Geld & Recht alle pijlers

PostNL bezorger heeft getekend maar niet bezorgd!

18-10-2018 16:04 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou vandaag tussen 14u en 16u een pakketje krijgen. Ik ben tot 17u thuis. Ik krijg net een melding van de PostNL app dat mijn pakket om 15:43 is bezorgd. Ik klik er op en zie zelfs dat er is getekend. Hoe kunnen ze dit nou doen?! Dit is toch belachelijk! Ik heb helemaal niks ontvangen. Ik heb gelijk een klacht ingediend bij PostNL en wacht op hun reactie. Ik hoop echt van harte dat de bezorger straks toch wel komt en puur uit gemakszucht heeft getekend zodat hij straks sneller klaar is.

Zijn er mensen hier die dit ook weleens hebben meegemaakt? En is het uiteindelijk toch wel goed gekomen?
JollyRider schreef:
19-10-2018 09:03
Als jij iets koopt bij partij X en X levert niet, dan is dat een fout van X. Of X dat vervolgens met UPS, DHL of PostNL moet oplossen doet er niet toe. Als koper heb je een overeenkomst met X en X moet die nakomen. Met de bezorger heb jij geen overeenkomst en dus heb je daar niks mee te maken.
Alleen X vertelt je doodleuk dat je maar naar de politie moet gaan om aangifte te doen van diefstal.
Ik laat vrijwel alleen nog maar op afhaalpunten bezorgen. Waarom zou je überhaupt moeilijk doen?
Alle reacties Link kopieren
maritte schreef:
19-10-2018 09:31
Ik laat vrijwel alleen nog maar op afhaalpunten bezorgen. Waarom zou je überhaupt moeilijk doen?
Omdat je die printer of broodbakmachine zo moeilijk achterop de fiets vervoert?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
minnimouse schreef:
19-10-2018 08:31
Zou je denken.
Toen ik in een appartement woonde kwamen pakketbezorgers altijd naar boven (4 hoog zonder lift). Ook maaltijdbezorgers kwamen altijd naar boven.
Ik hoor dit voor het eerst en vind het echt aso om dat van hun te vragen.
In een dorp met een paar etages ok, maar in een stad als Amsterdam kun je dat niet maken vind ik.
Vind je ‘t gek dat die bezorgers altijd in tijdsnood zijn?!
Taralina schreef:
19-10-2018 10:08
Ik hoor dit voor het eerst en vind het echt aso om dat van hun te vragen.
In een dorp met een paar etages ok, maar in een stad als Amsterdam kun je dat niet maken vind ik.
Vind je ‘t gek dat die bezorgers altijd in tijdsnood zijn?!

Ze hebben vaak wel 4/5 pakketjes voor hetzelfde gebouw dus wat dat betreft zal het sneller zijn dan bezorgen in en dorp waar je steeds je bus moet verplaatsen naar het volgende huis.
YouWish schreef:
19-10-2018 09:20
Ik woon ook in Amsterdam en voor mij is dat zeker wel gebruikelijk. Bovendien zijn ze het verplicht.

Bestel je met je brakke hoofd een pizza op zondag omdat je deur niet uit wil en dan moet je je alsnog in het openbaar vertonen omdat de bezorger niet omhoog komt? Dág.

Hij krijgt wel altijd een eurootje of 2 fooi. Voor de moeite.
Ah oké, dat wist ik niet. Koeriers tip ik nooit, bezorgers van eten wel altijd zo’n €2, ik heb er een speciaal schoteltje kleingeld voor bij de deur.

Kom inderdaad met vet haar en een slaapshirt naar beneden, maar niet naar buiten natuurlijk. Ik woon trouwens niet in een flatgebouw, maar gewoon op een etage met een gedeeld trappenhuis. Ik hoef die bezorgers niet allemaal binnen. Ja, als ik een nieuwe wasmachine heb besteld natuurlijk wel.
Nitflex schreef:
19-10-2018 10:49
Ah oké, dat wist ik niet. Koeriers tip ik nooit, bezorgers van eten wel altijd zo’n €2, ik heb er een speciaal schoteltje kleingeld voor bij de deur.

Kom inderdaad met vet haar en een slaapshirt naar beneden, maar niet naar buiten natuurlijk. Ik woon trouwens niet in een flatgebouw, maar gewoon op een etage met een gedeeld trappenhuis. Ik hoef die bezorgers niet allemaal binnen. Ja, als ik een nieuwe wasmachine heb besteld natuurlijk wel.

Ik ook niet hoor, doelde inderdaad op eetbezorgers :) onze vaste koerier krijgt rond kerst wel altijd een envelopje van ons omdat hij altijd vriendelijk en correct is. Zoals in dit topic maar weer blijkt een zeldzaamheid die we graag belonen.
Snoesje666 schreef:
19-10-2018 09:40
Omdat je die printer of broodbakmachine zo moeilijk achterop de fiets vervoert?
Dit inderdaad.
Taralina schreef:
19-10-2018 10:08
Ik hoor dit voor het eerst en vind het echt aso om dat van hun te vragen.
In een dorp met een paar etages ok, maar in een stad als Amsterdam kun je dat niet maken vind ik.
Vind je ‘t gek dat die bezorgers altijd in tijdsnood zijn?!
Ik hoor juist voor het eerst dat het asociaal zou zijn om je pakketten aan de deur geleverd te willen krijgen (wat ze verplicht zijn om te doen) als je in een appartement woont. Deze postbode vrouw was de eerste die suggereerde dat ik naar beneden moest. En jij bent nu de tweede. Woon je zelf in een appartement/flat en loop jij altijd naar beneden om je pakketten in ontvangst te nemen? Dat zou ik heel bijzonder vinden. Ongebruikelijk. Ik doe dat in ieder geval niet. Ik woon niet in Amsterdam trouwens. Niet dat dat uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
19-10-2018 09:21
Alleen X vertelt je doodleuk dat je maar naar de politie moet gaan om aangifte te doen van diefstal.
Kan, dan zit X er wel naast.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lotus90 schreef:
19-10-2018 11:15
Ik hoor juist voor het eerst dat het asociaal zou zijn om je pakketten aan de deur geleverd te willen krijgen (wat ze verplicht zijn om te doen) als je in een appartement woont. Deze postbode vrouw was de eerste die suggereerde dat ik naar beneden moest. En jij bent nu de tweede. Woon je zelf in een appartement/flat en loop jij altijd naar beneden om je pakketten in ontvangst te nemen? Dat zou ik heel bijzonder vinden. Ongebruikelijk. Ik doe dat in ieder geval niet. Ik woon niet in Amsterdam trouwens. Niet dat dat uitmaakt.

Hier komt de postbode ook gewoon omhoog hoor (woon op de vierde verdieping).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zo vaak problemen gehad met Postnl bezorgers. Dan bellen ze aan en lopen ze gelijk weer weg om het pakket elders te bezorgen. Of het is onder de deur van de schutting geschoven.

Een klacht indienen bij Postnl helpt niet, het personeel dat daar werkt geeft de ontvanger altijd de schuld en wil niets oplossen. Ze kunnen beter de naam klantenservice aanpassen naar klantenafzeikers.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
19-10-2018 11:15
Woon je zelf in een appartement/flat en loop jij altijd naar beneden om je pakketten in ontvangst te nemen? Dat zou ik heel bijzonder vinden. Ongebruikelijk. Ik doe dat in ieder geval niet. Ik woon niet in Amsterdam trouwens. Niet dat dat uitmaakt.
Ik loop altijd naar beneden net zoals de rest van de flat. Altijd gezellige boel als sinterklaas daar staat om zijn berg aan pakketjes uit te delen.
Ik ga die man toch niet alles door de flat heen laten slepen? Vooral als ik weer eens tien kilo zakken kattenvoer en grit heb besteld, vind ik het aso om hem dat mee te laten slepen.

Kan ik meteen wat voor mijn medebewoners, die niet thuis zijn, meenemen, in ruil voor al die keren dat zij wat voor mij aannemen.

Mijn pakketjesbezorger doet het heel goed, vriendelijke man ook.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven