Parkeerkosten tijdens keukeninstallatie
donderdag 1 mei 2025 om 16:25
Het niet een klusbedrijf dat ik heb ingehuurd. Het wordt ingestalleerd door medewerkers van de keukenwinkel.Itsnojoke schreef: ↑01-05-2025 16:20Natuurlijk de klant. Je gaat toch niet betaald ergens werken, maar dan €35 aan parkeerkosten betalen?
Zelf zou ik ook niet akkoord gaan om op of voor mijn werk parkeerkosten te betalen. Als parkeerkosten niet te voorkomen zijn, mag de werkgever dat betalen. Dat lijkt mij logisch. Ik ga niet betalen om mijn werk te mogen komen doen.
donderdag 1 mei 2025 om 16:27
donderdag 1 mei 2025 om 16:27
Ik zie het verschil niet. Voor een grote keten is het parkeren net zo duur als voor het klusbedrijf. Ik vind het niet fair om daar onderscheid in te maken. Overigens huurt een grote keten ook wel klusbedrijfjes uit om het te installeren. Dan komt gewoon een Klussenier met zijn bus voorrijden voor de installatie, nadat de keten de keuken heeft bezorgd.
Coffee is never my cup of tea
donderdag 1 mei 2025 om 16:28
Ja hier net zo.
Ik had laatst iemand in huis om foto's te maken ivm eventuele schade vanwege nieuwe riolering in de straat. Hij zei dat hij naarmate hij noordelijker in het land kwam hij vaker 'iets' kreeg aangeboden. Hij woonde zelf in Groningen maar was import uit Den Haag
Maar mensen gaan voorbij
donderdag 1 mei 2025 om 16:31
Hier waren het op de tegelzetter na allemaal zzp’ers. Sowieso was het goedkoper om alleen de gebruikte uren tegen met de bezoekersvergunning te betalen dan wanneer ik elke keer een dagkaart had moeten kopen.Marianneke schreef: ↑01-05-2025 16:27Ik zie het verschil niet. Voor een grote keten is het parkeren net zo duur als voor het klusbedrijf. Ik vind het niet fair om daar onderscheid in te maken. Overigens huurt een grote keten ook wel klusbedrijfjes uit om het te installeren. Dan komt gewoon een Klussenier met zijn bus voorrijden voor de installatie, nadat de keten de keuken heeft bezorgd.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 1 mei 2025 om 16:31
Ik snap de gewoonte, als het überhaupt wel een gewoonte is, ook niet, om werklui constant van ijsjes, koffie, snacks en lunch te voorzien. Koffie met wat erbij, prima. Maar ik ben geen cateringbedrijf en ik neem dus wel aan dat ze zelf hun lunch verzorgen.Joppie schreef: ↑01-05-2025 16:28Ja hier net zo.
Ik had laatst iemand in huis om foto's te maken ivm eventuele schade vanwege nieuwe riolering in de straat. Hij zei dat hij naarmate hij noordelijker in het land kwam hij vaker 'iets' kreeg aangeboden. Hij woonde zelf in Groningen maar was import uit Den Haag![]()
donderdag 1 mei 2025 om 16:36
donderdag 1 mei 2025 om 16:53
Dit zou ik ook denken.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-05-2025 16:13Ik neem eigenlijk aan dat de leverancier dergelijke zaken incalculeert en het al in de installatieprijs heeft verrekend.
Eigenlijk zou ik verbaasd zijn als ik achteraf een extra rekening zou krijgen.
Maar het kan zijn dat ik het mis heb en zulke dingen in de voorwaarden van de overeenkomst staat.
donderdag 1 mei 2025 om 17:00
Misschien staat het wel aangegeven in de algemene voorwaarden.
donderdag 1 mei 2025 om 17:03
donderdag 1 mei 2025 om 17:15
Ik heb een jaar geleden ook behoorlijk wat van dit soort mensen over de vloer gehad, en bij bijna allemaal werd aangegeven dat ‘indien van toepassing’ parkeerkosten of zelfs vergunningen/ontheffingen voor de klant zijn.
Ik vind het niet zo gek om dat achteraf te verrekenen, ze kunnen moeilijk bij elke offerte helemaal gaan uitzoeken wat de parkeerkosten over 4 maanden precies gaan zijn. Of nog leuker, over een jaar als het eindelijk zo ver is.
Dat het een keukenbedrijf is, verandert niks. Jij hebt ze ingehuurd, want jij hebt het bedrijf opdracht gegeven om die keuken te komen brengen en installeren. Wie er dan komt, doet er niet toe, ze komen in opdracht van jou.
Ik vind het niet zo gek om dat achteraf te verrekenen, ze kunnen moeilijk bij elke offerte helemaal gaan uitzoeken wat de parkeerkosten over 4 maanden precies gaan zijn. Of nog leuker, over een jaar als het eindelijk zo ver is.
Dat het een keukenbedrijf is, verandert niks. Jij hebt ze ingehuurd, want jij hebt het bedrijf opdracht gegeven om die keuken te komen brengen en installeren. Wie er dan komt, doet er niet toe, ze komen in opdracht van jou.
donderdag 1 mei 2025 om 17:22
Met een familie van “werklui” kan ik je wel zeggen dat dat soms een verschil maakt hoor. Een tandje erbij als er goed voor je gezorgd wordt, doen wat er gedaan moet worden als er niet eens een glaasje water vanaf kan.
Het zou niet zo moeten zijn, maar is vaak wel de praktijk.
Het blijft mensenwerk en een goeie mindset doet dan wel iets.
Voor die mindset kun je overigens ook in lingerie rond paraderen, maar dat werkt vaak niet

missverstand wijzigde dit bericht op 01-05-2025 17:23
0.19% gewijzigd
donderdag 1 mei 2025 om 17:25
Wat vinden de meeste 'werklui' fijn? (ga binnenkort verhuizen).MissVerstand schreef: ↑01-05-2025 17:22Met een familie van “werklui” kan ik je wel zeggen dat dat soms een verschil maakt hoor. Een tandje erbij als er goed voor je gezorgd wordt, doen wat er gedaan moet worden als er niet eens een glaasje water vanaf kan.
donderdag 1 mei 2025 om 17:30
Ik doe ook geen catering met allerlei eten. Ik doe wat flesjes standaard frisdranken en water in een koelbox met ijs, en bied zo nu en dan koffie/thee aan, maar dat is het wel.
In het verleden een aannemer gehad die werkelijk bij alles zei, “nou, dat gaat er wel in” en dan stagneerde de hele boel weer een hele tijd. Durfde zelfs nauwelijks meer een boterham te smeren. Ik had zeker niet het idee dat hij daardoor harder liep ofzo, eerder het tegenovergestelde.
Maar voor mij hoeft met niet zijn uiterste best te doen, gewoon normaal is prima. En ik ben niet verzorgend aangelegd, dus ook niet met werklui.
In het verleden een aannemer gehad die werkelijk bij alles zei, “nou, dat gaat er wel in” en dan stagneerde de hele boel weer een hele tijd. Durfde zelfs nauwelijks meer een boterham te smeren. Ik had zeker niet het idee dat hij daardoor harder liep ofzo, eerder het tegenovergestelde.
Maar voor mij hoeft met niet zijn uiterste best te doen, gewoon normaal is prima. En ik ben niet verzorgend aangelegd, dus ook niet met werklui.
donderdag 1 mei 2025 om 17:38
Nou, hier worden daarvoor echt geen ontheffingen afgegeven.Graze schreef: ↑01-05-2025 17:03De meeste bedrijven hebben geloof ik zo'n 'ontheffing' of rekenen dat gewoon door op de factuur. Hier is ook een keer iemand aan de deur geweest die vroeg of hij gebruik kon maken van de bezoekersregeling maar dat was maar een enkeling. Vaak als je er dan zelf naar vraagt bleek het niet nodig.
donderdag 1 mei 2025 om 17:46
Ik zou de keukenboer even bellen, hoe dat geregeld is.
Het kan zijn dat het doorberekend is in de prijs maar kan ook dat je achteraf een rekening krijgt nog. Ik verwacht niet dat een bedrijf (eender welk bedrijf) deze kosten neemt zonder dit ofwel te compenseren in de prijs of achteraf een rekening stuurt.
Als ik ergens zou moeten zijn/komen met betaald parkeren dan bereken ik dat ook door op enigerlei manier.
Het kan zijn dat het doorberekend is in de prijs maar kan ook dat je achteraf een rekening krijgt nog. Ik verwacht niet dat een bedrijf (eender welk bedrijf) deze kosten neemt zonder dit ofwel te compenseren in de prijs of achteraf een rekening stuurt.
Als ik ergens zou moeten zijn/komen met betaald parkeren dan bereken ik dat ook door op enigerlei manier.
donderdag 1 mei 2025 om 17:54
Ik woon ook ergens waar betaald parkeren eerder regel is dan uitzondering, ook voor een deel buiten het centrum. Laatst werd ik weer aangesproken op straat met de vraag of ik een plek wist in de buurt waar je gratis kan parkeren. Ik zou het niet weten en ik zeg altijd dat de scanauto hier regelmatig rijd, wat ook zo is.
donderdag 1 mei 2025 om 17:56

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in