Geld & Recht alle pijlers

Wat koop jij tweedehands?

19-09-2023 12:05 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geïnspireerd door een ander topic 😉.

Ik vind het niet meer van deze tijd om alles nieuw te kopen. Marktplaats en kringloopcentra staan vol met goede tweedehands spullen. Ik koop steeds vaker tweedehands.

Vroeger kocht ik de kinderkleding via Marktplaats. Nu ze zelf een eigen smaak ontwikkelen gaan we wel uit winkelen. Voor mezelf koop ik ongeveer de helft tweedehands. Maar koop sowieso niet veel meer. Ik wilde nooit aan tweedehands schoenen maar Marktplaats staat vol miskopen dus ook daar slaag ik nu goed.

Verder koop ik regelmatig boeken, speelgoed, hobbyspulletjes.

In kringlopen neus ik naar plantenpotten, keukengerei etc. Momenteel zoek ik knoflook / uienpotten maar ben nog niets tegengekomen dat naar mijn zin is. Toch weiger ik nieuw te kopen, haha.

Wat kopen jullie tweedehands? Of had je nog een gelukje ergens?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, boeken.
In Dordrecht zit een antiekwinkel met heel veel boeken. Wat ik daar al niet voor spotprijzen heb gekocht! Boeken zijn daar vaak maar 1 of 2 euro. Heb je een stapel voor zeg €6,50, kom je bij de kassa en dan is het van: Doe maar €5. Is wel goed zo.

Een keer een heel erg mooie uitgave gevonden van In de ban van de Ring, die een vriend van me uit een erfenis had gehad, maar ooit was kwijtgeraakt. Was nog ongelezen, diverse pagina’s waren nog niet eens gescheiden van elkaar. Wel duur, €5 ( :-D :-D :-D ).
Die heb ik aan betreffende vriend gegeven.

En een stripboekwinkel heeft daar mandjes buiten staan met strips voor 1 euro, en 7 voor 5 euro.
Hele stapels heb ik er al weggehaald.
When in doubt, the auditor is always right!
Oja, alle dieren zijn tweedehands. De meeste babyspullen (bed, commode, kast, stoel, badje, kinderwagen, buggy, draagdoek, matrasje (zag er nog super uit), kleding, hydrofiele doeken, lakens, dekentje). Meeste speelgoed ook.
Ik vind het echt zonde om voor dit soort dingen de nieuwprijs te betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ñuca schreef:
23-09-2023 11:05
Ik lees het niet alsof die man het zelf wilde gaan dragen. Er staat dat hij het wilde kopen als zij het zelf had gedragen.


Dat klopt. Hij wilde er 150 euro voor geven als ik het minstens drie dagen zou dragen en dan ongewassen naar hem op zou sturen.
Uiteindelijk heb ik het wel verkocht voor een normale prijs. Aan een man die het aan zijn vriendin wilde geven. Ik had het setje trouwens nooit zelf gedragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meubels en accessoires voor in huis, bloempotten en elpee’s voornamelijk. Ik :heart: de jaren 70’ dus kom graag bij de kringloop, of kijk graag op MP of Etsy.
Kleding ben ik niet zo van, maar heb twee meiden dus alle kleding gaat een tweede ronde mee, plus wat goed is gebleven geef ik nog door voor een derde ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het prentenboek "Sinterklaas" van Charlotte Dematons gescoord bij de kringloop (versie 2007).

€ 1,25.

De marktplaatsprijzen wil je niet geloven...
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrijwel alles tweedehands hier.
Ben sneller klaar met typen als ik moet opschrijven wat hier wél nieuw gekocht is / wordt...

Maar wat ik heel heel heel decadent van mezelf vind, is dat ik onlangs voor het eerst echte gordijnen heb gekocht in zo een echte gordijnenwinkel. Ik heb meer dan 20 jaar met afdankertjes en 'ter overname van de vorige bewoner' dingen gedaan die allemaal net (of totaal) niet mijn smaak waren, dus ik kan niet wachten op onze eigen gordijnen inclusief zelf gekozen bij de inrichting passende roedes en dat soort dingen.

Maar verder, echt zo'n beetje alles tweedehands. Zelfs ook weleens ondergoed ja (bovenkleding dan, voor mezelf en kind) en ook zwempakken.
Ik hou van vaak afwisselen met kleding, en ik heb de afgelopen jaren ook behoorlijk geschommeld qua gewicht. Verkopen op marktplaats (en sinds enkele jaren ook Vinted) is ook wel echt een hobby van me, net als kringlopen en rommelmarkten bezoeken, al kan ik dat allemaal niet meer zo goed sinds mijn ziekte. Dan is het juist leuk dat Vinted wel nog kan.

Trouwens ik koop daar ook gerust make-up of verzorgingsproducten, van die rituals setjes en belachelijk dure oogschaduw paletjes voor een fractie van de prijs. Daar is dan 1x een swatch mee gemaakt, nou prima hoor.

Ik weet ook wel dat veel mensen het maar niks vinden om tweedehands kleding, schoenen, tassen etc te gebruiken. Jammer voor hun en mooi voor mij dan heb ik (en andere kringloop-enthousiastelingen) meer keus ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week ga ik afscheid nemen van mijn prachtige, nooit haperende grote lcd TV. In 2011 gekocht op MP en doet het nog steeds prima. Ik heb echter een jonge smart TV gekregen en de oude op MP gezet. Ik was hem binnen een kwartier kwijt. Lang geleden had ik een jas gekocht waar ik heel blij mee was, ik raakte er nooit op uitgekeken. Heel veel jaren gedragen totdat er op de een of andere manier bleekvlekken in waren gekomen. Eerst wilde ik hem nog zwart verven maar ik kon de textielverf niet vinden. Man wat was ik blij dat ik exact dezelfde jas maar dan in het zwart vrijwel ongedragen in de kringloop vond.
Katten en kippen komen van Marktplaats. Kleding en apparatuur. Mijn bank ook langer geleden omdat ik wat voorzichtiger geworden vanwege bang voor bedwantsen.

Deze week heb ik een cd speler gehaald van mp om mijn oude cd’s te kunnen beluisteren. En zojuist een slowcooker nog nieuw in doos voor € 20 euro.

Verder spaar ik IKEA mokken uit de kringloop. Ook Philips koffiezetapparaten met thermoskan neem ik mee als ik ze zie. Die heb ik dan op reserve.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
11-11-2023 19:59
Deze week ga ik afscheid nemen van mijn prachtige, nooit haperende grote lcd TV. In 2011 gekocht op MP en doet het nog steeds prima. Ik heb echter een jonge smart TV gekregen en de oude op MP gezet. Ik was hem binnen een kwartier kwijt. Lang geleden had ik een jas gekocht waar ik heel blij mee was, ik raakte er nooit op uitgekeken. Heel veel jaren gedragen totdat er op de een of andere manier bleekvlekken in waren gekomen. Eerst wilde ik hem nog zwart verven maar ik kon de textielverf niet vinden. Man wat was ik blij dat ik exact dezelfde jas maar dan in het zwart vrijwel ongedragen in de kringloop vond.
Katten en kippen komen van Marktplaats. Kleding en apparatuur. Mijn bank ook langer geleden omdat ik wat voorzichtiger geworden vanwege bang voor bedwantsen.

Deze week heb ik een cd speler gehaald van mp om mijn oude cd’s te kunnen beluisteren. En zojuist een slowcooker nog nieuw in doos voor € 20 euro.

Verder spaar ik IKEA mokken uit de kringloop. Ook Philips koffiezetapparaten met thermoskan neem ik mee als ik ze zie. Die heb ik dan op reserve.

Wat heerlijk, die koffie apparaten doen me denken aan mijn oma die ze ook altijd had, en ook idd altijd minstens 1 op voorraad!!! :heart:

Ik heb eens een tijdlang op martkplaats gespeursd naar mixergardes, die van mijn oma's oude mixer waren stuk, maar de mixer zelf nog prima.
Ik kocht ze over van een dame die ze ook uit de erfenis van háár oma had. Zo heb ik een schitterende, samengestelde oma's-mixer die ik gebruik als ik met mijn kind iets ga bakken :flirting: is het cirkeltje weer rond. Geweldig, toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Teringtroepjes :cheer2: Echt veel.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
11-11-2023 20:04
Wat heerlijk, die koffie apparaten doen me denken aan mijn oma die ze ook altijd had, en ook idd altijd minstens 1 op voorraad!!! :heart:

Ik heb eens een tijdlang op martkplaats gespeursd naar mixergardes, die van mijn oma's oude mixer waren stuk, maar de mixer zelf nog prima.
Ik kocht ze over van een dame die ze ook uit de erfenis van háár oma had. Zo heb ik een schitterende, samengestelde oma's-mixer die ik gebruik als ik met mijn kind iets ga bakken :flirting: is het cirkeltje weer rond. Geweldig, toch.
Wat grappig, ik dacht altijd dat ik de enige was met een op reserve. Ze zijn nieuw best aan de prijs.

In de kringloop waar ik kom zie je soms complete inboedels van vroeger. Ik sta er altijd even bij stil omdat het spulletjes zijn waar iemand vroeger heel blij mee was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatste aankopen, allemaal binnen een week tijd: batterij oplader, bolletjes wol, lade verdelers en een theelichtje.

Ik kijk vrijwel altijd eerst op marktplaats of het daar te koop is.

En ik jaag er op tweedehands Icebreaker kleding. De nieuwe kleding is duidelijk van mindere kwaliteit. Sommige tweedehands truien draag ik nu al 10 jaar met veel plezier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
09-11-2023 14:20
Het prentenboek "Sinterklaas" van Charlotte Dematons gescoord bij de kringloop (versie 2007).

€ 1,25.

De marktplaatsprijzen wil je niet geloven...
Wow, héél tof! Ja, die levert echt goud geld op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic.
Wij zijn groot fan van de ThriftStores. Rataplan / Switch / het Goed Heerlijk. En als we op vakantie (meestal in NL) zijn, ruimen we dagen specifiek in om daar te gaan shoppen.
Wat koop ik 2ehands?
Bijna alles is ok. Alleen grote meubelen is onhandig.
Boeken / kleding / vazen / leuk servies (4 Blond theemokken voor 2.50 p/s)
Maar ook reut zoals Stemvorken / kleine potjes of flesjes / fotolijstjes / gereedschap / oude schaatsen / bestek (mooie set 60er jaren ontbijtmessen nieuw voor 5,=). Papier / Leer
En nog veel meer. :-)
Oh, Mijn fototoestellen (Fuji digitaal). Al 5 op rij. Steeds beter. elke keer voor €50
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben komende week in de omgeving Apeldoorn. Heeft iemand een gouden tip voor een mooie ruime kringloop daar? Ik denk dat ik de mogelijkheid heb om een middagje te struinen en houd van kringloop-shoppen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles behalve matrassen en stoffen banken.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren Quote
BriannaF schreef:
19-09-2023 12:22
Alles behalve stoffen banken en matrassen
Dat en 2e hands ondergoed koop ik ook niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap die paniek om tweedehands ondergoed niet zo goed..
Als ik bij een vriendin ben, en ik heb, om wat voor reden dan ook, een schone onderbroek nodig, dan trek ik er een van haar aan.. Dat is dan ook 'tweedehands'.

In mijn Marlies-Dekkers-periode heel veel lingerie tweedehands gekocht. Nog nooit iets smerigs in de bus gehad, of een SOA aan overgehouden..

Ooit bij een kringloopwinkel, voordat dat zo'n hype werd, een stoffen bank gekocht, hoezen in de was, de rest schoongemaakt met een sopje met schoonmaakazijn, kussens zelf goed laten luchten, en heel gelukkig geweest, een jaar of 8, met die bank voor € 65...

Oke, matrassen gaan mij ook te ver :-)

Ik vind het een heerlijke sport, tweedehands zoeken/kopen.
Er zijn naast mij nog zoveel meer mensen die hun kwalitatief goede spullen voor niets weg doen.
Ik kom uit Ironië, dat ligt aan de Sarcastische Zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij is het meer het idee. Als het ondergoed gewoon nog in een gesealde verpakking zit of met kaartjes er nog aan dan zou ik het wellicht kopen maar anders echt niet. En bij een stoffen bank en matras. Ik heb gruwel verhalen gelezen over beestjes die erin verstopt zaten of dat er ineens toch een luchtje aan zat wat er niet meer uit ging. Maar dat kun je natuurlijk ook treffen met houten meubels.

Vond schoenen eerst ook niks maar inmiddels koop ik die ook gewoon bij de kringloop als ik leuke zie waar amper op gelopen lijkt en ze zitten lekker. Oppoetsen, schoen deo, eigen zooltjes erin etc en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter heeft world book day in maart dus met voor £2 een outfit op Vinted gescoord. Vind het zo belachelijk om daar veel geld aan uit te geven.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel soms een boek.
In het verleden wel eens prullaria maar ik ga echt nooit naar kringloopwinkels.

Soms iets via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna alles, behalve ondergoed. Laatste aankopen zijn paar schoenen via vinted en een horloge. Al onze meubels zijn van marktplaats of vrienden/familie. Alleen bed en matras nieuw gekocht. En een lamp van ikea volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ondergoed, matrassen en schoenen = bij mij iig niet 2e hands.
Kasten, tafels, stoelen vind ik leuk om te scoren.
Ook glazen en bekers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms kom ik ook wel een vaas tegen. Hartstikke leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dvd's wil ik ook wel kopen, indien leuke film. Een goed boek.
Op Vinted nog niets gevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Over matrassen. Ik heb in de kringloop vorig jaar twee heel netjes uitziende schapenwollen matrastoppers gekocht. Van die onderleggers, goed voor je spieren enzo.

Heb ze eerst een dagje in de zon gelegd.

Toen met baking soda bestrooid, er wat in gewreven. Toen met de stofzuiger goed er overheen. Toen weer in de zon.
En waren ze goed om te gebruiken. M’n man en ik slapen er al een halfjaar heerlijk op.

Nieuwe zijn ze rond de 100,- per stuk, ik betaalde 20 voor 2 stuks.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven