Geld & Recht alle pijlers

N.a.v topic enorme geldprijs gewonnen, wat zou jij kopen?

04-10-2010 14:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moest wel even lachen om het topic van Whopper! Maar ik moet bekennen dat ik het soms heerlijk vind een paar minuten na te denken over een geldprijs.

Wat zou jij doen met ¤ 100.000,- ?

En wat zou jij doen met ¤ 1.000.000.- ?

Ik denk dat ik met de eerste prijs mijn huidige baan zou opzeggen en een nieuwe opleiding zou volgen op het HBO of het geld zou gebruiken voor een koophuis.

Wat ik met een miljoen zou doen vind ik al wat moeilijker. Ik denk zo ie zo een huis kopen, mijn moeder financieel helpen etc.

Maar wat zou jij dus doen?
quote:Marielle1410 schreef op 04 oktober 2010 @ 18:43:

Ik snap dus niet waarom mensen hun hele hypotheek af willen betalen... Dat is fiscaal niet zo slim hoor! Je kan beter nog een klein deel open laten staan!

Dat hangt er helemaal vanaf tegen welk rentepersentage je je hypotheek hebt afgesloten en tegen welk percentage je aan rente/winst je je geld denkt weg te kunnen zetten.

Daarnaast kan het ook een gevoel van rust creeren als je je vaste lasten enorm naar beneden kunt brengen voor de rest van je leven.
quote:gember999 schreef op 05 oktober 2010 @ 12:03:

[...]

Dat hangt er helemaal vanaf tegen welk rentepersentage je je hypotheek hebt afgesloten en tegen welk percentage je aan rente/winst je je geld denkt weg te kunnen zetten.

Daarnaast kan het ook een gevoel van rust creeren als je je vaste lasten enorm naar beneden kunt brengen voor de rest van je leven.

Dat niet aflossen is idd achterhaald, je bijtelling wozwaarde vervalt en met de huidige spaarrente zou ik denk ik ook aflossen. Beter dan 1,2 % betalen in box 3 nu ook de groenbeleggingen al ter discussie staan.

Ik zou niets veranderen met 100.000, alleen wat hypotheek aflossen ivm de bovengenoemde reden. Geen andere auto, die is nog nieuw, wat weggeven aan mensen die het harder nodig hebben denk ik. En met een nulletje meer...ik dnek ook niet zoveel , mijn man zou stoppen met werken, die heeft niet veel lol in zijn drukke baan, maar ik zou denk ik gewoon blijven werken.
zo lang mogelijk lekker reizen, totdat het geld minder begint te worden, zodat ik weer verder kan sparen
ik krijg nu de neiging om een staatslot te kopen Doe ik niet, want ik kan er niet tegen als ik geen prijs heb
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2010 @ 15:03:

[...]

Volgens mij reken je je te rijk. Leuk huis kopen kost je zo 5 ton (ben je al de helft van je gewonnen miljoen kwijt)

Wereldreis van 'n jaar maken kost je ook 'n klein kapitaal en tel daar bij op dat je dat jaar geen inkomsten hebt.

Geen wonder dat veel grote prijswinnaars financieel in de problemen komen.

haha ik kom nu met 1100 rond, met een miljoen moet het me zeker gaan lukken.

Ik ben in mijn up, dus een leuk appartementje of een kleiner huisje voldoet prima. Ik dacht meer aan 3 a 3,5 ton. Die koop ik natuurlijk wel na mijn wereldreis zodat ik eerst wat rente kan ontvangen.

Ik ben bijv. een maand naar Amerika geweest voor 1500 euro waarbij ik ontzettend veel heb gedaan en gekocht dus voor een jaar om de wereld echt niet meer dan 30.000 euro en dan reken ik ruim.

Nou dan heb je toch nog wel 6 ton over. 100.000 aan mijn ouders en dan heb ik nog 5.

Zodra ik weer terug ben kan ik rustig wat vrijwilligerswerk gaan doen a 3 dagen in de week. En om toch nog iets van een inkomen te hebben kan ik prima twee dagen in de week part-time werken want dan hoef ik geen huur te betalen.

Lukt prima dus!

Dus mocht iemand zich geroepen voelen

Giro 555 - help broodtrommel de winter door, alle donaties zijn welkom.

Ik kan hier relatief annoniem schrijven, dus:

Ik ken dus (ok, via via) iemand die de 27,5 miljoen uit de staatsloterij heeft gewonnen! Echt heel bizar dat zo'n iemand ineens 'dichtbij' komt. Ik ken de daadwerkelijke winnaar niet, maar wel uit derde hand wat er allemaal met je gebeurt dan, hoe mensen met zo'n gebeurtenis omgaan. Heel bizar en interessant, en ook een beetje jaloers-makend... Maar de tijd zal uitwijzen wat de lange termijn-uitwerking is van zo'n prijs.
Eens even fijn fantaseren:

100.000 euro:

- studieschuld afbetalen 15.000

- (deel) studieschuld van vriend afbetalen 15.000

- mooie reis maken 5.000

- schenking aan een goed doel 10.000

- benen/oksels/bikinilijn laten laseren 2.000

- naar een hele dure kapper 200

- heel goed shoppen 5.000

- een leuk feestje geven/naar beautyfarm met vriendinnen inclusief alle massages en lekkere dingen waar ik normaal nooit geld voor heb 1.000

- sparen

1.000.000:

- al het bovenstaande

- ouders meenemen op mooie reis

- mooi huis kopen

Dat was het geloof ik . Maar ik voel me al rijk hoor met fijn (huur)huisje, lieve vriend en goede vooruitzichtzichten op een baan!
Met een ton zou ik een gedeelte van de hypotheek aflossen en eens goed gaan reizen! En shoppen!

Met een miljoen zou ik mijn droomhuis kopen.
1.000.000: Een leuk appartementje in Kaatsheuvel en dan abonnement nemen op de Efteling. Andere auto, ik vind de Hyundai Sonata/i40 erg mooi. En van het overige geld zou ik lekker genieten. En mijn familie eens meenemen naar IJsland :-)

100.000: Zou ik alleen de auto kopen :-) En mezelf lekker verwennen met mooie kleding.
Met 100.000 zou ik mijn hele familie mee uit shoppen nemen, achtertuin laten doen, een nieuw auto(tje) voor mijzelf kopen en de rest op de spaarrekening van mijzelf en die van zoon zetten.

Met 1.000.000 zou ik bovenstaande ook doen, en nog wat meer aan familie geven.
studieschuld afbetalen.

de rest op de bank.

als ik 1 mijl. had zou ik 500.000 in onroerend goed steken, 100.000 mee gaan beleggen, 300.000 op een HR rekening en het resterende geld op mijn betaalrekening.

ik zou niet keihard gaan spenderen.

zou een leuke zuinige auto 2e hands kopen (inruil diesel) die op gas rijdt.
pas als je 3 miljoen of meer wint kun je zogenaamd gaan rentenieren.

1 miljoen is echt te weinig
100.000: shoppen (voor pakweg 2.000 euro), een reisje en de rest (samen met een deel van het huidige spaargeld) investeren in een tweede woning/appartement (om te verhuren)

1.000.000: shoppen, reis, auto, twee of drie appartementen kopen en verhuren, spaarrekening.

Hier in België heb je een Win for life kraslot en eigenlijk zou ik dat het liefst van al winnen: als je deze maand wint, krijg je de rest van je leven 5.000 euro per maand. In dat geval zou ik parttime gaan werken. Met een groot bedrag, zoals hierboven, zou ik gewoon fulltime aan de slag blijven.
Grappig, ik realiseer me nu dat ik dat eerste bedrag heb en dat ik er niets extra's mee doe of er dingen om laat. Ik leef gewoon zoals ik altijd leefde. En ik koop af en toe een jurkje extra omdat ik me om het geld geen zorgen hoef te maken.

Ik zou ook niets extra's doen met 1 miljoen. Misschien een keer extra op vakantie ofzo, maar ik zou gewoon lekker door blijven werken.
quote:astrape schreef op 10 december 2011 @ 10:22:

Grappig, ik realiseer me nu dat ik dat eerste bedrag heb en dat ik er niets extra's mee doe of er dingen om laat. Ik leef gewoon zoals ik altijd leefde. En ik koop af en toe een jurkje extra omdat ik me om het geld geen zorgen hoef te maken.

Ik zou ook niets extra's doen met 1 miljoen. Misschien een keer extra op vakantie ofzo, maar ik zou gewoon lekker door blijven werken.

waarom zou je idd stoppen met werken.

de hele dag thuis zitten terwijl iedereen om je heen wel werkt?

ik vind werk, ook al vervloek ik het vaak, ook erg gezellig en leuk.
Een ton is zakgeld voor 2 jaar. Een miljoen is zakgeld voor meerdere jaren. Ik zou niets aan m'n leven veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven