Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, ook in 2022 gaan we verder

01-01-2022 22:23 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier vind je het oude topic

gezondheid/leven-met-pijn-kletsend-het- ... #p33600906
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Present ! :cheer:

Gelukkig Nieuwjaar allemaal !
Wij hebben ons ook verbaasd over de hoeveelheid aan vuurwerk dit jaar. We hebben vanuit ons balkon flink veel kunnen zien. Omdat het goed weer was hadden we ook ver uitzicht en dus veel gezien. Niet te merken dat er een vuurwerkverbod was.
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik in het nieuwe topic maar weer eens mee gaan schrijven :P

Iedereen een gelukkig nieuwjaar en vooral minder pijn en veel rust in het hoofd :)
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, Gelukkig Nieuwjaar allemaal :heart:

Zitten film te kijken, maar naast me ligt er iemand te snurken :-D
Dan zo maar naar bedje.

Alvast welterusten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk wel een goede dag gehad. Heb weer in m'n eigen bed geslapen (en heb met m'n gesnurk m'n man eruit gejaagd :( ) werd vrij laat wakker en heb veel geschreven.
Schrijven is al heel lang een hobby van me (zo'n 45 jaar? Of langer) maar ik schrijf niet elke dag. Een dagboek bijhouden begint met elke dag, elke 2 dagen, elke .. ohja... er is alweer een dag voorbij week, enz. Zo gaat het dan ook met m'n blog, die ik echt regelmatig zou updaten, maar wat de laatste tijd niet zo goed ging. En vandaag ineens... het stroomde uit pen én toetsenbord. Ongekend. Heerlijk ook.
(en het fijne van toetsenbord: het is leesbaar :nut: )

Met dat alles heb ik wat 'goede gewoontes' afgestoft (ipv goede voornemens, want daar doe ik niet aan :P) en ben ik klaar voor het nieuwe jaar. :lol:

IK merk dat ik m'n dagelijkse wandelingetje begin te missen. Het hoost hier nu trouwens, dus nu iets minder. In theorie mag ik met corona natuurlijk wel naar buiten, als ik maar voldoende afstand van iedereen houd. (volgens andere theorieën mag dat weer niet, maar ik kom vaak niemand tegen als ik wandel, dus waarom zou dat niet mogen? En als ik iemand tegenkom, houd ik heeeel veel afstand) maar ik heb er de energie niet voor :( Vandaag een beetje dizzy af en toe. Ik eet ook amper, want het smaakt nergens naar.
Dus nouja, dat was de eerste dag van dit jaar weer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tvp
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Hier ook noodweer nu. Wou ook gaan wandelen maar blijf lekker binnen
Het stormt en hoost hier .
Nu even rustig wakker worden en dan douchen.
Zowel de staatsloterij als de postcodeloterij zijn ons deurtje voorbijgegaan dus ik moet morgen weer gewoon werken. Gezien mijn lichamelijke staat nu wordt het vandaag een rustdag dus.
Moet er morgen wel weer voorde volle 100 % staan natuurlijk. In de zorg kan je het je niet permitteren maar " half " aanwezig te zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ook hier regent het weer.
Ik ben nu aan het bijkomen van een paar drukke dagen.
Langzaam aan opstarten en kijken wat ik vandaag eens ga uitspoken.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
02-01-2022 10:33
Goedemorgen, ook hier regent het weer.
Ik ben nu aan het bijkomen van een paar drukke dagen.
Langzaam aan opstarten en kijken wat ik vandaag eens ga uitspoken.
Hoelang mag je nog blijven bij de ggd hemke?
Vind je het nog steeds leuk om te doen ?
Of kost het je erg ( te) veel energie? Zo lees ik dit nu een beetje nl.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Een dag te laat maar alsnog een gelukkig nieuwjaar allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Hier uiteraard ook weer een rustige dag in het verschiet. Slechte nacht gehad, moeilijk in slaap komen. Toch maar redelijk op tijd eruit gegaan, zodat ik vannacht hopelijk beter in slaap zou vallen.


Fijne dag iedereen :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe weleens melatonine innemen voor het slapen gaan.
Helaas is dat ook niet bestand tegen het gesnurk van manlief.

Ik blijf lekker binnen, wat een weer buiten!

Moet ook nog ff afwachten of manlief mijn andere schoenen met daarin mn andere steunzolen :-$ kan vinden in de camper (die al in de stalling staat)
Die zitten nl lekkerder in mn wandelschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier nu droog en de zon schijnt
Wel waait het nog ontzettend hard
Ik denk er nog even over na of ik nog aan de wandel ga of niet. Heb al wel wat kleine klusjes in huis gedaan maar zit vnl op mijn kont vandaag. Was ik ook een beetje aan toe dus ik gun het mezelf vandaag maar even. Morgen weer werken.
Dan heb ik een week van 32 uur werken en 2 keer voor moeder rijden ( ziekenhuis en GGD) erop zitten naast mijn huishouden en dat is ( te ) veel voor mij.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
02-01-2022 10:54
Hoelang mag je nog blijven bij de ggd hemke?
Vind je het nog steeds leuk om te doen ?
Of kost het je erg ( te) veel energie? Zo lees ik dit nu een beetje nl.
Het zijn hele lange dagen ,, Lientje.
Dagen van negen en een half uur of tien uur zijn geen uitzondering meer geworden.
Nu met de booster loopt het vaak uit, wij moeten blijven totdat de laatste gevaccineerde naar buiten loopt.
Er passeren gemiddeld 2000 gevaccineerden de wachtruimte, die wij observeren, vragen beantwoorden,opvangen en verzorgen.
Het vraagt veel energie van hoofd en lichaam,om het vol te houden.
Er is een tekort aan EHBO’ers ,krijg nu ook vragen of ik meer uren wil draaien.
Dat red ik lichamelijk niet meer, ik moet een paar dagen vrij wezen, dan kan ik weer een dag draaien, 16 uur in de week is voor mij de Max.

Nu rommel ik de dagen een beetje door, strakjes weer verder met schilderen/lezen, even hoofd leeg maken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt erg pittig hemke
Vind het wel onwijs stoer van je!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wow dat is wel pittig, Hemke. Goed dat je rust neemt, maar het is nu al veel, lees ik. Echt top dat je het wel doet!

Jij ook zware weken in het verschiet dus, Lientje. Hoop dat de rustige dag gelukt is?

IK heb zojuist wat met was gedaan en mezelf ook gelijk onder de douche gezet. Man krijgt z'n smaak terug, dus moest ik mezelf maar vast opfrissen, voordat ook z'n reuk terugkomt. het is echt heel bizar, niets ruiken. Ik heb een heerlijke nieuwe deo, die ik totaal niet ruik nu. Ook met eten alleen zout en zoet proeven is een rare ervaring. Motiveert ook niet echt tot gezonder eten.
En ik heb rare steken in m'n knie. Had net ook krachtverlies.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee dat was de afgelopen week Dreamer. Alleen morgen nog werken en dan heb ik 10 dagen vrij.
Ik schreef dat ik dat er morgenavond op heb zitten die week. Gelukkig. Vandaar dat ik wat moe en futloos ben.
Mijn dag was vrij rustig ja. Wat opgeruimd. Stofzuiger door het huis gehaald. En verder tv gekeken, gelezen En op de bank gehangen.
Was niet zo actief vandaag.

Heb je wel honger Dreamer? Las dat geen honger hebben ook een bijwerking van de omnicron variant is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oooh, dus je hebt juist rust nu. Wat heerlijk!

Ik had minder trek. Vandaag begin ik weer wat meer eten te zoeken. Man heeft echt dágen geen trek gehad. Ik heb nog nooit dágen geen trek gehad. Vroeger als ik ziek was, moest ik eten van m'n moeder. Als ik me nu dus eens niet lekker voel, ga ik eten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar. Ik eet ook altijd. Als ik boos ben. Als ik me niet lekker voel. Als ik verdrietig ben. Als ik blij ben. Dit kilo's zijn er niet aangewaaid natuurlijk daar kunnen we eerlijk in zijn :biggrin:

Ja. Alleen morgen nog een avonddienst. En dan verder vrij. Voor 10 dagen. Heerlijk hoor
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vooruitzicht, Lientje.
10 dagen even helemaal niets met het werk.”

Hier draait een hond haar rondjes, ze danst erover, er staan toastjes met kaas op de salontafels en madam wenst ook een toastje, dus hoe trek ik aandacht !!!
De andere diva zit en kijkt en telt je de happen in de mond, in hoop iets te krijgen.

Ik ben vast gelopen met mijn schilderij, heb foto en ee; bericht geappt naar de schilderdocent, zo leuk, zijn reactie.
Geen kalkkwast erover. Zet het in de hoek en neem het mee ,zodra de lessen weer starten.
Komt allemaal goed, de bomen zijn zo goed gelukt, en de nevel is ook mooi, de rest komt ook goed.
Deze docent wordt dit jaar 83 ,geeft nog les met zoveel plezier.


Verder wachten wij nu op de hoosbuien die strakjes gaan komen, voordien tijd worden ze uit gelaten en dan, heerlijk naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt pittig Hemke, maar wel goed van je dat je je zo inzet!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het wel ok. Ik wacht nog steeds op operatiedata maar dat zal wel het nodige geduld vergen. Geleidelijk aan nemen sommige klachten wel wat toe dus daar baal ik wel van, maar afgezien daarvan kon het slechter.

Ik merk wel dat het me zwaar valt dat ik al vier jaar uit het arbeidsproces ben. Ik mis het werken echt. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :P
Alle reacties Link kopieren
Snap ik wel alcedo. Je mist een doel, een zingeving,een reden om je bed uit te komen.
Hopelijk komt er iets op je pad wat wel haalbaar is. Al is het dan maar van huis uit en 2 uurtjes per dag.
Ik heb soms dat ik denk : hoefde ik maar niet meer te werken. Want het valt me soms best zwaar. Zeker op de zware pijndagen. Maar als ik dan terugdenk aan de periode dat ik niet gewerkt heb, herinner ik me weer de uitzichtloosheid van de dag en. Soms had ik geen idee of het nu dinsdag of zaterdag was.
Dat heb ik nu trouwens weer maar dat komt omdat ik sommige weken best veel werk en ook weekeinden. Veel dagen dan. Soms ook veel uur maar dat moet ik niet te lang doen want dan gaat het mis. Soms ontkom je er niet aan in de zorg helaas.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
03-01-2022 11:09
Snap ik wel alcedo. Je mist een doel, een zingeving,een reden om je bed uit te komen.
Hopelijk komt er iets op je pad wat wel haalbaar is. Al is het dan maar van huis uit en 2 uurtjes per dag.
Ik heb soms dat ik denk : hoefde ik maar niet meer te werken. Want het valt me soms best zwaar. Zeker op de zware pijndagen. Maar als ik dan terugdenk aan de periode dat ik niet gewerkt heb, herinner ik me weer de uitzichtloosheid van de dag en. Soms had ik geen idee of het nu dinsdag of zaterdag was.
Dat heb ik nu trouwens weer maar dat komt omdat ik sommige weken best veel werk en ook weekeinden. Veel dagen dan. Soms ook veel uur maar dat moet ik niet te lang doen want dan gaat het mis. Soms ontkom je er niet aan in de zorg helaas.
In mijn geval is twee uur al teveel, maar je hebt gelijk hoor. Ik mis de zingeving in mijn leven en dat matcht niet met mijn karakter. Gelukkig ervaar ik mijn dagen niet als uitzichtloos, maar ik moet ook voorkomen dat dat wel gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven