Geld & Recht alle pijlers

wel of niet om geld blijven vragen?

18-02-2012 22:44 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of drie geleden had ik op mijn fb een kreet geschreven als in wat ga ik dit weekend zonder kind doen? Ik kreeg paar leuke reacties een ervan was oa dat het carnaval begonnen was of ik ook nog kwam kijken ? Een kennis/vriendin(tja hoe noem je iemand die je alleen nog maar via internet kent ?) reageerde vervolgens ook op dit bericht en nodigde zich min of meer uit om samen met mij daarheen te gaan. Tot zover niks aan de hand hartstikke gezellig en leuk elkaar ook in het echt leren kennen dacht ik. Er werd achter de schermen afgesproken dat ze bij mij bleef slapen, ook prima.

Treinen werden gemist en het werd steeds later, ondertussen per sms maar besproken dat als ze bij mij aan kwam laat in de avond dat het de moeite niet meer was om na het carnaval toe te gaan (in een zaal met entree) maar dat we besloten hadden dan maar lekker de stad in te gaan samen(ook leuk).

Op het station aangekomen hier belt ze me op dat ze eerst nog moet pinnen. Dus heb haar via de telefoon de richting aangewezen na de eerste de beste pin automaat. Allemaal niks aan de hand dus.

Hier aangekomen moest ze nog omkleden en de rest je kent het vast wel ? heel gezellie allemaal. Ondertussen had iemand van mijn kennissen aangeboden ons met de auto na de stad toe te brengen, helemaal top!

Komen we uiteindelijk heel laat pas in de stad aan zegt ze: "shit mijn portemonnee vergeten!" Om nu helemaal weer na mijn huis terug te gaan was de moeite niet dus ik zeg ik schiet het wel voor.

Leuke avond gehad, laat thuis en alles voor haar betaald. Alles bij elkaar(inclusief de vette hap aan het eind van de avond en de entree voor bepaalde kroegen en nachtclub's) heeft dit avondje me 100euro gekost bijna!

Volgende ochtend vraagt ze me wat ik van haar krijg ? ik zeg nog nou als ik het door de helft doe dan is het 50euro, maar ik betaal het eten wel dus doe maar 40.

Ja, moeilijk, lastig helemaal lopen na de pinautomaat in mijn woonplaats ? ik zeg nog: "maar je had gisteren toch nog gepint?" ja maar dat was net genoeg voor de reis van het station na mij toe Persoonlijk had ik alles in een x gepint maar goed ? zij blijkbaar niet ? ik moet zeggen kreeg toen er wel een rare smaak van in de mond(en nee niet alleen van de alcohol die er de nacht ervoor genuttigd was )

Ik vraag nog of ze geen internet bankieren heeft ? nee, nou ja ze had het wel al aangevraagd, misschien dat als ze thuis kwam er wel al een brief op de mat lag ?

Dus als dat niet het geval zou zijn dan zou ze me het per post opsturen met een leuke kaart erbij.

Afijn om een lang verhaal in te korten.

Ik heb haar al twee maal een bericht gestuurd of ze het geld al had opgestuurd en kreeg eerste keer geen antwoord, tweede keer vroeg ze om mijn postcode ed dus verwachtte ik dat ze het op ging sturen, maar tot op heden nog niks ontvangen.

Als ze het nu niet had gehad dan begreep ik dat nog en dan had ze me ook kunnen vragen of ze het in delen mocht terug betalen sterker nog dan had ik waarschijnlijk gezegd laat maar zitten!

Maar ze doet net alsof ze uit haar neus bloed en alsof er niks aan de hand is? op fb probeert ze me te negeren alsof ze er niet meer op zit terwijl ze wel op anderen reageert.

Ik denk eigenlijk dat ze het gewoon niet heeft ?

Wat zouden jullie doen ? erover beginnen nogmaals ? of het aangeven dat je in de gaten hebt dat ze het gewoonweg niet heeft ?(alhoewel ik het dan raar blijf vinden dat je jezelf uitnodigt maar goed?) ik weet even geen raad ermee hebben jullie tips ?
Volgens mij kan je fluiten naar je geld en is dit niet allemaal per ongeluk gegaan. Je hebt je een beetje laten gebruiken ben ik bang.
Heb je al een betalingsregeling voorgesteld? Dat zou ik als laatste optie nog proberen.
Wat een vreemd verhaal....

3 weken geleden al Carnaval? Da's pas vanavond begonnen hoor!

En mensen die je op je facebook hebt, maar die je niet IRL kent? Nou dat heb ik ook niet hoor. En dan spreek je met ze af om een avond te gaan stappen?? En dan blijft ze slapen? Het is een vreemde!

En ze heeft geen internetbankieren?

Wat een vervelende situatie zeg! Misschien kan je er nog eens met haar over proberen te praten?

Je zou haar voor kunnen stellen om in termijnen te betalen zoals je zelf ook al zegt en als ze dan nog weigeren denk ik niet dat je je geld nog terug zal krijgen. Hoe vervelend het ook voor je is.
Ik denk dat je het geld beter in de vijver had kunnen gooien. Dan had je tenminste 'plons' gehoord.
Niet om het een of ander... Maar Carnaval is toch gisteren pas begonnen??? :-S
quote:Yavanna schreef op 18 februari 2012 @ 22:47:

Volgens mij kan je fluiten naar je geld en is dit niet allemaal per ongeluk gegaan. Je hebt je een beetje laten gebruiken ben ik bang.

Ja, dit gevoel kreeg ik er ook bij helaas, maar durf het niet hardop uit te spreken

Eerlijk gezegd verwacht ik dit soort gedrag niet van vrouwen onderling(naïef misschien?)
En zo'n vaag verhaal, en dat alles voor 4 tientjes: pfff, laat gaan laat los.
Van je Facebook af met die griet en geen woorden meer aan vuilmaken. Zonde van je geld, maar ja, blijven vragen is ook weer zo wat.
Het volgende dat ze gaat zeggen is dat ze het geld opgestuurd heeft en dat ze niet snapt dat jij het niet ontvangen hebt. Dan heeft de post het zoek gemaakt!
De eerste avond pronkzitting of zoiets heet dat geloof ik ? Dan wordt de nieuwe prins carnaval officieel voorgesteld aan het publiek dat was drie weken geleden.
En ga jij vaak met vreemden op stap, die je geld voorschiet en vervolgens bij je laat overnachten?

En waar was je man? En je kind?
Iemand gaat ergens naar toe, niet na toe. Het wordt "na" gebruik je wanneer je aan wilt geven dat iets later dan iets anders gebeurt of is gebeurd.

Ik zou op haar faceboek zetten: Laat die ¤40,- maar zitten, het is me het gedoe niet waard. Alaaf! (of iets anders carnavalachtigs)
Je hebt haar telefoonnummer toch? Bellen, en zeggen dat je het gevoel hebt dat ze het geld niet heeft en je aan het lijntje houdt / je gebruikt hebt. Dan heb je in ieder geval je zegje gedaan en aangegeven dat je het niet zomaar over je heen laat komen.

En daarna, of het geld nou wel of niet komt (en ik zou rekenen op het laatste): wat SeptemberGirl zegt: laat het los (en doe zoiets geen volgende keer meer!).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:SeptemberGirl schreef op 18 februari 2012 @ 22:53:

En ga jij vaak met vreemden op stap, die je geld voorschiet en vervolgens bij je laat overnachten?

En waar was je man? En je kind?Je hebt nu al drie berichten geschreven en alle drie nogal provocerend en behoorlijk off topic dus wat wil je nu bereiken?
quote:liesse schreef op 18 februari 2012 @ 22:49:

Ik denk dat je het geld beter in de vijver had kunnen gooien. Dan had je tenminste 'plons' gehoord.Die ga ik onthouden, thx!
quote:dotje10 schreef op 18 februari 2012 @ 22:55:

[...]

Je hebt nu al drie berichten geschreven en alle drie nogal provocerend en behoorlijk off topic dus wat wil je nu bereiken?

Off topic?

En provocerend??

Ja sorry, ik ben gewoon nieuwsgierig, ik ken en ben niet iemand die met vreemden op stap gaat, en ze geld geeft en laat overnachten etc. Dus vandaar al mijn vragen, bij zo'n warrig verhaal.

Je had beter wat eerder wat doortastender kunnen optreden! (i.p.v. achterdochtig te zijn m.b.t. mijn posts!)
O dotje. Ik haat dat soort gebruikers. Want dat is ze. Ze heeft je gebruikt.

Nou, van fb af donderen. En laat maar zitten verder. Je krijgt t toch niet terug.
quote:SeptemberGirl schreef op 18 februari 2012 @ 22:58:

[...]

Off topic?

En provocerend??

Ja sorry, ik ben gewoon nieuwsgierig, ik ken en ben niet iemand die met vreemden op stap gaat, en ze geld geeft en laat overnachten etc. Dus vandaar al mijn vragen, bij zo'n warrig verhaal.

Je had beter wat eerder wat doortastender kunnen optreden! (i.p.v. achterdochtig te zijn m.b.t. mijn posts!)

Nieuwsgierig ? ja, absoluut, maar waar mijn man en kind zijn op het moment dat ik besluit iets leuks te gaan doen met een andere vrouw is volgens mij niet van belang wat betreft mijn vraag wel ?

En als ik wel gastvrij ben en jij niet dat is dan iets van jouw en niet van mij. Ik schrijf tenslotte niet dat er dingen in mijn huis gestolen zijn dus volgens mij ook niet van belang in mijn vraag wel ?

En verder ben ik niet achterdochtig wat je vragen betreft, maar ik vind ze gewoon niet er toe doen verder ?

Ow ja dan ook nog de vraag waarom ik kennis wil maken met iemand die ik nog niet persoonlijk ken? omdat je een keer ergens moet beginnen als je tijden lang met iemand contact hebt ?
Tja, een goede les voor de volgende keer.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:missy_acy schreef op 18 februari 2012 @ 23:01:

O dotje. Ik haat dat soort gebruikers. Want dat is ze. Ze heeft je gebruikt.

Nou, van fb af donderen. En laat maar zitten verder. Je krijgt t toch niet terug.

Nee, daar ben ik idd ook wel achter, ik vind het alleen erg triest als je als moeder van drie kinderen zo te werk moet gaan en heb dus ook de neiging het er niet bij te laten op deze manier.

Maar goed de meeste van jullie met goede adviezen zeggen laat het rusten en gooi haar van fb af oa dat ga ik dan ook maar doen denk ik ?
quote:dotje10 schreef op 18 februari 2012 @ 23:03:

[...]

Nieuwsgierig ? ja, absoluut, maar waar mijn man en kind zijn op het moment dat ik besluit iets leuks te gaan doen met een andere vrouw is volgens mij niet van belang wat betreft mijn vraag wel ?

En als ik wel gastvrij ben en jij niet dat is dan iets van jouw en niet van mij. Ik schrijf tenslotte niet dat er dingen in mijn huis gestolen zijn dus volgens mij ook niet van belang in mijn vraag wel ?

En verder ben ik niet achterdochtig wat je vragen betreft, maar ik vind ze gewoon niet er toe doen verder ?

Ow ja dan ook nog de vraag waarom ik kennis wil maken met iemand die ik nog niet persoonlijk ken? omdat je een keer ergens moet beginnen als je tijden lang met iemand contact hebt ?Oh ik ben hartstikke gastvrij. Maar dan wel naar mensen toe die ik ken, en niet naar volslagen vreemden. Wie weet wat voor gek iemand je in huis haalt, die jou of je kind iets aan doet? Moet je toch niet aan denken?

En feitelijk ben je wel een soort van bestolen, dusse..

Maar goed, ik zou de eer aan mezelf houden voor die 40 euro. Maar ik vind het wel vervelend voor jou, dat iemand zo'n misbruik maakt van jouw gulle hart.
Ik ben het eens met septembergirl, waarom ga je uit met een wildvreemd iemand die je op fb hebt? En meteen blijven slapen en haar hele avond betalen?
Ja, beetje doelloos om erachter aan te gaan. Want jij gaat je opwinden erover, en kleine kans dat het haar wat boeit denk ik.

Je hebt kennis gemaakt met een goldfriendster. Maar laat dat je niet afschrikken voor een volgende keer hoor. Gelukkig is niet iedereen zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven