Amitriptyline tegen maagklachten
zaterdag 6 december 2025 om 10:21
Mijn dochter van 16 heeft al een jaar maagklachten, met name misselijkheid. Onderzoeken gehad, niks gevonden, cgt gehad, afgesloten en klachten blijven. Nu wil mdl dit middel proberen in lage dosering. Ik weet dat het een anti depressiva is in hoge dosering en in lage dosering multi inzetbaar voor vanalles en nog wat. Wie heeft ervaring met deze medicatie icm maagklachten?
Ik vraag geen medisch advies, alleen ervaringen.
Ik vraag geen medisch advies, alleen ervaringen.
woensdag 17 december 2025 om 11:06
Ja ik heb ze al hier liggen, 5 mg
Ze begint zondagavond, mocht het niet lukken kan ik altijd nog om de druppels vragen inderdaad, ik las het op internet dat die ook bestaan.
Ik vind het echt best spannend niet ik bekennen. De apotheek zei dat het ook heel goed kan zijn dat ze geen bijwerkingen krijgt.
Mag ik vragen na hoeveel weken het goed ging bij jullie wat bijwerkingen betreft?
Mdl gaf aan goede resultaten te hebben met dit middel bij chronische misselijkheid. Ik hoop het zo erg, dat ze eindelijk eens lekker een puber kan gaan zijn.
Ze begint zondagavond, mocht het niet lukken kan ik altijd nog om de druppels vragen inderdaad, ik las het op internet dat die ook bestaan.
Ik vind het echt best spannend niet ik bekennen. De apotheek zei dat het ook heel goed kan zijn dat ze geen bijwerkingen krijgt.
Mag ik vragen na hoeveel weken het goed ging bij jullie wat bijwerkingen betreft?
Mdl gaf aan goede resultaten te hebben met dit middel bij chronische misselijkheid. Ik hoop het zo erg, dat ze eindelijk eens lekker een puber kan gaan zijn.
woensdag 17 december 2025 om 11:20
woensdag 17 december 2025 om 13:48
Omdat mijn kind het voor mentale problematiek krijgt, valt daar, denk ik, niet veel in te vergelijken. Maar voor haar problemen werden de eerste effecten na 6 weken zichtbaar en na 3 maanden werkte het optimaal.Jeusnbdhdudh schreef: ↑17-12-2025 11:06Ja ik heb ze al hier liggen, 5 mg
En bij het starten kreeg ze bij iedere druppel die ze ophoogde, bijwerkingen. Duizeligheid, onrust, paniekaanvallen, hoofdpijn, trillende handen. Dat duurde een paar dagen en dan kon ze weer verder ophogen. Druppel voor druppel.
woensdag 17 december 2025 om 20:18
Dankjewel en wat fijn dat het nu optimaal werkt.
Mdl heeft niet teruggebeld, ik wacht af en anders bel ik voor het weekend terug. Mijn dochter zelf zei net dat ze gewoon wel wil beginnen met 5 druppels, maar ik ben als de dood dat ze dan gaat afhaken als het te heftig wordt. De apotheek vond het allemaal niet zo heftig, was maar een lichte dosering. Ik denk je dat zal, maar het is onze laatste oplossing dus het mag niet mislukken.
Mdl heeft niet teruggebeld, ik wacht af en anders bel ik voor het weekend terug. Mijn dochter zelf zei net dat ze gewoon wel wil beginnen met 5 druppels, maar ik ben als de dood dat ze dan gaat afhaken als het te heftig wordt. De apotheek vond het allemaal niet zo heftig, was maar een lichte dosering. Ik denk je dat zal, maar het is onze laatste oplossing dus het mag niet mislukken.
vrijdag 19 december 2025 om 13:54
Flipflop nog bedanken over de tip van het rustiger opbouwen, we gaan beginnen met 2 druppels, hoop zo dat het meevalt en uiteindelijk ook werkt. Ze heeft ook een angststoornis die ze onder controle heeft, ass, en dan die lichamelijke klachten dus hoop eigenlijk op een dosering uit te komen die alles aanpakt. Gelukkig nu vakantie, heb nog aangekaart om vandaag te beginnen, maar nee we hadden zondag afgesproken dus daar kan niet van worden afgeweken
vrijdag 19 december 2025 om 16:58
Neem de tijd zou ik zeggen! Mijn dochter heeft ook ASS en krijgt de escitalopram voor een angststoornis.Jeusnbdhdudh schreef: ↑19-12-2025 13:54Flipflop nog bedanken over de tip van het rustiger opbouwen, we gaan beginnen met 2 druppels, hoop zo dat het meevalt en uiteindelijk ook werkt. Ze heeft ook een angststoornis die ze onder controle heeft, ass, en dan die lichamelijke klachten dus hoop eigenlijk op een dosering uit te komen die alles aanpakt. Gelukkig nu vakantie, heb nog aangekaart om vandaag te beginnen, maar nee we hadden zondag afgesproken dus daar kan niet van worden afgeweken![]()
Volgens mij hebben mensen met ASS ook meer dan gemiddeld last van (onbegrepen) maag- en darmklachten. Mijn dochter heeft daar in elk geval ook last van. Heel vervelend !
zaterdag 20 december 2025 om 10:29
Ow ook ass en angst, nou dat zijn dezelfde klachten, na een jaar ggz is ze psychisch weer op de rit, alleen het lijf wilt dus nog niet mee, volgens de arts moet daar gereset worden en hopen ze daar deze medicatie gaat helpen. Ze vertelde me dat het nog in de kinderschoenen stond, maar dat het tot nu toe goede resultaten gaf .
We gaan het inderdaad langzaam doen, ze mag van mij zelf kiezen 1 of 2 druppels om te beginnen en dan minimaal 1 week. Zolang ze bijwerking heeft wordt niet bij gedruppeld . Arts raadde aan het om in de avond in te nemen ivm slaperigheid.
School weet er ook van, maar nu vakantie 2 weken. We zullen het wel zien. Ik zelf vind het nog net spannendste, hoop zo dat dit het wondermiddel is waardoor ze zich beter gaat voelen
We gaan het inderdaad langzaam doen, ze mag van mij zelf kiezen 1 of 2 druppels om te beginnen en dan minimaal 1 week. Zolang ze bijwerking heeft wordt niet bij gedruppeld . Arts raadde aan het om in de avond in te nemen ivm slaperigheid.
School weet er ook van, maar nu vakantie 2 weken. We zullen het wel zien. Ik zelf vind het nog net spannendste, hoop zo dat dit het wondermiddel is waardoor ze zich beter gaat voelen
zaterdag 20 december 2025 om 11:27
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in