Geld & Recht alle pijlers

Salaris nog niet gestort.

20-12-2024 09:40 85 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meer mensen die vandaag hun salaris krijgen en nog niks op hun rekening hebben staan?

Ik zit bij ING en normaal gesproken staat het er rond 7 uur 's morgens al op.

(Werkgever (overheid) is heel stipt met salaris uitbetalingen dus daar ligt het niet aan).
Bij mij staat het er ook nog niet op, ik verwacht dat dat wat vertraging oploopt omdat zo'n beetje heel Nederland vandaag salaris krijgt :proud:
Hier ook overheid en nog geen salaris. Alleen dit is mijn eerste maand in dienst dus nog geen idee welke tijd normaal is.
Ook overheid trouwens, normaal gesproken komt het rond de 24e of 25e op de rekening.
Bij welke bank zit je werkgever?
Het is ook de 20e, Toeslagen uitbetaal dag. En UWV en SVB zijn ook aan het betalen in deze dagen. Ik denk dat de batch-betalingen meer dan overvol zitten op dit moment.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Yraatje schreef:
20-12-2024 09:44
Ook overheid trouwens, normaal gesproken komt het rond de 24e of 25e op de rekening.
Het wordt in december altijd eerder uitbetaald ivm de feestdagen. Dus nu op de 20e zodat iedereen nog kan kerst shoppen dit weekend :) .

Ik heb t normaal gesproken ook altijd op de 24e of eerder als de 24e in een weekend valt.
margreetder schreef:
20-12-2024 09:45
Bij welke bank zit je werkgever?
ING
Doreia* schreef:
20-12-2024 09:45
Het is ook de 20e, Toeslagen uitbetaal dag. En UWV en SVB zijn ook aan het betalen in deze dagen. Ik denk dat de batch-betalingen meer dan overvol zitten op dit moment.
Ok, dan maak ik me al wat minder ongerust! :-D
Bij mij staat het er op. Ook ING.

Normaliter de 23e van de maand salaris maar met kerst altijd eerder.
En ik denk dat daar de crux zit, druk druk druk.

Dus geen paniek, het salaris kan de hele dag nog komen.
Werkgever bij Rabo, ik zelf ook bij Rabo > salaris vandaag rond 02.00 uur bijgeschreven.

Toen werkgever nog bij ING zat kwam mijn salaris in de loop van de ochtend of begin van de middag. Overboekingen tussen verschillende banken kennen meer processtappen via de ECB/DNB.
Ik doe zelf toevallig de salarisadministratie voor mijn werk en het was voor vandaag ingepland (van Rabo naar ING) en het staat er bij mij al op.
Ik kan mijn bank-app niet openen omdat het te druk is... Maar ik hoop dat het erop staat als ik er straks wel in kan. Ik weet alleen niet zeker of ik het vandaag al krijg of toch maandag pas.
Neemo schreef:
20-12-2024 09:52
Ik kan mijn bank-app niet openen omdat het te druk is... Maar ik hoop dat het erop staat als ik er straks wel in kan. Ik weet alleen niet zeker of ik het vandaag al krijg of toch maandag pas.
Dit heb ik ook, nog nooit meegemaakt. Wat maf :-?
Ik wilde even op de app van mijn bank loeren, daar popte al een melding op over drukte. Zegt al genoeg misschien. Ik kon trouwens daarna alsnog inloggen.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Mijn bankapp van ASN kan het ook niet helemaal aan, het is te druk. Mijn salaris (Rijksoverheid) is nog niet binnen maar komt wel vandaag.
Neemo schreef:
20-12-2024 09:52
Op mijn werk is er voor het hele jaar een overzicht van de salaris bataaldata. Wij (hoger onderwijs) krijgen het pas maandag. Vanaf dit jaar eindejaarsuitkering in november uitbetaald ipv in december.
Normaal krijg ik 23e of eerder als het in een weekend valt. Aangezien 23 nu een maandag is, denk ik toch dat het pas maandag komt. Zal het wel zien.
Het is inmiddels binnen! :cheer2:
Hopelijk ben je niet zó afhankelijk van die ene dag voor je levensonderhoud. Ik hoor collega's ook altijd zeuren en verheugen op het salaris. Overigens is storting voor de feestdagen zeker geen recht, ik ken ook bedrijven die gerust op 27 december pas storten.
Paniek om niks :proud:
Sjimmie84 schreef:
20-12-2024 10:32
Hopelijk ben je niet zó afhankelijk van die ene dag voor je levensonderhoud. Ik hoor collega's ook altijd zeuren en verheugen op het salaris. Overigens is storting voor de feestdagen zeker geen recht, ik ken ook bedrijven die gerust op 27 december pas storten.

Nee dat ben ik niet.

En bij ons zijn de betaaldata van tevoren al bekend. Ik weet ze voor 2025 ook al.

Kan zijn dat andere bedrijven dat anders doen maar dat heb ik nooit meegemaakt.
Sjimmie84 schreef:
20-12-2024 10:32
Nou ja , het is toch gewoon lekker?
TinyTiny schreef:
20-12-2024 10:18
Normaal krijg ik 23e of eerder als het in een weekend valt. Aangezien 23 nu een maandag is, denk ik toch dat het pas maandag komt. Zal het wel zien.
Inderdaad. Ook al is het vandaag voor veel mensen de laatste werkdag voor kerst, maandag en dinsdag zijn nog gewone werkdagen.
Ik vond het vandaag storten niet zo boeiend maar zat al wel uit te kijken naar mijn loonstrook, die kon ik iets eerder deze week online inzien.

CAO verhoging in december, 13e maand, uitruil reiskosten...ik was heel benieuwd naar het bedrag vooral.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven