Gezondheid alle pijlers

Brand"wondjes" in gezicht

03-07-2013 12:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren met het koken mijn pannetje met olie iets te lang op het vuur laten opwarmen en toen ik de groente erbij deed spetterdespetterdespetter die olie over me heen. Ik ben al lang blij dat ik niks in mijn ogen heb gekregen maar had wel pijnlijke plekken op mijn neus, net onder mijn oog en op mijn onderlip.

Je zag er niks van dus ik heb er verder ook geen aandacht aan besteed. Totdat ik vanochtend in de spiegel keek...nu zie je er dus wel iets van. Donkere plekken op de plekken waar de olie terecht kwam. Ze lijken een beetje op pigmentvlekken. Ze doen verder geen pijn. Alleen een beetje gevoelig als ik ze aanraak.

Is er iets aan te doen? Iets smeren? Gaat het vanzelf weg? Of moet ik gaan investeren in een goede foundation?
Ik zweer voor dit soort dingen bij een 'merkloze' vitamine E creme die je bij Etos kan kopen. Kost 4,95 voor een grote pot en ik gebruik het voor van allerlei dingen. Kapot gekrabde insectenbeten, snij- en schaafwondjes etc en het werkt echt goed.
Verdwijnt vanzelf, komt een korstje op en dan is het zo weer weg.

Je zou er een beetje flammazine (brandzalf) op kunnen smeren. Of honing: dat versnelt wondgenezing. Moet je alleen wel uit de buurt blijven van wespennesten
Net als een brandwondje op je arm. Heb je je gezicht gekoeld direct nadat het gebeurde? Klinkt van niet.

Het worden straks blaasjes en dan herstelt het zich weer, als het een eerstegraads brandwond is, maar je zal er nog een paar dagen mee zitten. Ben zelf iemand die zo weinig mogelijk troep erop wil smeren, want je lijf kan het zelf. Misschien een koude washand als het irriteert. Succes!
Louba idd niet gekoeld. Ik was nogal ehm..druk met die 4 andere pannetjes op het vuur

Gaat waarschijnlijk vanzelf over dus? Fijn. Heb wel honing in huis dus dat ga ik zo eens proberen.
Ik brand me wel vaker tijdens het koken. Maar dan mijn handen en nog nooit dit soort vlekjes gezien. Of niet opgevallen natuurlijk dat kan ook.
Niks erop doen. Het gaat binnenkort vervellen en waarschijnlijk zie je er dan niets meer van in de loop van de tijd

Ik brand mijn arm nog wel eens aan de rand van de oven (zéker 2-3 x per jaar, pfff I know, dom). Binnen een week is het velletje van de wond af, nog een paar weken is het een zichtbare plek maar daarna niet meer
Je bent zelf een theepot
Het is net zo'n brandwond als een bruin streepje op je hand van het strijkijzer. Als het geneest is het straks weer weg. Wel uitkijken met de zon, zo'n litteken kan de eerste tijd juist een wit plekje blijven.
Wat vet vanuit de plooien naast je neus (naast je neusvleugels zeg maar) eroverheen smeren kan verzachtend zijn: lichaamseigen vet ;)
Zit nu idd een soort van velletje op. Beetje jammer alleen dat ik er vannacht in mn slaap eentje heb opengekrabd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven