Gezondheid alle pijlers

Omega 3 voor droge ogen

15-06-2025 12:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al een tijdje last van ontzettend droge ogen. Nu las ik dat Omega 3 daar goed voor is. Iemand ervaring hiermee en welk merk is het beste hiervoor?
Ik gebruik kunsttranen op oogarts advies. Te koop bij apotheek of drogist.
Ik gebruik ook visolie capsules tegen droge ogen. Bij mij helpt het. Ik heb die van nutribites.
Ik zou eerst achterhalen waarom je zulke droge ogen hebt. Dus huisarts en misschien verwijzing naar de oogarts. Je krijgt maar 1 paar ogen, dus zorg daar goed voor.

Zelf heb ik kunsttranen via de oogarts. Zonder conserveringsmiddel, dat gaat beter met mijn lenzen.
Is door iemandvastgesteld dat je droge ogen hebt? Omega 3 kan sowieso geen kwaad. De oorzaak kan echter ook hormonaal zijn. Ik heb gemerkt dat warmte op mijn ogen (middels warm theeglas tegen mijn ogen ;-D ) verlichting geeft. Overweeg nu compressen aan te schaffen.

Druppels kunnen ook verlichting geven zoals ogentroost (van Weleda dacht ik).
DronkenAardbei schreef:
15-06-2025 12:37
Ik gebruik kunsttranen op oogarts advies. Te koop bij apotheek of drogist.
Dit!
Kunsttranen krijg ik al, die helpen niet afdoende. Heb zowel druppels als gel.
Als je de kunsttranen via de oogarts krijgt, vragen om andere druppels. Het is soms even zoeken welke voor jou het beste werken.

Wat Sterrenstof zegt, het kan ook hormonaal zijn, of te maken hebben hooikoorts. Zelf heb ik in het voorjaar altijd veel meer last van droge ogen, en als mijn maandlenzen tegen het einde lopen.
Ik lees even mee. De kunsttranen op recept (diverse soorten uitgeprobeerd) ga ik slecht op. Alleen Similasan van de drogist helpt bij mij. Maar liever zou ik die minder vaak nodig hebben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven