3 1/2 maand vocht achter trommelvlies....help!!

donderdag 8 april 2010 om 18:59
Hoi!
Ik heb op 2 januari jl. een handstand gedaan in een zwembad met als gevolg: vocht achter het trommelvlies en gehoorsverlies hierdoor.
Ik ben al een aantal malen bij de ha geweest en inmiddels is er nog maar 1 advies van deze: naar de kno en doorprikken...
En dat is wat ik eigenlijk net niet wil.
Ik heb neusdruppels gebruikt (otrivin en allergie) en niets helpt!
Ik hoor vaak mijn eigen hartslag in mijn oor en alles klinkt dubbel lijkt het. Het oor dat nu dus slecht is is eigenlijk juist mijn goede oor.
Als we ergens zijn waar het druk ik kan ik het allemaal niet volgend, word er gek van.
Iemand nog tips alvorens een kno-art te raadplegen?
Tnx voor de reacties!
Ik heb op 2 januari jl. een handstand gedaan in een zwembad met als gevolg: vocht achter het trommelvlies en gehoorsverlies hierdoor.
Ik ben al een aantal malen bij de ha geweest en inmiddels is er nog maar 1 advies van deze: naar de kno en doorprikken...
En dat is wat ik eigenlijk net niet wil.
Ik heb neusdruppels gebruikt (otrivin en allergie) en niets helpt!
Ik hoor vaak mijn eigen hartslag in mijn oor en alles klinkt dubbel lijkt het. Het oor dat nu dus slecht is is eigenlijk juist mijn goede oor.
Als we ergens zijn waar het druk ik kan ik het allemaal niet volgend, word er gek van.
Iemand nog tips alvorens een kno-art te raadplegen?
Tnx voor de reacties!
donderdag 8 april 2010 om 19:14
Het gaatje groeit in een week of 2 weer dicht hoor, dus doorprikken is helemaal niet blijven. Als je te lang met vocht achter je trommelvliezen blijft rondlopen, kunnen de klachten erger worden en dan is doorprikken niet meer genoeg, moet je misschien zelfs buisjes (= hetzelfde effect als doorprikken, maar dan veel langer). Die kunnen er overigens ook weer uit.
donderdag 8 april 2010 om 19:20
Ik heb het ook gehad, na een personeelsuitje waterskieen (ik was niet zo goed, dat moge duidelijk zijn...). Bij mij scheurde het trommelvlies vanzelf, na een dag. Het deed verschrikkelijk veel pijn, maar goddank was het maar kort en wat een opluchting gaf het! Daarna was mijn oor vrij snel weer normaal.
Ik snap best dat je de boel liever niet laat doorprikken. Vraag of er andere opties zijn, en zo niet: het is even naar, maar echt, het is het waard. Sterkte.
Ik snap best dat je de boel liever niet laat doorprikken. Vraag of er andere opties zijn, en zo niet: het is even naar, maar echt, het is het waard. Sterkte.
donderdag 8 april 2010 om 19:23
donderdag 8 april 2010 om 19:33
Als je de otrivin al geprobeerd hebt zou ik ze idd gewoon door laten prikken. Je krijgt gewoon verdovende druppels in je oor, even laten inwerken, prikje en voila, 15 minuten later sta je weer buiten (en dan heeft het in laten werken de meeste tijd gekost). Ik heb nog nooit iemand gezien die dat erg pijnlijk vond (ja, helemaal lekker zal het niet zijn, maar dat is je huidige situatie ook niet). Ook buisjes plaatsen doen ze bij volwassenen gewoon op deze manier hoor, op de poli en je staat zo weer buiten (alleen bij kleine kinderen onder lichte narcose, maar dat heeft meer met goed stil zitten te maken). Tenzij je natuurlijk een andere reden hebt om niet naar de KNO te willen?
donderdag 8 april 2010 om 19:34
Ik ben niet TO, maar misschien verheldert dit wat: ik heb zelf een jeugd vol oorontstekingen en buisjes achter de rug, en als ik iets pijnlijk vind is het wel gezeur met mijn oor. Het doorprikken van mijn trommelvliezen vond ik ontzettend pijnlijk en traumatisch. Ik doe liever een bevalling.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 08-04-2010 19:35
Reden: spelling
Reden: spelling
% gewijzigd
donderdag 8 april 2010 om 19:38
quote:AlettaJacobs schreef op 08 april 2010 @ 19:34:
Ik ben niet TO, maar misschien verheldert dit wat: ik heb zelf een jeugd vol oorontstekingen en buisjes achter de rug, en als ik iets pijnlijk vind is het wel gezeur met mijn oor. Het doorprikken van mijn trommelvliezen vond ik ontzettend pijnlijk en traumatisch. Ik doe liever een bevalling.Huh dat is wel apart dat het zo'n pijn deed dan. Ik heb nog steeds gezeur met mijn oren dus weet waar je het over hebt. Maar trommelvliezen doorprikken, vond ik werkelijk geen centje pijn. Zeker niet na zo'n verdovend goedje. Meestal geeft het juist verlichting bij een ontsteking bijv. Buisjes plaatsen is dan wel weer vervelender, als je niet onder narcose gaat.
Ik ben niet TO, maar misschien verheldert dit wat: ik heb zelf een jeugd vol oorontstekingen en buisjes achter de rug, en als ik iets pijnlijk vind is het wel gezeur met mijn oor. Het doorprikken van mijn trommelvliezen vond ik ontzettend pijnlijk en traumatisch. Ik doe liever een bevalling.Huh dat is wel apart dat het zo'n pijn deed dan. Ik heb nog steeds gezeur met mijn oren dus weet waar je het over hebt. Maar trommelvliezen doorprikken, vond ik werkelijk geen centje pijn. Zeker niet na zo'n verdovend goedje. Meestal geeft het juist verlichting bij een ontsteking bijv. Buisjes plaatsen is dan wel weer vervelender, als je niet onder narcose gaat.
donderdag 8 april 2010 om 19:40
quote:AlettaJacobs schreef op 08 april 2010 @ 19:34:
Ik heb zelf een jeugd vol oorontstekingen en buisjes achter de rug, en als ik iets pijnlijk vind is het wel gezeur met mijn oor. Het doorprikken van mijn trommelvliezen vond ik ontzettend pijnlijk en traumatisch. Hier ook zo. Tijdens het prikken in een reflex de KNO-arts een trap in zijn kruis verkocht met mijn schattige, rode, houten klompjes, maat 27. Dus we leden tesamen.
Ik heb zelf een jeugd vol oorontstekingen en buisjes achter de rug, en als ik iets pijnlijk vind is het wel gezeur met mijn oor. Het doorprikken van mijn trommelvliezen vond ik ontzettend pijnlijk en traumatisch. Hier ook zo. Tijdens het prikken in een reflex de KNO-arts een trap in zijn kruis verkocht met mijn schattige, rode, houten klompjes, maat 27. Dus we leden tesamen.
donderdag 8 april 2010 om 20:04

donderdag 8 april 2010 om 20:43
Doorprikken werkt ook niet altijd, ik loop al 3 weken met een loopoor, dus vanzelf open gegaan en de pijn is nu wel weg (dankzij drie antibioticakuren) maar het blijft open en ik blijf ook nog doof aan dat oor. Ik heb nu mijn heil maar gezocht in homeopatische neusspray, mijn huisarts zegt ook alleen maar afwachten en wil mij niet doorsturen naar een KNO omdat het toch al open is...
donderdag 8 april 2010 om 22:16
quote:gizz schreef op 08 april 2010 @ 19:05:
Als een huisarts je adviseerd om naar een KNO arts te gaan, dan lijkt me dat de enige keus die er is. Zeker aangezien je op het moment echt veel minder hoort. Even kiezen op elkaar en doorzetten.Mee eens. Ik zou het advies met beide handen aangrijpen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Als een huisarts je adviseerd om naar een KNO arts te gaan, dan lijkt me dat de enige keus die er is. Zeker aangezien je op het moment echt veel minder hoort. Even kiezen op elkaar en doorzetten.Mee eens. Ik zou het advies met beide handen aangrijpen. Je zult er geen spijt van krijgen.
World of Warcraft: Legion

donderdag 8 april 2010 om 22:22
Dank je voor al jullie berichtjes....
Weet je wat mijn angst is....ik heb zelf jaren bij een kno arts gewerkt en geassisteerd bij dit soort dingen en ik kan je vertellen dat de meesten dit als niet prettig ervaarden.
Daarom zie ik daar zo tegen op.
Maar misschien moet het dan toch maar gaan gebeuren, gelukkig duurt het altijd even voordat je kan komen.
TNX!
Weet je wat mijn angst is....ik heb zelf jaren bij een kno arts gewerkt en geassisteerd bij dit soort dingen en ik kan je vertellen dat de meesten dit als niet prettig ervaarden.
Daarom zie ik daar zo tegen op.
Maar misschien moet het dan toch maar gaan gebeuren, gelukkig duurt het altijd even voordat je kan komen.
TNX!
donderdag 8 april 2010 om 22:43
Die handstanden ook altijd
Beetje dubieus verhaal dat je daar nu vocht achter je trommelvlies van krijgt maar goed. ga gewoon naar de KNO arts, laat die even met een apparaatje meten of er inderdaad vocht achter zit.
Mocht het doorgeprikt worden, maak je niet druk. Tegenwoordig wordt dat altijd gedaan na een druppel verdovingsmiddel in je gehoorgang. Doet dus echt geen pijn als het goed is en het duurt twee seconden.
Gaan met die banaan naar de kno arts dus.
Beetje dubieus verhaal dat je daar nu vocht achter je trommelvlies van krijgt maar goed. ga gewoon naar de KNO arts, laat die even met een apparaatje meten of er inderdaad vocht achter zit.
Mocht het doorgeprikt worden, maak je niet druk. Tegenwoordig wordt dat altijd gedaan na een druppel verdovingsmiddel in je gehoorgang. Doet dus echt geen pijn als het goed is en het duurt twee seconden.
Gaan met die banaan naar de kno arts dus.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 8 april 2010 om 22:46
Heel vreemd, want mijn jarenlange ervaring bij assisteren bij kno artsen die trommelvliezen doorprikken met verdoving is juist heel goed. Geen volwassenen met pijn gezien en ik heb er veel gezien. Bij kinderen is het een ander verhaal uiteraard, maar dat is omdat ze angstig zijn en het niet prettig vinden uiteraard dat er iemand bij hun pijnlijke oor komt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross