Viva Vrekkentopic VI
vrijdag 25 mei 2012 om 20:24
vrijdag 25 mei 2012 om 20:28
Straks gaat wel de btw op dat soort producten iets omhoog he. 1x in de zoveel tijd maak ik alles op wat aangebroken staat, en pas daarna mag er weer iets de badkamer in. Ruimt ook lekker op.

Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 25 mei 2012 om 20:36
Hier trouwens nog geen bolletje gevonden.
Net trouwens wel via nuon termijnbedrag (gas en stroom)berekend. Ik viel zowat van mijn stoel. Ons termijn bedrag gaat miv juli met maar liefst 20 euro omlaag!! Ben blij dat ik nu toch maar eens de termijnbedragmeter heb gebruikt. Dat geld heb ik liever namelijk in mijn eigen zak dan die van Nuon.
Net trouwens wel via nuon termijnbedrag (gas en stroom)berekend. Ik viel zowat van mijn stoel. Ons termijn bedrag gaat miv juli met maar liefst 20 euro omlaag!! Ben blij dat ik nu toch maar eens de termijnbedragmeter heb gebruikt. Dat geld heb ik liever namelijk in mijn eigen zak dan die van Nuon.
vrijdag 25 mei 2012 om 20:42
vrijdag 25 mei 2012 om 20:43
Inderdaad zo denk ik ook. Je kan het altijd nog apart houden mocht de jaarafrekeing toch wat tegen vallen. Maar als je terug krijgt van Nuon hoef je er in iedergeval niet op te wachten en vang je er nog rente over ook!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
vrijdag 25 mei 2012 om 21:23
Ik heb ook zo'n Kruidvatkaart. Op je verjaardag krijg je een mailtje dat er 30 extra punten worden bijgeschreven als je binnen xx dagen je kaart laat scannen.
Vandaag op schoenenjacht geweest voor Snoezekind, papa en zoon beweerden dat de sandalen niet meer pasten (drie weken geleden pasten die nog wel). De geplande sandalen waren niet verkrijgbaar, en met het oog op de nodige haast met Snoezekind 's middags maar naar de Scapino gegaan. Mooie sandalen, afgeprijsd van 45 euro naar 12 euro, waterschoenen (soort teva's met klittenband) voor 13 euro en een paar gymschoenen 8 euro. Daar gingen nog kortingen van af, de kassamevrouw checkte eerst de prijzen, en plakte vervolgens de 25% kortingsticker op de duurste schoenen, en op de anderen 15%.
Bij de kinderkledinginbrengwinkel nog twee Gaastra-polo's, één met korte en één met lange mouw, gescoord voor het duizelingwekkende bedrag van EUR 10,90.
Eten was vanavond gemakkelijk en goedkoop. Soepgroente, half pakje droge spekreepjes, rijst, restje pindasaus, zelfgemaakte komkommer-atjar en gebakken eieren.
Vandaag op schoenenjacht geweest voor Snoezekind, papa en zoon beweerden dat de sandalen niet meer pasten (drie weken geleden pasten die nog wel). De geplande sandalen waren niet verkrijgbaar, en met het oog op de nodige haast met Snoezekind 's middags maar naar de Scapino gegaan. Mooie sandalen, afgeprijsd van 45 euro naar 12 euro, waterschoenen (soort teva's met klittenband) voor 13 euro en een paar gymschoenen 8 euro. Daar gingen nog kortingen van af, de kassamevrouw checkte eerst de prijzen, en plakte vervolgens de 25% kortingsticker op de duurste schoenen, en op de anderen 15%.
Bij de kinderkledinginbrengwinkel nog twee Gaastra-polo's, één met korte en één met lange mouw, gescoord voor het duizelingwekkende bedrag van EUR 10,90.
Eten was vanavond gemakkelijk en goedkoop. Soepgroente, half pakje droge spekreepjes, rijst, restje pindasaus, zelfgemaakte komkommer-atjar en gebakken eieren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 25 mei 2012 om 22:22
Dat beloven ze bij mij ook, dat ik ¤ 20 goedkoper uit kan zijn.
Ik krijg liever straks 12 x ¤ 20 terug dan dat ik net als afgelopen jaar gigaveel moet bijbetalen.
Ik laat mijn voorschot, die ik zelf bepaald heb staan op wat ik gekozen heb.. krijg ik iets terug dan gaat het naar de spaarrekening.
Vorig jaar was mijn termijnbedrag ¤20 lager dan nu, lijkt mij dat het dan ergens niet kan kloppen.. heb ik ongelijk dan heeft mijn spaarrekening geluk

@Greatwhitesilence: Op de site en FB van de Makkelijke Moestuin kan je ook heel veel info vinden over jouw vierkante metertuin

Hmm die 1+1 gratis actie van Andrelon moet echt in zo'n mailtje van de kruidvat voordeelkaart staan zeker..
Ik kreeg een aanbieding voor luiers.. terwijl ik helemaal geen kind heb en ook niet gekozen heb voor de optie 'baby'.
Vind de andrelon styling aanbieding juist zo handig omdat ik het toch wel gebruik nu met mijn korte koppie.
De bon voor de Himalaya bodylotion is uitgeprint en gaat in mijn tas.
@Armaris: Ik heb ook geen tuin
Ik heb een kunststof stellingkast op het balkon gezet met van die langwerpige bloembakken erop.
vrijdag 25 mei 2012 om 22:48
Dikke baal hier... Vriendlief zijn contract wordt niet verlengd... Balen, ik hoop zo dat hij gauw weer een baan kan vinden.
Vind het zo erg voor hem.
Even niet gevrekt vanavond, maar ons verdriet op het terras verdronken met welgeteld zes biertjes.
Wel gegeten bij schoonouders, dat dan weer wel...
Morgen op vacaturejacht
Vind het zo erg voor hem.
Even niet gevrekt vanavond, maar ons verdriet op het terras verdronken met welgeteld zes biertjes.
Wel gegeten bij schoonouders, dat dan weer wel...
Morgen op vacaturejacht

zaterdag 26 mei 2012 om 00:35
Ik heb een tijdje terug een jurkje gekocht, die heb ik nu 2 dagen aan gehad en is al helemaal lelijk geworden. Ik ben vandaag terug gegaan en heb het geld terug gekregen. Daarvoor in de plaats heb ik een short en een shirtje gekocht, en nog 25 euro over.
En we hadden elektronica op mp staan, en dat is vandaag ook verkocht: ook weer 40 euro rijker.
Helaas had ik ook een ongelukje met de auto wat een paar tientjes gaat kosten.
Ik zat vandaag extreme couponing te kijken: ik wil ook in de vs wonen, dat zou echt mijn grootste hobby worden.
En we hadden elektronica op mp staan, en dat is vandaag ook verkocht: ook weer 40 euro rijker.
Helaas had ik ook een ongelukje met de auto wat een paar tientjes gaat kosten.
Ik zat vandaag extreme couponing te kijken: ik wil ook in de vs wonen, dat zou echt mijn grootste hobby worden.

zaterdag 26 mei 2012 om 07:30
Zo, ik kruip weer even uit de meelees-modus...
Weet iemand nog handige apps om te besparen? Ik las iets over een boodschappenprijzen-app, weet iemand hoe die heet?
Verder ben ik denk ik de gpedkoopste smartphonegebruiker ooit: de foon mag ik gratis lenen, ik heb mijn sms-bundel omgezet in internet bij mijn sim only abonnement en ik heb voor 4 euro een oplader én een hoesje laten bezorgen, incl verzendkosten. Kost dus niks extra's, wan alle vrienden aan wie die talloze smsjes opgingen hebben ook whatsapp
Weet iemand nog handige apps om te besparen? Ik las iets over een boodschappenprijzen-app, weet iemand hoe die heet?
Verder ben ik denk ik de gpedkoopste smartphonegebruiker ooit: de foon mag ik gratis lenen, ik heb mijn sms-bundel omgezet in internet bij mijn sim only abonnement en ik heb voor 4 euro een oplader én een hoesje laten bezorgen, incl verzendkosten. Kost dus niks extra's, wan alle vrienden aan wie die talloze smsjes opgingen hebben ook whatsapp

zaterdag 26 mei 2012 om 10:38
Da's handig

Vakantiegeld binnen, restantedrag van stedentrip is betaald. (Berlijn). Twijfel nog even of ik de gok zal wagen bij (één van) de webshops van schoenentips of dat ik er fysiek op bezoek wil..
Iemand ervaring met: gelzooltjes?
zaterdag 26 mei 2012 om 10:46
net de auto ingeladen. gaan vandaag naar schoonouders en van daaruit morgen naar de car-boot sale in oss (bij de geffense plas). hopelijk veel van onze overbodige spulletjes verkopen. we zijn vorig jaar daar ook geweest. is een grote markt, met veel verschillende verkopers en spulletjes.
ik was twee weken terug op een andere rommelmarkt. waren relatief weinig verkopers en ze verkochten allemaal zo'n beetje dezelfde soort spulletjes (en niet echt waar ik in geinteresseerd ben).
ik was twee weken terug op een andere rommelmarkt. waren relatief weinig verkopers en ze verkochten allemaal zo'n beetje dezelfde soort spulletjes (en niet echt waar ik in geinteresseerd ben).
zaterdag 26 mei 2012 om 10:49
in september zijn er weer verkiezingen en vriend en ik hebben ons opgegeven voor het stembureau (al eerder gedaan, dus dan krijg je brief of je weer mee wilt doen).
Is leuk om te doen en je krijgt er ook een vergoeding voor. Je kunt lid van het stembureau worden in je eigen gemeente, maar ook in een andere gemeente. soms worden er ook mensen gevraagd om alleen 's avonds de stemmen te tellen.
vaak is er meer info te vinden op de site van de gemeente (zoek op stembureau, bureau verkiezingen e.d.).
Is leuk om te doen en je krijgt er ook een vergoeding voor. Je kunt lid van het stembureau worden in je eigen gemeente, maar ook in een andere gemeente. soms worden er ook mensen gevraagd om alleen 's avonds de stemmen te tellen.
vaak is er meer info te vinden op de site van de gemeente (zoek op stembureau, bureau verkiezingen e.d.).
zaterdag 26 mei 2012 om 10:57
zaterdag 26 mei 2012 om 11:04
@tinkerdel: ik was vorige keer voorzitter van mijn stembureau (ben nu 35). De vice-voorzitter was inderdaad al boven de 50. De meeste stemmers denken dat hij de voorzitter is en willen hun stempas etc aan hem geven. Hij heel netjes naar mij verwijzen 
vaak zijn het mensen die het al eerder gedaan hebben. in veel gemeentes ook mensen die vanuit de politieke partijen komen.
verschilt per gemeente hoe het geregeld is. In mijn gemeente wordt er met een vroege en een late shift gewerkt. In de gemeente hoernaast zijn er ook 2 shifts, maar is de voorzitter er de hele dag. Een hele dag is niet echt fijn. Want je begint een uur voordat het stembureau open gaat en eindigt als alle stemmen geteld zijn.
vergoeding verschilt dus ook per gemeente: afhankelijk van hoe lang je shift is, welke rol je hebt, of je zelf voor eten moet zorgen etc. Je moet ook een training volgen van ongeveer 2 uur. Het is niet moeilijk, maar als voorzitter ben je wel eindverantwoordelijk voor alles wat er op je stembureau gebeurt. Gelukkig bij mij vorige keer geen vreemde dingen).
stemmentellers worden vaak via uitzendbureaus geworven.

vaak zijn het mensen die het al eerder gedaan hebben. in veel gemeentes ook mensen die vanuit de politieke partijen komen.
verschilt per gemeente hoe het geregeld is. In mijn gemeente wordt er met een vroege en een late shift gewerkt. In de gemeente hoernaast zijn er ook 2 shifts, maar is de voorzitter er de hele dag. Een hele dag is niet echt fijn. Want je begint een uur voordat het stembureau open gaat en eindigt als alle stemmen geteld zijn.
vergoeding verschilt dus ook per gemeente: afhankelijk van hoe lang je shift is, welke rol je hebt, of je zelf voor eten moet zorgen etc. Je moet ook een training volgen van ongeveer 2 uur. Het is niet moeilijk, maar als voorzitter ben je wel eindverantwoordelijk voor alles wat er op je stembureau gebeurt. Gelukkig bij mij vorige keer geen vreemde dingen).
stemmentellers worden vaak via uitzendbureaus geworven.
zaterdag 26 mei 2012 om 11:17
Ik zo boodschapjes doen. 3 pakken toiletpapier voor 5 euro halen bij Kruidvat
(ik zie de mensen op straat al denken...)
Ik wil deze maand de ultieme vrekkenmodus weer teug vinden. Elke keer als ik op een korte vakantie ga (zoals afgelopen maand) hakt het zo hard in mijn budget dat ik een stukje maand over heb. Das niet mijn stijl. Helaas is het financieel even niet anders. Zodra ik klaar ben met studeren kan ik weer meer gaan werken...
Wie heeft er een vrekwaardig middel tegen kalkaanslag op badkamertegels?

(ik zie de mensen op straat al denken...)
Ik wil deze maand de ultieme vrekkenmodus weer teug vinden. Elke keer als ik op een korte vakantie ga (zoals afgelopen maand) hakt het zo hard in mijn budget dat ik een stukje maand over heb. Das niet mijn stijl. Helaas is het financieel even niet anders. Zodra ik klaar ben met studeren kan ik weer meer gaan werken...
Wie heeft er een vrekwaardig middel tegen kalkaanslag op badkamertegels?
zaterdag 26 mei 2012 om 11:19
Tip!
2e tijdschriftenbon gratis bij Nationale Tijdschriftenbon
Alleen dit Pinksterweekend.
https://www.nationaletijd ... campaign=tijdschriftenbon
2e tijdschriftenbon gratis bij Nationale Tijdschriftenbon
Alleen dit Pinksterweekend.
https://www.nationaletijd ... campaign=tijdschriftenbon

zaterdag 26 mei 2012 om 11:48
zaterdag 26 mei 2012 om 11:51
He das toevallig, woon je daar in de buurt? Wij hebben het plan bedacht om in augustis (ik dacht uit mijn hoofd de 19de) er te gaan staan samen met vrienden en dan met 1 of 2 auto's (ligt aan de hoeveelheid spul dat we hebben). Het is dus wel de moeite waard daar? Ik ben er echt nog nooit geweest, vind rommelmarkten verschrikkelijk maar als ik zelf spul kwijt moet is het wel handig en het zal ook wel een gezellige dag worden!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
zaterdag 26 mei 2012 om 14:05
wonen zelf niet in de buurt, maar schoonouders wonen in de buurt. we zijn vorig jaar voor het eerst geweest. een gewone auto kost 12,50. wij hadden na aftrek van die 12,50 ongeveer 45 euro over. niet heel veel, maar wel leuk voor in de spaarpot en wel best wat spullen kwijtgeraakt.
wat hanig is is een groot zeil meenemen om je spullen op te zetten. Wij hadden een groot grondzeil van tent. haringen erin en zeil kan ook niet weg. heel vrekkerig eigen boterhammen en drinken mee natuurlijk.
oude mobiele telefoons zijn gewild (zit een of andere grondstof in) en voor gereedschap kregen we ook aardige prijzen. verder heb ik vorig jaar keukenspul, boeken, paardijspullen goed verkocht.
we vragen ook geen hoofdprijzen. zijn vaak al lang blij dat mensen iets meenemen en heel vaak 50 cent/1 euro tikt ook aan.
dit keer al langer van te voren begonnen met het verzamelen van spullen. we hopen ons huis te verkopen en te gaan verhuizen, dus dan is opruimen van oude spullen altijd handig.