Gezondheid alle pijlers

help please!!!!

17-07-2013 14:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.Ik slik sinds afgelopen vrijdag de pil. Dit is voor mij de eerste keer. Ik heb de eerste pil verkeerd ingeslikt las ik later. Omdat dit op je eerste menstruatie moet maar dat heb ik dus niet gedaan. Is dit erg?IK slik de pil nu elke dag door.Als het goed is word ik morgen of vandaag nog ongesteld.  Krijg ik dan mijn menstruatie als nog als ik de pil doorslik?Ik ga zaterdag een week  op vakantie ik wil dan graag niet ongesteld zijn. Moet ik de pil doorslikken of heeft dat geen zin? Omdat ik het verkeerd heb in genomen dat ik dan alsnog ongesteld word?Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Door slikken betekend geen menstruatie stel je slikt hem 2 maanden door word je 2 maanden niet ongesteld

Gewoon strip afmaken dan word je daarna ongesteld.

Als je dan een week stopt altans.

En deze maand met condoom want pil kan zijn dat die nog niet betrouwbaar is. Dan na je menstruatie weer beginnen:)
Als je niet op eerste dag van je menstruatie begint dan is de pil in principe na een week betrouwbaar.

De pil doorslikken is geen menstruatie.
Ik denk dat je dit even met je apotheek moet bespreken, zij weten welke pil je gebruikt en wat nu verstandig is om te doen. Ik weet niet of je seksueel aktief bent, maar vraag anders ook direct vanaf wanneer je er vanuit kunt gaan dat het veilig is in jouw situatie.
Kind, is jou helemaal niks uitgelegd van de pil?

Je had op de eerste dag van je menstruatie moeten beginnen om vrijwel direct "veilig" te zijn.

Je moet zorgen dat je 1 strip achter elkaar slikt, dan 7 dagen geen pil slikt en daarna weer met een nieuwe strip begint. Tijdens die 7 pilloze dagen krijg je ergens een onttrekkingsbloeding (soort van ongesteldheid, maar geen echte. dat is normaal). Stop je niet, dan stel je dat uit.

Zorg dat je nooit langer dan 7 dagen stopt want dan is de pil niet veilig meer. Ik doe voor de zekerheid altijd 6 dagen zodat ik, als ik het dan een keer vergeet, nog steeds niet te laat ben.

Ik zal het er ook maar ff bij zeggen: Stel je neemt de pil altijd rond 10.00 's ochtends, en je vergeet hem de volgende ochtend, dan heb je tot 22:00 's avonds om de pil nog in te nemen en dan is hij nog veilig. Er mag maximaal 36 uur zitten tussen 2 pillen. Dat betekent dus dat je, als je de pil vergeten bent, nog 12 uur hebt om hem in te nemen.

Ik adviseer je ook om je pil dus in de ochtend te nemen. Mocht je het dan een keer vergeten ben je de hele dag wakker om het je te herinneren en alsnog de pil te nemen. Als je slaapt, slaap je zo 8 uur van die 12 weg.

Als ik jou was zou ik de HA nog even bellen voor een goede uitleg van de werking van de pil.
Je hebt dus niet op de eerste dag van je menstruatie maar de week voor je ongesteld zou worden de eerste pil geslikt? Ik denk dat het heel lastig te voorspellen is of je wel of niet ongesteld gaat worden.

Wat ik zou doen: voor de zekerheid tampons meenemen en pil nu volgens schema gaan slikken. Dus de strip afmaken en dan 7 weken stopweek.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 17 juli 2013 @ 14:20:

Je hebt dus niet op de eerste dag van je menstruatie maar de week voor je ongesteld zou worden de eerste pil geslikt? Ik denk dat het heel lastig te voorspellen is of je wel of niet ongesteld gaat worden.

Wat ik zou doen: voor de zekerheid tampons meenemen en pil nu volgens schema gaan slikken. Dus de strip afmaken en dan 7 weken stopweek.Doe maar 7 dagen!!
Wanneer wordt er eens een aparte Pil-Pijler geopend op het forum?
In de bijsluiter staat toch stap voor stap beschreven hoe je de pil moet gebruiken. Snap dit soort paniek vraagjes nooit zo goed
quote:Yvonne77 schreef op 17 juli 2013 @ 14:33:

Wanneer wordt er eens een aparte Pil-Pijler geopend op het forum?Of een pijler voor tieners?
quote:Yvonne77 schreef op 17 juli 2013 @ 14:33:

Wanneer wordt er eens een aparte Pil-Pijler geopend op het forum?Omdat het enige antwoord op alle pil gerelateerde vragen is "lees de bijsluiter". Kom je er desondanks niet uit bel je met de huisarts (en ga je hard werken aan je begrip van de nederlandse taal..).
Hallo allemaal, hartelijk dank voor de reacties.

Ik ben inderdaad te vroeg begonnen met het slikken van de pil, 1 week eerder.

Ik slik nu de pil door tot deze strip op is dan neem ik een stopweek. Omdat ik aanstaande zaterdag op vakantie ga, blijf ik door slikken met de pil, ik hoop dat het dan helpt zodat ik op vakantie niet ongesteld word. Ik heb mijn huisarts hiervoor om advies gevraaagd. Zij gaf ook aan dat er wel een kans is op een doorbraak bloeding. Ik hoop het niet.. maarja die kans is dus wel groot.

Groetjes
Lieve TO,

Daar zijn bijsluiters voor uitgevonden. Hoe kan je dat ding slikken zonder er iets van te snappen..

Nee als je doorslikt word je niet ongesteld. (tenzij je heeeeeeeel vaak achter elkaar doorslikt, dan krijg je een doorbraakbloeding, wat overigens niet ernstig is.(die kans na 1 x doorslikken is niet zo groot) nee ik ga niet uitleggen wat dat is... hoe kan je in godesnaam al een de anticonceptie als je bijna nog niet eens weet waar de kindertjes vandaan komen, maar goed)

Nee het is niet erg dat je niet op je 1e dag begonnen bent. Je wordt morgen enkel wakker met groen haar en een rode neus .

Het voordeel van op 1e dag van je menstruatie slikken is dat ie meteen veilig is. Als je op andere dag begint moet je 7 dagen nog wat bij gebruiken. (bij sex he, niet bij slapen of je tanden poetsen...)

Waarom zo'n schreeuwpaniektopic als het gewoon in de BIJSLUITER - B. I . J .S. L. U. I. T.E.R staat.

Ik word zo moe van die 100.000 piltopics...
quote:Rua-Red schreef op 17 juli 2013 @ 15:05:

[...]

Of een pijler voor tieners?Of een wet om de pil te verbieden onder de 25 of met een IQ van 100 of minder omdat die lui die bijsluiter niet lezen...
quote:miepje1971 schreef op 17 juli 2013 @ 14:30:

[...]

Doe maar 7 dagen!! 7 weken stopweek, hihihi en dan vervolgens hier 30 topics openen over zwanger zijn ondanks de pil ..

(sorry ik zal ophouden met flauw doen, ben een beetje kippig...)
quote:dwergje_88 schreef op 17 juli 2013 @ 14:12:

Als je niet op eerste dag van je menstruatie begint dan is de pil in principe na een week betrouwbaar. quote:Ephina schreef op 17 juli 2013 @ 14:16:

Je had op de eerste dag van je menstruatie moeten beginnen om vrijwel direct "veilig" te zijn.Wat is het nou?
Bah
Lees nou eens goed! Er staat in principe hetzelfde alleen dan andersom, slimmie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven