Gezondheid alle pijlers

Ervaringen Nuvaring?

10-07-2013 10:45 23 berichten
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil liever niet (meer) de pil slikken vanwege bijwerkingen als mood swings, afnemend libido e.d. en ben op zoek naar iets met minder hormonen.

Mirena wil ik niet, en na het topic over Implanon gelezen te hebben zie ik die ook niet zo zitten. Gewone spiraal ook niet, omdat ik voor ik de pil gebruikte al een hevige menstruatie had.

Nuvaring lijkt me prettig vanwege de lage dosis hormonen, het maar één keer per maand hoeven plaatsen en het eventueel kunnen doorringen tijdens vakanties.

Hoe bevalt de nuvaring in de praktijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ring lang gebruikt en was er tevreden over. Heeft een maand of twee geduurd eer mijn lichaam aangepast was aan de hormonen, en toen kon in rustig altijd doorringen zonder maandstonden, zo aangenaam.

Verder voelde ik hem niet, partner ook niet, en had geen problemen met inbrengen/uitnemen.
Ik vond m erg fijn! Ik heb de Nuvaring in totaal ongeveer zes jaar gebruikt.

Het blijven natuurlijk wel hormonen en de dosis moet wel hoog genoeg om werkzaam te zijn dus je lichaam en geest verandert wel een beetje. Dat merk ik met name nu ik na drie jaar (tweede keer dat ik m gebruikte) ben gestopt. Dat neemt niet weg dat ik het heel makkelijk vond om de ring te gebruiken en de veranderingen waren vooral een gelijkmatiger humeur en minder vette huid etc.

Ook het feit dat je er maar twee keer per maand aan hoeft te denken vond ik erg prettig!
Ik heb ook de nuvaring gebruikt omdat ik zo min mogelijk hormonen wilde. Ik had geen last van de hormonen dat ging allemaal prima. Maar ik vond die ring zo onwijs irritant. Ik voelde hem vaak zitten en ze zeggen dat tijdens de seks dat de partner en jijzelf niks merkt..nou echt wel! iedere keer moest dat ding eruit en dan maar niet vergeten om hem er binnen 2 uur weer terug in te doen anders ben je de klos. Ik vond hem dus niet fijn.
Ik vond het een heel stuk beter dan de pil. Betrouwbaarder, doordat ziek zijn er geen invloed op heeft en je er maar eens per maand aan hoeft te denken (hij is vier weken betrouwbaar, daarna deed ik meestal direct de nieuwe in). Verder geen probleem, voelde de ring niet zitten. Maar, het blijven inderdaad hormonen. Ik ben er dus mee gestopt: wat een verademing! Toen ik op vakantie ging ben ik er weer mee begonnen om mijn menstruatie uit te stellen en gelijk bij terugkomst dat ding eruit gehaald, wat een ellende...
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Fijn dat deze ervaringen alvast een stuk positiever zijn dan die van Implanon.

Ben zelf een paar jaar gestopt met de pil en voel me vele malen beter. Nooit geweten dat dat zo'n invloed op je gesteldheid kan hebben.

Het liefst gebruik ik ook geen hormonen maar ja, veel goede alternatieven zijn er niet en op een zwangerschap zit ik ook niet te wachten.
Werkt de zoekfunctie nog steeds niet?
Ik gebruik hem graag. 4 weken in, 1 week uit. Alleen de eerste maand heel de maand licht bloedverlies gehad. Doorringen werkt bij mij helaas niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:fiddeldee schreef op 10 juli 2013 @ 12:05:

Werkt de zoekfunctie nog steeds niet?Probeer het en je weet het...
quote:Fame schreef op 10 juli 2013 @ 12:09:

Ik gebruik hem graag. 4 weken in, 1 week uit. Alleen de eerste maand heel de maand licht bloedverlies gehad. Doorringen werkt bij mij helaas niet.Dan gebruik je hem dus een week langer dan voorgeschreven en word je de 5e week ongesteld?
Klopt twister, dat deed ik ook. De ring heeft voldoende hormonen voor vier weken gebruik. Wel goed de bijsluiter lezen, want het is iets risicovoller dan de drie weken aanhouden. Het risico komt vooral door het te laat inbrengen of het vergeten uit te halen, maar als je het goed bijhoudt (er zijn goede apps voor) dan is het geen enkel probleem.

Dat toch scheelt weer een paar ongesteld zijn per jaar.

Ook ik kon namelijk niet doorringen. Ik kreeg er doorbraakbloedingen van. En omdat je geen pijl kunt trekken op de doorbraakbloedingen, hield ik het liever bij elke maand een stopweek.
quote:12twister schreef op 10 juli 2013 @ 12:20:

[...]

Dan gebruik je hem dus een week langer dan voorgeschreven en word je de 5e week ongesteld?Ja, precies, en het scheelt een doos ringen (en verbandmiddelen en buikpijn) per jaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier eens en nooit meer! Ik heb de ring ongeveer zes maanden gebruikt. In die zes maanden ook nog nooit zo weinig seks gehad.. Als ik de ring in had, had mijn vriend het idee dat hij aan het ringsteken was, anders was het nogal charmant (not) om dat ding eruit te halen.

Daarnaast kreeg ik ook erg last van krampen als ik ongesteld was (iets dat ik met andere middelen nooit had).
Mijn vriend heeft de ring niet tot nauwelijks gevoeld. Als ie m al voelde, dan was dat niet vervelend volgens hem.

Ringsteken is onzin, de penis gaat er langs, niet er door.

Vervelend dat je vriend raar deed en dat jij er erge buikkramp van kreeg, Josine. Zo heb ik het niet ervaren. Ik heb de ring er dan ook nooit uitgehaald voor sex, dat kan trouwens wel.(max drie uur per 24 uur)

De ervaring van Blue_yoshi kan ik onderschrijven, als je hebt overgegeven of als je diarree hebt, hoef je je erna geen zorgen te maken over de betrouwbaarheid. Ook heel fijn.
Een vriendin van mij gebruikte de ring ook met veel plezier, maar haar vriend vond hem altijd zo 'vervelend' tijdens de sex. Volgens vriendin was het bij hem voornamelijk het gedacht. Bleek ook zo te zijn, want na een tijdje vertelde ze hem gewoon dat ze hem eruit had gehaald terwijl het niet zo was, en toen voelde vriend hem niet meer zitten.

Hier ook nuvaring gehad. Op zich geen probleem alleen het doorringen lukte niet, dan was ik meteen een maand lang ongesteld. Ook was ik vaak, na de ring eruit te halen, nog dik een week ongesteld dus had vaak wel problemen met de ring en een tampon in. Voelde hem verder niet zitten en ideaal dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Nu wel mee gestopt omdat het ring-tampon probleem toch erg vervelend was..
Ik zweer bij de Nuvaring. Ik heb een app die me er aan herinnert wanneer die in een uit moet. Ziek zijn heeft geen invloed op betrouwbaarheid en zowel vriend als ik voelen hem nooit zitten. Als hij hem toch voelt haalt hij hem er even uit.
Ik gebruik hem ook al jaren en hij bevalt erg goed. Ik ben zelf niet altijd even nauwkeurig met in doen en uithalen. Vroeger kreeg je er een apparaatje bij, die gaf aan wanneer het tijd voor een nieuwe was. Die van mij is helaas spoorloos verdwenen en nieuwe kan ik niet meer vinden.

Annelaure, welke app gebruik jij hiervoor? Dat zou voor mij heel interessant zijn.
Ik gebruikte de Ring timer, niet gratis (¤0,89) maar werkte veeeeel beter dan de app die MSD aanbevool nadat de smsservice stopte.
Cheery, bedankt voor de tip. Ik heb hem geïnstalleerd en ben benieuwd.
Ik vond het niet fijn, de ring bleef niet lekker zitten tijdens sex.

En je kunt hem er wel uithalen (max 3 uur geloof ik), maar dat is niet zo'n sexy onderbreking van een spontane vrijpartij.

Bovendien zat hij vaak niet lekker.

Ik ben dus op andere anticonceptie overgestapt.
Ik heb de ring niet, maar twijfel er over omdat:

- ik een lisexcisie heb gehad en daar (baarmoedermond) vooral rust wil houden ivm ongewenste cellen. Ik zal de gynaecoloog vragen of het invloed heeft.

- mijn zusjes hebben de ring, maar zij hebben beide erg last van pigmentvlekken in het gezicht. Herkent iemand dit? Zij willen er nu mee stoppen.
Mij bevalt hij goed.

Toch ga ik overstappen op de koper spiraal omdat ik geen hormonen meer in mijn lichaam wil stoppen. Maar ik vind de ring heel fijn, voel er niets van en hoef er maar 1 keer in de 3 weken aan te denken! Een hele verbetering tov de pil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven