Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI wat verdrietig dat je jullie katten weg moeten doen en jullie bedrijf moeten opgeven

Geeft misschien wel minder zorgen nu je niet om het bedrijf moet denken.

goed van je dat je je drinkontbijt opmaakt en een oxazepammetje hebt genomen, dan rust je misschien wat vannacht.

Nogmaals een dikke
Ow wijffie je wordt ook wel in een rollercoaster geduwd he! De ene beslissing na de andere!

Maar al het andere (ja zelfs de katten) zijn op dit moment bijzaak. Het belangrijkste is hij, ben jij, zijn jullie!

Knap van je dat je jezelf toch dwingt om wat te eten/drinken! Ik hoop dat je een beetje slaapt.

Wanneer wordt bekent of de chemo maandag door kan gaan?
Heel veel sterkte de aankomende tijd, maar ik lees dat je heel veel lieve mensen om je heen heb dus dat zal wel goed komen.

Toch nog even een van mij erbij!! Probeer je rust te nemen!!
Och lieve IBI en IHI
Denk aan jullie.
Ja, dat vind ik echt.
IBI en HIH. Heel veel sterkte samen!

Stomme vraag misschien hoor, maar waar gaan je katten heen? Heb je er iemand voor? Hoeveel heb je er ook weer?
Ik kan niets uit mijn toetsenbord persen. Weet het gewoon niet. Al dat verdriet, HIH, de katten, jullie bedrijf. Ja wat moet ik schrijven? Ik kan niet meer doen dan duimen en echt hopen dat het allemaal goed komt. Uiteraard HIH maar om jou maak ik mij ook zorgen als je niet beter gaat eten hoor.

Het is dat je geen hap door je keel krijgt, anders had ik alllang met een pan eten voor je deur gestaan.

Je moet ook voor HIH sterk zijn dus ook lief voor jezelf zijn, als je niets eet stort je al heel snel in. Dus even jezelf dwingen meis.

xxx
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een verdriet IBI, en nu de katten en het bedrijf weg doen.

Ik hoop dat het allemaal goed komt met je man dat is nu natuurlijk het belangrijkst.

Je hebt gelukkig een lieve familie om je heen om jou en je man te steunen.

En wij steunen je allemaal virtueel
Ibi ik hoop dat je ligt te slapen. Sterkte, kracht en liefde voor jullie morgen.
Oh, alsof de situatie al niet verdrietig genoeg is en dan moet je ook nog grote beslissingen nemen over katten en bedrijf.

Gaan ze morgen beginnen met de chemo?
IBI
Ik heb redelijk geslapen HIH belde me net wakker want hij had zoveel pijn. Hij wil heel graag uit bed maar dat lukt gewoon niet. Hij ziet ook heel erg tegen een eventuele ruggenprik op. Hij is bang dat ze hem gewoon met een stel verplegers op gaan tillen en gewoon die prik geven ook al gilt hik dat hij dat niet wilt.

Ik ga er zo weer naar toe hij wilt dat ik zijn rug masseer ik hoop dat het mag van de verpleging.

Hij wilt zich zo graag scheren maar dat mag niet. Huid is nu extra gevoelig en bloedingen heel gevAarlijk.

Gisteren bezig geweest met praktsche zaken. Tandarts afspraak van hem afgebeld en gelijk situatie uitgelegd en gevraagd of ze hem niet uit wilde schrijven ondanks dat hij nu langer als een half jaar niet komt. Was gelukkig geen probleem.

Verder de Hans anders gebeld want zijn nieuwe bril is bijna klaar. Situatie uitgelegd en gevraagd wat de mogelijkheden zijn om de bril alsnog op maat te laten maken. Meneer reageerde geweldig. Ging bellen naar hoofdkantoor om er spoed achter te zetten (ik ben namelijk per ongeluk op huidige bril gaan staan dus hij heeft nu niks) en dan komt meneer persoonlijk naar de daniel den hoed om hem af te stellen. Zulke dingen doen goed
Ha zussie,

Durf je nog niet te bellen, hoop zo dat je nog slaapt. Even voor twaalf vannacht durfde ik ook niet (had het moeten weten, even viva checken of je nog wakker was.....).

Jullie hebben de juiste beslissingen genomen over de katten (wou dat wij ze konden opvangen maar als je grote kleine nichtje er allergisch voor is moeten ze straks weer weg) en over het bedrijf. Vindt het zo erg, het is echt HIH zijn ding.

Hier is het het laatste waar we mee inslaap vallen en het eerste waar we aan denken. Waarom houdt deze nachtmerrie niet op?

Een dikke knuf vanuit ons allen!
Lieve IBI, weer wat uurtjes slaap gehad gelukkig.

Fijn dat mensen praktisch mee denken met jullie.

Je zegt dat je man zelf het bed niet uit kan, gaat hij zo snel achteruit IBI? Hij ligt toch net een paar dagen in het ZH? Hij is er toch lopend naar binnen gegaan? Jeetje meid... .

Over de katten, plaats anders een prikbordoproepje hier, wie weet is er iemand die ze wil hebben voor altijd of misschien zelfs tijdelijk? Nee heb je...
IBI, ik schrik me rot!

Ik wil je heel veel liefde, kracht en warmte toewensen!

Ohhh Ibi, dat is een goed idee van Pilous!! Er is vast wel een lieve viva-forumster te vinden die je katten tijdelijk op wil vangen. Ik heb er 3 en dat vind ik al te veel anders had ik ze genomen. Ik ga hier in mn dorp ook wel om me heen vragen!

En over het bedrijf. Moet het echt opgeheven worden of kun je (met hulp van de boekhouder) de boel tijdelijk op non-actief zetten?

Ik denk dat HIH juist blij is als de ruggeprik er in zit, dan heeft ie minder pijn en kan hopelijk wat ontspanner/ontspannender (hoe schrijf je dat?) liggen.

Dikke knuffel voor vandaag, voor jou, HIH en je lieve familie!
dubbel.... ben nog niet helemaal wakker
Oh ik lees dit nu pas..... wat vreselijk.....

Heel veel sterkte ik ben ik......
DTEEZ!
Moge iBI, wat kunnen die kleine dingetjes dan even fijn zijn he als dat meezit. Ik hoop dat die bril snel klaar is. Ga je alsjeblieft wel vandaag proberen iets te eten?

Kan je niet kijken of je een logeeradres voor je katten kan vinden? Dat als je man weer beter is dat ze dan weer terug komen? Of misschien nog een ander familielid waar ze even heen kunnen?

Goedemorgen,

Hopelijk kun je vandaag wat beter eten...

En wat een tegenslagen...naast de katten, nu ook jullie bedrijf Het is allemaal bijna niet te verstouwen...maar helaas, je zit nu eenmaal in die achtbaan en het enige wat je kunt doen is het allemaal over je heen laten komen

Hebben trouwens twee schatten van katten
Ik ga vanavond idd een oproep plaatsen maar hebben dus twee geholpen poezen. 1 van 5 en 1 van 7. Ze kunnen met kinderen en andere dieren willen wel graag naar buiten. Het liefste samen opvangen in ergste geval apart
Wellicht kunnen wat mensen het over twitter knallen, op hyves zetten oid....

Denk er maar even over na IBI.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 juni 2010 @ 08:57:

Hebben trouwens twee schatten van katten

Ahhh probeer echt een tijdelijk logeeradres te vinden meis. Als deze narigheid achter de rug is dan hebben jullie iig die twee schatten nog.

Ik zal ook eens even her en der vragen of iemand dat zou willen doen.

XXX
Ik kan het aan een vriendin van mij vragen of ze het zou willen doen, alleen kunnen ze daar niet naar buiten, zou dat een groot probleem zijn? (ik weet niet of ze het zou willen of kunnen hoor, dus niet meteen juichen aub)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven