Geld & Recht alle pijlers

Mishandeling, politie weigert bewijs te bekijken

21-10-2019 07:53 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst geslagen in de bus, door een agressieve jongen die ik aansprak op spugen. Hij begon mij uit te schelden, ik werd boos en heb teruggescholden waarna hij mij een klap gaf. De politie kwam erbij en ondervroeg de andere.passagiers waar de jongens (vriendengroep) bij waren. Ze hebben ontkend dat ik geslagen ben, uit angst denk ik. Alles staat op beeld maar mijn letsel was niet erg genoeg dus ze gaan niet kijken. De politie zegt dat ik ook schuldig ben omdat ik terugschold en zei dat ze lekker moesten oprotten uit de bus, wat de heren meteen draaiden als racisme. De politie weigert naar de feiten te kijken maar gaat af op hearsay. Ik ben radeloos, helemaal omdat ze zeiden dar ze niks zullen doen en een advocaat nemen zinloos is. Deze jongen sloeg zo hard dat ik de bus door vloog. Ik weeg 80 kilo dus ik ben echt niet snel om te krijgen. De politie weigerde om mijn aangifte op te nemen en toen ik overstuur werd ben ik afgeblaft als onbeschoft. De mensen die erbij stonden zeiden er ook wat van en hebben mij opgevangen toen de bus weg reed.

Voor de mensen die zeggen dat ik me ermee niet had moeten bemoeien; dat klopt ook. Ik was het gewoon zat, die terror van deze groep jongeren. Ik vind het ook belachelijk dat de politie dit zo in stand houdt.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-10-2019 08:19
Dat is wel een beetje het punt hè. Als je iets zegt van onfatsoenlijk of randcrimineel gedrag, wordt je geslagen. En dat wordt door gezagsdragers hier okee bevonden, had je je mond maar moeten houden. Want je lokt het immers zelf uit door iets van verkeerd gedrag te zeggen. Ik denk dat dat een probleem is. Zo verschuift de norm naar zwijgen omwille van lijfsbehoud.
Belachelijk inderdaad!!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:24
Typisch dat je alleen die zin eruit pikt.
Kijk eens naar je eigen aandeel in de zaak?

Maar stel nou dat ze geen enkel punt had gehad, maar gewoon in de bus had staan schelden op een jongen. Was het dan inderdaad okee geweest dat hij haar had geslagen? Is het slaan van medepassagiers okee, als ze maar hard genoeg schelden of schreeuwen? Ik vind persoonlijk van niet. Ik vind dat het de taak van de politie is om ook in die gevallen op te treden. Slaan als reactie op schelden is níet okee, wat de context ook is.
Alle reacties Link kopieren
Al had ik erger gezegd, slaan mag gewoon nooit. Mijn aandeel erbijhalen haalt niet weg dat ik ben aangevallen. Ik zeg nergens dat ik heb geklaagd dat ik ben uitgescholden, dat deed ik na de klap zelf ook.

En als allochtoon word ik moe van tuig dat het voor mij verpest.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:25
Ik keek ze zuchtend aan, waarna zij flipten. Maar waarom houdt iedereen hun mond? Waarom doet men niks? In Amsterdam heeft Taghi al veel macht en schijt iedereen in hun broek, dat is hier straks ook.

Hoe reageer jij als iemand jou zuchtend aankijkt om iets wat jij doet? Pas je dan je gedrag gelijk aan of denk je ‘stik, bemoei je met je eigen zaken’?

Je verhaal verandert wel trouwens, want net flipten ze pas nadat je een niet heel handige opmerking maakte?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:28
Hoe reageer jij als iemand jou zuchtend aankijkt om iets wat jij doet?

Je verhaal verandert wel trouwens, want net flipten ze pas nadat je een niet heel handige opmerking maakte?
Ik keek ze aan en zij begonnen te schelden. Toen ik dat zei sloeg de jongen.

Ik maak nooit mee dat iemand zucht maar als ze dat doen zou ik het negeren. Andermans mening doet me niks als ik niks strafbaars doe.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-10-2019 08:28
Maar stel nou dat ze geen enkel punt had gehad, maar gewoon in de bus had staan schelden op een jongen. Was het dan inderdaad okee geweest dat hij haar had geslagen? Is het slaan van medepassagiers okee, als ze maar hard genoeg schelden of schreeuwen? Ik vind persoonlijk van niet. Ik vind dat het de taak van de politie is om ook in die gevallen op te treden. Slaan als reactie op schelden is níet okee, wat de context ook is.

Volgens mij zeg ik nergens dat slaan oké is. Maar als je iets uitlokt denk/ vind ik dat de politie wel iets beters te doen heeft.
.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand meer weet over hoe ik dit af kan dwingen dan graag in dm. Daarnaast ben ik ook bang dat er gefilmd is, nu heb ik contacten bij de pers maar dat is dan ook damage control.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:32
Volgens mij zeg ik nergens dat slaan oké is. Maar als je iets uitlokt denk/ vind ik dat de politie wel iets beters te doen heeft.

‘Uitlokken’ betekent denk ik dat je een klap een vanzelfsprekende reactie vindt? Een soort logisch gevolg van je eigen gedrag?

Ik vind van niet. Slaan is nooit een logisch gevolg van schelden. Ik denk ook dat het niet wenselijk is als we denken dat dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:31
Ik keek ze aan en zij begonnen te schelden. Toen ik dat zei sloeg de jongen.

Ik maak nooit mee dat iemand zucht maar als ze dat doen zou ik het negeren. Andermans mening doet me niks als ik niks strafbaars doe.

Zij gaan dus schelden en jij kiest ervoor olie op het vuur te gooien. Dat is gewoon dom.
En dat andermans mening je niks doet geloof ik helemaal niks van.
.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:31
Ik keek ze aan en zij begonnen te schelden. Toen ik dat zei sloeg de jongen.

Ik maak nooit mee dat iemand zucht maar als ze dat doen zou ik het negeren. Andermans mening doet me niks als ik niks strafbaars doe.
Wat denk je nou te bereiken met kijken op een geïrriteerde manier? Als je iets wilt bereiken dan moet je wel het goede voorbeeld geven. Jouw gedrag deugt ook niet. Leer eens normaal communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:32
Volgens mij zeg ik nergens dat slaan oké is. Maar als je iets uitlokt denk/ vind ik dat de politie wel iets beters te doen heeft.
Ik vind het eng dat jij geweld gerechtvaardigd vindt.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-10-2019 08:34
‘Uitlokken’ betekent denk ik dat je een klap een vanzelfsprekende reactie vindt? Een soort logisch gevolg van je eigen gedrag?

Ik vind van niet. Slaan is nooit een logisch gevolg van schelden. Ik denk ook dat het niet wenselijk is als we denken dat dat zo is.

Kan je vinden, en in de ideale wereld zou het zo zijn, maar in de praktijk is het niet zo. Treurig maar helaas.
.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
21-10-2019 08:36
Wat denk je nou te bereiken met kijken op een geïrriteerde manier? Als je iets wilt bereiken dan moet je wel het goede voorbeeld geven. Jouw gedrag deugt ook niet. Leer eens normaal communiceren.
Dus nu is het mijn schuld omdat ik ze niet netjes aansprak.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:36
Ik vind het eng dat jij geweld gerechtvaardigd vindt.
Nee dat zegt ze niet.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:37
Dus nu is het mijn schuld omdat ik ze niet netjes aansprak.
Nee dat zegt ze ook niet.
Een tip voor een eventuele volgende keer of andere gebeurtenis in je leven: iets gedaan krijgen of je recht halen lukt alleen door draagvlak te creëren en mensen zo mee te krijgen. Niet door jezelf zo te verlagen, te gaan schelden en boos te worden. Op deze manier neemt niemand je serieus.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:35
Zij gaan dus schelden en jij kiest ervoor olie op het vuur te gooien. Dat is gewoon dom.
En dat andermans mening je niks doet geloof ik helemaal niks van.
Ik had ooit een patatje in de trein en een vrouw ging zuchten dat het stonk. Ik heb haar genegeerd want patat is niet verboden en ook niet onfatsoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:36
Ik vind het eng dat jij geweld gerechtvaardigd vindt.

Ik vind het opmerkelijk (en treurig) dat dat is wat je uit mijn posts concludeert.

Jij wil anderen aanspreken op hun gedrag, maar als iemand jou aanspreekt op jouw gedrag geef je niet thuis? Oh ja wacht, andermans mening doet jou niks.
.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
21-10-2019 08:39
Een tip voor een eventuele volgende keer of andere gebeurtenis in je leven: iets gedaan krijgen of je recht halen lukt alleen door draagvlak te creëren en mensen zo mee te krijgen. Niet door jezelf zo te verlagen, te gaan schelden en boos te worden. Op deze manier neemt niemand je serieus.
Ik heb zeker wel draagvlak vanuit de omgeving. Nogmaals, het is of een advocaat of de media.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:41
Ik heb zeker wel draagvlak vanuit de omgeving. Nogmaals, het is of een advocaat of de media.
Misschien even contact op nemen met Hart van Nederland, die willen dit vast wel in hun nieuwsuitzending hebben.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:40
Ik vind het opmerkelijk (en treurig) dat dat is wat je uit mijn posts concludeert.

Jij wil anderen aanspreken op hun gedrag, maar als iemand jou aanspreekt op jouw gedrag geef je niet thuis? Oh ja wacht, andermans mening doet jou niks.
Je mag me altijd aanspreken. Je mag me zelfs uitschelden. Maar bij geweld trek ik de grens.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:39
Ik had ooit een patatje in de trein en een vrouw ging zuchten dat het stonk. Ik heb haar genegeerd want patat is niet verboden en ook niet onfatsoenlijk.

Ja, maar je vond haar vast een zeikerd.
En over fatsoen gesproken..
.
Alle reacties Link kopieren
Dapper dat je wat durfde te zeggen van het asociale gedrag van die jongens. Uit dit topic en de reactie van de politie blijkt wel dat iedereen liever zijn snavel houdt. Ik vind het absurd dat slaan goedgekeurd wordt op deze manier en dat mensen er door de reactie van de politie en omstanders liever voor lijfsbehoud kiezen. Kijk ook eens naar dat programma over sociale experimenten op woensdags, dan zie je wat een watjes de meeste mensen zijn. Slechts een enkeling zegt iets van asociaal gedrag en helpt iemand die lastig gevallen wordt. Het klinkt mij alsof jouw mede buspassagiers in hun broek scheten voor dat stelletje tuig.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
21-10-2019 08:42
Misschien even contact op nemen met Hart van Nederland, die willen dit vast wel in hun nieuwsuitzending hebben.
Ik dacht eerder aan andere media.
Alle reacties Link kopieren
Het kwartje valt niet echt..
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven