Gezondheid alle pijlers

Eczeem

12-10-2010 17:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo , sinds nu ongeveer een jaar heb ik weer flink last van eczeem en dit over mijn hele lichaam.

Vroeger als kind heb ik er veel last van gehad , maar het is sinds mijn 13e weggebleven , tot vorig jaar toen zat ik ineens weer helemaal onder.

Na meerdere zalfjes geprobeerd te hebben , heb ik 3 maanden geleden een zalf gekregen die ook echt hielp , en hiermee was ook binnen 2 dagen alles vrijwel verdwenen.

Maar nu naar 3 keer de dokter en assistente gebeld te hebben , weten zei niet over welke zalf ik het heb en kunnen hem mij dus niet meer voorschrijven. de zalfjes die ik nu steeds mee krijg helpen niet tot nauwelijks , en het lijkt mij dan ook niet erg goed voor de huis om telkens maar weer andere zalfjes erop te smeren.

Ik ben vandaag weer terug gegaan en nu kreeg ik Locoid Crelo mee.

Dit zit niet in een tube en het is ook meer vloeibaar dan een zalf.

Mijn vraag aan jullie is nu : is er iemand bekend hiermee ?

En zo niet , zijn er misschien meer mensen die net als ik last van eczeem hebben , en wat helpt bij jullie.

Alvast hartstikke bedankt voor het reageren.
Ik heb heel erg eczeem gehad en toen lichttheraie in het ziekenhuis gekregen. Maar dan moet je wel echt de pineut zijn trouwens qua ernst van eczeem waardoor het wordt aangeraden door de dermatoloog en het is een behoorlijke aanslag op je privé leven aangezien je elke ma, woe en vrij naar het ziekenhuis moet voor een behandeling (die welliswaar maar max 2 minuten is maar het is wel een kwestie van aan en uitkleden en je qua tijden heel erg aanpassen want je bent niet de enige die die therapie nodig heeft).

Ik ben trouwens ook van mening dat een huisarts niet moet gaan dokteren als het gaat om eczeem. Kijk hij kan best 1 of twee keer een zalfje proberen maar als het gewoon iet werkt moet je naar de dermatoloog. Die heeft er echt verstand van, een huisarts heeft meer basiskennis. Eczeem kan zowel lichamelijk als geestelijk een zware aandoening zijn en daar moet gewoon serieus iets aan gedaan worden.

Wat stom ook dat ze niet weten wat ze je vorige keer hebben meegegeven!
Gewist.

Het modereerbeleid]van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Hoe kan je arts nu niet weten welk zalfje ze je de vorige keer hebben voorgeschreven? Dat hoort ie keurig in je dossier te zetten. Kan je bij de apotheek niet navragen wat je toen gehad hebt? Of heb je dit niet via arts/apotheek geregeld?

Ben het eens met Elizaar, zorg dat je een verwijzing voor de dermatoloog krijgt, die weet echt waar hij/zij het over heeft....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mijn man had jaren lang last van eczeem, door al het smeren was zijn huid ook heel erg dun geworden, het is echt troep die zalf, maar ja, de jeuk en schilfers werden er wel minder door.

Uiteindelijk bleek bij hem zuivel en suiker de boosdoener te zijn.

Hij eet nu zo min mogelijk zuivel en suiker en heeft voor zijn doen nu een perzik velletje.

Wat ik bedoel is: laat de artsen de oorzaak van je eczeem onderzoeken in plaats van de symptomen te bestrijden.

(Let wel: voor jou kan dat weer iets heel anders zijn dan geen suiker en melk meer.)
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Hoi ,

Bij de dermatoloog ben ik al geweest en die heeft mij testen laten doen waarbij ze konden zien waar ik allergies voor zou kunnen zijn , maar dit waren testen voor stoffen waar mijn huid mee in aanraking komt ,voor stoffen als nikkel , huisstofmijt en dergelijke ben ik al eens eerder getest.

De apotheek heb ik ook al gebeld maar die zien niets staan behalve de zalf die ik eerder mee gekregen heb maar ik weet zeker dat dit niet de zalf is die ik toendertijd mee gekregen heb,

Ik vind het zo stom van mezelf ook want normaal bewaar ik altijd de verpakkingen van zalfjes en medicijnen , maar dit keer dus niet , en nu zit ik ermee.

Ten tijde dat ik naar de dermatoloog moest had ik dus net die zalf gekregen van mijn huisarts en hierdoor was mijn eczeem op dat moment een stuk minder dus misschien moet ik er inderdaad maar weer eens langs gaan nu het weer zo hevig is.

Ik voel me er echt slecht onder vooral op momenten dat het erg zichtbaar is in mijn gezicht en op mijn handen , ik heb dan ook echt het gevoel dat iedereen naar mij kijkt , en het doet ook echt verschikkelijk pijn , een trekkerig gevoel.
Eczeem is een symptoom en geen klacht an sich. Ik heb vroeger last gehad van eczeem, na een paar behandelingen bij een homeopaat is het nooit meer teruggekomen. Sterkte, ik weet hoe vervelend het is!
Jeetje met eczeem in je gezicht moet je echt heel erg uitkijken. Je huid is daar echt kwetsbaar en al die troep die je er op smeert verdunt 9 van de 10 keer echt ontzettend je huid. Dat wil je niet op je armen maar al helemaal niet in je gezicht. Ik had eczeem in mn gezicht en daar heb ik speciale zalf voor gehad, protopic. Ook troep trouwens want in de vernieuwde gebruiksaanwijzing stond later dat je staar van dat spul kon krijgen wanneer het in contact kwam met je ogen. Ik smeerde t dus dun rond mn ogen want ook daar had ik eczeem (niet charmant die varkens oogjes :-[ )

Ik heb ook die allergietesten gehad, zoveel prutjes op mn rug en ook uitgebreide bloedtesten. Er kwam een lichte nikkerallergie uit en verder niks. Maar je kan in principe voor alles allergisch zijn, niet alleen de standaard dingen als wasmiddel maar ook voor de grondverf die onder de lak zit van je deurposten, behangerslijmresten van de vorige bewoners oftewel voor alles. De truck is om uit te zoeken wat het is, lastig!

Dat je weer naar de dermatoloog moet is dus geen twijfel over mogelijk. Eczeem doet echt zeer, je kan je kapot schamen (want niks met kortzichtogheid te maken heeft wat mij ook wel eens verweten is, én bedankt ) maar je huid moet ook nog een flink aantal jaar mee en dat wil je gewoon niet beschadigen door verkeerde zalfjes.

Van veel mensen heb ik idd ook gelezen of gehoord dat ze baat hebben gehad bij een homeopaat en de zogenaamde korreltjes. Ook een goede optie misschien.
Hier ook iemand met eczeem. Ik heb het heel extreem gehad over mijn hele lijf inclusief gezicht en hoofdhuid. Op een gegeven moment raakte de boel geinfecteerd en had ik over mijn hele lijf open wonden, korsten en infecties.

Huisarts had nog nooit zoiets gezien en heeft er zelfs foto's van gemaakt.. Naar een academisch ziekenhuis doorgestuurd. Een jaar onder behandeling geweest. ALLE zalven gehad die er waren en het hielp soms. Uiteindelijk was het antwoord van de professor (!) dat ik er maar mee moest leren leven en maximaal 1x per week 5 minuten onder een koude douche. Verder 5-8 keer per dag insmeren met lanette. Je begrijpt ik ben huilend het ziekenhuid uitgelopen, ik was 25 jaar.

Uiteindelijk ten einde raad bij de homeopaat beland (ik zat van top tot teen met open wonden en constant bloed aan mijn kleren) en een streng dieet, mariadistel en huidolie gekregen.

Na 2 weken was het over! Heel af en toe heb ik nog een plekje en daar heb ik nog wat zalf voor. Ik doe gem. 1,5 jaar met een kleine tube.

Eczeem is inderdaad een symptoon van iets wat te maken heeft met je lichaam intern. Ga eens langs bij een goede gerigstreerde homepaat.
Ik heb ook allergietesten gehad en bleek dat ik allergisch was voor alles. Zelfs katoen!
o wat een ellende als je voor alles allergisch bent maar wat heerlijk dat het nu een stuk beter gaat! Het is toch onmogelijk om normaal te functioneren als je zo onder zit en nergens tegen kan.

Ik had tot een paar maanden terug ook weer eczeem, op mn onderarmen, nek, tepelkloven en op mn hoofdhuid. Misschien dat het door stress kwam (superleuke nieuwe vriend waar het toch niet zo gezellig mee is afgelopen, of miss wel allergisch voor iets in zn huis, én ik ben bijna volledig gestopt met het drinken van melk, dronk toch wel 1,5 liter per dagennu alleen nog maar 's ochtends voor mn brinta). Eczeem is nu vrijwel weg behalve op mn hoofd en ik weet niet of het nou door het vertrek van de vriend komt of doordat ik zo ben geminderd met de melk. Of iets anders Nouja in principe doet het er ook niet toe, weg is weg!

Als ik in de toekomst weer last zal krijgen dan ga ik naar een homeopaat heb ik besloten.

Hebben jullie op persoonlijk en relationeel vlak ook geen last van de eczeem? Ik ben nogal lichamelijk ingesteld en heb t liefst elke dag seks (zit ik mooi mee als single ) maar als ik eczeem heb is zelfs een arm om me heen al te veel, laat staan een zwetend lijf op (of onder, achter, naast ) je
@ Cats : woow wat verschikkelijk moet me dat lijken , dat er gewoon gezegt word dat je er maar mee moet leren leven , mijn dokter heeft vroeger ooit tegen mijn moeder gezegt ja ze is nu eenmaal een allergie kind en veel kun je er niet aan doen.

Ik heb het ook vaak bij me tepels dat het gewoon helemaal kapot is , rond mijn ogen vind ik ook echt verschikkelijk want je voelt het echt enorm om over de eczeem om je mond nog meer te zwijgen.

& @ Elizaar , ik heb het ook dus weer sinds ik een nieuwe vriend heb zou het serieus misschien door iets bij hem kunnen komen ? want in de weekenden ben ik altijd bij hem , maar nadat het uit ging met mijn ex en ik iets kreeg met mijn nieuwe vriend is het begonnen eigenlijk.

maar hoe onderzoek ik dan hoe of wat dit kan zijn, zoals jij al zegt het kunnen zoveel dingen zijn echt niet normaal.

En seks , nee echt liever niet , ook al wil ik als het aan mij ligt net als jou wel elke dag , als ik flink onder zit sla ik toch liever even over.

Net als samen douchen als ik weer eens flink onder zit , hij heeft echt een fel douchelicht en dan ziet het er gewoon echt nog erger uit naar mijn idee.

Ik denk dat ik toch nog maar even langs de huisarts ga en misschien dat die me door kan verwijzen naar een dermatoloog of iets dergelijks.

En een homeopaat , hoe gaat dat kom je daar via de dokter of moet je dan zelf contact zoeken ?
@ Cassas, ik snap je twijfel over die dermatoloog niet zo. Je huisarts moet je niet misschien doorverwijzen naar een dermatoloog, dat moet hij gewoon hoe dan ook doen. Ik zou het echt niet accepteren als hij nee zou zeggen (eczeem wordt ontzettend door huisartsen onderschat en vaak verkeerd behandeld) en op mn hoofd op zn bureau gaan staan. Maar door je reacties zie ik jou dat niet zo snel doen

Tja die eczeem zou door stress kunnen komen. Misschien voel je in je onderbewustzijn dat deze vriend toch niet de goede is. Of misschien ben je juist superverliefd en ook dat kan stress geven. Positieve stress ... maar ook daar kan eczeem door getriggerd worden.

En dan hebben we nog de 1000en dingen uit zijn huis waar het door zou kunnen komen en waar ik echt nooit uit ben gekomen wat het nou is. Mijn relaties met eczeem hebben het niet overleefd, op een gegeven moment is het geestelijk en lichamelijk te belastend gebleken waardoor het gewoon niet werkte. Als je hele lichaam open ligt doet dat pijn, ben je niet vrolijk en dat is ook niet goed voor de relatie. Tja ... ik kan je er dus geen advies in geven ben ik bang.

Homeopaat kan je zelf contact mee opnemen. Ik denk dat je bv via dit forum best een paar namen van goede homeopaten kan krijgen in jouw regio maar dat is een gokje. Een verwijzing van een arts is juist niet nodig. Succes!
Ja gelukkig gaat het al een stuk beter en heb ik er soms helemaal geen last meer van en kan soms zelfs douchegel gebruiken!

Dieet wat van de homeopaat was:

Geen "normale" zwarte thee meer (ik dronk zo'n 1,5 liter per dag haha) Maar verse groene thee en brandnetelthee met bijvoorbeeld kaneel, in de supermarkt te krijgen

Geen koffie

Geen redbull, frisdranken

Geen varkensvlees of andere vette vlees

Geen toegvoegde en geraffineerde suikers

Geen kant en klaarmaaltijden

Geen melk

Zuinig met kaas

Zuinig met scherpe en pittege kruiden

Wel:

Verse producten, liefst biologisch

Kip, tartaar, rundergehakt, vis, 2-3 dagen in de week geen vlees

Alleen maar volkoren producten

Veel water of verse groene thee of brandnetelthee

Mariadistel druppels, 3x per dag

Huidolie PH neutraal of een vaseline als Lanette of van Vaseline (Bodyrescue). Geen zwitsal, nivea en dat soort producten

1x per week sauna, en soms zonnebank

Homeopaat kun je op internet vinden of je kunt het bij je ziektenkostenverzekering aanvragen. Sommige homeopaten doen aan irisscan, heeft bij mij dus veel geholpen.
kijk eens op

vmce
Al eerder genoemd, maar stoppen/minderen met het nuttigen van zuivel en suiker!

Heeft bij mij (en anderen die ik ken) echt geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven