Geld & Recht alle pijlers

Mijn ouders halen steeds geld van mijn rekening

18-12-2018 00:00 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb dit account nog maar net aangemaakt omdat ik er niet uit kom wat ik kan doen. Ik probeer mijn verhaal kort te houden

Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van opleiding. Dit is een nieuwe opleiding met een hele andere manier van leren. Hiervoor krijg ik dus 600 euro per maand. Daar gaat nog iets vanaf voor de belasting en van dat overgebleven geld zet ik elke maand 500 euro op mijn spaarrekening. Ik ben aan het sparen voor mijn rijbewijs en wil gewoon geld op mijn spaarrekening hebben voor als ik op me zelf zou gaan. Nu is het probleem dus dat mijn ouders steeds geld van mijn spaarrekening afhalen. Omdat ik 17 ben kunnen mijn ouders dus nog in mijn rekening. In de afgelopen 10 dagen is er meer dan 150 euro afgehaald, zonder mijn toestemming. En ik krijg niks terug. Ik zou rond de 550 euro terug moeten krijgen maar ik zie, hoor en krijg niks. Ik kan hier dus niks aandoen omdat ik nog geen 18 jaar ben. Ik ben nu al 3 maanden mijn rijbewijs aan het uitstellen omdat er dus steeds geld afgehaald word. Ik heb er iets over gezegt tegen mijn vader maar dat zegt hij ' dat bepaal ik zelf wel '.

Hebben jullie misschie tips wat ik hieraan kan doen?
anoniem_380255 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:40
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloggers??

Waarom halen je ouders geld van je rekening? Betaal je kostgeld?

Anders zou ik zodra je geld gestort wordt het er direct afhalen.
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:36
0.35% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet ergens anders een nieuwe spaar- of betaalrekening openen en daar geld op zetten?
Zeggen ze ook waarom ze geld opnemen? Kondigen ze het vantevoren aan?
Alle reacties Link kopieren
Van wie krijg jij die €600?
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
18-12-2018 00:33
Bloggers??

Waarom halen je ouders geld van je rekening? Betaal je kostgeld?

Anders zou ik zodra je geld gestort wordt het er direct afhalen.
Ik weet niet waarom ze geld van mijn rekening afhalen. Ik hoef geen kostgeld te betalen. Ik kan moeilijk elke maand 500 euro van mijn rekening halen en het cash bewaren toch ?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-12-2018 00:34
Kun je niet ergens anders een nieuwe spaar- of betaalrekening openen en daar geld op zetten?
Ik zou niet weten hoe
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
18-12-2018 00:41
Van wie krijg jij die €600?
Van Zorgsaam
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-12-2018 00:35
Zeggen ze ook waarom ze geld opnemen? Kondigen ze het vantevoren aan?
Nee mijn vader boekt het gewoon over naar zijn eigen rekening. Dit weekend was ik niet thuis en ik keek op mijn rekening en er was in 3 dagen 100 euro af
Alle reacties Link kopieren
anoniemmmmmmmm schreef:
18-12-2018 00:42
Ik weet niet waarom ze geld van mijn rekening afhalen. Ik hoef geen kostgeld te betalen. Ik kan moeilijk elke maand 500 euro van mijn rekening halen en het cash bewaren toch ?
Ja hoor dat kan best.
En van wie krijg jij die 600 euro?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En die opleiding, waar het geld voor bedoelt is, die betaald zichzelf? Offeh, zijn het jouw ouders die het betalen en de kosten daarvan gewoon van de daarvoor bedoelde rekening halen.
Alle reacties Link kopieren
anoniemmmmmmmm schreef:
18-12-2018 00:43
Van Zorgsaam. Hier volg ik zegmaar mijn opleiding
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-12-2018 00:45
Ja hoor dat kan best.
En van wie krijg jij die 600 euro?
Van Zorgsaam
Alle reacties Link kopieren
anoniemmmmmmmm schreef:
18-12-2018 00:46
Dus de school betaald jou elke maand 600 euro?
Waar zit die school? Meld ik me ook aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-12-2018 00:45
En die opleiding, waar het geld voor bedoelt is, die betaald zichzelf? Offeh, zijn het jouw ouders die het betalen en de kosten daarvan gewoon van de daarvoor bedoelde rekening halen.
Euhm mijn boeken kostte 230 euro. Nadat ik de eerst maand betaald kreeg heb ik die boeken gelijk zelf betaald
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-12-2018 00:48
Dus de school betaald jou elke maand 600 euro?
Waar zit die school? Meld ik me ook aan.
Haha. Ik doe de opleiding Zeeuwse praktijkeroute ouderezorg in Zeeland. Die is een nieuwe manier van leren. Deze opleiding bestaat nu 2 jaar. Het is zegmaar leren en partijk door elkaar. En per maand krijg ik een stagevergoeding van 600 euro
Alle reacties Link kopieren
Betaald dat bedrijf jouw schoolgeld of jouw ouders?
Alle reacties Link kopieren
je mag je ouders best betalen voor het dak boven je hoofd en het eten op je bord.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
18-12-2018 00:53
Betaald dat bedrijf jouw schoolgeld of jouw ouders?
Zorgsaam betaald dat. Het enigste was ik zelf moest aanschaffen waren mijn boeken
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
18-12-2018 00:56
je mag je ouders best betalen voor het dak boven je hoofd en het eten op je bord.
Dan maak je daar toch afspraken over neem ik aan ?
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt je vader/moeder aan de gegevens van jouw rekening? Je hebt toch een wachtwoord nodig om overschrijvingen te doen?
Voor zover ik weet kun jij zelf een spaarrekening openen, zonder toestemming of medeweten van je ouders, dus dat zou ik je adviseren.
redhothead wijzigde dit bericht op 18-12-2018 08:04
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dat je een BBL opleiding doet, dus vandaar dat je salaris krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Weten ze dat je doorhebt dat het geld verdwenen is? Beetje raar hoor!
Vraag je ouders of ze kostgeld willen ontvangen en welk bedrag ze in gedachte hebben. En geef aan dat je dat, als het redelijk is, met alle liefde zelf overmaakt.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Spreek met je ouders een vast bedrag per maand af wat je aan kost en inwoning gaat betalen, de rest zet je op een nieuw te openen spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
18-12-2018 01:00
Hoe komt je vader/moeder aan de gegevens van jou rekening? Je hebt toch een wachtwoord nodig om overschrijvingen te doen?
Voor zover ik weet kun jij zelf een spaarrekening openen, zonder toestemming of medeweten van je ouders, dus dat zou ik je adviseren.
Mijn rekening staat gekoppeld aan die van mijn vader. Pas als ik 18 ben kan ik die wijzigen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven