Gezondheid alle pijlers

Drukkend gevoel ('beweging') in buik

03-07-2014 21:30 27 berichten
Herkent iemand dit?

Ter hoogte van mijn ribbenkast (net onder mijn borst) voel ik een drukkend gevoel in mijn buik. Of er tegenaan geduwd wordt van binnenuit. Het zit links.

Rare sensatie, het voelt precies als toen ik zwanger was.

Zijn dit darmbewegingen? Kunnen die zo hoog zitten?
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet toevallig toch zwanger? Dat is ook het enige moment waarop ik dat had.
Tja, het zou kunnen natuurlijk. Al denk ik van niet, ik heb geen buik (die ben ik juist kwijtgeraakt de afgelopen maanden).

Maar inderdaad: het voelt exact als een voet die duwt.

Toch maar even testen morgen dan (zou afschuwelijk zijn, dus hoop van niet).
Naar de huisarts.
Toch maar even testen!
Ik voel al een paar dagen hetzelfde. En ben ruim 17 weken zwanger. Vroeg me al af of het mijn kindje was. Jij herkent het als schoppen? Hmmm. Voor jou hoop ik van niet (opmakende uit je woorden).
quote:Istar_ schreef op 03 juli 2014 @ 21:35:

Naar de huisarts.Waarom? Ik heb er verder geen last van, ben niet ziek.
Ik herken het! Had het tijdens mijn zwangerschappen maar heb het ook wel eens gewoon. Eerste keer schrok ik want idd net een schopje. Maar bij mij zijn het gewoon echt mijn darmen.
Ik voel al 3,5 jaar 'schopjes'. Soms zo erg dat ik het zelf zie bewegen. Maar niet als een voet die duwt en bij mij zit het onder mijn navel. Zou toch even naar de huisarts gaan en een zwangerschapstest doen.
Als je kind tegen je ribben schopt ben je toch zeker een maand of 7 zwanger. Dat moet je dan wel gemerkt hebben.
quote:betjebig schreef op 03 juli 2014 @ 21:44:

Als je kind tegen je ribben schopt ben je toch zeker een maand of 7 zwanger. Dat moet je dan wel gemerkt hebben.Ja, dat zou ik ook denken, het lijkt me sterk ook. Mijn buik is in tien jaar niet zo plat geweest.
quote:proudmommy85 schreef op donderdag 03 juli 2014 21:40 Ik voel al 3,5 jaar 'schopjes'. Soms zo erg dat ik het zelf zie bewegen. Maar niet als een voet die duwt en bij mij zit het onder mijn navel. Zou toch even naar de huisarts gaan en een zwangerschapstest doen.

Ik was al bang dat ik de enige was! Heb dit ook heel vaak. Moet wel zeggen dat ik een spastische darm heb en mijn buik dus nogal vaak in beweging is. Heb echt heel la g gedacht dat ik weer zwanger was.

Maar vaak als ik een bobbel zie of voel bewegen volgt als vrij snel daarna een scheet of een grote boodschap haha.
Jouw omschrijving uit de OP doet mij erg denken aan de last die ik heb van mijn dikke darm die verstopt zit/moeilijk doet. Je dikke darm loopt inderdaad langs de onderzijde van je ribbenkast, aan de zijkanten. Het gevoel dat ik heb is aanhoudend, dus geen 'schopjes' maar 'geduw'. Houdt vaak een paar dagen aan. Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus kan het daar niet mee vergelijken.

Ik hoop voor je dat het gewoon je darm is!
Ik voelde mijn darmen veel meer toen ik nog slank was en heel weinig buikvet had. Als je nu een heel erg platte buik hebt, zou dat dus best gewoon darmactiviteit kunnen zijn.
Een spier die "trilt"? Ik voel dat ook wel eens, alsof ik inderdaad een schopje voel.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb dat als m'n darmen weer eens vervelend zijn. Herken het niet vanuit de zwangerschap.
Nou, in elk geval fijn te lezen dat ik niet de enige ben.

Die test doe ik morgen toch maar even voor de zekerheid (en mijn nachtrust), maar ik ga ervan uit dat het fijn bij twee kinderen blijft.
Ik heb laatst ook serieus een schopje gevoeld. Uur later bleek het schopje toch de inhoud van mijn dikke darm. Irritant, omdat ik wel, man niet een derde wil en ik er écht van schrok.
Alien.
verba volant, scripta manent.
Sinds ik twee keer zwanger ben geweest interpreteer ik darmgerommel ook wel eens als schopjes, vooral als ik nog half slaap. Dus dat het verwarrend is kan ik me wel voorstellen.
Wandelende darmen? ?,je bent niet de eerste die dan denkt zwanger te zijn! Komt vaker voor bij inderdaad obstipatie. Vervelend gevoel. Door trage bewegingen van de darmen en peristaltiek voel je dan druk in je buik en kan je het soms ook zien. Goed om een zwangerschapstest te doen, maar het klinkt inderdaad als darmklachten. Hoop dat het snel beter gaat.
Ik heb dit ook zeer regelmatig. Betekent bij idd ook dat de stoelgang niet helemaal lekker loopt!
Komt wel goed, schatje!
Test gedaan?
Niet zwanger hoor.

Had ik ook niet verwacht, ik heb geen onbeschermde seks.
quote:riannerianne schreef op 04 juli 2014 @ 16:02:

Niet zwanger hoor.

Had ik ook niet verwacht, ik heb geen onbeschermde seks.Bovendien zit je baarmoeder helemaal niet net onder je borst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven