Geld & Recht alle pijlers

Wat is je termijn bedrag geworden? ( Energie)

08-03-2022 17:14 3625 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik nog geen verhoging van mijn maandbedrag bij Essent.
In mei krijg ik de afrekening en dan zal het vast schrikken worden.
Ik ben benieuwd wat jullie termijnbedrag is en wat je voorheen betaalde en bij welke maatschappij.

Ik: Essent €180 pm ( gezin)

Mijn zusje, alleenstaand, is van €107 naar €280 gegaan.

Ik houd mijn hart vast..
Pelle schreef:
05-11-2022 08:26
Ik zou ook denken dat ze het krijgen obv elektra aansluiting:

Recht op korting bij een kleinverbruiksaansluiting
Iedereen die op de 1e dag van de maanden november en december een kleinverbruikaansluiting heeft voor elektriciteit, krijgt die maand € 190 korting.

Volgens mij ook. Die mensen hebben het afgelopen jaar ook alle andere kortingen gewoon gehad via de electriciteitsaansluiting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dokje schreef:
05-11-2022 00:10
Ik vind het wel echt heel vreemd en weinig vertrouwenwekkend dat plannen die dus helemaal nog niet door zijn, door het kabinet worden gecommuniceerd alsof dat wel zo is.
Dat staat er niet. De plannen zijn er door, maar het is de vraag of alle maatschappijen het voor elkaar krijgen om ze ook uit te voeren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
05-11-2022 09:30
Dat staat er niet. De plannen zijn er door, maar het is de vraag of alle maatschappijen het voor elkaar krijgen om ze ook uit te voeren.
Maar er is wel nog discussie tussen de regering en energieleveranciers in hoeverre de energieleveranciers gesteund worden door de regering. Of dat tot inkoopprijs of tot marktprijs is.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
28-10-2022 22:51
Per eind november inderdaad. Eigenlijk maakt het voor mij niet meer uit vanwege alle compensatie, maar ik vind het echt forse tarieven. Als je boven het verbruiksplafond komt moet je echt wel oppassen.
Klopt. Hier ook. Mijn elektraverbruik (heb blokverwarming) komt niet boven de 2900kwh uit. Mijn vaste contract stopt 1 december en vanaf die datum zou mijn maandbedrag E123,00 worden. Ben nu maar overgestapt naar Vattenfall want daar, met hetzelfde verbruik, is mijn maandbedrag per 1 december E87,00. Zit bijna E0,19 tussen de kwh tarieven. Voor die ene maand voordat het prijsplafond ingaat heb ik geen behoefte om E36,00 teveel te betalen. Dat geld zet ik liever op m'n spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei. Afgelopen week erachter gekomen dat mijn jaarcontract was afgelopen (geen bericht van gehad). Nieuw tarief gas: €3,65 per kuub! Elektra zo'n 0,80 per Kwh. Ik zou er goed aan doen om mijn maandbedrag te verhogen van €75,- naar ongeveer €350,-.

Toch maar gaan kijken of ik ergens goedkoper uit kan zijn. Kon bij Budget Energie. Een dikke €2,- per kuub en ook minder voor elektra. Dus maar aanmelden. Maar nergens hoefde ik in te vullen wat mijn verbruik zou worden, beetje gek.
Kreeg later een mail van ze dat mijn voorschot bedrag ergens in de €700,- zou worden! En kon het maar naar €600,- verlagen.
Ik ga maandag even bellen, want ze hebben mijn verbruik veel hoger ingeschat dan dat het zal zijn. Ik hoop dat ze dat nog willen/kunnen aanpassen. Wat een ellende dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
05-11-2022 09:30
Dat staat er niet. De plannen zijn er door, maar het is de vraag of alle maatschappijen het voor elkaar krijgen om ze ook uit te voeren.
Hoe noem jij dit dan?

De Tweede en Eerste Kamer moeten nog beslissen.
Het zijn dus plannen van het kabinet. Plannen. De Eerste en Tweede kamers
hebben nog niet ingestemd en ook de energiebedrijven zijn er blijkbaar nog niet over uit.


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ktriciteit


Gaat weer lekker met het kabinet
Alle reacties Link kopieren Quote
nvt
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste € 190 compensatie is binnen. Het is in mindering gebracht op het voorschot. Ik zit bij Greenchoice.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op dit moment heb ik een variabel contract bij Vattenval met 25% korting op stroom als vaste klant.

Weet misschien iemand of zo'n contract huisgebonden is of persoonsverbonden? Mag ik dat contract meenemen als ik ga verhuizen ?
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
07-11-2022 09:09
Op dit moment heb ik een variabel contract bij Vattenval met 25% korting op stroom als vaste klant.

Weet misschien iemand of zo'n contract huisgebonden is of persoonsverbonden? Mag ik dat contract meenemen als ik ga verhuizen ?
Persoon. Ik mocht mijn contract meenemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
07-11-2022 09:19
Persoon. Ik mocht mijn contract meenemen.

Bedankt :) dat is fijn !!

( nu dat andere huis nog )
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Muselet schreef:
07-11-2022 09:09
Op dit moment heb ik een variabel contract bij Vattenval met 25% korting op stroom als vaste klant.

Weet misschien iemand of zo'n contract huisgebonden is of persoonsverbonden? Mag ik dat contract meenemen als ik ga verhuizen ?

Zo lang je klant van ze blijft krijg je die korting dus ja, dat mag je zeker meeverhuizen. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
07-11-2022 09:09
Op dit moment heb ik een variabel contract bij Vattenval met 25% korting op stroom als vaste klant.

Weet misschien iemand of zo'n contract huisgebonden is of persoonsverbonden? Mag ik dat contract meenemen als ik ga verhuizen ?
Ik ben in april verhuisd en mocht mijn vaste contract (Essent) ook meenemen gelukkig, want heb nog 6 maanden voor 2 huizen een voorschot moeten betalen. Voordeel dat het de zomermaanden betrof en ik dus het voorschot op minimaal kon zetten voor de koopwoning die ik verliet.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
07-11-2022 09:59
Zo lang je klant van ze blijft krijg je die korting dus ja, dat mag je zeker meeverhuizen. Graag zelfs.

Hele opluchting :)
Nieuwe termijnbedrag wordt € 196, dat is het dubbele van wat ik eerst had, toch valt het mij wel mee.
De hond en de katten kunnen blijven eten ( ik ook )
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Het was 77 en het wordt nu 120, gelukkig niet heel hoog. Ik zit bij Oxxio en ben alleenstaand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn jaarafrekening ook binnen, mijn nieuwe maandbedrag gaat van 160 naar 298. Ik heb wel ruim 700 euro teruggekregen. Mijn jaarverbruik is 1576 kwh en 1302 m3.

Het nieuwe maandbedrag is fors hoger maar het val me nog mee nadat ik alle andere bedragen heb gelezen. In dat opzicht is er een last van mijn schouders gevallen hoor. Het nieuwe maandbedrag is vastgesteld op de huidige prijs (3.39 en 0.95) en het prijsplafond is daarin dus niet meegenomen. Ik laat het maar staan op dit bedrag om bijbetalen volgend jaar te voorkomen. Ik ben het afgelopen jaar extreem zuinig geweest met gas en het weer heeft enorm meegeholpen natuurlijk. Ik hoop dat het dit jaar weer zulk mooi weer gaat worden maar dat weet je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blonde vraag 😊: als je een vast contract hebt met relatief lage prijzen, dan maakt het energieplafond toch niet uit? Ik bedoel, als je daar ruim boven komt gelden nog steeds je vaste lage contractprijzen voor de duur van je contract toch?
GeweldigWeer schreef:
07-11-2022 18:18
Blonde vraag 😊: als je een vast contract hebt met relatief lage prijzen, dan maakt het energieplafond toch niet uit? Ik bedoel, als je daar ruim boven komt gelden nog steeds je vaste lage contractprijzen voor de duur van je contract toch?
Ja, klopt. Dan heb je geluk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
mscoco schreef:
07-11-2022 18:30
Ja, klopt. Dan heb je geluk :)
Thx, dan had ik het toch goed begrepen en de juiste info aan vriendin doorgegeven 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu op Radar dat BudgetEnergie weer per jaar gaat salderen ipv per maand. En dat mensen worden gecompenseerd voor wat ze zijn misgelopen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
07-11-2022 21:06
Nu op Radar dat BudgetEnergie weer per jaar gaat salderen ipv per maand. En dat mensen worden gecompenseerd voor wat ze zijn misgelopen.
Ja, vriend had het ook gehoord. Blij mee. Hoop dat ze alles goed berekenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MsBarclay schreef:
07-11-2022 17:19
Ik heb mijn jaarafrekening ook binnen, mijn nieuwe maandbedrag gaat van 160 naar 298. Ik heb wel ruim 700 euro teruggekregen. Mijn jaarverbruik is 1576 kwh en 1302 m3.

Het nieuwe maandbedrag is fors hoger maar het val me nog mee nadat ik alle andere bedragen heb gelezen. In dat opzicht is er een last van mijn schouders gevallen hoor. Het nieuwe maandbedrag is vastgesteld op de huidige prijs (3.39 en 0.95) en het prijsplafond is daarin dus niet meegenomen. Ik laat het maar staan op dit bedrag om bijbetalen volgend jaar te voorkomen. Ik ben het afgelopen jaar extreem zuinig geweest met gas en het weer heeft enorm meegeholpen natuurlijk. Ik hoop dat het dit jaar weer zulk mooi weer gaat worden maar dat weet je natuurlijk niet.
Weet je zeker dat het prijsplafond er niet in is verwekt? Ik kom met deze prijzen op een jaarbedrag van 6000,- terwijl je voorschot maar 3600,- is
Alle reacties Link kopieren Quote
83angel schreef:
10-11-2022 17:24
Weet je zeker dat het prijsplafond er niet in is verwekt? Ik kom met deze prijzen op een jaarbedrag van 6000,- terwijl je voorschot maar 3600,- is
Er is nog geen prijsplafond en het is ook onduidelijk hoe en of dat er komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dokje schreef:
10-11-2022 17:33
Er is nog geen prijsplafond en het is ook onduidelijk hoe en of dat er komt.
Klopt maar ergens klopt dat maandbedrag niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
83angel schreef:
10-11-2022 17:24
Weet je zeker dat het prijsplafond er niet in is verwekt? Ik kom met deze prijzen op een jaarbedrag van 6000,- terwijl je voorschot maar 3600,- is
Dat is wat er staat https://gyazo.com/bc324c15e4244f49d672a0a23b899b00 Heb even een printscreen gemaakt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven