Depressie (hormonen?)
maandag 15 juli 2013 om 21:35
Ik heb sinds kort een nieuwe relatie en ben daarom sinds twee maanden weer aan de pil. In het begin van de relatie heb ik ook nog twee keer een morning afterpil genomen. Ik heb die twee maanden de pil achter elkaar doorgeslikt en aan het eind van de tweede strip kreeg ik een doorbaakbloeding. Deze is nu net afgelopen. Sinds de eerste dag van deze doorbraak menstruatie werd ik zwaar depressief. Dat was afgelopen donderdag. Ik huil de hele dag en vind niks meer leuk, ik wil zelfs mijn vriend niet meer graag zien. Vooral in de avond is het heel erg. Wat zou hier de grootste verklaring voor kunnen zijn? Ik slik Yasmin, deze heb ik voorheen 8 jaar geslikt en nooit ergens last van gehad. Ik wil me heel graag weer mezelf voelen, vooral nu het eindelijk zomer is...

maandag 15 juli 2013 om 21:46
Dit is precies de reden dat ik anti de anticonceptiepil ben. Ik heb er in mijn leven al meerdere uitgeprobeerd en van alle krijg ik bijwerkingen, varierend van angst tot opvliegerig tot kort lontje tot puisterig (zelfs bij de Dianepil die voorgeschreven wordt bij acne). Kortom, ik heb tien jaar geleden besloten dat ik nooit meer aan de pil ga en gebruik alleen nog anticonceptie zónder hormonen. Bah, vreselijk, die zooi in mijn lichaam.
maandag 15 juli 2013 om 21:58
maandag 15 juli 2013 om 22:17

maandag 15 juli 2013 om 22:46
quote:muisje82 schreef op 15 juli 2013 @ 22:35:
[...]
Condooms rondom de vruchtbare dagen. Ik heb een vaste relatie en een zeer regelmatige cyclus.
Dat zou ik nooit aanbevelen als primaire anticonceptie. Als 100 vrouwen een jaar lang een condoom gebruiken zijn er na een jaar 12 vrouwen zwanger....
Tenzij een kind natuurlijk welkom is als het gebeurt
[...]
Condooms rondom de vruchtbare dagen. Ik heb een vaste relatie en een zeer regelmatige cyclus.
Dat zou ik nooit aanbevelen als primaire anticonceptie. Als 100 vrouwen een jaar lang een condoom gebruiken zijn er na een jaar 12 vrouwen zwanger....
Tenzij een kind natuurlijk welkom is als het gebeurt

dinsdag 16 juli 2013 om 08:55

dinsdag 16 juli 2013 om 14:16
Het voor een 30 plusser net zo onbetrouwbaar is als voor een twintigjarige, alleen condooms gebruiken tijdens de vruchtbare dagen. Als je echt geen kind wil, is het de meest onbetrouwbare methode en vrijwel een garantie dat het ergens in de tijd "fout" zal gaan.
Maar goed, als je een kind wil en een zwangerschap graag "ongepland" wil laten plaatsvinden, vooral doen.
Maar goed, als je een kind wil en een zwangerschap graag "ongepland" wil laten plaatsvinden, vooral doen.
dinsdag 16 juli 2013 om 14:22
Ik weet natuurlijk niet of jouw klachten door de pil komen, maar wat was ik labiel toen ik aan de pil was... nu ik een koperspiraaltje heb laten zetten gaat het veel beter. Had ik veel eerder moeten doen. Het zetten is inderdaad best pijnlijk en mijn menstruatiekrampen zijn inderdaad een stuk verergerd, maar ik ben veel helderder in mijn hoofd en dat is me alle ongemakken van het spiraaltje waard.

dinsdag 16 juli 2013 om 14:43
Ik heb het andersom, juist aan de hormoon anti conceptie, zonder waren mijn echte depressies nog erger rond die tijd.
En ik kan niet eens meer zwanger worden , echt als ondersteuning om me beter te voelen.
Je kan door hormonen inderdaad best down worden of juist minder down, echt een depressie is wat anders, daar zou ik voor naar een psychiater gaan.
En ik kan niet eens meer zwanger worden , echt als ondersteuning om me beter te voelen.
Je kan door hormonen inderdaad best down worden of juist minder down, echt een depressie is wat anders, daar zou ik voor naar een psychiater gaan.

dinsdag 16 juli 2013 om 15:03
quote:dubbeltje4 schreef op 16 juli 2013 @ 14:16:
Het voor een 30 plusser net zo onbetrouwbaar is als voor een twintigjarige, alleen condooms gebruiken tijdens de vruchtbare dagen. Als je echt geen kind wil, is het de meest onbetrouwbare methode en vrijwel een garantie dat het ergens in de tijd "fout" zal gaan.
Ik ken mijn lichaam heel goed (dat heb je na jarenlange ervaring)en durf dit prima aan. Maar ik kan me voorstellen dat een twintigjarige dit niet aandurft, omdat die minder ervaring heeft.
Het is absoluut geen garantie dat het fout zal gaan. Beetje overtrokken reactie op een belerend toontje.
Ik ken mijn lichaam heel goed (dat heb je na jarenlange ervaring)en durf dit prima aan. Maar ik kan me voorstellen dat een twintigjarige dit niet aandurft, omdat die minder ervaring heeft.
Het is absoluut geen garantie dat het fout zal gaan. Beetje overtrokken reactie op een belerend toontje.