Gezondheid alle pijlers

Bloeduitslag na 2.5 maand

18-03-2014 22:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In november vorig jaar heb bloed laten priken. De uitslag was te laag ijzergehalte, te laag foliumzuur gehalte en te laag vitamine D gehalte. Nu geef ik al bijna 9 maanden borstvoeding dus dat had er volgens de dok

ter wel mee te maken.

Pillen gekregen om alles weer omhoog te krikken.

Begin januari weer bloed laten prikken. Heb 2 keer gebeld voor de uitslag maar de assistente zei dat de dokter wel zou bellen als het niet goed was. Niks gehoord van de dokter.

Staat maandagavond de dokter op de voicemail dat mijn bloed toch niet goed is en of ik een afspraak wil maken. Vandaag gebeld en ik kan morgen terrecht.

Nou vraag ik me af of die bloeduitslagen zo lang geduurd hebben of dat de dokter mij al die tijd vergeten is te bellen.

Begin me toch wel een beetje zorgen te maken.
Die is je vergeten. En nodigt je uit om dat persoonlijk aan je te vertellen vermoed ik.
Idd, gewoon vergeten. De meeste onderzoeken kunnen binnen een paar uur, tenzij zo ongeveer alles op het formulier is aangekruist.
verba volant, scripta manent.
Maar de dokter zei wel dat het niet goed was. Hoop inderdaad dat ze vergeten heeft eerder te bellen.
Gewoon vergeten en dat is slordig. Waarschijnlijk heb je nog steeds tekorten en gaat hij bespreken hoe je die moet gaan aanvullen. Niet te druk over maken joh.

Ik ben eens helemaal panisch geweest toen ik belde voor een herhaalrecept en zei: oja ik had een moedervlek laten weghalen, wat was daarvan de PA-uitslag? En de aasistente zei: even kijken. Zoekzoekzoek. Ehhhh dan moet u even een afspraak maken met de dokter.

Ik helemaal panisch zelfde middag nog bij de dok: nee hoor, keurige naevus, niks bijzonders. Assistente mag alleen niet zo'n uitslagbrief lezen & beoordelen, wss snapte ze het niet. Volgende keer kan ze wel even doorverbinden.

Jeetjemina kreeg bijna een hartaanval.

Niet te druk maken dus!
Is misschien zelfs wel een fout van de assistente (als zij niet tegen de arts gezegd heeft dat hij jou moet bellen bij een slechte uitslag. De arts ging er misschien vanuit dat jij zou bellen, ook al had je dat al 2 keer gedaan, maar was iets te vroeg).
En hoe is het gegaan ?
Inderdaad vergeten eerder te bellen. Dokter bood haar excuses aan. Ijzer is nog veel te laag en witte bloedlichampjes verhoogd. Krijg nu een colonoscopie en weer bloedprikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven