Geld & Recht alle pijlers

Parkeerkosten tijdens keukeninstallatie

01-05-2025 15:46 134 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraag: komende week wordt onze nieuwe keuken gebracht en geïnstalleerd. Dat duurt twee dagen geeft de keukenwinkel aan.
In onze straat is het betaald parkeren.
Wie dient deze kosten te betalen a 2,25 per uur?
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 16:20
Natuurlijk de klant. Je gaat toch niet betaald ergens werken, maar dan €35 aan parkeerkosten betalen?
Zelf zou ik ook niet akkoord gaan om op of voor mijn werk parkeerkosten te betalen. Als parkeerkosten niet te voorkomen zijn, mag de werkgever dat betalen. Dat lijkt mij logisch. Ik ga niet betalen om mijn werk te mogen komen doen.
Het niet een klusbedrijf dat ik heb ingehuurd. Het wordt ingestalleerd door medewerkers van de keukenwinkel.
Birdy schreef:
01-05-2025 16:11
Ik neem aan dat die voorrijkosten in het totaalbedrag zit van de breng en installatie kosten.
Dan zou ik de offerte en de voorwaarden eens goed lezen
Birdy schreef:
01-05-2025 16:25
Het niet een klusbedrijf dat ik heb ingehuurd. Het wordt ingestalleerd door medewerkers van de keukenwinkel.
Dat maakt toch geen verschil?
Maar leg je vraag gewoon voor aan de keukenwinkel.
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 16:23
Helemaal dit dus. Ze zijn er in opdracht van jou, daar zouden zij geen geld op toe moeten leggen.
Ze staan daar in opdracht van hun werkgever, dus deze werkgever kan het betalen en/of met TO verrekenen later.
Birdy schreef:
01-05-2025 16:09
Dat was anders. Dat was een twee mans klusbedrijf. Dit is een grote keten.

Ik zie het verschil niet. Voor een grote keten is het parkeren net zo duur als voor het klusbedrijf. Ik vind het niet fair om daar onderscheid in te maken. Overigens huurt een grote keten ook wel klusbedrijfjes uit om het te installeren. Dan komt gewoon een Klussenier met zijn bus voorrijden voor de installatie, nadat de keten de keuken heeft bezorgd.
Coffee is never my cup of tea
Felidaez schreef:
01-05-2025 16:20
Toen onze verhuizers kwamen en wij saucijzenbroodjes en koek aanboden waren ze verbaast, want het komt (tegenwoordig) bijna niet voor.

Ik zou het dus niet weten.
Ja hier net zo.
Ik had laatst iemand in huis om foto's te maken ivm eventuele schade vanwege nieuwe riolering in de straat. Hij zei dat hij naarmate hij noordelijker in het land kwam hij vaker 'iets' kreeg aangeboden. Hij woonde zelf in Groningen maar was import uit Den Haag😄
Maar mensen gaan voorbij
MissNuada schreef:
01-05-2025 16:27
Ze staan daar in opdracht van hun werkgever, dus deze werkgever kan het betalen en/of met TO verrekenen later.
Ik zie dat als hetzelfde.
De klant betaalt uiteindelijk dus.
Marianneke schreef:
01-05-2025 16:27
Ik zie het verschil niet. Voor een grote keten is het parkeren net zo duur als voor het klusbedrijf. Ik vind het niet fair om daar onderscheid in te maken. Overigens huurt een grote keten ook wel klusbedrijfjes uit om het te installeren. Dan komt gewoon een Klussenier met zijn bus voorrijden voor de installatie, nadat de keten de keuken heeft bezorgd.
Hier waren het op de tegelzetter na allemaal zzp’ers. Sowieso was het goedkoper om alleen de gebruikte uren tegen met de bezoekersvergunning te betalen dan wanneer ik elke keer een dagkaart had moeten kopen.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Joppie schreef:
01-05-2025 16:28
Ja hier net zo.
Ik had laatst iemand in huis om foto's te maken ivm eventuele schade vanwege nieuwe riolering in de straat. Hij zei dat hij naarmate hij noordelijker in het land kwam hij vaker 'iets' kreeg aangeboden. Hij woonde zelf in Groningen maar was import uit Den Haag😄
Ik snap de gewoonte, als het überhaupt wel een gewoonte is, ook niet, om werklui constant van ijsjes, koffie, snacks en lunch te voorzien. Koffie met wat erbij, prima. Maar ik ben geen cateringbedrijf en ik neem dus wel aan dat ze zelf hun lunch verzorgen.
Pelle schreef:
01-05-2025 16:24
Bij mij wilden de werklui buiten koffie niets. Verhuizers, schilders, hadden allemaal eigen eten mee.

Dat is ook mijn ervaring. De uitleg die erbij werd gegeven is dat ze vaak ongezond (vet) eten krijgen aangeboden en ze liever wat gezonder eten.
Grobbekuiken_ schreef:
01-05-2025 16:13
Ik neem eigenlijk aan dat de leverancier dergelijke zaken incalculeert en het al in de installatieprijs heeft verrekend.
Dit zou ik ook denken.
Eigenlijk zou ik verbaasd zijn als ik achteraf een extra rekening zou krijgen.
Maar het kan zijn dat ik het mis heb en zulke dingen in de voorwaarden van de overeenkomst staat.
Dit is voor het bedrijf tenzij anders aangegeven.
Ben-ik-weer schreef:
01-05-2025 16:54
Dit is voor het bedrijf tenzij anders aangegeven.
Misschien staat het wel aangegeven in de algemene voorwaarden.
De meeste bedrijven hebben geloof ik zo'n 'ontheffing' of rekenen dat gewoon door op de factuur. Hier is ook een keer iemand aan de deur geweest die vroeg of hij gebruik kon maken van de bezoekersregeling maar dat was maar een enkeling. Vaak als je er dan zelf naar vraagt bleek het niet nodig.
Birdy schreef:
01-05-2025 16:25
Wat maakt dat uit? Waarom zou iemand anders opdraaien voor die parkeerkosten?
Ik heb een jaar geleden ook behoorlijk wat van dit soort mensen over de vloer gehad, en bij bijna allemaal werd aangegeven dat ‘indien van toepassing’ parkeerkosten of zelfs vergunningen/ontheffingen voor de klant zijn.
Ik vind het niet zo gek om dat achteraf te verrekenen, ze kunnen moeilijk bij elke offerte helemaal gaan uitzoeken wat de parkeerkosten over 4 maanden precies gaan zijn. Of nog leuker, over een jaar als het eindelijk zo ver is.
Dat het een keukenbedrijf is, verandert niks. Jij hebt ze ingehuurd, want jij hebt het bedrijf opdracht gegeven om die keuken te komen brengen en installeren. Wie er dan komt, doet er niet toe, ze komen in opdracht van jou.
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 16:31
Ik snap de gewoonte, als het überhaupt wel een gewoonte is, ook niet, om werklui constant van ijsjes, koffie, snacks en lunch te voorzien. Koffie met wat erbij, prima. Maar ik ben geen cateringbedrijf en ik neem dus wel aan dat ze zelf hun lunch verzorgen.
Met een familie van “werklui” kan ik je wel zeggen dat dat soms een verschil maakt hoor. Een tandje erbij als er goed voor je gezorgd wordt, doen wat er gedaan moet worden als er niet eens een glaasje water vanaf kan.

Het zou niet zo moeten zijn, maar is vaak wel de praktijk.
Het blijft mensenwerk en een goeie mindset doet dan wel iets.
Voor die mindset kun je overigens ook in lingerie rond paraderen, maar dat werkt vaak niet :biggrin:
missverstand wijzigde dit bericht op 01-05-2025 17:23
0.19% gewijzigd
Ik woon in het centrum en hier berekenen ze dus ook hogere prijzen ivm parkeergelden.
MissVerstand schreef:
01-05-2025 17:22
Met een familie van “werklui” kan ik je wel zeggen dat dat soms een verschil maakt hoor. Een tandje erbij als er goed voor je gezorgd wordt, doen wat er gedaan moet worden als er niet eens een glaasje water vanaf kan.
Wat vinden de meeste 'werklui' fijn? (ga binnenkort verhuizen).
Ik doe ook geen catering met allerlei eten. Ik doe wat flesjes standaard frisdranken en water in een koelbox met ijs, en bied zo nu en dan koffie/thee aan, maar dat is het wel.

In het verleden een aannemer gehad die werkelijk bij alles zei, “nou, dat gaat er wel in” en dan stagneerde de hele boel weer een hele tijd. Durfde zelfs nauwelijks meer een boterham te smeren. Ik had zeker niet het idee dat hij daardoor harder liep ofzo, eerder het tegenovergestelde.

Maar voor mij hoeft met niet zijn uiterste best te doen, gewoon normaal is prima. En ik ben niet verzorgend aangelegd, dus ook niet met werklui.
Ik heb werkelijk nog nooit enige aannemer, schilder, glaszetter, loodgieter, wat dan ook gehad die me gevraagd heeft de parkeerkosten te vergoeden. Ik ga er vanuit dat dit in de offerte zit. Bijna de hele stad is hier betaald parkeren.
Graze schreef:
01-05-2025 17:03
De meeste bedrijven hebben geloof ik zo'n 'ontheffing' of rekenen dat gewoon door op de factuur. Hier is ook een keer iemand aan de deur geweest die vroeg of hij gebruik kon maken van de bezoekersregeling maar dat was maar een enkeling. Vaak als je er dan zelf naar vraagt bleek het niet nodig.
Nou, hier worden daarvoor echt geen ontheffingen afgegeven.
Ik zou de keukenboer even bellen, hoe dat geregeld is.

Het kan zijn dat het doorberekend is in de prijs maar kan ook dat je achteraf een rekening krijgt nog. Ik verwacht niet dat een bedrijf (eender welk bedrijf) deze kosten neemt zonder dit ofwel te compenseren in de prijs of achteraf een rekening stuurt.

Als ik ergens zou moeten zijn/komen met betaald parkeren dan bereken ik dat ook door op enigerlei manier.
pina schreef:
01-05-2025 17:23
Ik woon in het centrum en hier berekenen ze dus ook hogere prijzen ivm parkeergelden.
Ik woon ook ergens waar betaald parkeren eerder regel is dan uitzondering, ook voor een deel buiten het centrum. Laatst werd ik weer aangesproken op straat met de vraag of ik een plek wist in de buurt waar je gratis kan parkeren. Ik zou het niet weten en ik zeg altijd dat de scanauto hier regelmatig rijd, wat ook zo is.
pina schreef:
01-05-2025 17:38
Nou, hier worden daarvoor echt geen ontheffingen afgegeven.
Ik weet ook niet of het echt een ontheffing betreft maar ik neem aan dat bepaalde grote bedrijven een regeling hebben getroffen met de gemeente ofzo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven