Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
vrijdag 25 april 2025 om 15:18
Over duur gesproken, ik hou me aanbevolen voor een kruidenvariant die qua smaak erg lijkt op de Smokey BBQ met bijna 50% gerookte paprika (niet te verwarren met de smokey bush, want die smaakt heel anders. Die is meer op tomatenbasis.)

1 zo'n potje is inmiddels 8,95 voor 70 gr. en dat voor wat gedroogde kruiden
https://www.oilvinegar.nl/products/smok ... gLf3fD_BwE
1 zo'n potje is inmiddels 8,95 voor 70 gr. en dat voor wat gedroogde kruiden
https://www.oilvinegar.nl/products/smok ... gLf3fD_BwE
vrijdag 25 april 2025 om 18:24
Dan zou ik toch echt even met een andere garage vergelijken.
Mijn auto heeft toevallig vandaag een beurt en apk gehad. Als extra’s buiten normaal onderhoud een nieuwe accu erin en interieurfilter vervangen. Kosten €599,81. Met gratis elektrische leenfiets.
vrijdag 25 april 2025 om 20:30
Ik heb het ook jaren bij mijn merkdealer gedaan met mijn vorige auto en ik heb er 10 jaar plezier van gehad,de auto is nu 16 jaar oud en ging nu pas echt kosten krijgen. Gemiddeld was ik zo'n 600 euro per jaar kwijt.
Nu een nieuwe sinds 2 maanden.
Het is allemaal leuk hoor die kwikfit en consorten,maar ik ga toch liever daar waar ze precies bijhouden wat er moet gebeuren op basis van de kilometerstand.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

zaterdag 26 april 2025 om 08:07
Ik had zo'n haasje van 100 gram gekocht bij de AH, na de Pasen met 50% korting. Toen nog 2,50. Maar ik vond het weinig anders smaken dan AH eigen merk. Lindt is meestal echt een stuk lekkerder en voller van smaak maar ik proefde echt weinig verschil. Zonde van de 2,50.
Toen ik in Engeland woonde viel me dat ook altijd tegen, hoe duur de yoghurt was. En ik ben echt een yoghurt eter dus heb me blauw betaald aan yoghurt toen.
zaterdag 26 april 2025 om 13:14
O hier ook! Zo zielig en zo duurCalamitycat schreef: ↑24-04-2025 21:44Ja, bizar. Mijn oudste kat heeft afgelopen week zijn 2e gebitsoperatie gehad. Hij is nu bijna al zijn tanden kwijt en ik een paar ribben(het was 1700 euro). En dan heb ik nóg een kat die ook aan haar gebit geopereerd moet worden...
Ik heb je een PB gestuurd, ik heb wat vragen, maar wil het topic niet vervuilen.
En mijn APK staat er ook aan te komen, vorig jaar kwamen ze al met een minimale prijsopgave voor dit jaar… oef, zoveel geld!
zaterdag 26 april 2025 om 20:26
PB terugloulou39 schreef: ↑26-04-2025 13:14O hier ook! Zo zielig en zo duur. En nu snel sparen voor mijn andere katje…
Ik heb je een PB gestuurd, ik heb wat vragen, maar wil het topic niet vervuilen.
En mijn APK staat er ook aan te komen, vorig jaar kwamen ze al met een minimale prijsopgave voor dit jaar… oef, zoveel geld!

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
zaterdag 26 april 2025 om 20:51
Ik haal het liefst boter van rauwe melk bij de boer waar ik ook mijn rauwe melk haal. Maar helaas lukt dat niet altijd.
Second best is dan Kerrygold boter. Maar bij de AH inmiddels stervensduur: €4,49 per pakje.
Bofte ik even dat ik vorige week bij de oosterburen heb kunnen inslaan: €1,99.
Second best is dan Kerrygold boter. Maar bij de AH inmiddels stervensduur: €4,49 per pakje.
Bofte ik even dat ik vorige week bij de oosterburen heb kunnen inslaan: €1,99.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zaterdag 26 april 2025 om 21:39
Dat is inderdaad veel geld 1700 Euro. Fijn dat het nu beter met hem gaat!Calamitycat schreef: ↑24-04-2025 21:58Goed plan![]()
Geen kunstgebitje maar het is nu al een veel blijere kat waar het voorheen een hoopje ellende was (zijn hele bekkie was ontstoken), dus dat is ook heel wat waard![]()
Je pense donc je suis
zaterdag 26 april 2025 om 22:11
Dat is absurd... ik was hier voor een gebitsextractie plus punctie van een zwelling en pijnstilling/antibiotica na operatie net iets meer dan 600 euro kwijt. Onafhankelijke dierenarts, dus niet aangesloten bij een keten.Calamitycat schreef: ↑24-04-2025 21:44Ja, bizar. Mijn oudste kat heeft afgelopen week zijn 2e gebitsoperatie gehad. Hij is nu bijna al zijn tanden kwijt en ik een paar ribben(het was 1700 euro). En dan heb ik nóg een kat die ook aan haar gebit geopereerd moet worden...
zaterdag 26 april 2025 om 22:32
MB
Flipflop, misschien niet oordelen op basis van de weinige informatie die ik hier gegeven heb. Ja, ik zit dus wel bij een keten omdat ik geen auto heb en het een kliniek op 10 minuten fietsen is. Verder is mijn kat voor dat bedrag twee keer twee uur lang onder narcose geweest tijdens de operaties met de nodige nazorg, twee nazorgconsulten e.d. Het beestje is 17 jaar oud. Is het veel geld? Ja, natuurlijk. Maar dat heb ik er graag voor over. De operatie van mijn andere kat zal ook zo rond de 600-700 euro uitkomen, een wezenlijk verschil dus. In leeftijd maar ook in problematiek. Dat heeft met een dure keten dus verder weinig te maken.

Flipflop, misschien niet oordelen op basis van de weinige informatie die ik hier gegeven heb. Ja, ik zit dus wel bij een keten omdat ik geen auto heb en het een kliniek op 10 minuten fietsen is. Verder is mijn kat voor dat bedrag twee keer twee uur lang onder narcose geweest tijdens de operaties met de nodige nazorg, twee nazorgconsulten e.d. Het beestje is 17 jaar oud. Is het veel geld? Ja, natuurlijk. Maar dat heb ik er graag voor over. De operatie van mijn andere kat zal ook zo rond de 600-700 euro uitkomen, een wezenlijk verschil dus. In leeftijd maar ook in problematiek. Dat heeft met een dure keten dus verder weinig te maken.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
zaterdag 26 april 2025 om 23:56
Ik oordeel niet. Ik zeg dat ik de prijs absurd vind.Calamitycat schreef: ↑26-04-2025 22:32MB![]()
Ik zat eerst ook bij een grotere keten. Daar zou dezelfde operatie 900 euro kosten. Dat was voor mij een reden om te onderzoeken of dit overal zo duur was.
De punctie zat daar niet bij in(was nog niet aan de orde toen).
Ik heb 3 onafhankelijke praktijken gebeld: die gaven allen een indicatie die gemiddeld 300 euro onder de prijs lag van de praktijk waar ik aanvankelijk bij aangesloten was.
Er is dus wel degelijk een relatie met een dure keten. Mijn kat is overigens ook zo lang onder narcose geweest en alle kiezen zijn verwijderd.
Ik snap dat er niet altijd keuze is in kiezen van een dierenarts, maar dat maakt de prijs toch niet minder absurd?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in