Gezondheid alle pijlers

PMS wie herkent dit?

08-10-2014 21:58 28 berichten
Is het normaal om bij PMS 4 dagen voor je menstruatie ontzettend depressief te zijn? Ik ken niemand die het net als mij heeft, zoek eigenlijk herkenning. Ik ben heel emotioneel, angstig, heb nachtmerries en slaap weinig. Daarnaast een ontzettend down gevoel, elke keer overvalt het me weer. 2 dagen nadat mijn menstruatie is begonnen begin ik me weer normaal te voelen. Is dit normaal, hoort dit erbij en wat kun je er aan doen.

Ik neem nu extra magnesium en teunisbloemolie.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt wel heel heftig, als je je echt zo beroerd voelt. Is er geen achterliggende reden, ergens waar je je zorgen om maakt ofzo?

Ik zou als ik jou was even naar mijn huisarts toe gaan.

Zelf werd ik down van de pil, slik je de pil?
Pil doorslikken? Spiraal nemen? Zorgen dat je hormonen stabiel blijven... Misschien eens met je huisarts over hebben die kunnen je vaak wel helpen..
Ja, ik heb het ook, alleen is het ruim een week van te voren al zover. Ik ga naar de huisarts, ik wil niet de helft van de maand depri zijn.
Ja, herkenbaar, ik ben dan een totaal ander mens... Probeer te bedenken: Ik heb PMS en over zoveel dagen is het weer over! Dat helpt bij mij wel en extra magnesium inderdaad ook. Verder gewoon die dagen niet teveel hooi op je vork nemen.
Ja, herkenbaar. Gelukkig niet elke maand maar kan er enorm door overvallen worden, lusteloos, angstige gedachten, moedeloos gevoel. Ook al weet ik gelukkig dat het weer vrij snel over gaat blijft het een k..gevoel.
Ik had tijdens pil ook best last van (niet zo erg maar merkte duidelijk). Met spiraal heb ik dat nauwelijks. Voordeel is dat je dan sowieso nauwelijks ongesteld raak.
Als je echt ontzettend depressief bent, zou het kunnen dat je last hebt van pmdd in plaats van pms.

Ik zou het zeker even met de huisarts bespreken.

Sterkte!
Ik kreeg ook altijd een week van te voren al klachten. Vreselijk voelde ik me altijd. Ook heel slecht slapen en ik had soms zelfmoordneigingen. In mijn hoofd dan. Maar nu ben ik in de overgang en het is heerlijk rustig in mijn hoofd. Wat een genot!
Slik je de pil?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ander topic

Misschien heb je er iets aan
Je bent zelf een theepot
Maca kan je hormoonhuishouding stabiliseren.

Google maar eens. Misschien heb je er wat aan?

Magnesium is inderdaad goed, maar wordt niet bij iedereen evengoed opgenomen.
Heel herkenbaar! En sinds ik de mirena heb is het nog erger. Maar ja, m'n menstruatie die nog wel elke maand komt is zoveel minder dus ik bijt iedere maand minimaal een week even door de zure appel heen.
ik heb dat ook! Exact vier dagen voor ik bloed zie :-D Depressief, bijna suicidaal zelfs. Labiel, moe... Het is vreselijk! En erg belastend voor het gezin. Me er over heen zetten omdat ik weet waar het van komt lukt totaal niet. Relativeren is onmogelijk.

Zucht....
Let it Bee
Ik heb het ook, heel naar. @ lynnanoya. Dat Maca spul heb je daar zelf ervaring mee?
Hier nog één. Ik slik Teunisbloem en vitamine D. En heb het gevoel dat het erger is als ik veel zout en suiker eet, dus dat doe ik dan ook maar niet meer. Verder geen tips maar ik lees mee.
Als je magnesium slikt kijk dan dat het niet magnesiumoxide is. Vaak zijn dit de goedkopere merken die niet goed zijn en bovendien diarree veroorzaken.

Beter zijn magnesiumcitraat of magnesiumtauraat en nog beter is magnesiumolie. Door de huid wordt magnesium beter opgenomen.Magnesiumolie kan je zelf maken, is stukken goedkoper dan de olie die je koopt.

Inderdaad kunnen teveel suikers zeker je PMS beïnvloeden.

http://mens-en-gezondheid ... e-menstruatieperiode.html

http://www.natuurgeneesku ... dex.php?pagina=voedingpms
Ik herken het ook van de laatste jaren. En het valt ook bij mij nu nog samen met volle maan, joepie!!
Hoi,

Ik heb hier ook heel erg last van gehad, ik was een heks echt verschrikkelijk. Ik haatte mijn man op die dagen, dacht alleen maar aan uit elkaar gaan, ik schreeuwde tegen mijn kind en hond, en dan al die lichamelijke dingen. Echt een hel. Psychologen, homeopathie, teunisbloemolie etc, niets hielp. Op een gegeven moment las ik dus over een aanvullende vitaminepil, Equi Fem Biotics, vreselijk duur, maar ik heb het toch besteld. En nu wil ik nooit meer zonder! Ik heb vrijwel nergens last meer van! Ik weet niet of het bij iedereen helpt, maar voor mij is het een geschenk uit de hemel.
Ik heb het ook heel erg, en sinds mijn 30 word het alleen maar erger. Gebruik geen anticonceptie. Echt ruim een week voor de tijd is het almraak, ik denk er ook over om naar de huisarts te gaan.
Nou ik had nooit ergens last van, maar sinds een half jaar wel. '

Ik ben niet depressief, nou ja wat geprikkeld dan. Bekaf niks wil lukken (en ik moet zoveel) .

Buikpijn, heel veel plassen,lichte hoofdpijn,rillingen en dit gaat weg zodra ik ongesteld ben Maar kan wel vier a vijf dagen duren.

Herkennen dames deze klachten ook? of alleen de depressieve klachten?
Ik heb veel baat bij lachesis mutus ,een homeopathisch middel. Ik neem elke dag 10 druppels in een glas water. Het helpt vooral bij vrouwen die zich beter gaan voelen zodra ze menstrueren. Ik heb echt ernstige PMS. Bij mij zijn het vooral psychische klachten. Nu ik al een jaar Lachesis gebruik heb ik bijna geen klachten meer.

Ik heb nu alleen een beetje rugpijn, maar niet eens zo erg dat ik er molletjes voor wil nemen.
Alles komt goed
Ja, herken ik

zegt genoeg

Niks tegen gevonden, alleen stoppen met 'ik moet zoveel' tegen jezelf zeggen. Voor de volgende maand alvast die dagen in je agenda doorkruizen en 'ik mag doen waar ik zin in heb' neerzetten (naast wat ècht moet natuurlijk). Dat helpt bij mij wel iets..minibeetje.
quote:lesleya schreef op 21 oktober 2014 @ 17:52:

Ik heb veel baat bij lachesis mutus ,een homeopathisch middel. Ik neem elke dag 10 druppels in een glas water. Het helpt vooral bij vrouwen die zich beter gaan voelen zodra ze menstrueren. Ik heb echt ernstige PMS. Bij mij zijn het vooral psychische klachten. Nu ik al een jaar Lachesis gebruik heb ik bijna geen klachten meer.

Ik heb nu alleen een beetje rugpijn, maar niet eens zo erg dat ik er molletjes voor wil nemen.Echt? Waar kan je dat middel kopen?
bij de apotheek of de online drogist. Wel even een waarschuwing: het kan in de eerste maand erger worden/lijken, maar dat is alleen maar een teken dat het middel goed (gaat) werken.

Ik ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie en neem het vanaf dat moment elke dag.
Alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven