Gezondheid alle pijlers

Prijs implantaat

03-10-2011 16:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat er binnenkort 3 kiezen worden getrokken, zullen er 2 a 3 implantaten worden geplaatst. Plaatje kan niet omdat bij mij het bot te veel slinkt.

1) Nu heb ik geen flauw benul hoeveel zoiets kost en waar ik op moet letten. Heb wel 2 kronen en weet dat daar garantie op zit?

2) Kun je net als bij kronen het ene jaar (bijv. in december) het voorbereidende werk laten uitvoeren en dan in januari de implantaten laten plaatsen? Dit i.v.m. verzekering.
Ik heb een aantal jaren geleden twee implantaten in mijn onderkaak gekregen (medische noodzaak) en hoefde dus maar 90 euro te betalen. Maar heb uiteraard de rekening gezien....4000 euro (incl. nieuw gebit)
Volgens mij kun je de kosten wel scheiden, althans als de tandarts dat ook wil.
Volgens mij ligt het gemiddeld wel rond de 1000 euro voor een implantaat.

Je kan uiteraard de kosten splitsen, aangezien ze volgens mij toch niet gelijk de kroon erop zetten.

Ik neem in ieder geval aan dat er kronen op komen?

Dan zou ik inderdaad wel rekenen op min. 4000 euro.

Ligt aan de materiaal en techniekkosten..
Waarom heb je dit gewoon niet aan je tandarts gevraagd?
Je moet een begroting vragen bij zon dure ingreep. Dan kan je van te voren vragen bij je verzekering wat het je zelf gaat kosten.
Ongeveer 1000 euro per stuk.
-
Daydream; ik was dusdanig van slag toen ik hoorde dat er 3 kiezen uit moeten, dat ik dat niet heb gevraagd.

IceRose; de tandarts gaf aan dat ze met een chemisch goedje botopbouw gaan doen.

Verder iedereen bedankt, heb ik toch enig idee (ga uiteraard wel nog even contact opnemen met de tandarts).
[…]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2013 21:43
Reden: spam
% gewijzigd
Ik denk maar zo dat TO al lang niet meer op je vieze spam zit te wachten na 2 jaar! En jij kan wel wat oogimplantaten gebruiken, kan je de regels tenminste even doorlezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven