Geld & Recht alle pijlers

Meindl wandelschoenen

08-09-2024 11:04 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb vorig jaar oktober na veel reviews lezen, bij Bever een middag wezen passen schoenen van Meindl gekocht. Ben uitgekomen bij de damesschoen waar ik collega's en kennissen eerder ook op zag lopen.

Meindl Vakuum Ultra GTX wandelschoen.

'Kilometervreter en alleskunner'.

850+ waanzinnige reviews, en zeer enthousiaste mensen in mijn omgeving.

Toch bijna 300 euro met bijbehorend potje vet.

En na wat wennen aan de zwaarte(jaren op sneakers gelopen), liepen ze idd. als een trein!

Maar ik ben er niet mee gaan hiken of zware lange tochten mee gaan doen. Heb ze ook niet iedere dag aan gehad ofzo. Heb ze geregeld naar werk gedragen. Binnen/bedrijfsterrein/op de fiets, en ik laat de hond er mee uit. Tussendoor loop ik op andere schoenen. En sinds het weer warmer werd ook geregeld weer sneakers aan naar werk.

Het is nu september, en ze zijn gewoon helemaal op. Zolen zo ver afgesleten dat het diepe profiel bijna niet meer bestaat. Op 1 hak al een scheur in de buitenkant onderkant. Boven op de neus laat het stiksel helemaal los. Ben eigenlijk best wel teleurgesteld, en had niet gedacht dat speciale hikingschoenen na 10 maand de hond uitlaten en naar werk 'op' zouden zijn.

Als ik de garantie van Meindl zelf bekijk gaan ze zelfs zover dat je na 10 jaar nog gewoon een andere zool op je schoen kan laten zetten. Zo 'goed en lang' zouden ze mee moeten gaan?

Nou, ze gaan hier voor de winter de prullebak in, ben wel klaar met die dingen.

Iemand hier ervaring met wandelschoenen? Hoe lang heb jij de jouwe, en hoeveel loop je ermee? Had ik nou onrealistische verwachtingen van hikingboots of gewoon pech met dit paar?
poldervrouw schreef:
11-09-2024 12:07
Ik het echt ergens gehoord of gelezen. Maar goed.. Ik zie het gewoon aan mijn schoenen. Mijn oude gingen veel langer mee dan mijn nieuwere. Het zit echt in het materiaal.
Hydrolyse heet het. Heb ergens hierboven er een stukje over geschreven.
dierentuinthuis schreef:
08-09-2024 11:40
Ik versleet de laatste jaren sneakers bij bosjes.
Niet lullig bedoeld, maar ligt het misschien aan jou?
Meindl's gaan over het algemeen lang mee. Ik loop ook veel en moet zeggen dat mijn schoenen (wandelschoenen/sneakers) niet snel slijten. Zeker geen 4 paar per jaar. Als jij zegt dat je sneakers "bij bosjes versleet" denk ik dat je misschien scheef loopt, sleept, oid?
dierentuinthuis schreef:
11-09-2024 08:59
Ik loop op nike air max, adidas originals en en allstars, en versleet de afgelopen jaren 4 of meer paar per jaar. Het heeft zoveel geregend de afgelopen jaren, en als je zoals ik veel op de fiets zit en buiten bent met hond is dat echt funest voor ze. Daarom ook voor dit soort schoenen gegaan laatste herfst. Financieel doet het elkaar niet zoveel als je deze ook ieder jaar zou moeten vervangen vergeleken met sneakers, maar ze zijn zo lomp, je doet ze natuurlijk niet naar alles aan, en hebt er gewoon ook andere schoenen naast nodig.

Ik heb heel vroeger ook wel eens dr. Martin's geprobeerd omdat mensen zeiden dat dat lekker liep. Kon ik ook niet echt mee uit de voeten. Deze Meindls lopen wel echt heel lekker, vandaar dat ik ook zo teleurgesteld ben. Bij mij zit Bever een stad verderop dus kan zaterdag pas heen. Maar ben benieuwd wat ze er van zeggen dan straks.
Misschien dan toch eens handig om naar een podotherapeut te gaan om naar je loophouding te laten kijken? Mijn moeder verslijt ook heel wat schoenen maar die sloft soms en sleept met een been waardoor een schoen snel door is bij de neus. Nog geen half jaar geleden nieuwe schoenen voor haar gekocht op Vinted en er zit nu al een gat in de zool bij de neus terwijl ze die schoenen niet eens dagelijks draagt. Ik heb dezelfde schoenen en loop er al ruim 1,5 jaar op en de zool is nog netjes, nergens dun.
Birdy schreef:
11-09-2024 12:39
Dat vind ik echt bizar veel. Je hebt het over meerdere jaren dus dat je zeg in 4 jaar tijd minstens 16 paar schoenen hebt versleten.
Ja, klopt. Vandaar ook op zoek naar een ander soort schoen. Dat is ook bizar veel.
Pinaco schreef:
11-09-2024 12:58
Niet lullig bedoeld, maar ligt het misschien aan jou?
Meindl's gaan over het algemeen lang mee. Ik loop ook veel en moet zeggen dat mijn schoenen (wandelschoenen/sneakers) niet snel slijten. Zeker geen 4 paar per jaar. Als jij zegt dat je sneakers "bij bosjes versleet" denk ik dat je misschien scheef loopt, sleept, oid?
Nee, het ligt echt aan het veranderende weer en mijn werkschema de laatste jaren. Had dit eerder nooit, en deed er langer mee. Ik werk gebroken diensten, en doe alles fietsend.
Ook sinds deze meindls, vanaf oktober tot aan zomer bijna iedere dag in de plens.
Geen Meindl. Maar ik loop al bijna 10 jaar op dezelfde wandelschoenen. Zijn nog tiptop in orde eb vele hikes op gelopen, Wandelschoenen mogen echt wel langer meegaan dan een jaartje. De vorige wandelschoenen zijn ook jaren meegegaan. Meindl vindt dat zelf gezien de garantietermijn dus ook.
poldervrouw schreef:
08-09-2024 14:12
.

ik loop op hanwags en die zijn na 1000 km ook aardig op
Wanneer heb je die gekocht? Ik loop op de mijne nu denk ik bijna 10 jaar. Ik zit dik boven de 1000 km.
dierentuinthuis schreef:
11-09-2024 08:59
Ik loop op nike air max, adidas originals en en allstars, en versleet de afgelopen jaren 4 of meer paar per jaar. Het heeft zoveel geregend de afgelopen jaren, en als je zoals ik veel op de fiets zit en buiten bent met hond is dat echt funest voor ze. Daarom ook voor dit soort schoenen gegaan laatste herfst. Financieel doet het elkaar niet zoveel als je deze ook ieder jaar zou moeten vervangen vergeleken met sneakers, maar ze zijn zo lomp, je doet ze natuurlijk niet naar alles aan, en hebt er gewoon ook andere schoenen naast nodig.

Ik heb heel vroeger ook wel eens dr. Martin's geprobeerd omdat mensen zeiden dat dat lekker liep. Kon ik ook niet echt mee uit de voeten. Deze Meindls lopen wel echt heel lekker, vandaar dat ik ook zo teleurgesteld ben. Bij mij zit Bever een stad verderop dus kan zaterdag pas heen. Maar ben benieuwd wat ze er van zeggen dan straks.
4 paar schoenen per jaar is echt bizar veel. Loop je een marathon per dag? Ik fiets en loop ook door weer en wind en ik doe jaren met schoenen.

Heb je een schoendroger om ze te drogen? Zo niet, dan raad ik je die aan. Ideaal.
nausicaa schreef:
08-09-2024 13:31
Wandelschoenen zijn primair gemaakt voor wandelingen. Een groot deel daarvan zal plaatsvinden op zachtere ondergrond, dus daar zijn ze ook op gemaakt. Als je dan dag in dag uit op harde ondergrond loopt, slijt het natuurlijk wel sneller dan als je ze alleen gebruikt voor boswandelingen in het weekend.

Maar voor het bovenwerk zou dat niet uit moeten maken uiteraard.
dan nog is 10 maanden te kort.
ik wandel veel en vooral op asfalt en doe gemiddeld 3 tot 5 jaar met een paar schoenen. hanwag, meidl, lowa en nu asolo
En doooooor!
dierentuinthuis schreef:
11-09-2024 15:32
Ja, klopt. Vandaar ook op zoek naar een ander soort schoen. Dat is ook bizar veel.
Breng een bezoekje aan een podoloog / podotherapeut.
Ik was 17 toen ik ook schoenen met bosjes versleet. Toen zooltjes gehad en na m'n zwangerschap weer omdat ik toen weer m'n schoenen kapot begon te lopen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Apatura2 schreef:
12-09-2024 11:44
Breng een bezoekje aan een podoloog / podotherapeut.
Ik was 17 toen ik ook schoenen met bosjes versleet. Toen zooltjes gehad en na m'n zwangerschap weer omdat ik toen weer m'n schoenen kapot begon te lopen.
Mijn ervaring met Meindl (paar pagina’s terug) is inclusief zolen van de podotherapeut. Wellicht rollen er soms wat maandagochtendmodellen van de band, geen idee, maar ik heb de verkoper toen ook exact verteld hoe veel en vaak ik liep, op welke ondergrond, alles erop en eraan. En de schoenen waren binnen acht maanden volledig versleten: niet meer waterdicht (de ene schoen had de goretex door, de andere niet, maar toch lek), slijtage aan de buitenkant en gladde zolen. Het gat in de goretex bij één schoen was de reden voor geen garantie (terwijl de intacte schoen dus ook lek was).

De wandelschoenen die ik van Decathlon had, gebruikte ik even vaak op dezelfde routes en daarnaast ook vaak “gewoon” naar een stad ofzo, omdat ze lekker zaten en liepen, en de zolen hadden (en hebben) nog perfecte grip. Waterdichtheid was bij het eerste paar na een half jaar voorbij, daarom de Meindl-schoenen. De schoenen die ik na het Meindl-debacle wederom bij Decathlon heb gekocht, gaan nu al zo’n anderhalf jaar mee en zijn nog wél waterdicht en de zolen helemaal prima.
Voor mij echt geen Meindl meer. Het risico is me te groot voor die prijs.
Lento schreef:
12-09-2024 11:12
4 paar schoenen per jaar is echt bizar veel. Loop je een marathon per dag? Ik fiets en loop ook door weer en wind en ik doe jaren met schoenen.

Heb je een schoendroger om ze te drogen? Zo niet, dan raad ik je die aan. Ideaal.
Welke schoendroger raad je aan? Goede tip, ik had er niet eerder over gehoord.
CaV schreef:
12-09-2024 20:44
Welke schoendroger raad je aan? Goede tip, ik had er niet eerder over gehoord.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet eens welke ik heb, maar je hebt er volgens mij enorm veel. Ik heb een niet al te dure met goede reviews gelezen en ben er enorm blij mee. In de winter gebruiken we hem enorm veel. Het is echt zo'n ding, waarvan ik mij nu aanvraag waarom ik dat al niet jaren geleden had.
Ik ken schoendrogers ook niet. Net even gekekrn, en dat ga ik me ook aanschaffen! Bedankt voor de tip!
Ik heb zelf al minstens 5 jaar een stel lederen meindl schoenen. Ze gaan al jaren mee op vakantie( geen hikes)
Elke dag draag ik ze op en neer naar werk. Kortom ze worden al jaren gebruikt.
De zolen zijn nog steeds niet versleten en ze lopen geweldig. Ik verzorg ze totaal niet.
Als ze versleten zijn ooit koop ik absoluut weer en stel meindl schoenen.
Meindlns ken ik niet, maar ik loop al jaren op mijn Durea wandelschoenen. Een jaar of 6 geleden in de sale gekocht met 70% korting. Het was een opheffingsuitverkoop van de betreffende winkel. Dat was echt een gelukje, en ook echt niet verwacht dat ik er zo lang op zou lopen. Vooral in de Coronatijd zeker 2x per week zo'n 6 kilometer per wandeling gemaakt. Nu nog steeds maar dan 1x per week, door bosrijk gebied. Ik maak dus matig gebruik van de wandelschoenen. Misschien minder intensief dan jij, maar Durea raad ik iedereen aan: gewoon echt kwaliteit.
Mocht je maat 39 hebben, dan heb ik nog een paar dat je zo mag hebben. Ze passen niet bij mijn voeten, altijd blaren.
Hi Wolkewitje bedoel je de Durea's? Dat zou heel fijn zijn. Helaas heb ik maat 38. Dankjewel voor het aanbod!
Ik doe ook bijna alles lopend/op de fiets. Wandel veel met hond; tik vaak 20.000 stappen op een dag aan. Maar mijn meindl’s gebruik ik alleen voor bergwandelingen; ik vraag me af of ze echt gemaakt zijn om dag in dag uit nat te worden / onder de modder te zitten (moerasgebied) + ik heb geen zin om ze zoveel te onderhouden.

Voor wandelen in bos / modder heb ik meestal korte regenlaarzen aan; op dit moment vh merk Hunter. Erg blij mee. En met echt mooi weer en droge grond draag ik oude sneakers of teva’s.

Verder op de fiets naar werk regenhoesjes met een willekeurige schoen, werkt prima.

Zo’n schoenendroger is trouwens ook erg fijn inderdaad. Ik denk niet dat het iets aan de duurzaamheid van je schoen toevoegt, maar het is wel fijn dat vochtige schoenen sneller droog zijn.
Ook ik doe vrijwel alles lopend of op de fiets, maar ik draag de wandelschoenen alleen als ik echt ga wandelen. Verder draag ik voornamelijk sneakers.
Vreemd. Hoe is de klacht bij Meindl afgelopen?

Zelf heb ik 2x een paar Meindls gekocht in mijn leven. De eerste was na 10 jaar en heel veel gebruik, wel op. Ook omdat ik deze niet goed onderhield.

Het 2de paar (Meindl Meran) is de beste schoen die ik ooit gehad heb. Soepel en toch stevig en zit absoluut perfect. Ik kan er uren op lopen zonder de minste last. Ik heb mij voorgenomen hier voorzichtig mee om te gaan. Dus, 2x per jaar in een dikke laag bijenwas. Extra veel waar het flext. Deze heb ik nu 10 jaar en gebruik ik zeker 2 maanden per jaar, waarvan de helft voor wandeltochten. Ze zien er nog prima uit en kunnen zeker nog eens10 jaar mee. En als de zool versleten is (is normaal, maar voor het zover is, kan je er extreem veel kilometers mee lopen), laat ik een nieuwe Vibramzool onder lijmen.

Kortom, ik snap niet dat de jouwe na nauwelijks gebruiken al op zijn.
Life is fun. Live it.
Eurus schreef:
08-09-2024 13:29
Koop je een paar van die Dubarry dupes bij de ANWB. Of echte.
Ik heb Horka’s van de Welkoop. Half leer, half suède. Fantastisch!
Soort van XXXL pantoffels qua draagcomfort en heerlijk warm. En dat voor €100 of zo.
When in doubt, the auditor is always right!
1 X is wel genoeg.
When in doubt, the auditor is always right!
Ik heb een nieuw paar!
Bever vond de zool toch wel normale slijtage, maar door de neus/stiksel bovenop hebben ze contact met Meindl gehad. Eerst foto's. Daarna weer terug, werden ze opgestuurd. En nu dan van de week bericht. Geen reparatie, ook geen uitleg, wel nieuw paar op kunnen halen. Helemaal te gek!!

Ik hoop dat het gewoon een slecht paar was, en nu een andere ervaring krijg, ben nog steeds wat skeptisch, maar anders waren ze echt in de prullebak beland, met een enorme kater, en nu loop ik gewoon op nieuwe!

Ook wel een eyeopener, ik voelde me super ongemakkelijk om met bijna een jaar oude kapotte schoenen naar binnen te lopen, en te 'klagen', maar ik had niet het idee dat ze me een zeur vonden, en waren supervriendelijk!
Wat fijn, veel wandelplezier

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven