Geld & Recht alle pijlers

Help! ik weet echt niet meer, wat te doen

13-07-2010 14:50 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit op het moment echt met mijn handen in het haar en weet totaal niet meer wat te doen. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven.

Het verhaal:

Vorg jaar mei zijn ik en mijn partner verhuisd. En hebben een aantal meubilair stukken gekocht bij Neckermann.com. In eerste instantie ging het erg vlot met de bestellingen en werden ook snel afgeleverd. Mijn partner en ik hebben allebei een eigen klantnummer omdat wij een gescheiden rekening hebben. Hij heeft wat gekocht en ik heb wat gekocht.

De eerste termijn hebben we netjes betaald en zo volgde de tweede en derde termijn van betalingen. Nog steeds niks aan de hand.

De vierder termijn werd anders want we kregen van Neckermann een brief waarin stond dat, omdat wij op 1 adres wonen ook maar 1 klantnummer krijgen en alles werd op mijn naam gezet.

Hierin zijn we meteen in beklag gegaan en uitgelegt waarom we twee rekeningsnummer wilde behouden. Neckermann begreep dit en zou alles terug zetten.

Ze zouden alles terug zetten zoals het ervoor stond. Maar toen kwam het: ja we kregen onze eigen klantnummer terug maar mijn betalingen stonden bij mijn partner erbij geschreven. Na tien keer gebeld te hebben, kregen we een eigen contact persoon die het verder zou oppakken. Deze heeft het doorgestuurd naar de afdeling boehouden en wij zouden op de hoogte gehouden worden. Na een maand weer niks gehoord te hebbben hebben we gebeld en onze contactpersoon vertelde ons dat ze er nog mee bezig was. Na weer een maand niks gehoord te hebben zijn we weer in de telefoon geklommen en was onze contact persoon op vakantie, maar degene die we spraken zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken en dat alles goed zou komen.

Vandaag weer gebeld ( na 1,5 maand) werkt onze contact persoon niet meer bij Neckermann. En word me doodleuk verteld dat ik maar een brief moet maken met mijn klacht ( alsof ik dat nog niet gedaan had) verder kon ze niks voor mij betekenen. Ze kon verder niet veel vinden in het systeem. En ze zag dat er een aanmaning gestuurd was omdat ik nog niks betaald hebt. Ik heb toen geprobeerd uit te leggen dat ik niks kan betalen als de rekening niet klopt, maar mevrouw van de Neckermann kwebbelde gewoon door het verhaal heen dat ik dat maar in de brief moet zetten.

Wat moet ik nu doen? ik kom geen steek verder met Neckermann en heb volgens mij al alles geprobeerd om het recht te trekken. Maar ik kom geen stap verder...
Gaat ten eerste om het principe, gaat Neckermann nou bepalen hoe wij de financien verdelen? Ik dacht het niet. En verder heb ik liever geen schulden van vriend op mijn naam.
.
Begrijpen jullie nu dat ik metmijn handen in het haar zit, ik weet het echt niet meer. Ik heb het gevoel dat ze met de overboekingen van twee klantnummers fouten zijn gemaakt, die ze nu niet terug kunnen vinden. Maar wij kunnen n geen kant op.
Als ze het bij elkaar rekenen dan verdienen ze volgens mij meer rente omdat het een groter bedrag is. Slim gedaan dus van Neckermann. Schrijf een flinke klachtbrief en geef aan dat dit de laatste is (beetje bluffen).
Niet meer op afbetaling kopen, dat scheelt een hoop gedoe (en geld) de volgende keer.

Ik zie het probleem ook niet eigenlijk. Jij betaalt die firma, vriend geeft jou de helft (of wat zijn deel ook is) en omgekeerd.
quote:miss_understood schreef op 13 juli 2010 @ 15:09:

Maar zijn dat dan dingen die je vriend gehad heeft?

En gaan die dan van zijn rekening af?

Dan betaald hij aan jou, of kan dat dan weer niet?

(sorry kan niet quoten)Nee erger zelfs, er staan dingen op de rekening die wij niet eens besteld hebben.
Impala, het is wat typisch inderdaad.

Maar als je het geld meteen overmaakt dan heb je toch geen schulden?

Niet anders dan bij neckermann of je moet het niet kunnen betalen maar daar wordt het weer een ander verhaal van.
Sorry, mis ik nu de vaardigheden van de hogere wiskunde? Snap er echt helemaal niks van...

Jouw vriend betaalt gewoon de rekeningen en jij betaalt hem weer... What's the problem?

Enige reden die ik kan bedenken waarom het echt niet kan is dat jullie 'creatief boekhouden'..
HaLi, dan klopt het dus sowieso niet.

Brief schrijven en een klacht indienen dan.
quote:esmee1975 schreef op 13 juli 2010 @ 15:11:

Ik zie het probleem ook niet eigenlijk. Jij betaalt die firma, vriend geeft jou de helft (of wat zijn deel ook is) en omgekeerd.Dan zie je idd het probleem niet, want dat gaat dus niet anders hadden we het allang zo oplgelost
quote:HaLi schreef op 13 juli 2010 @ 15:11:

[...]

Nee erger zelfs, er staan dingen op de rekening die wij niet eens besteld hebben.Nogmaals bellen, vragen naar de directeur en zeggen dat je van het programma Kassa van de Vara bent. Werkt iedere keer weer hihi
Betaal gewoon alles in één keer af, dan ben je ook van het gedonder af.

En als je meubels hebt gekocht die je eigenlijk niet kunt betalen, dan heb je in feite een ander probleem dan de slechte administratie van Neckermann.
Dat er dingen op je rekening staan die jullie niet besteld hebben is een hele andere kwestie dan wat je in de OP beschrijft volgens mij. Dus logisch dat wij jouw probleem niet snappen...
quote:suuri schreef op 13 juli 2010 @ 15:12:

Sorry, mis ik nu de vaardigheden van de hogere wiskunde? Snap er echt helemaal niks van...

Jouw vriend betaalt gewoon de rekeningen en jij betaalt hem weer... What's the problem?

Enige reden die ik kan bedenken waarom het echt niet kan is dat jullie 'creatief boekhouden'..Wat ik aleerder zei, ze hebbe het nu terug geboekt naar twee klantnummers. Maar mijn rekening klopt dus niet. 1 er staan dingen op die we niet hebben ontvangen/besteld 2 De eerdere betaling zijn er niet in opgenomen.
HaLi, sorry ik snap het niet meer inmiddels.

Kun je het nog 1 keertje in Jip-en-Janneke-taal uitleggen - vanaf het begin.

Ik wil graag meedenken, maar ik ben 't even kwijt nu.
quote:HaLi schreef op 13 juli 2010 @ 15:15:

[...]

Wat ik al eerder zei, ze hebben het nu terug geboekt naar twee klantnummers. Maar mijn rekening klopt dus niet. 1 er staan dingen op die we niet hebben ontvangen/besteld 2 De eerdere betaling zijn er niet in opgenomen.
Dan lopen er dus twee problemen door elkaar:

- er staan dingen op de rekening die jullie niet besteld hebben

- ze gooien jullie bestellingen door elkaar.

Heb je al eens een overzicht gemaakt? Ik zou zeggen maak het overzicht, betaal in één keer wat volgens jullie het correcte bedrag is, en ga dan opnieuw de klachtenprocedure in.
*probeert het op een rijtje te krijgen*

- TO en vriend hebben gescheiden rekeningen en hebben op verschillende klantnummer spullen gekocht bij Neckermann.

- Neckermann heeft op eigen houtje twee accounts (TO en vriend) samengevoegd tot één account.

- TO wilde dit niet en heeft de boel terug laten draaien.

- Nu zijn er weer twee accounts maar er zijn problemen ontstaan:

1. de rekening van TO is niet correct: er staan zaken op die zij (en/of vriend) niet besteld hebben

2. reeds gedane afbetalingen zijn niet zichtbaar.

Klopt dat TO?
quote:Ainne schreef op 13 juli 2010 @ 15:16:

HaLi, sorry ik snap het niet meer inmiddels.

Kun je het nog 1 keertje in Jip-en-Janneke-taal uitleggen - vanaf het begin.

Ik wil graag meedenken, maar ik ben 't even kwijt nu.

Ik zal het kort proberen te houden.

We ( mijn partner en ik) hebben afzonderlijk bestellingen gedaan. De eerste drie betalingen gingen goed. Hij betaalde voor zijn bestellingen en ik voor die van mij. Toen kregen we een brief van neckermann dat ze alles op 1 klantnummer hadden gezet. Hierop hebben wij gereageert dat we dat liever niet wilden, en dat we op de oude manier verder wilde betalen. Dat was geen probleem en ze zouden allesterug zetten.

Maar toen stonden er andere producten op mijn lijst die ik niet gehad had, en de betalingen die ik eerder betaald had kon ik nergens meer terug vinden.

Bij mijn vriend klop het nu redelijk. We hebben dit via de telefoof/brieven aangeven en ook dat ze het desnoods op 1 klantnummer zetten maar dat konden ze niet meer terug draaien.

Ze zouden er nog steeds mee bezig zijn, totdat ik vandaag te oren kreeg dathet niet het geval is en dat me nu aanbetalingen sturen van iets wat ik niet gekregen heb en ben mijn betalingen ook kwijt die ik al eerder gedaan heb
Klopt precies marietje
Maar jij hebt je vorige overzicht nog en kan via bankafschriften aantonen dat je al betalingen hebt gedaan?
quote:HaLi schreef op 13 juli 2010 @ 15:16:

[...]

Dingen die jullie niet besteld hebben, maar wel op een rekening staan is wel een probleem. Dat snap ik.

Waarom doe je niet gewoon wat die mevrouw vraagt? Schrijf een heldere brief, verstuur hem aangetekend en je hebt een poot om op te staan de volgende keer als je hen spreekt.
Dat heb ik ook gedaan maar vervolgens krijg ik van Neckermann te horen dat ze het zouden gaan uitzoeken. En tot op heden is er niks veranderd.
Van die bankafschriften maak je een kopie en die stop je in de aangetekende envelop.
quote:HaLi schreef op 13 juli 2010 @ 15:23:

[...]

Ik zal het kort proberen te houden.

We ( mijn partner en ik) hebben afzonderlijk bestellingen gedaan. De eerste drie betalingen gingen goed. Hij betaalde voor zijn bestellingen en ik voor die van mij. Toen kregen we een brief van neckermann dat ze alles op 1 klantnummer hadden gezet. Hierop hebben wij gereageert dat we dat liever niet wilden, en dat we op de oude manier verder wilde betalen. Dat was geen probleem en ze zouden allesterug zetten.

Maar toen stonden er andere producten op mijn lijst die ik niet gehad had, en de betalingen die ik eerder betaald had kon ik nergens meer terug vinden.

Bij mijn vriend klop het nu redelijk. We hebben dit via de telefoof/brieven aangeven en ook dat ze het desnoods op 1 klantnummer zetten maar dat konden ze niet meer terug draaien.

Ze zouden er nog steeds mee bezig zijn, totdat ik vandaag te oren kreeg dathet niet het geval is en dat me nu aanbetalingen sturen van iets wat ik niet gekregen heb en ben mijn betalingen ook kwijt die ik al eerder gedaan heb

Oke, ik snap 'm.

Ik zou opnieuw (sorry) een klachtenbrief schrijven, met alle data en namen van personen erbij die je al gesproken hebt. Als bijlagen doe je je eerste twee klachtenbrieven, hun afschriften met jouw notities erop en je betalingsbewijzen (bankafschriften bv).

Verder zou ik cc: Consumentenbond* onderaan je brief zetten en een kopietje van de hele zooi naar de consumentenbond sturen.

Aangetekend versturen en geadresseerd aan de mevrouw die je vandaag sprak.

*Consumentenbond of wie weet is er wel een ander overkoepelend orgaan die over online bestellen gaat - dat weet iemand anders vast wel.
Dat hebben we al gedaan. maar dan krijg je te horen "ze zijn er nog mee bezig" .

Maar mijn contactpersoon die werkt er nu niet meer en ze kunnen nu niks meer terug vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven