dat we pas in januari weer wilden. Schreef hij ookop
December kwam ik hem tegen
Zegt ie ohja ik heb gisteren bij jullie gewassen kom zo geld halen
Ik.gezegd dat dit niet de afspraak was en dat mn moeder daar vast niet blij mee zou zijn
Hij had de ramen dus ook niet gewassen want we waren de hele dag thuis geweest alleen ff de hond uit
Geen water voor het raam
Mn moeder had nog vogelpoep op t raam etc
Hij kwam dus bij mn.moeder aan de deur en zij heeft gewoon gezegd dat ze hem niet besteld had en dus niet betaalt.
Ja moet wel zei hij
Mn moeder zei mirgen.komen ze me een bank brengen die ik niet bestel en zeggen.ook moet wel betaald worden
Kan toch niet
Hij belde ook bij mij aan maar.ik deed gewoo niet open. Laf he
Maarja hij is weggegaan en is sinds dien niet meer geweest nadat mn moeder ook zei dat hij helemaal niet weer hoeft te komen

Als je het kan zou ik gewoon niet betalen maar als het je veel stress oplevert kun je ook betalen en nogmaals zeggen dat je opzegt en hij niet weer hoeft te komen
O bah, ik zou hier ook niet op zitten te wachten. Je weet niet wie je aan de deur krijgt. Ik zou wel zeggen dat ik op heb gezegd, maar als zij daar tegenin gaan is het toch lastig. Blij dat ik mijn ramen zelf wel doe als ik die verhalen hier lees. Het valt me wel op dat er altijd hele gemakkelijke reacties komen, van gewoon betalen enz. Maar ik kan me niet voorstellen dat die mensen zomaar de portemonnee trekken als er een dienst verleend is waar niet om gevraagd is.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb na 10 keer bellen vanmiddag eindelijk een leidinggevende aan de lijn gekregen. Mijn beklag gedaan dat mijn ramen zijn gewassen terwijl ik het 2 maanden geleden al had opgezegd. Hij zou het nakijken in de pc. Oke ik wacht. Maar dat kon niet hij zou het nakijken en me terugbellen. Prima. Om kwart voor 4 was ik nog steeds niet terug gebeld. Dus ik bel die man maar weer. Nogmaals gezegd dat ik al heb opgezegd. Gevraagd of hij het inmiddels had nagekeken. Nee dat had meneer niet, hij zat in de auto. Oke dat kan. Hij beloofde me plechtig vanavond terug te bellen.

Om 18.00 uur de glazenwasser aan de deur. Ik heb uitgelegd dat ik een paar maanden geleden al heb opgezegd. En dat ze vandaag niet hadden moeten glazenwassen. Hij roept een collega erbij. Met 2 man gaan ze breed voor me staan. Ze willen geld. Ik heb het nogmaals uitgelegd en gezegd dat ze de volgende keer NIET moeten komen. Ik heb verteld dat ik met hun leidinggevende heb gebeld en dat ik wacht op zijn telefoontje. Uiteindelijk gingen ze weg.

Tsja nu heeft hun leidinggevende me nog steeds niet gebeld. Maar de avond is nog lang, dat kan nog. Ik heb niets betaald.
Goed van jou TO. Ik denk dat het nu wel met een sisser af zal lopen. Maar ik kan me voorstellen dat het je geen goed gevoel geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven