AD en pijnstillers
zaterdag 6 oktober 2012 om 13:43
Ik gebruik fluoxetine 40mg, maar heb regelmatig last van hoofdpijn. Voordat ik AD gebruikte slikte ik naproxen, maar volgens de psychiater mag dat niet meer. Ik mag volgens hem wel paracetamol ook met codeine of coffeine. Maar als ik op internet kijk staat dat alle soorten pijnstillers niet goed samengaan met AD. Is dit nu werkelijk zo?
zaterdag 6 oktober 2012 om 13:46
Je mag er toch wel van uit gaan dat je psychiater weet waar hij het over heeft. Ik slik citalopram en slik daarnaast ook wel gewoon paracetamol (wel zonder coffeine omdat ik daar gewoon niet tegen kan). Je kan het altijd nog navragen bij de apotheek, die hebben daar ook wel verstand van
Edit: Weet je waar die hoofdpijn vandaan komt? Zo niet, misschien eens handig om daarvoor langs de HA te gaan?
Edit: Weet je waar die hoofdpijn vandaan komt? Zo niet, misschien eens handig om daarvoor langs de HA te gaan?
zaterdag 6 oktober 2012 om 14:00
Ik ga er ook vanuit dat de psychiater weet waar hij het over heeft, volgens hem mag coffeine en codeine wel. Een vriendin van mij gebruikt dezelfde AD en haar psych heeft gezegd dat dit een gevaarlijke combi is. Ook op internet staat dat pijnstillers en Ad niet samengaan. Gewone paracetamol helpt niet bij mij. Naproxen, ibuprofen, diclofenac mag zeker niet. Over paracetamol met coffeine en codeine twijfel ik.
zaterdag 6 oktober 2012 om 14:02
Dit staat er in de bijluiter:
Ontstekingsremmende pijnstillers, zoals ibuprofen, diclofenac, acetylsalicylzuur en naproxen. Deze medicijnen kunnen bijwerkingen op de maag veroorzaken, zoals een maagbloeding. Gelijktijdig gebruik van fluoxetine vergroot de kans op deze bijwerkingen. Gebruik daarom liever paracetamol als pijnstiller. Die heeft dat nadeel niet.
Wees extra alert als u toch fluoxetine samen met een ontstekingsremmende pijnstiller moet gebruiken, en raadpleeg uw arts bij maagklachten.
Meestal adviseert de arts u een maagbeschermer te slikken om maagklachten te voorkomen. Overleg met uw arts of dat bij u nodig is.
Bijsluiter Fluoxetine.
Als het goed is staat dit ook in de bijsluiter die jij hebt. Bij twijfel kun je ook altijd je apotheker raadplegen.
Ik slik zelf al jaren een soortgelijk AD en mag om die reden alleen paracetamol (geen aspirine!) en bij hevige pijn krijg ik tramadol. Na een operatie bijvoorbeeld, omdat ik geen NSAID's verdraag.
Ontstekingsremmende pijnstillers, zoals ibuprofen, diclofenac, acetylsalicylzuur en naproxen. Deze medicijnen kunnen bijwerkingen op de maag veroorzaken, zoals een maagbloeding. Gelijktijdig gebruik van fluoxetine vergroot de kans op deze bijwerkingen. Gebruik daarom liever paracetamol als pijnstiller. Die heeft dat nadeel niet.
Wees extra alert als u toch fluoxetine samen met een ontstekingsremmende pijnstiller moet gebruiken, en raadpleeg uw arts bij maagklachten.
Meestal adviseert de arts u een maagbeschermer te slikken om maagklachten te voorkomen. Overleg met uw arts of dat bij u nodig is.
Bijsluiter Fluoxetine.
Als het goed is staat dit ook in de bijsluiter die jij hebt. Bij twijfel kun je ook altijd je apotheker raadplegen.
Ik slik zelf al jaren een soortgelijk AD en mag om die reden alleen paracetamol (geen aspirine!) en bij hevige pijn krijg ik tramadol. Na een operatie bijvoorbeeld, omdat ik geen NSAID's verdraag.