Geld & Recht alle pijlers

Klarna keurt betaling af.Tips?

21-02-2024 20:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al vele malen op websites via Klarna betaald. Nooit geen problemen mee gehad en werd altijd goed gekeurd. Nu accepteert Klarna de betaling ineens niet meer. Er staan geen bedragen open en heb altijd keurig op tijd betaald. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit dus ook en geen idee waar dat aan ligt. Ik heb nog nooit een betalingstermijn gemist. Ik volg dus
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hebben een storing
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.klarna.com/nl/klantenservic ... et-klarna/
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had dit al eerder deze week toen er nog geen storing was. Helaas geeft de push up bij mij geen reden. Ik krijg alleen een melding dat Klarna de betaling niet accepteert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit geen problemen mee…dus altijd wel problemen? ;)

Ik zou even bellen of mailen met de klantenservice en het bij hen navragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bellen of chatten, of wat ze zelf verder aangeven voor klachten en problemen. Mijn ervaring met Klarna is dat ze heel vaste procedures hebben, dus je moet ze via het juiste kanaal motiveren om naar jouw probleem te kijken.
Ik doe ook maar wat
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel eens meegemaakt dat een betaling met Klarna werd afgekeurd omdat het bedrag veel te hoog was. Dat werd ook als reden opgegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een te hoog bedrag, daardoor was bij mij ook een Klarna betaling niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is bij mij al zeker een jaar niet mogelijk om via Klarna te betalen. klantenservice geeft aan “jammer maar helaas” kunnen ze niets aan doen. Ik vind het best frustrerend omdat ik er maar niet achter kom waarom ik word geweigerd. Ik heb geen BKR registratie of andere schulden.
Alle reacties Link kopieren Quote
xxxfamke schreef:
22-02-2024 07:33
Een te hoog bedrag, daardoor was bij mij ook een Klarna betaling niet mogelijk.
Dit ja.

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit probleem alleen bij in 3 delen betalen, maakt niet uit wat ik heb openstaan, het kan nooit.
Koffieleut123 schreef:
22-02-2024 16:35
Het is bij mij al zeker een jaar niet mogelijk om via Klarna te betalen. klantenservice geeft aan “jammer maar helaas” kunnen ze niets aan doen. Ik vind het best frustrerend omdat ik er maar niet achter kom waarom ik word geweigerd. Ik heb geen BKR registratie of andere schulden.
Mijn man heeft dit ook, hetzelfde verhaal. Ik heb het idee dat ze onderling gegevens uitwisselen en als zij iets vinden van je uitgavenpatroon, ze je dan weigeren. Lijkt me heel sterk dat het een fout of toeval is. Terwijl ik juist een relatief slechter uitgavenpatroon heb, en nooit geweigerd wordt (zelfs niet bij grote bedragen).

Echt heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms kan het gegeven dat je buren hun Klarna rekening niet betalen al voldoende zijn om jou te weigeren. Dan is je postcode "besmet".
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zoiets is het.

Ik heb het bij Bol.com.
Klant vanaf dag 1, dus echt heel lang.
Altijd alles betaald, kon op rekening kopen. Wel tot max bedrag en alles moet je dan wel goed betalen.

Ineens is die optie weg, niemand kan vertellen waarom, laatst iemand die aangaf dat de computer bepaald en zij kunnen daar niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
23-02-2024 09:46
Mijn man heeft dit ook, hetzelfde verhaal. Ik heb het idee dat ze onderling gegevens uitwisselen en als zij iets vinden van je uitgavenpatroon, ze je dan weigeren. Lijkt me heel sterk dat het een fout of toeval is. Terwijl ik juist een relatief slechter uitgavenpatroon heb, en nooit geweigerd wordt (zelfs niet bij grote bedragen).

Echt heel vreemd.
Zulke bedrijven werken met allerlei “voorspellende” gegevens, zoals hier inderdaad al werd genoemd. Wat ik er lastig aan vind is dat je nergens kunt verzoeken om er nog eens naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raar systeem inderdaad. Mijn man kan dus nog wel gewoon via Klarna betalen. Zelfde adres, zelfde bankrekening. Ik heb in het verleden wel regelmatig iets geretourneerd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Is het bij iemand ooit weer opgelost na een tijdje of is dit iets blijvends?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je ze al gebeld/gemaild? Misschien is er een logische verklaring of staat er ergens een vinkje verkeerd oid.
I’m coming up on infra-red
Alle reacties Link kopieren Quote
Raak444 schreef:
23-02-2024 15:22
Heb je ze al gebeld/gemaild? Misschien is er een logische verklaring of staat er ergens een vinkje verkeerd oid.
Ik kan alleen chatten met een bot en die geeft geen bevredigende antwoorden. Ze gaan er vanuit dat er betalingsproblemen of incasso’s zijn geweest en dat is niet zo.
knelske schreef:
23-02-2024 12:56
Raar systeem inderdaad. Mijn man kan dus nog wel gewoon via Klarna betalen. Zelfde adres, zelfde bankrekening. Ik heb in het verleden wel regelmatig iets geretourneerd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Is het bij iemand ooit weer opgelost na een tijdje of is dit iets blijvends?
Oh nou je het zegt…ik heb een vriendin die echt excessief shopt, elke keer honderden euro’s per bestelling en dan 90% weer retour. Die mag ook niet meer met afterparty/op rekening kopen bij een van de grotere winkelketens. Misschien werkt Klarna ook zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook gehad. Ging ervan uit dat het kwam omdat ik te vaak niet betaalde ivm retourneren. Maar vandaag mocht ik opeens weer wel.
Het ging bij bij trouwens niet om honderden euros per bestelling hoor. Gewoon 1 paar schoenen of zo. Maar wel een paar keer achter elkaar.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Beetje flauw, maar ook weer niet. Gekmakend eerder. AI verzint een 'ja' of 'nee' en niemand weet op grond waarvan, maar de wil van de computer is wet. Frustrerend.
♡♡♡
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook wel eens, dat moet partner het voor mij bestellen, bij hem geen probleem. Ik snap er ook niks van. Betaal altijd netjes op tijd en retourneer bijna nooit.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
23-02-2024 21:56
Afbeelding
Beetje flauw, maar ook weer niet. Gekmakend eerder. AI verzint een 'ja' of 'nee' en niemand weet op grond waarvan, maar de wil van de computer is wet. Frustrerend.
Nou dat! Ik heb genoeg andere mogelijkheden om te betalen gelukkig maar het is die “computer says no” die me echt frustreert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier lukt Klarna al een half jaar niet meer. Reden: ik had hem ooit geactiveerd toen ik iets voor dochter bestelde en haar voornaam bij het account ingevoerd.

Vervolgens werd me een half jaar geleden gevraagd om m’n gegevens te checken (standaard mail) en heb ik haar voornaam veranderd in de mijne.

Klarna ziet dit als foute boel en ik heb er al heel vaak over gechat, maar het uiteindelijk opgegeven.. Op zich zeggen ze dat ze je elke keer opnieuw beoordelen als je een bepaald formulier invult en mailt, maar bij mij werkt het helaas niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven