Gezondheid alle pijlers

Pilmoe, maar wat dan?

20-01-2019 19:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de bevalling van de tweede ben ik aan het rommelen met de pil. Met de microgynon 30 werd ik eerder ongesteld dan de stopweek. Ik probeer nu sinds anderhalve maand de 50, maar ik word er misselijk van. Na 15 jaar, behalve rondom zwangerschappen, de pil te hebben geslikt, ben ik 'm zat. Maar wat dan? Een spiraal plaatsen zie ik echt niet zitten. Andere middelen bevatten net zo goed hormonen. Condooms...zou dat wel veilig genoeg zijn?
Alle reacties Link kopieren
Meer kinderen dan maar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wil je nog een derde?
Toch een spiraal.

Of zo'n ding in je arm.
Wil je nog meer kinderen?
Zo niet, sterilisatie. Voor één van jullie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie je een spiraal plaatsen niet zitten? Ik vind het echt ideaal!
Sterilisatie, voor beiden.
Senna1985 schreef:
20-01-2019 19:03
Een spiraal plaatsen zie ik echt niet zitten.

Waarom niet?
-Nienke- schreef:
20-01-2019 19:09
Waarom zie je een spiraal plaatsen niet zitten? Ik vind het echt ideaal!
Ik vind het de hel. Het plaatsten en dan zat het niet goed en vreselijke pijn. Na 3 dagen eruit laten halen.


De een vind het ideaal en de ander niet.
Ik heb de prikpil ( tegen de PMS) en ben gesteriliseerd. Beiden aan te raden.
Het gaat je om de hoeveelheid hormonen? Dan zou je een minipil kunnen overwegen.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
20-01-2019 19:07
Wil je nog meer kinderen?
Zo niet, sterilisatie. Voor één van jullie.
Dit
Alle reacties Link kopieren
We willen geen derde, maar ik wil nog een paar jaar wachten met sterilisatie, gezien het echt definitief is...
Een uitstrijkje maken doet al ongelooflijk veel pijn bij mij. Vandaar dat ik een spiraaltje niet zie zitten.
Ik zal me eens gaan verdiepen in de minipil.
Alle reacties Link kopieren
Senna1985 schreef:
20-01-2019 19:03
Een spiraal plaatsen zie ik echt niet zitten.
Als je een bevalling mee hebt gemaakt is een spiraal toch niet meer zo'n drama? (niet bot bedoeld of zo, ik snap het gewoon niet zo goed) Ja, er circuleren een hoop horrorverhalen, maar dat blijft uiteindelijk een minderheid.

Andere hormoonvrije opties zijn condooms (zou ik niet blind op varen nee) of sterilisatie.
Prikpil, implanon of sterilisatie.
Alle reacties Link kopieren
Senna1985 schreef:
20-01-2019 19:30
We willen geen derde, maar ik wil nog een paar jaar wachten met sterilisatie, gezien het echt definitief is...
Een uitstrijkje maken doet al ongelooflijk veel pijn bij mij. Vandaar dat ik een spiraaltje niet zie zitten.
Ik zal me eens gaan verdiepen in de minipil.
Onze berichten kruisten elkaar.

Andere opties: Implanon, Nuvaring?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-01-2019 19:17
Ik heb de prikpil ( tegen de PMS) en ben gesteriliseerd. Beiden aan te raden.
Ik heb je een pb gestuurd. Vraagje hierover.
Herkenbaar. Ik ben ook pilmoe, of eigenlijk hormoonmoe. Heb eigenlijk alles geprobeerd behalve spiraal.
Ding in arm was vreselijk!
Nuvaring beviel me wel oké.
Nu gebruiken we condooms, ik hoop niet dat t misgaat want we hebben eigenlijk geen wens voor een derde. Mijn man durft geen knipje, misschien over een tijdje wel. Als er een derde komt is dat geen heel groot probleem, maar dat betekent niet dat we onzorgvuldig zijn met de condooms. Ik zou ook een map halen bij een gescheurd condoom.
Senna1985 schreef:
20-01-2019 19:30
We willen geen derde, maar ik wil nog een paar jaar wachten met sterilisatie, gezien het echt definitief is...
Een uitstrijkje maken doet al ongelooflijk veel pijn bij mij. Vandaar dat ik een spiraaltje niet zie zitten.
Ik zal me eens gaan verdiepen in de minipil.
Als de microgynon 30 te licht is, is de minipil dat waarschijnlijk ook.
Maar daar kan de huisarts je meer over vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Smam1517 schreef:
20-01-2019 20:16
Herkenbaar. Ik ben ook pilmoe, of eigenlijk hormoonmoe. Heb eigenlijk alles geprobeerd behalve spiraal.
Ding in arm was vreselijk!
Nuvaring beviel me wel oké.
Nu gebruiken we condooms, ik hoop niet dat t misgaat want we hebben eigenlijk geen wens voor een derde. Mijn man durft geen knipje, misschien over een tijdje wel. Als er een derde komt is dat geen heel groot probleem, maar dat betekent niet dat we onzorgvuldig zijn met de condooms. Ik zou ook een map halen bij een gescheurd condoom.
Jij kan je toch ook laten steriliseren?
Alle reacties Link kopieren
Spiraal valt toch wel mee als je al kinderen hebt?

Ik heb geen kinderen en wel een spiraaltje. Ja het deed pijn maar dat is maar even en je hebt er daarna zoveel plezier van!

Ik heb het idee dat je de beste optie te snel afschrijft.
Oh, spiraal vond ik pijnlijker dan bevallen. Mijn baarmoeder ligt fors gekanteld. Ik heb echt 3 dagen plat gelegen van de pijn. En daarna elke maand wel pijn en bloedingen.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn bevalling heb ik een koperspiraal genomen. Het doet door je bevalling geen pijn omdat je baarmoedermond al is opgerekt. Ik zou het niet te snel afschrijven als ik jou was
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven