Gezondheid alle pijlers

Likdoornpleisters

23-05-2014 19:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang een likdoorn op mijn voet, maar nu vond ik het tijd om er iets aan te doen. Ik had van die likdoornpleisters van de Kruidvat gekocht, en heb een stuk of vier keer die behandeling herhaalt. Nu heb ik dus gelezen dat die pleister niet nat mag worden, omdat het zuur dan uitlekt naar de rest van de huid, en dat dat zorgt voor een brandwondje. Ik heb nu dus een wit rondje op mijn voet :( heeft iemand hier ervaring mee die weet of het vanzelf over gaat?

Xx Laure
Dat witte rondje is de verweekte huid. Dat hoort zo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Even naar de pedicure. Ben je er in 1x goed vanaf. Ik heb geen goede ervaringen met die pleisters, ze verweken en gaan dan draaien en het 'pitje' blijft er bijna altijd in zitten.

Overigens ken ik die van dat water niet, lijkt me stug, je moet die pleister er toch een aantal dagen op laten zitten?!
Tja dat zou kunnen, lijkt me ook wel omdat het ook niet op de verpakking staat, maar die site zegt het niet voor niets en ergens klinkt het wel logisch. Ik hoop dat jij gelijk hebt en dat het niet waar is!
Ik heb nu deze. Voor mijn eelt werkt het goed, de grotere likdoorn ben ik nog mee bezig.
Mijn pedicure kan het beter dan die pleisters.

Bovendien ziet zij ze veel eerder, namelijk voordat ik iets voel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ga naar een pedicure, helpt veel beter en vooral sneller dan zo'n pleistertje.
Zo'n pleistertje haal je gewoon bij de supermarkt of drogist maar een pedicure????? Hoe werkt dat, hoe kom je daar? Persoonlijk zou ik best een keer naar een pedicure willen gaan maar ik vind dat best ingewikkeld. Meestal doen mensen dat aan huis op afspraak. Als een pedicure in een winkelcentrum zou zitten waar je zo naar binnen zo kunnen lopen dan zou ik wel naar een pedicure gaan.
BenQ; hoe kom je daar?

Hoe kom je bij de dokter

Hoe kom je bij de kapper

Hoe kom je bij de tandarts
Naar de pedicure gaan is ingewikkeld?

Nog nooit gehoord dat likdoornpleisters niet nat mogen worden. Ik douche er mee en heb nog nooit brandwonden gehad.

Zoals iemand eerder aangaf; dat witte hoort inderdaad zo.
quote:benq schreef op 23 mei 2014 @ 21:41:

Zo'n pleistertje haal je gewoon bij de supermarkt of drogist maar een pedicure????? Hoe werkt dat, hoe kom je daar? Persoonlijk zou ik best een keer naar een pedicure willen gaan maar ik vind dat best ingewikkeld. Meestal doen mensen dat aan huis op afspraak. Als een pedicure in een winkelcentrum zou zitten waar je zo naar binnen zo kunnen lopen dan zou ik wel naar een pedicure gaan.

Ik laat eens in de zoveel maanden mijn voeten behandelen bij een pedicure die werkt bij een schoonheidssalon.

Type pedicure in en je woonplaats en je krijgt zo een aantal adressen.
Dat witte laat op een gegeven moment los en daar mee verwijder je dan (een stukje van) de likdoorn. Over het algemeen moet je het een tijdje blijven behandelen om de hele likdoorn te verwijderen. Je moet het zien als een doorn. Het puntje zit dieper en moet helemaal weg. Anders groeit hij weer aan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pedicure + plaatsnaam intypen op google.

De mijne zit letterlijk om de hoek.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven