Geld & Recht alle pijlers

ING bankpas buitenland

17-02-2024 09:14 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben net terug van een paar dagen Edinburgh en ik loop er weer tegenaan dat mijn bankpas niet werkt bij bepaalde koffiezaken. Starbucks en nog eentje. Rest van alle winkels en restaurants geen enkel probleem. Ik heb dit probleem eigenlijk altijd bij deze zaken in het buitenland. Nu had ik dochter bij mij en haar pas werkte wel dus het was opgelost maar in mijn eentje kan ik daar dus niet met kaart betalen. Volgens de Starbucks man is dit een veelvoorkomend probleem bij Nederlandse oranje passen. Ik heb in het verleden al eens contact gehad met de ing hierover maar ze konden het probleem niet en wisten ook geen oplossing.
Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing?

Geen wereldramp, kan altijd cash betalen maar draag tegenwoordig nog maar zelden cash bij me
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel eens gehoord dat de V pay pas van de ING in het buitenland problemen kan geven. Ik heb het nooit ervaren dus geen idee of het klopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar een andere bank overstappen? Ik heb met de Rabobank nog nooit ergens problemen gehad. Nu heb ik ook altijd wel nog een visa creditcard bij in het buitenland. Die doet het ook overal.
Alle reacties Link kopieren Quote
V pay pas doet het niet altijd van ING. Je kan vragen of ze een Maestro pas willen sturen. En neem een creditcard, dan zit je altijd goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds kort een visa debetkaart als vervanging van mijn verlopen bankpas, en mijn ervaring is ook (ook in het binnenland) dat hij het bij bepaalde apparaten niet doet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reis veel alleen en heb om die reden ooit twee bankrekeningen genomen (ABN en ING), om altijd zeker te zijn dat ik kan betalen. Inmiddels heb ik de passen natuurlijk ook op mijn telefoon en heb ik nog creditcards, dus ik zit nooit zonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een creditcard maar die heb ik ook via de ing. ik weet niet of ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Gek genoeg heeft dochter ook een ing bankpas en die geeft geen problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat probleem met de rabo-pas. In NL gaat het altijd goed, in het buitenland weigert hij wel eens. KNAB geeft overigens nooit problemen.

Creditcard ga ik eens aanvragen.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
17-02-2024 10:02
Ik heb een creditcard maar die heb ik ook via de ing. ik weet niet of ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Gek genoeg heeft dochter ook een ing bankpas en die geeft geen problemen.

Is jouw bankpas toevallig ook een visa-debetcard en die van haar niet? Ik kon altijd overal betalen, maar sinds de vervanging van mijn kaart dus niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft dit probleem trouwens met de rabo-pas in Nederland. In het buitenland doet hij alle betalingen met ING en dat geeft geen problemen.

Toch gek, dat een pas blijkbaar zomaar iets niet kan doen. En dat is dus niet altijd bank-afhankelijk.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... -betaalpas
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar dit gaat toch juist over dat je in Nederland er niet mee kan betalen?
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
17-02-2024 10:02
Ik heb een creditcard maar die heb ik ook via de ing. ik weet niet of ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Gek genoeg heeft dochter ook een ing bankpas en die geeft geen problemen.
Kijk even welke ING pas je dochter heeft. Er zijn twee soorten in omloop een Vpay pas en een Maestro pas. Vpay geeft dus vaker problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk ook na of je pas op Europa of Wereld staat.
Al zou Schotland onder Europa moeten vallen qua pinnen bij ING.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ligt puur aan het Vpay of Maestro logo op je pas.
Geldt overigens voor alle banken ; dochter had hetzelfde probleem bij SNS in o.a Vietnam en de VS.

Ik heb 2 bankrekeningen en er inmiddels voor gezorgd dat ik 1 pas met het Maestro en 1 met het V pay logo heb.
Op Bonaire werkte recent ook 1 van beiden niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de Rabobank heb ik nooit problemen gehad binnen de EU, heb geen ING, dus daar geen ervaring. Maar ik heb ook altijd een Visa creditcard (van de ANWB) bij me, ook binnen Nederland. Kost nog geen twee tientjes per jaar, maar ik vind het echt ideaal. Bij een pinstoring kan je nog betalen, wordt in het buitenland vrijwel overal geaccepteerd, en betaal vaak ook (grote) internet aankopen ermee voor extra kopers bescherming. Ik heb een vrij laag limiet, maar je kan er zelf ook geld naartoe overmaken als je meer bestedingsruimte wilt.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
17-02-2024 10:02
Ik heb een creditcard maar die heb ik ook via de ing. ik weet niet of ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Gek genoeg heeft dochter ook een ing bankpas en die geeft geen problemen.


Ik heb twee pinpassen (verschillende rekeningen) van ING. Maestro zit op rekening met gewoon pakket, Vpay op het pakket met korting. Vpay is wat beperkter.

Overigens zijn de voorwaarden / kosten bij het pakket met korting ook net anders, dus ik gebruik altijd de gewone rekening in het buitenland en dat gaat probleemloos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inderdaad v-pay. Ik zal straks eens bij dochter kijken wat voor pas zij heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
Om V-pay te kunnen accepteren moet een acceptant:

- het juiste contract hebben afgesloten met zijn payment service provider
- de betaalautomaat voorzien van de juiste software.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is echt voor het eerst dat ik hoor over V-pay of niet o_o

Overigens heeft man ook veel issues met zijn ING pas, maar dat is meer dat ie gewoon méga snel slijt. Hij moet minstens twee keer een nieuwe aanvragen voor het "einde" van zo'n pas....
In het buitenland beide nog nooit problemen gehad, ook niet in Schotland. Of, ja, man dus wel eens, maar dat ligt dan meer aan het feit dat het pasje zelf gaar was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwbloemetje schreef:
17-02-2024 09:19
Ik heb wel eens gehoord dat de V pay pas van de ING in het buitenland problemen kan geven. Ik heb het nooit ervaren dus geen idee of het klopt.
Dat is bij ons ook. Gelukkig heb ik een ING Maestro pas en man een ING Vpay dus we betalen meestal met mijn pinpas.

Edit het is voor onze gezamenlijke rekening dus niks te maken met pakket met korting of niet.
mangogo wijzigde dit bericht op 17-02-2024 13:52
12.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt op internet lijsten vinden in welke landen Vpay en in welke landen Maestro bruikbaar is.

Zelf was ik recent op Bonaire en Curaçao, daar was betalen met Vpay ook bijna niet mogelijk. Applepay lukte dan weer wel, maar daarbij kon je maar een klein maximaal bedrag betalen. Moest je het in 3x doen ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had hetzelfde probleem met de V-pay op mijn SNS-pas in Australië. Werkte meestal niet. Gelukkig had ik ook Visa-kaart bij me. Heel vervelend, de volgende pas moet weer Maestro zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiramisu schreef:
17-02-2024 10:44
Kijk ook na of je pas op Europa of Wereld staat.
Al zou Schotland onder Europa moeten vallen qua pinnen bij ING.
Nee, helaas.
Het klinkt heel erg onlogisch en dat het is ook, maar de pas moet op Wereld staan.
Vorig jaar zelf tegen aan gelopen tijdens de vakantie in Schotland met een ING pas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
17-02-2024 14:19
Nee, helaas.
Het klinkt heel erg onlogisch en dat het is ook, maar de pas moet op Wereld staan.
Vorig jaar zelf tegen aan gelopen tijdens de vakantie in Schotland met een ING pas.


Apart? Ik heb in november nog met maestro pas en rekening op Europa gepind in UK.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven