Groot bedrag via marktplaats

woensdag 10 april 2019 om 22:13
Haha! Je lijkt mijn moeder wel, die ziet ook altijd de vreselijkste dingen in dat soort programma’s. Er zijn trouwens meer mensen opgelicht bij het betalen van een Tikkie (valse link), dan als je zelf een Tikkie stuurt naar een ontvanger die naast je staat.Superhuisvrouw schreef: ↑10-04-2019 22:10Ook daarmee is het oppassen geblazen was laatst in OPGELICHT!
woensdag 10 april 2019 om 22:47
Ik heb een paar weken geleden een 'duur-kind-gerelateerd-product-maar-geen-kind' (een bakfiets) gekocht via marktplaats. Uiteraard op gaan halen. Proefrondje gereden en via mijn ING app haar betaalgegevens ingevuld en bevestiging laten zien.
Tja, ik had vast een valse app kunnen ontwikkelen en dat soort gedoe. Maar schijnbaar is het toch ook wel een beetje een kwestie van vertrouwen (ik man en peuter mee, zij haar man in de keuken en kids op de bank... voelt dan toch al anders, al zegt het natuurlijk niks). Was naar een andere bank en de volgende dag kreeg ik een appje dat het er bij haar op stond en veel fietsplezier. Zo makkelijk kan het gaan...
Tja, ik had vast een valse app kunnen ontwikkelen en dat soort gedoe. Maar schijnbaar is het toch ook wel een beetje een kwestie van vertrouwen (ik man en peuter mee, zij haar man in de keuken en kids op de bank... voelt dan toch al anders, al zegt het natuurlijk niks). Was naar een andere bank en de volgende dag kreeg ik een appje dat het er bij haar op stond en veel fietsplezier. Zo makkelijk kan het gaan...
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Toevallig laatst motor verkocht (zo'n 5000 euro).
Beste man internetbankierspullen meegenomen (mobiel met bankapp en apparaatje mee)
Na proefrit aan tafel gaan zitten en Hi I heeft ter plekke het geld overgemaakt. Wij zelf op eigen app ingelogd en binnen 10min stond t op onze rekening.
Wel dezelfde bank als koper.
Nu hebben diverse familieleden andere banken dan wij waardoor ik het anders via hen had gespeeld.
Mooi dat het voortaan niet meer uitmaakt bij welke bank je zit mbt snelheid van overboeken.
Beste man internetbankierspullen meegenomen (mobiel met bankapp en apparaatje mee)
Na proefrit aan tafel gaan zitten en Hi I heeft ter plekke het geld overgemaakt. Wij zelf op eigen app ingelogd en binnen 10min stond t op onze rekening.
Wel dezelfde bank als koper.
Nu hebben diverse familieleden andere banken dan wij waardoor ik het anders via hen had gespeeld.
Mooi dat het voortaan niet meer uitmaakt bij welke bank je zit mbt snelheid van overboeken.
Not my circus, not my monkeys
woensdag 10 april 2019 om 23:24

donderdag 11 april 2019 om 07:54
Zou ik nooit doen, ook de koper kan opgelicht worden.
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 11 april 2019 om 12:34
Bij contant afspreken bij de bank zodat je kunt zien datvt uit de pin komt en/of direct kunt storten.
1000 eur heb ik nog nooit gedaan via mp, maar wel iets kleinere bedragen. Dan stuur ik terwijl we naast elkaar staan een betaalverzoek evt met gelijk oversteken. Koper betaalt en ik zie meteen of t gelukt is, geef dan product mee.
Oh heb nu gelezen en. begrijp dat 1000 eur niet kan ivm lagere limieten? Dan zou ik gebwoon ter plekke laten internetbankieren. Kan idd ook een valse app zijn oid maar dat risico zou ik dan maar nemen, want wat moet je anders. Beetje vertrouwen moet je toch nog hebben in de medemens...
1000 eur heb ik nog nooit gedaan via mp, maar wel iets kleinere bedragen. Dan stuur ik terwijl we naast elkaar staan een betaalverzoek evt met gelijk oversteken. Koper betaalt en ik zie meteen of t gelukt is, geef dan product mee.
Oh heb nu gelezen en. begrijp dat 1000 eur niet kan ivm lagere limieten? Dan zou ik gebwoon ter plekke laten internetbankieren. Kan idd ook een valse app zijn oid maar dat risico zou ik dan maar nemen, want wat moet je anders. Beetje vertrouwen moet je toch nog hebben in de medemens...
vrijdag 12 april 2019 om 22:44
Met smartphones en playstations is het opletten. Maar het gros van de verkopen gaat gewoon goed.
Tegenwoordig kan je als verkopende partij de klant bepordelen en als kopende partij de verkoper.
Je internetbankieren app heeft ook een soort tikki variant. Voordeel daarvan is dat je het echt direct op de rekening hebt.
Tegenwoordig kan je als verkopende partij de klant bepordelen en als kopende partij de verkoper.
Je internetbankieren app heeft ook een soort tikki variant. Voordeel daarvan is dat je het echt direct op de rekening hebt.
anoniem_380590 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 22:48
24.37% gewijzigd
vrijdag 12 april 2019 om 22:47
Hoezo niet? ik ken mensen die voor soms 10.000 euro iets laten overkomen uit de USA via ebay. En ook wel eens verkoopt.
Alles gewoon via fedex of verzekerde post.
So far nooit opgelicht.

zaterdag 13 april 2019 om 09:26
Je gaat toch geen geld overmaken naar een wildvreemde particulier? Dit is waarom mensen zich nog steeds laten oplichten.

zaterdag 13 april 2019 om 09:28
Bank? We hebben niet eens meer een pinautomaat hier.veensteker schreef: ↑10-04-2019 23:24Mocht je cash laten betalen dan kan je het bij een bank laten betalen. Je kan het bedrag dan gelijk storten. Je hoort weleens dat je na betaling beroofd wordt.
In de mail die ik net van mijn bank kreeg stond dat het medio 2019 in zou gaan. Nu nog niet dus.

zaterdag 13 april 2019 om 10:07
Dat is al lang niet meer. Ik vertrouw het eerlijk oversteken of een betaalverzoek via mijn bank sturen 10x meer dan cash betalingen. Ik herken echt goed genept geld niet hoor. En mn bank kan het niet faken als het er eenmaal opstaat.
En kleine dingen, nou dat maak ik gewoon over. Nog nooit wat mis gegaan gelukkig. Maar goed dit gaat dan vaak ook om boeken of kinderkleding.

zaterdag 13 april 2019 om 13:11
Het grote voordeel van cash is en zal altijd blijven dat je het direct in je handen hebt en ja er bestaat een hele kleine kans dat je vervalst geld in handen krijgt. Digitaal is de kans stukken groter dat je genept wordt.Kusjesvoorallemaal schreef: ↑13-04-2019 10:07Dat is al lang niet meer. Ik vertrouw het eerlijk oversteken of een betaalverzoek via mijn bank sturen 10x meer dan cash betalingen. Ik herken echt goed genept geld niet hoor. En mn bank kan het niet faken als het er eenmaal opstaat.