Gezondheid alle pijlers

ik durf echt niet aan de prednison

16-02-2011 20:32 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet morgen met prednison beginnen voor mijn darmontsteking, maar ik durf echt niet. Echt, ik kan het echt niet. Ben er zooo bang voor en dat terwijl ik al zo slecht in mijn vel zit en op dit moment al van de ene angstaanval in de andere val, terwijl ik ook nog eens ziek ben. Ik durf niet en ik wil niet, ben zo bang voor die verschrikkelijk enge, gevaarlijke bijwerkingen.
Waar ben je precies bang voor? Heb je het daar al met de arts die je de prednison heeft voorgeschreven over gehad? Of met de apotheek?

Prednison is idd geen onschuldig paracetamolletje. Maar ze schrijven het ook niet zomaar voor. Het is een beproefd middel dat over het algemeen goed werkt.
Ik kan me er iets bij voorstellen aangezien ik dat zelf ook heb gehad bij mijn medicijnen, maar wat bleek...ik heb helemaal geen bijwerkingen. Gewoon mee beginnen, worden de bijwerkingen erger dan de kwaal dan verder kijken. Maar zo wou je toch ook niet verder??
Echt Lila ga een keer met die angsten aan de gang ipv hier al die topics openen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jeetje.. je kunt je toch ook pas zorgen gaan maken als je iets van de bijwerkingen merkt?
Sorry maar waar maak je je druk om?
WELKE verschrikkelijk enge, gevaarlijke bijwerkingen?

(En ja, ik weet heus wel dat er nadelen aan prednison zitten, maar soms heb je het gewoon nodig omdat je andere klachten hebt die het beste behandeld kunnen worden met prednison.)
Lila, raap jezelf bijelkaar en ga naar de psych. Je maakt het jezelf zo ontzettend verschrikkelijk veel moeilijker dan nodig is..... Neem de prednison en ga aan je problemen werken.

Wat is er zo erg aan prednison? Heb je de bijsluiter van paracetamol wel eens gelezen? Daar word je ook niet vrolijk van hoor. Je zult het niet voor niks gekregen hebben, je arts weet heus wel wat hij/zij doet.

Ik gebruik nu al ruim 5 jaar dagelijks prednison en ik ben er (ondanks de bijwerkingen die ik wel heb) heel blij mee.
tja ik begrijp je angst wel hoor,maar je hebt twee kuezes of het middel slikken,en van je kwaal afkomen of het middel niet slikken en de kwaal op de koop toenemen

Die bijwerkingen KUNNEN voorkomen dat moet je ook letterlijk opvatten... je

KAN last van bijwerkingen krijgen maar hoeft niet

sterkte gewenst met je besluit!
Kijk ook eens naar hoe vaak de bijwerking voorkomt. Vaak staat er bij dat bijvoorbeeld 1 op de 10.000 of 1 op de 25.000 mensen last krijgen van de bepaalde bijwerking.
Prednison is een paardenmiddel en een arts schrijft dat alleen voor als het echt nodig is. Het gevolg van het niet slikken kan wel vervelender zijn of worden dan de last die je hebt van de bijwerkingen van de prednison.

Ik weet dat het niet fijn is om prednison te moeten slikken, maar met een darmontsteking blijven lopen, is ook geen pretje.

Sterkte, ik hoop dat je snel van je ontsteking af bent.
PredBison: als in paardenmiddel?
Mijn zus heeft een flinke tijd Prednison geslikt en ze was ook bang voor de bijwerkingen, vooral voor een dik gezicht, vocht vasthouden en haarverlies, maar het viel bij haar heel erg mee. Ze heeft alleen wat zwakkere botten gekregen, maar daar heeft ze geen last van.

Ik snap het dus best hoor dat je het eng vindt, maar je hebt ze toch niet voor niets voorgeschreven gekregen.
Ik zou banger zijn voor die darmontsteking als ik jou was...
Ik zou het toch slikken. Wat andere ook zeiden, je hoeft geen last te krijgen van bijwerkingen. En krijg je er last van kan je altijd nog in overleg met je huisarts ermee stoppen.

Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik slik voor de rest van mijn leven prednison en kom er nooit meer vanaf. Probeer je dus voor een kuurtje niet onnodig druk te maken.
quote:Zwuppeliennn schreef op 16 februari 2011 @ 20:50:

Lila, raap jezelf bijelkaar en ga naar de psych. Je maakt het jezelf zo ontzettend verschrikkelijk veel moeilijker dan nodig is..... Neem de prednison en ga aan je problemen werken.

Mee eens.

Ik heb voor mijn astma minstens eens per jaar prednison nodig en merk weinig van bijwerkingen. Wat nodig is voor je gezondheid, is nu eenmaal gewoon nodig.
Ik kan je angst goed voorstellen!!! De bovenstaande posters onderschatten het echt volgens mij. Ik heb zelf 25 maanden prednison gebruikt, ook voor darmontsteking.

Ik ga hier niet uitgebreid mijn ervaringen vertellen, want ik wil je niet nog banger maken dan je bent. Maar voor mij geldt: ik slik het nóóit meer. Nooit. Persoonlijk vind ik prednison het vreselijkste middel dat ik ooit heb gebruikt, erger dan chemo. Ik, als rasoptimist, werd er depressief van en het heeft nog zeker een jaar geduurd voordat ik mezelf weer terug had gevonden. Depressie, angststoornissen en stemmingswisselingen zijn ook juist heel erg veel voorkomende bijwerkingen, in tegenstelling tot bijv haarverlies wat weinig voorkomt.

Heb je je angst ook met je arts besproken? Er zijn vaak ook andere opties bijv. Entocort, een mildere vorm van prednison.
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 februari 2011 @ 21:19:

[...]

Mee eens.

Ik heb voor mijn astma minstens eens per jaar prednison nodig en merk weinig van bijwerkingen. Wat nodig is voor je gezondheid, is nu eenmaal gewoon nodig.Dan heb je het waarschijnlijk over een lage dosering (15-30 mg??) over een korte tijd. Dat is heel anders dan maandenlang hoge doseringen slikken, zoals iemand met een darmontsteking.
Wie zegt dat zij maanden lang hoge doseringen gaat slikken? Bovendien, wie zegt dat zij net zulke bijwerkingen gaat krijgen als jij? Ik snap dat het voor jou heel ellendig is geweest, maar voor heel veel mensen is het niet ellendig geweest.

Bovendien geeft het aantal topics wat TO in de laatste weken/ maanden heeft geopend ook iets. in dit geval dat psychische hulp heel erg op z'n plek is.
quote:Immaculata schreef op 16 februari 2011 @ 21:30:

Ik kan je angst goed voorstellen!!! De bovenstaande posters onderschatten het echt volgens mij. Ik heb zelf 25 maanden prednison gebruikt, ook voor darmontsteking.

Ik ga hier niet uitgebreid mijn ervaringen vertellen, want ik wil je niet nog banger maken dan je bent. Maar voor mij geldt: ik slik het nóóit meer. Nooit. Persoonlijk vind ik prednison het vreselijkste middel dat ik ooit heb gebruikt, erger dan chemo. Ik, als rasoptimist, werd er depressief van en het heeft nog zeker een jaar geduurd voordat ik mezelf weer terug had gevonden. Depressie, angststoornissen en stemmingswisselingen zijn ook juist heel erg veel voorkomende bijwerkingen, in tegenstelling tot bijv haarverlies wat weinig voorkomt.

Heb je je angst ook met je arts besproken? Er zijn vaak ook andere opties bijv. Entocort, een mildere vorm van prednison.Nou die slaapt lekker vannacht
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Prednison is kaa-uu-tee spul.

En iemand heeft het over bijwerkingen van paracetamol.

Dat kun je niet vergelijken.

Prednison kan veel heel veel kapot maken, in langdurige en hoge doseringen.

Ik heb in mijn jeugd veel heel veel prednison gehad. Mijn haar viel uit, mijn groei werd gestopt, kwam veel aan betreft kilo's.

Mijn gebit werd er niet beter op.

Het is allemaal goed gekomen met mij, heb prachtig haar, een mooi gebit, goed gewicht..

Op mijn 32e weer pred gebruikt..kwam 20kg aan..

Mijn imuunsysteem naar de flikker..

opvliegers, en toch voelde ik mij beter.

Maar nooit, nooit ga ik die zooi weer gebruiken.

Prednison is een paardemiddel.

Lila..

Hoeveel mg moet je gaan gebruiken?

en waarom geen imuran of remicade of humira o.i.d?
Hoe lang moet je het gaan gebruiken dan?
1x is echt genoeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven