Probleem: oxazepam niet leverbaar, help!
vrijdag 25 juli 2025 om 17:42
vrijdag 25 juli 2025 om 18:40
Ik heb toevallig net weer besteld en vandaag gewoon geleverd gekregen. 90 stuks, wat ik ook vroeg
Ik heb geen ervaring met alprazolam maar zou ook niet blij zijn om ineens die te krijgen
Ik denk dat de mensen die zich afveagen wat het probleem is zelf geen oxazepam gebruiken. Of mss veel minder frequent
Mss kun je rondbellen naar andere apotheken? Of internetapotheken? Je nag nl gewoon bij elke apotheek in nl je recept inleveren.
Ik heb geen ervaring met alprazolam maar zou ook niet blij zijn om ineens die te krijgen
Ik denk dat de mensen die zich afveagen wat het probleem is zelf geen oxazepam gebruiken. Of mss veel minder frequent
Mss kun je rondbellen naar andere apotheken? Of internetapotheken? Je nag nl gewoon bij elke apotheek in nl je recept inleveren.
vrijdag 25 juli 2025 om 19:06
Al gedaan, niemand heeft meer.*jaline schreef: ↑25-07-2025 18:40Ik heb toevallig net weer besteld en vandaag gewoon geleverd gekregen. 90 stuks, wat ik ook vroeg
vrijdag 25 juli 2025 om 19:10
Ah, bedankt voor je reactie. Ik gebruik oxa dagelijks in een hele lage dosis ( al heel erg lang), samen met antidepressivum. Houdt elkaar perfect in evenwicht, ik functioneer er heel goed op.
Nu ben ik dus zo goed als gestopt met de oxazepam ( niet om 1 keer, maar wat ik nog had verdeeld) en ik merk dat ik me hartstikke rot ga voelen.
Misschien is het alternatief dan toch een goed idee, zeker omdat het minder verslavend is.
femmefemme wijzigde dit bericht op 25-07-2025 19:12
3.82% gewijzigd
vrijdag 25 juli 2025 om 19:10
Nope. Ook gebeld en met mij velen, begreep ik van de dame aan de telefoon. De vraag was bekend.
vrijdag 25 juli 2025 om 19:14
vrijdag 25 juli 2025 om 19:16
vrijdag 25 juli 2025 om 19:22
Nee hoor, het wordt echt wel in grotere doses voorgeschreven. Ik ken iemand die dat chronisch krijgt voorgeschreven, en dat gaat dan over 5 stuks per dag. Reken maar uit.Femmefemme schreef: ↑25-07-2025 19:16Heel bijzonder. De max is over het algemeen 30 stuks per keer.
Ook internetapotheken lopen tegen hetzelfde leveringsprobleem aan. Hebben ook niets meer.
vrijdag 25 juli 2025 om 20:09
Dat is iets te kort door de bocht. Ik heb het een paar jaar elke dag geslikt. Ook omdat ik niet verslavingsgevoelig ben, mocht dat onder controle van de arts. Nadat de ergste crisis voorbij was, ben ik gaan afbouwen en slikte ik het alleen maar in tijden van nood. Nu slik ik het alleen nog af en toe.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑25-07-2025 18:31Oxazepam is voor af en toe eens in mijn beleving. Mocht je er niet buiten kunnen dan kun je dat andere merk toch proberen? Of ben ik te kort door de bocht?
TO, waarom zou je dat andere niet proberen? Als je niet zonder kan, dan zou ik dat ook proberen zoals meerderen zeggen.
johanna wijzigde dit bericht op 25-07-2025 20:13
0.00% gewijzigd
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
vrijdag 25 juli 2025 om 20:11
Dat had ik ook, maar kreeg er niet meer mee dan max.60. Meestal idd maar 30. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het risico op een overdosis erg op de loer lag.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
vrijdag 25 juli 2025 om 20:18
Ik zei ook:" ik denk"
vrijdag 25 juli 2025 om 20:21
Ah, ja dat snap ik goed. Maar als je je zo rot voelt, zou ik dat toch proberen.Femmefemme schreef: ↑25-07-2025 19:14Ik heb laatst een nare ervaring gehad met een nieuw medicijn. Daarom ben ik wat huiverig geworden.

vrijdag 25 juli 2025 om 20:38
Het is zeker het beste alternatief. Het is normaal dat je je slechter gaat voelen tijdens afbouwen. Onze ervaring is toch dat artsen een veel te snel afbouwschema geven. Zeker bij medicijnen met een lange halfwaardetijd is dit nefast.Femmefemme schreef: ↑25-07-2025 19:10Ah, bedankt voor je reactie. Ik gebruik oxa dagelijks in een hele lage dosis ( al heel erg lang), samen met antidepressivum. Houdt elkaar perfect in evenwicht, ik functioneer er heel goed op.
Nu ben ik dus zo goed als gestopt met de oxazepam ( niet om 1 keer, maar wat ik nog had verdeeld) en ik merk dat ik me hartstikke rot ga voelen.
Misschien is het alternatief dan toch een goed idee, zeker omdat het minder verslavend is.
Ik zou alprazolam echt een kans geven, ook al omdat het minder verslavend is
Veel moed gewenst.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in