diarree en morgen op vakantie
vrijdag 4 juli 2014 om 08:03
Hoi viva dames,
Graag hoor ik jullie mening aangezien vriend en ik een kleine discussie hebben.
Sinds maandag heb ik erg last van buikkrampen, diarree en misselijk. Vanaf dinsdag niet kunnen werken, want elk half uur naar de wc. Op een gegeven moment kwam er alleen nog water en slijm uit.
Nu vanmorgen weer wakker geworden met erge krampen na de hele nacht steeds naar de wc te zijn geweest.
Vriend wil dat ik de huisarts bel, omdat we morgen naar vakantiebestemming vliegen. Ik vind dat overdreven, iedereen heeft toch wel eens een buikgriep oid? Zolang ik maar genoeg blijf drinken gaat zoiets vanzelf over lijkt mij.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen, alvast bedankt!
Graag hoor ik jullie mening aangezien vriend en ik een kleine discussie hebben.
Sinds maandag heb ik erg last van buikkrampen, diarree en misselijk. Vanaf dinsdag niet kunnen werken, want elk half uur naar de wc. Op een gegeven moment kwam er alleen nog water en slijm uit.
Nu vanmorgen weer wakker geworden met erge krampen na de hele nacht steeds naar de wc te zijn geweest.
Vriend wil dat ik de huisarts bel, omdat we morgen naar vakantiebestemming vliegen. Ik vind dat overdreven, iedereen heeft toch wel eens een buikgriep oid? Zolang ik maar genoeg blijf drinken gaat zoiets vanzelf over lijkt mij.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen, alvast bedankt!
vrijdag 4 juli 2014 om 10:58
Het klopt wel dat bij infectieuze diarree je liever geen stoppend middel gebruikt. Het "beest" moet er immers uit. Maar omdat je morgen een reisdag hebt, kan het geen kwaad. Vandaag niets medicamenteus gebruiken, alleen eventueel ORS en normaal eten en drinken (als je daar zin in hebt). Morgen op tijd voor je vliegreis Imodium nemen, zodat je tijdens het reizen geen last hebt. Daarna hier weer mee stoppen en afwachten tot het overgaat. Als je bloed bij je ontlasting krijgt, koorts of je zieker wordt, dan contact opnemen met een arts. Ik denk dat als je het zo aanpakt, die paar tabletjes Imodium echt geen kwaad kunnen, als je je lijf daarna maar de tijd geeft om de infectie kwijt te raken. Imodium geneest de diarree immers niet, het stopt alleen maar.
vrijdag 4 juli 2014 om 11:08
Het blijft altijd een lastige en persoonlijke keuze het ene kan voor de ene situatie beter zijn dan het andere.
Ik ben in Egypte heel ziek geworden in de woestijn en uit nood aan loperamide. Buikpijn bleef en ook nog verstoping, maar goed onder dat soort omstandigheden blijf je je beroerd voelen ongeacht het middel.
In Indonesie had ik geen loperamide en ik was niet heel ziek alleen een beetje knalpot (misschien de peper) en toen werkte actieve kool prima en binnen een dag of 2 ging ik weer als een speer. relatieve luxe en een windje aan zee hebben ook geholpen. toch iets anders dan 46 graden sahara en slapen in het zand.
Overleg anders even telefonisch met de assistente van je HA.
Ik ben in Egypte heel ziek geworden in de woestijn en uit nood aan loperamide. Buikpijn bleef en ook nog verstoping, maar goed onder dat soort omstandigheden blijf je je beroerd voelen ongeacht het middel.
In Indonesie had ik geen loperamide en ik was niet heel ziek alleen een beetje knalpot (misschien de peper) en toen werkte actieve kool prima en binnen een dag of 2 ging ik weer als een speer. relatieve luxe en een windje aan zee hebben ook geholpen. toch iets anders dan 46 graden sahara en slapen in het zand.
Overleg anders even telefonisch met de assistente van je HA.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 4 juli 2014 om 13:02
quote:LolitaLempicka schreef op 04 juli 2014 @ 11:10:
Ik ben stewardess en eigenlijk mogen mensen met een ziekte niet eens meereizen. Maar ze doen het toch. Heb al een erge diarree geval meegemaakt aan boord. Weet je hoeveel mensen je kunt ziekmaken in een afgesloten ruimte??Moet je dat lekker gaan aangeven bij de verzekeringsmaatschappij. Diarree is geen reden tot uitbetaling bij annulering of kosten om de reis om te boeken.
Ik ben stewardess en eigenlijk mogen mensen met een ziekte niet eens meereizen. Maar ze doen het toch. Heb al een erge diarree geval meegemaakt aan boord. Weet je hoeveel mensen je kunt ziekmaken in een afgesloten ruimte??Moet je dat lekker gaan aangeven bij de verzekeringsmaatschappij. Diarree is geen reden tot uitbetaling bij annulering of kosten om de reis om te boeken.
vrijdag 4 juli 2014 om 21:24
Nou ben bij de apotheek geweest en daar ook uitleg gekregen.
De mevrouw daar zei dat ik imodium alleen morgen mag gebruiken, omdat diarree juist goed is om je lichaam te reinigen. Wat hier ook al genoemd werd: je lichaam wil iets eruit hebben. Lekker laten lopen na de vliegreis was het advies.
Norit werd afgeraden, omdat het de pil onwerkzaam kan maken en vooral bedoeld zou zijn bij vergiftigong, dus die niet meegenomen.
Ik begin nu wel steeds wat paniekeriger te worden, omdat ik heel veel pijn heb vd buikkrampen. Ik lig echt krom vd pijn.... en dat al vanaf maandag... ook veel beweging in mijn buik en geluiden...
Ik ging steeds uit van buikgriep, maar met de vakantie zo dichtbij word ik gewoon een beetje bang.
Aan de andere kant, in spanje lopen ook vast wel goede artsen rond
Iedereen hier erg bedankt voor het meedenken en de goedbedoelde adviezen!
De mevrouw daar zei dat ik imodium alleen morgen mag gebruiken, omdat diarree juist goed is om je lichaam te reinigen. Wat hier ook al genoemd werd: je lichaam wil iets eruit hebben. Lekker laten lopen na de vliegreis was het advies.
Norit werd afgeraden, omdat het de pil onwerkzaam kan maken en vooral bedoeld zou zijn bij vergiftigong, dus die niet meegenomen.
Ik begin nu wel steeds wat paniekeriger te worden, omdat ik heel veel pijn heb vd buikkrampen. Ik lig echt krom vd pijn.... en dat al vanaf maandag... ook veel beweging in mijn buik en geluiden...
Ik ging steeds uit van buikgriep, maar met de vakantie zo dichtbij word ik gewoon een beetje bang.
Aan de andere kant, in spanje lopen ook vast wel goede artsen rond
Iedereen hier erg bedankt voor het meedenken en de goedbedoelde adviezen!
vrijdag 4 juli 2014 om 22:10
diarree is nu veel vaster geworden sinds vanmiddag, geen water meer. maar ik wordt gek van die pijn.
ik vond het ook raar dat ik de ha niet hoefde te zien, de assistent zei dat het niet nodig was.
werkgever is op de hoogte en weet ook dat ik het advies vd assistent opvolg.
assistent gaf aan dat als ik terugkwam van vakantie (over 2 weken) langs kon komen ala het nog niet over was... vond ik raar en heb ik ook gezegd maar ze zei dat ze nu niet meer voor me kon doen.
ik vond het ook raar dat ik de ha niet hoefde te zien, de assistent zei dat het niet nodig was.
werkgever is op de hoogte en weet ook dat ik het advies vd assistent opvolg.
assistent gaf aan dat als ik terugkwam van vakantie (over 2 weken) langs kon komen ala het nog niet over was... vond ik raar en heb ik ook gezegd maar ze zei dat ze nu niet meer voor me kon doen.
vrijdag 4 juli 2014 om 23:03
Als je toch gaat, let dan wel goed op dat je niet uitdroogt. Alleen immodium tijdens de reis is inderdaad goed advies, maar als je daarna leeg blijft lopen, moet je dat wel goed aanvullen. Zeker in een warm land droog je veel sneller uit dan wij gewend zijn. En van uitdroging ga je je heel snel nog veel beroerder voelen, waardoor je nog minder gaat drinken.
Alleen water is dan weer niet verstandig, dan krijg je weinig suikers en zouten binnen en voel je je daar weer slap door. Dus ook thee met suiker, bouillon of als je dat niet wegkrijgt, cola zonder prik.
Maar als je echt krom ligt van de pijn, vind je het dan wel een goed idee om uberhaupt te gaan? Ik zou onder die omstandigheden liever gewoon lekker in mijn eigen huis zijn.
Alleen water is dan weer niet verstandig, dan krijg je weinig suikers en zouten binnen en voel je je daar weer slap door. Dus ook thee met suiker, bouillon of als je dat niet wegkrijgt, cola zonder prik.
Maar als je echt krom ligt van de pijn, vind je het dan wel een goed idee om uberhaupt te gaan? Ik zou onder die omstandigheden liever gewoon lekker in mijn eigen huis zijn.
zaterdag 5 juli 2014 om 00:32
Annapalona, tja zo zou het wel moeten zijn. Ik zuig het niet uit mn duim. We hadden een erge diarree geval aan boord , echt het was een smerige bende linkergang vanachter. Die oude man wist dat hij ziek was en dan toch meereizen. Het is niet verantwoord vind ik. Mn chef zei ook dat het in principe niet mag. Vind dat een verzekeringsmaatschappij zou moeten terugbetalen voor ALLE besmettelijke ziektes. Is maar logisch
maandag 7 juli 2014 om 10:40
lieve viva dames, deze keer een (laatste) berichtje vanuit mijn zonnige vakantie bestemming.
vlucht is goed gegaan dankzij imodium, daarna wel een beroetde dag gehad(zondag). vanmorgen wakker geworden zonder pijn en nu normale stoelgang!! ben zo blij dat de pijn weg is!
geen idee wat het geweest is, maar ik wil jullie erg bedanken voor het meedenken. nu ga ik eindelijk lekker genieten vh zonnetje
vlucht is goed gegaan dankzij imodium, daarna wel een beroetde dag gehad(zondag). vanmorgen wakker geworden zonder pijn en nu normale stoelgang!! ben zo blij dat de pijn weg is!
geen idee wat het geweest is, maar ik wil jullie erg bedanken voor het meedenken. nu ga ik eindelijk lekker genieten vh zonnetje