Geld & Recht
alle pijlers
Salaris nog niet gestort.
vrijdag 20 december 2024 om 09:40
vrijdag 20 december 2024 om 15:55
Ja kan, maar dat is dus echt nog nooit gebeurd.
Als ik wakker wordt heb ik een melding van de bank dat mijn salaris is gestort en een mail met mijn salarisstrook. Leuker wakker worden kan niet
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 20 december 2024 om 16:03
Mijn salaris komt altijd op de 22ste of op de vrijdag ervoor als de 22ste in het weekend valt. Altijd zo rond 9 uur. Vandaag had ik het al voor 8.45 binnen (ik krijg een directe melding op mijn telefoon bij bijschrijvingen en die melding zag ik 8.45).
Ook overheid en naar een ING.
Deze maand had ik nog €700 ‘over’. Ik spaar meteen na bijschrijving loon dus er zijn ook maanden bij waarin ik als het salaris komt minder erop heb staan.
Maar mocht het salaris een week later komen (nog nooit gebeurd) dan heb ik altijd ook nog genoeg spaargeld achter de hand.
Ook overheid en naar een ING.
Deze maand had ik nog €700 ‘over’. Ik spaar meteen na bijschrijving loon dus er zijn ook maanden bij waarin ik als het salaris komt minder erop heb staan.
Maar mocht het salaris een week later komen (nog nooit gebeurd) dan heb ik altijd ook nog genoeg spaargeld achter de hand.
vrijdag 20 december 2024 om 16:43
Ik heb nog nooit een werkgever gehad die dat eerder doet met kerst.Lorem_Ipsum schreef: ↑20-12-2024 11:58Met kerst toch niet? Dan doen werkgevers meestal paar dagen eerder.
Gewoon _melon met login problemen
vrijdag 20 december 2024 om 16:44
Het hangt er ook vanaf waar je werkt natuurlijk. Als je bij de rijksoverheid werkt kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat dat geld echt wel komt, maar als je bij een bedrijf werkt waar ze de eindjes aan mekaar moeten knopen is het best wel stressvol als je salaris ineens niet op de gebruikelijke tijd binnenkomt, al heb je dan nog zo'n leuke spaarpot.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 20 december 2024 om 17:06
Wij krijgen het gewoon om de vier weken, maar bij de 'voor de feestdagen' betaling zit altijd wel een soort van dertiende maand.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 20 december 2024 om 17:10
vrijdag 20 december 2024 om 18:10
Nee, niet de mijne. Grote organisatie.Lorem_Ipsum schreef: ↑20-12-2024 17:10Oh, ik echt bij al mijn werkgevers (en dat zijn er best veel). En AOW etc. wordt ook eerder gestort, zodat mensen hun kerstboodschappen kunnen doen.
Het is de eerste werkgever die ik heb die juist in december het salaris later stort, afhankelijk van hoe het weekend valt. Als maandag al de 24e was geweest, dan was het vandaag overgemaakt.
Ik vind een dag voor kerst aan de late kant, juist omdat er van alles mis kan gaan tijdens het draaien van een salarisbatch.
.
vrijdag 20 december 2024 om 18:52
Off topic en onnodig altijd dit soort comments.Speculaastaart schreef: ↑20-12-2024 14:59Als je zo krap bij kas zit, heb je natuurlijk eigenlijk helemaal geen geld om cadeautjes te geven.
vrijdag 20 december 2024 om 20:09
Jawel, die eindejaarsuitkering. Of mogen alleen mensen die goed in de slappe was zitten deze gebruiken voor iets anders dan Uiterst Noodzakelijke Uitgaven?Speculaastaart schreef: ↑20-12-2024 14:59Als je zo krap bij kas zit, heb je natuurlijk eigenlijk helemaal geen geld om cadeautjes te geven.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 20 december 2024 om 20:25
Iedereen mag alles, der vraag is alleen of het nodig is.
Als ik zou weten dat iemand zo weinig geld heeft dat de cadeautjes niet kunnen worden voorgeschoten uit de reserves maar echt pas gekocht kunnen worden zodra de eindejaarsuitkering is gestort dan zou ik me nogal opgelaten voelen met het cadeautje. Ik zou willen dat zo iemand wat reserves zou kunnen opbouwen van dat geld.
vrijdag 20 december 2024 om 20:25
Mag diegene dat niet zelf bepalen?Speculaastaart schreef: ↑20-12-2024 20:25Iedereen mag alles, der vraag is alleen of het nodig is.
Als ik zou weten dat iemand zo weinig geld heeft dat de cadeautjes niet kunnen worden voorgeschoten uit de reserves maar echt pas gekocht kunnen worden zodra de eindejaarsuitkering is gestort dan zou ik me nogal opgelaten voelen met het cadeautje. Ik zou willen dat zo iemand wat reserves zou kunnen opbouwen van dat geld.
vrijdag 20 december 2024 om 20:34
Speculaastaart schreef: ↑20-12-2024 20:25Iedereen mag alles, der vraag is alleen of het nodig is.
Dat zeg ik... belerend.
vrijdag 20 december 2024 om 20:34
Ik heb geld zat maar mijn betaalrekening is meestal nogal leeg tegen de tijd dat mijn salaris komt. Ik wil liever niet terugboeken van mijn spaarrekening.Speculaastaart schreef: ↑20-12-2024 20:25Iedereen mag alles, der vraag is alleen of het nodig is.
vrijdag 20 december 2024 om 20:38
Zeker. Maar wie ben jij om te bepalen hoe iemand anders zijn geld uitgeeft?
vrijdag 20 december 2024 om 20:45
Ik vind het best ongeduldig als je je om half 10 's ochtends al afvraagt waar je salaris blijft. Beetje hetzelfde als met al die bestellingen in december waarvan mensen verwachten dat hun pakje snel wordt bezorgd.
Het is druk, en het kan niet allemaal tegelijk. Wacht gewoon even op je beurt.
Het is druk, en het kan niet allemaal tegelijk. Wacht gewoon even op je beurt.
Je wordt pas nat als het regent
vrijdag 20 december 2024 om 20:52
Ik zit absoluut niet krap, maar ik kan ook nooit wachten tot mijn salaris weer op mijn rekening staat. Ik spaar voor een mooie reis en kan niet wachten tot mijn salaris weer binnen is en ik weer een extra bedrag op mijn spaarrekening kan zetten. Voelt gewoon fijn. Ik zou er alleen geen topic over openen maar gewoon even afwachten…
vrijdag 20 december 2024 om 20:58
Ik heb genoeg spaargeld en heb niet perse mijn loon vandaag nodig (krijg ik ook niet vandaag). Maar ik vind het krijgen van mijn decemberloon (met 13e maand) toch wel altijd iets om naar uit te kijken.
Of mag je, je daar niet op verheugen als je wel spaargeld hebt?
Ik heb vrienden die wel echt zitten te wachten op hun loon, want ze zitten krap. (De een door ziekte werkeloos en dus nog maar 70%, bij een ander door de scheiding en nu alles alleen moeten betalen)
*(tjee, zit ik me ook nog te verantwoorden waarom)
En dan kopen ze nog een cadeautje voor hun kinderen.
Ook de luxere kerstboodschappen worden dan nog gekocht.
Of mag je, je daar niet op verheugen als je wel spaargeld hebt?
Ik heb vrienden die wel echt zitten te wachten op hun loon, want ze zitten krap. (De een door ziekte werkeloos en dus nog maar 70%, bij een ander door de scheiding en nu alles alleen moeten betalen)
*(tjee, zit ik me ook nog te verantwoorden waarom)
En dan kopen ze nog een cadeautje voor hun kinderen.
Ook de luxere kerstboodschappen worden dan nog gekocht.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 20 december 2024 om 21:34
Ik zat ook vanochtend te kijken of mijn salaris er al was. Mijn IKB werd mee gestort. Ik heb genoeg spaargeld maar vind het gewoon leuk om dit forse bedrag gestort te krijgen. Overigens heb ik meteen meer dan de helft op mijn spaarrekening gezet. Bij mij komt het meestal de 26e maar in december altijd eerder. Cao SGO trouwens. Normaal staat het er om 9 uur op. Maar vandaag ietsje later. ABN.
ach.. ik doe ook maar wat..
vrijdag 20 december 2024 om 21:40
zaterdag 21 december 2024 om 07:21
Wij krijgen het normaal de 25ste maar nu waarschijnlijk maandag ivm de kerst. Geen dertiende maand hier maar wel een kleine bonus dit keer, omdat we goed gedraaid hadden voor de kerst.
Ik ben ook altijd blij als het weer gestort is hoor, en ik heb ook spaargeld.
Ik ben ook altijd blij als het weer gestort is hoor, en ik heb ook spaargeld.
I'm sorry I'm late, I didn't want to come.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in